Daarom lijkt het me leuk om ook eens en keer een curus te volgen met andere mensen die het voor hun plezier doen en niet voor de gedragsproblemen.

Moderator: moderatorteam
Weet het niet zeker hoor, maar volgens mij bestond mijn A cursus groep vorig seizoen uit veel jonge honden... Van 1 weet ik het niet zeker, maar volgens mij was de rest allemaal jong... GH1 hetzelfde... Zit te denken, volgens mij *maar weet het niet zeker* was er bij de GH1 wel een of meerdere wat oudere bij... Mn geheugen doet het wat dat betreft niet zo goed meer...XenaScence schreef:Ja dat was hier ook zo, alleen wat écht vervelend was, was dat wij met een hondje van 15 weken op de basiscurus zaten en 3 kwart van de mensen een hond van boven de 3 had. Vond je het gek dat onze pup drukker was en nog niet zo veel aandacht en concentratie had dan die honden. En bij vervolg 1 was dat verschil alleen nog maar groter, toen was Xena 6 maanden (met 8 maanden zijn we met die curus gestopt) en de andere honden op 1 na waren dus ouder dan 3 jaar. Er was zelfs een vrouw met een golden die "nu toch maar wel eens naar curus ging" nadat ze de hond (naar haar eigen zeggen) met een stoel op z'n kop geslagen hadHet waren dus meestal grote oudere probleemgevallen en we werden begeleid in de strijd tégen de hond ipv mét de hond.
Daarom lijkt het me leuk om ook eens en keer een curus te volgen met andere mensen die het voor hun plezier doen en niet voor de gedragsproblemen.
Hoi Linda,Zoek stok! schreef:Dit is nu mijn tweede hondenschool en het valt me erg op dat na de puppycursus alleen de grotere honden overblijven. Bram is altijd veruit de kleinste! Ik vind dat eigenlijk vreemd. Waarom zou je alleen trainen met een grotere hond?
Edit: o ja, het valt me ook op dat er bijna nooit kruisingen meetrainen. Het zijn bijna allemaal rashonden. Dat is toch ook vreemd?
Ja ik merk dat ook wel..TDCK schreef:Bij de KC waar ik zit, was bij de Jonge Honden cursus een gemeleerd gezelschap aanwezig. Van Teckel tot Duitse Dog (en wat Labradors, een Spaniel, een Tibetaan, twee Shelties en een Kooikermormel dus). Als ik over het hekje kijk naar de gevorderden, zit daar ook veel middenmaat tussen. We starten binnenkort geloof ik weer met GG-A, dus ik zal eens opletten.
Groetjes, Diane
Wat bedoel je hiermee?Biko schreef: Ik denk dat je met een grotere hond snller iets een probleem zal vinden als met een grote hond.
Ik denk, weet het niet zeker natuurlijkScooby schreef:Wat bedoel je hiermee?Biko schreef: Ik denk dat je met een grotere hond snller iets een probleem zal vinden als met een grote hond.
Scooby schreef: Sinds april dit jaar doe ik de coordinatie van onze KC en eigenlijk zit er (zoals Diane ook al zegt) in alle groepen wel van alles wat; van groot tot heel klein.
TDCK schreef:Scooby schreef: Sinds april dit jaar doe ik de coordinatie van onze KC en eigenlijk zit er (zoals Diane ook al zegt) in alle groepen wel van alles wat; van groot tot heel klein.
KC Brummen rules! 't Is een eindje rijden Linda, maar dan heb je ook wat....
![]()
Diane
die zitten op de muizenschoolZoek stok! schreef:[
Het is niet alleen in de groep, maar bij twee hondenscholen! Of zouden de kleintjes samen op andere scholen zitten? En waarom zijn wij daar dan niet voor uitgenodigd![]()
klopt, vraag me alleen af waaromRabecca schreef:Met mijn chihuahua heb ik 3 cursussen gevolgden met héél goed resultaat afgesloten
Zij was de kleinste, maar inderdaad ook bij ons volgde de meeste baasjes met kleine hondjes alleen de puppycursus
Het heeft trouwens heel lang geduurd voordat we echt geaccepteerd werden door de andere mensen uit de groep(en)
En dat is bij heel veel hondenscholen zo....
