Moon schreef:Hoi Miemot; wat een ontzettend leuk hondje heb je

Hoe oud is hij/zij (twijfel ook een beetje over het ras?) wat doe je met hem/haar, kortom; vertel eens wat meer? Heb je ervaring met jachthonden?
Guus is een Heidewachtel van zes maand. Ik heb een tijdje een puppycursus gevolgd hier in de buurt, maar ben daarmee gestopt. Er werd, naar mijn bescheiden mening veel te hardhandig gecorrigeerd, zelfs bij het aanleren van bepaalde commando's en de groep was veeeeel te groot (zero tijd voor wat individuele tips). Dat en het feit dat ik heel erg wisselende uren werk en 's avonds bijna nooit vrij ben, heeft me doen opgeven (ons eigenlijk

want Guus zelf werd er ook maar stressy van). Binnenkort ga ik met een groepje jachttraining beginnen, benieuwd wat dat gaat geven, want het apport, daar bakt ie nog niet veel van

.
De gewone doordeweekse huis-en-tuin-commando's (zit, blijf, voet, volg, kom voor, los, af, ...) heb ik zelf met hem getraind. Gaat allemaal heel goed, zelfs in het bos komt hij bijna onmiddellijk als ik roep (in de tuin duurt het meestal wat langer

) Maar ik vraag me af of dat gaat blijven duren. Op welke leeftijd ontwikkelt zich eigenlijk de 'neus'? Kan het zijn dat hij gewoon nog te jong is om alleen op pad te gaan? Of zou hij gewoon zo braaf zijn?
Zelf ervaring zat wat het 'hebben' van jachthonden betreft. Ben ermee opgegroeid, mijn pa is jachtwachter. Duitse Staande, Springer Spaniels, Heidewachtels, you name it

De meeste waren herplaatsers en met de opvoeding had ik weinig te zien, waren de honden van pa hè. Guus is mijn eerste echte 'eigen' hond en ik moet zeggen dat dit forum heeeel erg leerrijk is geweest (en ook nog zal zijn). Ook dit topic volg ik al even (nog bedankt voor de tip, ranetje, maar ik was al mee

) en heb 2 fluitjes besteld om daarmee aan de slag te gaan
Ow ja, en mijn naam is Veerle

Aangenaam allemaal.