Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

esther-disney
geregistreerd lid

Voeding pup

Ongelezen bericht door esther-disney »

wat moet ik precies doen met de voeding als ik mijn puppy krijg.
Moet ik precies dezelfde brokjes aanhouden als de fokker nu geeft, of mag ik dat langzaam aan veranderen in de voeding die ik heb gekocht.

Iedereen geeft hier verschillende meningen over dus ik ben wel benieuwd! :denken:

Dankjewel alvast!

Groetjes,
Esther
Nu hebben we een lieve hond van 4 jaar en net een nieuwe pup gekregen, genaamd Max
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het belangrijkste is waar je voor kiest. Uit je berichtje lees ik tussen de regels dat je ander voer gekocht hebt dan de fokker geeft. Waarom?
Als je vindt dat je een andere/betere brok wilt geven aan je hond, dan kan je het beste heel rustig mengen. Eerst een klein beetje van het nieuwe voer bij het oude en dan rustig aan telkens de verhouding iets meer richting nieuwe brok laten gaan.
Ga je rauwe voeding geven? Dan een paar dagen rauwe pens geven en dan direct overstappen op de nieuwe rauwe voeding.
Het belangrijkste is eigenlijk dat je gewoon goed op de ontlasting van je puppy let. Een beetje dun een dagje is niet erg, maar het mag geen diaree worden. Maar dat moet je gewoon voor blijven door een duidelijke keuze voor de voeding te maken en niet teveel te wisselen in verschillende soorten voer, omdat je wellicht na een week toch denkt: oh, ik wil toch dit of dat eens proberen. Honden hebben ook tijd nodig om zich aan te passen aan de voeding voordat je echt resultaat ziet.
Dus een bewuste keuze maken over wat je wilt geven, overstappen en dan een paar maanden kijken hoe het gaat. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
esther-disney
geregistreerd lid

dankjewel!

ik heb gewoon wat gekocht alvast en hoorde laatst pas wat zij had.
dus ik heb gewoon een goed duur merk, maar zij heeft een ander goed merk, dus ik ga idd denk ik goed mengen. want het is ook zonde om het weg te gooien..

dankjewel voor je reactie!
Nu hebben we een lieve hond van 4 jaar en net een nieuwe pup gekregen, genaamd Max
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

esther-disney schreef:dankjewel!

ik heb gewoon wat gekocht alvast en hoorde laatst pas wat zij had.
dus ik heb gewoon een goed duur merk, maar zij heeft een ander goed merk, dus ik ga idd denk ik goed mengen. want het is ook zonde om het weg te gooien..

dankjewel voor je reactie!
als het geen bewuste keuze was, dan kan je wellicht de zak ruilen in de dierenwinkel waar je het gekocht hebt voor het merk dat de fokker geeft? Hoef je ook niet te mengen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mss kan je nog ruilen???
Ee een duur merk is niet altijd een goed merk hoor!

Jacqueline
Afbeelding
esther-disney
geregistreerd lid

had helaas al in bajhe gedaan en dus de zak al opgenmaakt. maar gister nogmaals bij dierenarts gevraagd en die vond dit merk ook heel goed, dus we gaan heel langzaam aan mengen, en als het niet lukt blijf ik bij het merk van de fokker.
de gezondheid van het beestje gaat boven alles!

es
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”