Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch maar terug op kvv, kweet het niet meer eigenlijk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

toch maar terug op kvv, kweet het niet meer eigenlijk

Ongelezen bericht door schelsey »

na mijn vraag over eukanuba twijfel ik weer erg of ik toch niet maar volledig op kvv zou gaan, want schelsey krijgt van de meeste brokken diarree dan behalve dus eukanuba of kvv

ik twijfel nog altijd dus of ik nu volledig op kvv zou gaan of verder zo doen, gedeelte brok en kvv, alsook heel af en toe barf, en dit omdat ze niets hebben om te kauwen met kvv, brok kauwden ze wel op en ook weet ik gewoon niet hoeveel te geven, ze mogen zeker niet dikker worden, geen grammmetje

als ik op de site kijk bij bv duck,mogen beide honden rond de 800 gram maar denk dat ze na 2 weken nog dikker zullen zijn en het is nu al zo moeilijk om het eraf te krijgen

wat zouden jullie geven aan 2 volwassen honden van 34 en 36 kilo,wandelen 2 a 2.5 uur per dag en zijn verder redelijk rustig,dus ze lopen niet heel de dag over en weer,beide geholpen en hebben de neiging vlug bij te komen want ik weet het echt niet meer
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: toch maar terug op kvv, kweet het niet meer eigenlijk

Ongelezen bericht door Gollum »

schelsey schreef:na mijn vraag over eukanuba twijfel ik weer erg of ik toch niet maar volledig op kvv zou gaan, want schelsey krijgt van de meeste brokken diarree dan behalve dus eukanuba of kvv

ik twijfel nog altijd dus of ik nu volledig op kvv zou gaan of verder zo doen, gedeelte brok en kvv, alsook heel af en toe barf, en dit omdat ze niets hebben om te kauwen met kvv, brok kauwden ze wel op en ook weet ik gewoon niet hoeveel te geven, ze mogen zeker niet dikker worden, geen grammmetje

als ik op de site kijk bij bv duck,mogen beide honden rond de 800 gram maar denk dat ze na 2 weken nog dikker zullen zijn en het is nu al zo moeilijk om het eraf te krijgen

wat zouden jullie geven aan 2 volwassen honden van 34 en 36 kilo,wandelen 2 a 2.5 uur per dag en zijn verder redelijk rustig,dus ze lopen niet heel de dag over en weer,beide geholpen en hebben de neiging vlug bij te komen want ik weet het echt niet meer
Je zou kunnen proberen om ze eerst wat minder te geven, het zijn maar richtlijnen he die er staan.. Gollum moest ik een tijdje meer dan de richtlijn geven omdat ze het gewoon nodig had.. Je zou kunnen kijken een paar dagen hoe ze het doen op 500 gram p/d, als je merkt dat ze afvallen of erge honger hebben kun je het altijd veranderen, dus voeren op het oog.
Als kauwwerk kun je af en toe een kippenpoot of halve kip ipv Duck geven, ik weet niet wat ze daarin gewend zijn?
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

De richtlijnen van Rodi kloppen voor mijn honden ook niet. Ik heb 1 hond van 8,5 kilo, die zou volgens Rodi 3 schijven moeten hebben op een dag. Maar hij krijgt er maar 2.
Mijn andere hond weegt 23 kilo, en volgens Rodi heeft hij er 6 a 7 nodig, en hij krijgt er maar 4.

Als ik mijn honden volgens de richtlijnen geef, zijn ze na 2 weken tonnetje rond :mrgreen:
Ik voer op het oog, mijn honden zijn allebei niet te dik of te dun. Als ze bijvoorbeeld heel aktief zijn geweest, geef ik ze wel eens meer op een dag.

Ik zou sowieso beginnen met wat minder Duck te geven dan op de verpakking staat, als je naar een paar weken merkt dat ze niet aankomen, kun je op die hoeveelheid blijven. Merk je dat ze toch dikker worden, weer minder gaan geven. :wink:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

wij waren dus ook zoekkende , rex had een huid probleem jeuk
buddy heeft een maag/darm probleem
nu hebben we greenhaert omdat we gewoon brokken het liefst willen geven
dit is 100% natuur brok , en wat een verschil nu
de huid van rex was heel donker ,dat word lichter
buddy verhaarde weer ,ik durfde hem bijna niet meer te borstelen
ook dat is stukken minder

als je dus liever brok wil geven is dit mischien ook wat voor jou hond
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

schelsey schreef:na mijn vraag over eukanuba twijfel ik weer erg of ik toch niet maar volledig op kvv zou gaan, want schelsey krijgt van de meeste brokken diarree dan behalve dus eukanuba of kvv

Je zou kunnen overwegen om de Haaks Barf te gaan proberen, het schijnen grotere stukken te zijn dan bvb Carnibest, en er zitten geen tarwegluten en granen in!
Ik ga het ook proberen vanwege Mack zijn bultjes!!
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
schelsey
Zeer actief

ken ik eigenlijk niet, haaks barf

sonja
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

schelsey schreef:
Dat zijn richtlijnen. Je kunt ze dus gerust minder Duck geven, als die van jou te dik worden met deze hoeveelheid voer.

Om te kauwen kun je ze daarnaast vleesbotten geven (beginnen met zachte botten, bijv kipkarkas, strot (is geen bot maar zijn ze wel even mee bezig), konijn) ik weet niet in hoeverre die van jou al bot gewend zijn).
schelsey
Zeer actief

redelijk wat eigenlijk kenji krijgt zoizo 2 keer per week kippevleugels en als ik eens iets tegenkom dat goedkoop is krijgen ze dit maar denk maar 2 keer per week,verder een vleesknook,ook 2 keer per week, waar ze hun tanden dan op prober maken.

sonja
schelsey
Zeer actief

ben maar terug begonnen met 4 keer per week kvv en af en toe wat barfspullen en 3 keer per week brokken, heb even wat gezocht en prins is eruit gekomen, geprobeert en geen diarree, beide honden eten het graag en het is nog betaalbaar ook

na al die verhalen van eukanuba heb ik er toch maar van afgezien en als ik dan zie wat 15 kilo kost, is 60 euro, vind het toch erg veel geld voor een brok

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”