Veel mensen op cursus vinden opspringen bijvoorbeeld een probleem met hun labrador als ze enthousiast op mensen af gaan.Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?Biko schreef: Ik denk dat je met een grotere hond snller iets een probleem zal vinden als met een grote hond.
Volgens mij heeft het met meerdere dingen te makenAddy schreef:klopt, vraag me alleen af waaromRabecca schreef:Met mijn chihuahua heb ik 3 cursussen gevolgden met héél goed resultaat afgesloten
Zij was de kleinste, maar inderdaad ook bij ons volgde de meeste baasjes met kleine hondjes alleen de puppycursus
Het heeft trouwens heel lang geduurd voordat we echt geaccepteerd werden door de andere mensen uit de groep(en)
En dat is bij heel veel hondenscholen zo....
Dat zou kwalijk zijn als dat gebeurde.Rabecca schreef: en als laatste heb ik al verschillende keren gehoord dat kleine hondjes zelfs niet toegelaten worden of belachelijk gemaakt worden
Nou, mijn Elis, nochtans ook geen lichte hond, kan ik anders perfect onder de duim houden zelfs als ze de kolder in haar kop krijgt en met haar volle 47 kilo recht vooruit springt. En ik vind dat daar ook een beetje verantwoordelijkheid in ligt. Natuurlijk moet je hond goed luisteren en ik spreek niet tegen dat iedereen vrij is in zijn rassenkeuze, maar ik vind het toch een goed idee om even met jezelf rekening te houden. Als frêle dame is het bijvoorbeeld misschien niet echt een goed idee om een Duitse Dog in huis te nemen, die trekt je (zelfs als hij goed afgericht is) ooit wel eens omver.bowiej schreef:Een grote hond sleurt je over straat als hij een andere hond ziet een klein hondje houd je met 1 vinger tegen bij wijze vna spreken.
Wat en onzin. Ik weeg 60 kilo en loop dagelijks met twee doggen over straat. Een dog kan iedereen omver trekken als hij zou willen, zelfs een hele potige kerel. Met een hond van een dergelijke grootte en met een gewicht van gemiddeld 70 kilo moet je gewoon zorgen dat ze goed onder appel staan, want als een hond van dat kaliber gaat, gaat hij gewoon en daar houdt niemand dan wat aan.Anselmo schreef: Als frêle dame is het bijvoorbeeld misschien niet echt een goed idee om een Duitse Dog in huis te nemen, die trekt je (zelfs als hij goed afgericht is) ooit wel eens omver.
Onzin niet direct, want je spreekt jezelf tegen in je antwoord. Jij kan blijkbaar goed overweg met je doggen en dat is erg bewonderenswaardig. Maar je zegt het zelf, als een hond van dat kaliber gaat, dan gaat ie. En aangezien ik van de mening ben dat welke hond zo goed afgericht mag zijn als ie wil, ooit komt er een moment dat hij het vergeet en op de loop gaat, snap ik niet goed dat je het onzin noemt, je houdt er blijkbaar zelf ook rekening mee.Scooby schreef:Wat en onzin. Ik weeg 60 kilo en loop dagelijks met twee doggen over straat. Een dog kan iedereen omver trekken als hij zou willen, zelfs een hele potige kerel. Met een hond van een dergelijke grootte en met een gewicht van gemiddeld 70 kilo moet je gewoon zorgen dat ze goed onder appel staan, want als een hond van dat kaliber gaat, gaat hij gewoon en daar houdt niemand dan wat aan.Anselmo schreef: Als frêle dame is het bijvoorbeeld misschien niet echt een goed idee om een Duitse Dog in huis te nemen, die trekt je (zelfs als hij goed afgericht is) ooit wel eens omver.
