Toen we Rimpel ophaalden had ik in zoverre over voer gelezen dat ik wist dat Sharpei's erg gevoelig kunnen reageren op voer.
Bij de mensen waar hij vandaan kwam had hij brinta pap en lam en rijst brokjes gehad, DUS kochten we Lam en rijst puppy brokjes van Smolke
Daarna door naar de junior brok en toen de volwassen (balance) brok...
En toen....
Wilde hij niet meer eten
Yoghurt erdoor, pedigree verszakjes (vers mijn reet

) ander blikvoer, schapenvet blokjes etc etc
Meneer vrat alles op BEHALVE de brokken.
Ik heb het nog een tijd met een lepel gevoerd aan hem want dat was ineens interessant en toen at hij weer eventjes.
Toen dat niet interessant meer was heb ik het op de grond gegooid (MET yoghurt en al :N: ) want eten van de grond was ook best leuk
Toen dat trucje niet meer werkte heb ik het nog uit de hand zitten voeren en toen dat niet meer werkte was ik er poepflauw van.
Ik heb NOOIT overwogen een andere brok te gaan voeren...
Omdat me altijd verteld was dat Sharpei's heel gevoelig op voer reageren (wat ook wel zo is in veel gevallen)
Dus als die geweeeeeldige lam en rijst brokken niet gegeten werden dan , tja....dan hield het dus op...
Een andere brok wilde ik niet, durfde ik niet...
Ik belde met iemand van de Sharpei vereniging die haar honden al jaren op Energique had staan.
Dus ben ik een doos van 12 kilo gaan halen in Ommen omdat het daar verkocht werd.
Geen idee of hij het lustte en eigenlijk alleen de site vluchtig doorgelezen.
Brokken in een grote bak gegooid, Energique in bakje gegooid en hij vrat het
out of the blue, zonder te mengen, niets over gelezen...
Zo jongen....jij lust die brokjes niet meer?
Dan krijg je wat anders...
En zo kwam het dat Rimpel toen hij anderhalf was (bijna twee gok ik) op energique terrecht kwam.
Dat heeft hij ruim anderhalf jaar gegeten....en dat ging er op een gegeven moment steeds moeizamer in..
Zelfde trucjes met lepel, op de grond en in de hand...
Hij liet het steeds vaker staan en toen zijn allergieen de kop op staken heb ik me ingelezen...
FLINK ingelezen...
Toen er bij een eenmalig bioresonantie therapie bezoekje gezegd werd dat hij tarwe EN kip allergie had, bleef alleen Carnibest over als optie...
Dus toen ben ik eigenlijk gewoon overgegaan op carnibest omdat ik dacht dat dat het ei van columbus zouzijn.
Toen de allergie niet beter werd en ik uiteindelijkeen test liet doen bleek dat hij vlooien allergie had (tarwe en kip heb ik in die zin uitgesloten door hem dus een half jaar lang light te geven van Carnibest...beter werd het niet met de allergie, dus ik ben er eigenlijk wel over uit dat de bioresonantie mevrouw het niet bij het juiste eind had)
De carnibest at hij meteen en laat hij praktisch nooit staan.
De allergie werd er niet beter van omdat het in mijn ogen dus niet voedsel gerelateerd was.
Toen we begonnen met hyposens kuur te spuiten en ik heb op een onderhoudsdosis prednison zette gedurende een half jaar TOEN ging het beter.
Dat hij op vers zat was leuk meegenomen vond ik, wa t inmiddels was ik er wel van overtuigd dat dat het beste was.
Maar dat de allergie onder controle was, vond ik het belangrijks.
Als ik dat had kunne bewerkstelligen met een brok dan had ik dat zeker gedaan...Maar ik ben een andere volgorrde in gegaan en hij stond dus al jaren op vers voordat ik wist wat er aan de hand was.
Ik heb in de allergie toestand NOOIT overwogen terug te gaan naar een of andere speciale brok omdat mijn gevoel me zei dat het neits met eten van doen had.
Dta gevoel bleek dus te kloppen
Inmiddels zit Rimpel voor 75 % op rauw/barf/NRV hoe je het noemen wil,
Zita idem dito.
Daarnaast dus ng een beetje Carnibest.
Ik ben me er pas later in gaan verdiepen en ben nu tot de conclusie gekomen dat ik rauw wil voeren zoals het hoort in mijn ogen...
NRV.barf etc. dus