Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk, welk voer ??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Jeuk, welk voer ??

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Gizmo heeft jeuk ( zie ook topic bij medisch ). Ik heb op het moment lam/rijst brok van Brouwers. Denk dat het nog te vroeg is om te zeggen dat het iets scheelt maar ik vraag me af welke brok ik anders zou kunnen proberen ? Of zou ik beter een tijdje alleen kvv kunnen geven, hij krijgt 1 a 2 keer per week nu rodi of smuldier...
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik heb ook een hond dei zowat allergisch is aan alles maar het goed doet op henne kronch en farmfood. farmfood is echter niet compleet dus nog smuldier vlees erbij zolang het maar geen granen inzitten.
Verder is energique goed
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

loony schreef:ik heb ook een hond dei zowat allergisch is aan alles maar het goed doet op henne kronch en farmfood. farmfood is echter niet compleet dus nog smuldier vlees erbij zolang het maar geen granen inzitten.
Verder is energique goed
Farmfood is wel compleet.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Greenheart Anti-Allergy:een hypo-allergeen voer, kijk eens op greenheart.nl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geef voor Lyndie's allergieën (jeuk/hotspots/oedeem) nature diet. Er zitten geen granen, geen rundvlees of kleur/smaak/geurstoffen in. Geweldig spul en ze zijn er dol op. Dit is de link http://www.naturediet.nl/
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik heb goede ervaring met Prins Lam en Rijst , Hypo allergeen.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Proplan Zalm en Rijst werkt ook erg goed!
Tuana heeft soms last van jeuk en sinds ze op dit voer zit is het toch een stuk minder. EN der vacht ziet er vele malen beter uit
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Jacksel schreef:
loony schreef:ik heb ook een hond dei zowat allergisch is aan alles maar het goed doet op henne kronch en farmfood. farmfood is echter niet compleet dus nog smuldier vlees erbij zolang het maar geen granen inzitten.
Verder is energique goed
farmfood geeft zelf aan om vlees bij te voeren
dit is van de farmfoodsite
Waarom compleet versvleesvoer naast Farm Food HE?

Alle droogvoeders ondergaan bij de productie een bepaalde verhitting (Farm Food HE 72-75 °C) Hierdoor worden de, in de grondstoffen aanwezige, enzymen en bacteriën vernietigd.

Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond, hebben wij de ervaring dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvleesdagen en/of vuile pens. Met versvlees bedoelen wij de complete versvleesproducten op basis van vuile pens die u vindt in de diepvries bij uw dierenspeciaalzaak. Vuile pens bevat voor de darmflora van de hond alle noodzakelijke bacteriën en enzymen.

Zoals u zult begrijpen dient u het ontdooid op kamertemperatuur rauw te geven om het gewenste effect te krijgen. Koken, verhitten of ontdooien in de magnetron is daarom uit den bozen. Ook is het van belang om na elke antibioticakuur en darminfectie de hond een aantal dagen versvlees te voeren. De darmflora kan zich dan op een natuurlijke manier herstellen. In plaats van de “versvleesdagen” kunt u ook, voor het gewenste effect, zo nu en dan een beetje vuile pens door de brokken mengen.

100 gram FARM FOOD HE komt overeen met circa 230 gram versvlees en/of vuile pens
boemerang
Zeer actief

Re: Jeuk, welk voer ??

Ongelezen bericht door boemerang »

