van de week ben ik door een vrij potige kerel aangevallen, terwijl zijn even potige duitse herder bezig was mijn pup de stuipen op het lijf te jagen.
sjon had de schrik er goed in zitten op dat moment, en niet omdat hij zich moest verdedigen tegen een enge hedder, maar omdat het vrouwtje ruzie had, schreeuwde en een stoot voor dr giecheltje kreeg.
nu dus mijn hersenspinsel; als ik een grote hond erbij had lopen was dit waarschijnlijk allemaal niet (of heel anders) gebeurd.
dan had sjon die herder niet op z'n nek gehad want die was gegrepen, plus dat er nog wel een hond namens mij in die vent z'n broek was gaan hangen. nu heb ik het dus over bijv. een rottweiler, dobermann, of staff etc., iets met kaken.

nou heb ik altijd al een enorme zwak gehad voor enorme honden, of honden die de meeste mensen "eng" vinden (ben bijv. dol op mastino's, bulls en staff's etc.). maar ik had nog nooit nagedacht over het feit dat die beesten me gewoon zouden kunnen beschermen in zo'n situatie, omdat ik ze eigenlijk zelf gewoon zo schattig vind.
nu vraag ik me dus af; in hoeverre hebben jullie nagedacht over de veiligheid die een hond biedt in je keuze voor een bepaald ras?

ben heel benieuwd naar jullie meningen!