SuzieC1970 schreef:Gizmo heeft jeuk ( zie ook topic bij medisch ). Ik heb op het moment lam/rijst brok van Brouwers. Denk dat het nog te vroeg is om te zeggen dat het iets scheelt maar ik vraag me af welke brok ik anders zou kunnen proberen ? Of zou ik beter een tijdje alleen kvv kunnen geven, hij krijgt 1 a 2 keer per week nu rodi of smuldier...
wij hadden dus ook dit probleem , van prins ,carocroc , bento kronen
RC, eukanouba ,nutro op de bento deden ze het best
maar bij toeval dus op de greenheart gekomen
en werkelijk binnen drie weken verbetering ik :cheer: :cheer: :cheer:
rex mijn westie had een donker vel en rood en jeuk
dat donkere trekt weg , en zijn haar begint te glanzen
buddy net zo ,een haar uit val en jeuk plus een maag/darm probleem
wij hebben de hypoallergeen , buddy krabt niet meer zit al voller in het haar
plus hij komt op gewicht eindelijk
en rex was een heel hyper brommerig hondje
en nu hij is nog snel genoeg ,maar rustiger zijn haar word voller
zijn huid word lichter
omdat wij meer voor de brokken zijn , en met deze brok al zoveel goede dingen ervaren
niemand wist dat we andere brok gaven , en ze gingen steeds meer kijken , naar onze honden
tot er eentje vroeg ,ik weet niet wat ik zie maar buddy word voller
ook in zijn haar hij ziet er toppie uit ,ook jullie rex ziet er veel beter uit
de ogen staan helder
wat een genot om je honden te zien opknappen
www.greenheart.nl kijk en lees daar maar
hier iniedergeval twee tevreden honden en baasjes :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
SuzieC1970
Zeer actief

lieke schreef:Ik geef voor Lyndie's allergieën (jeuk/hotspots/oedeem) nature diet. Er zitten geen granen, geen rundvlees of kleur/smaak/geurstoffen in. Geweldig spul en ze zijn er dol op. Dit is de link http://www.naturediet.nl/
Dit ken ik, heb wel eens een pakje gekocht. De honden vonden het wel lekker, alleen vond ik het erg duur !! Ik betaalde 1,65 per pakje geloof ik en dat vind ik leuk voor af en toe maar om dat nu altijd te voeren... Maar het is wel fijn om te weten dat dat ook kan helpen, bedankt ! Je weet nooit he...
SuzieC1970
Zeer actief

Amber schreef:Ik heb goede ervaring met Prins Lam en Rijst , Hypo allergeen.
Dit heb ik idd ook aangeraden gekregen, vind Prins wel een goed merk...ik ga me er maar eens wat beter in verdiepen en wacht nog maar even af hoe het gaat op de brok die ik nu voer. Die krijgen ze nu bijna 3 weken dus is nog wat vroeg om daar iets van te kunnen zeggen denk ik...
Ga zeker ook ff de site van greenheart bekijken...
SuzieC1970
Zeer actief

Heb net de site van greenheart bekeken, ziet er goed uit. Is alleen geen enkel verkooppunt hier enigzins in de buurt...
Heb ook een tijdje FF gevoerd omdat dat net als dit ook puur natuur is en hoewel hij toen nog geen last had van jeuk, poepten ze er gigantisch veel van dus dat was het ook niet. Misschien dan toch prins proberen >...
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

SuzieC1970 schreef:Heb net de site van greenheart bekeken, ziet er goed uit. Is alleen geen enkel verkooppunt hier enigzins in de buurt...
Heb ook een tijdje FF gevoerd omdat dat net als dit ook puur natuur is en hoewel hij toen nog geen last had van jeuk, poepten ze er gigantisch veel van dus dat was het ook niet. Misschien dan toch prins proberen >...
mischien kunnen ze je die ook toe sturen de greenheart
die van ons poepen normaal stevige keutel
en vacht huid , ik zie zoveel veranderingen nu
ik heb echt vaak met de handen in het haar gezeten
want ik durfde buddy bijna niet meer te borstelen ,zoveel haar verlies
en nu heerlijk bijna niks ,en dat haar verlies had niks te maken met rui
want hij verhaarde elke dag heel veel , had dof en droog haar
helemaal geen ondervacht meer
meid ik hoop voor je dat je de goede brok vind ,niks is zo vervelend als een hond wat niet lekker in haar vel zit
en geloof me , we hebben echt alles geprobeert
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Amber
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:
Jacksel schreef:
Verder is energique goed
farmfood geeft zelf aan om vlees bij te voeren
dit is van de farmfoodsite
Waarom compleet versvleesvoer naast Farm Food HE?

Alle droogvoeders ondergaan bij de productie een bepaalde verhitting (Farm Food HE 72-75 °C) Hierdoor worden de, in de grondstoffen aanwezige, enzymen en bacteriën vernietigd.

Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond, hebben wij de ervaring dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvleesdagen en/of vuile pens. Met versvlees bedoelen wij de complete versvleesproducten op basis van vuile pens die u vindt in de diepvries bij uw dierenspeciaalzaak. Vuile pens bevat voor de darmflora van de hond alle noodzakelijke bacteriën en enzymen.

Zoals u zult begrijpen dient u het ontdooid op kamertemperatuur rauw te geven om het gewenste effect te krijgen. Koken, verhitten of ontdooien in de magnetron is daarom uit den bozen. Ook is het van belang om na elke antibioticakuur en darminfectie de hond een aantal dagen versvlees te voeren. De darmflora kan zich dan op een natuurlijke manier herstellen. In plaats van de “versvleesdagen” kunt u ook, voor het gewenste effect, zo nu en dan een beetje vuile pens door de brokken mengen.

100 gram FARM FOOD HE komt overeen met circa 230 gram versvlees en/of vuile pens
Wat ze bedoelen is dat het heel goed is voor de darmflora om bijvoorbeeld in het weekend ipv de farmfood Kvv te geven!!
Heeft er niets mee te maken dat Farmfood niet compleet zou zijn.
In principe is het goed voor de meest honden om naast de brok een aantal vers vlees dagen in te lassen!!
Ook vanwege de bacterie opbouw!
Anders worden de honden te steriel van binnen.
Maar farmfood is absoluut compleet, en het voordeel van een geperste brok is dat het op een lagere temperatuur word verhit als een krokante brok! En een geperste brok zwelt niet op als een sponsje!
Dus voldoende redenen om naar mijn mening geperst te geven.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

SuzieC1970 schreef:Heb net de site van greenheart bekeken, ziet er goed uit. Is alleen geen enkel verkooppunt hier enigzins in de buurt...
Ik ben absoluut tevreden over de Prins Lam en Rijst :ok:
Ik heb ook Farmfood gegeven in het begin buiten de vlees dagen om natuurlijk, en ik vond dat ze van de Farmfood erg veel ontlasting hadden!!
En Mack is een Bullmastiff en die hebben een nogal gevoelige huid , dus gauw last van verharen, en bultjes. En sinds Mack de Prins Lam en Rijst krijgt is dit allemaal weg!!
En de ontlasting is prima!!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

SuzieC1970 schreef:
lieke schreef:Ik geef voor Lyndie's allergieën (jeuk/hotspots/oedeem) nature diet. Er zitten geen granen, geen rundvlees of kleur/smaak/geurstoffen in. Geweldig spul en ze zijn er dol op. Dit is de link http://www.naturediet.nl/
Dit ken ik, heb wel eens een pakje gekocht. De honden vonden het wel lekker, alleen vond ik het erg duur !! Ik betaalde 1,65 per pakje geloof ik en dat vind ik leuk voor af en toe maar om dat nu altijd te voeren... Maar het is wel fijn om te weten dat dat ook kan helpen, bedankt ! Je weet nooit he...
Tja, het is idd. niet goedkoop. Maar ik heb al zoveel aan de da uitgegeven dat nature diet uiteindelijk op de lange termijn goedkoper is.
En o ja, dat ben ik nog vergeten: ik geef mijn honden 2x in de week een half flesje probiotica van de L*dl (zelfde als Yakult maar dan véél goedkoper :mrgreen: ). En als ze een ab-kuur hebben zelfs een heel flesje per dag. Herstelt de darmflora en doet ook wonderen voor huid/vacht. En ze vinden het nog heerlijk ook :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”