Het ging me vooral om je opmerking dan een frele dame geen duitse dog in huis zou mogen nemen, omdat de haar misschien wel eens omver zou kunnen trekken. Dan zou niemand een duitse dog in huis kunnen nemen, want als een dog wil, trekt hij iedereen omver.Anselmo schreef:Onzin niet direct, want je spreekt jezelf tegen in je antwoord. Jij kan blijkbaar goed overweg met je doggen en dat is erg bewonderenswaardig. Maar je zegt het zelf, als een hond van dat kaliber gaat, dan gaat ie. En aangezien ik van de mening ben dat welke hond zo goed afgericht mag zijn als ie wil, ooit komt er een moment dat hij het vergeet en op de loop gaat, snap ik niet goed dat je het onzin noemt, je houdt er blijkbaar zelf ook rekening mee.Scooby schreef:Wat en onzin. Ik weeg 60 kilo en loop dagelijks met twee doggen over straat. Een dog kan iedereen omver trekken als hij zou willen, zelfs een hele potige kerel. Met een hond van een dergelijke grootte en met een gewicht van gemiddeld 70 kilo moet je gewoon zorgen dat ze goed onder appel staan, want als een hond van dat kaliber gaat, gaat hij gewoon en daar houdt niemand dan wat aan.Anselmo schreef: Als frêle dame is het bijvoorbeeld misschien niet echt een goed idee om een Duitse Dog in huis te nemen, die trekt je (zelfs als hij goed afgericht is) ooit wel eens omver.
Ik zeg niet dat je geen doggen zou moeten houden, ieder zijn eigen keus, maar ik vind het een goed idee om afmeting en zwaarte mee te laten spelen in de beslissing welk soort hond. Het was eigenlijk maar een uit de duim gezogen voorbeeldje...
In dat geval, dat was maar een voorbeeldje, dat was helemaal niet persoonlijk bedoeld. Jij weet wat het beste is voor jezelf.Scooby schreef:Het ging me vooral om je opmerking dan een frele dame geen duitse dog in huis zou mogen nemen, omdat de haar misschien wel eens omver zou kunnen trekken. Dan zou niemand een duitse dog in huis kunnen nemen, want als een dog wil, trekt hij iedereen omver.Anselmo schreef:Onzin niet direct, want je spreekt jezelf tegen in je antwoord. Jij kan blijkbaar goed overweg met je doggen en dat is erg bewonderenswaardig. Maar je zegt het zelf, als een hond van dat kaliber gaat, dan gaat ie. En aangezien ik van de mening ben dat welke hond zo goed afgericht mag zijn als ie wil, ooit komt er een moment dat hij het vergeet en op de loop gaat, snap ik niet goed dat je het onzin noemt, je houdt er blijkbaar zelf ook rekening mee.Scooby schreef:Wat en onzin. Ik weeg 60 kilo en loop dagelijks met twee doggen over straat. Een dog kan iedereen omver trekken als hij zou willen, zelfs een hele potige kerel. Met een hond van een dergelijke grootte en met een gewicht van gemiddeld 70 kilo moet je gewoon zorgen dat ze goed onder appel staan, want als een hond van dat kaliber gaat, gaat hij gewoon en daar houdt niemand dan wat aan.Anselmo schreef: Als frêle dame is het bijvoorbeeld misschien niet echt een goed idee om een Duitse Dog in huis te nemen, die trekt je (zelfs als hij goed afgericht is) ooit wel eens omver.
Ik zeg niet dat je geen doggen zou moeten houden, ieder zijn eigen keus, maar ik vind het een goed idee om afmeting en zwaarte mee te laten spelen in de beslissing welk soort hond. Het was eigenlijk maar een uit de duim gezogen voorbeeldje...
Ik vatte het ook helemaal niet persoonlijk op. Het gaat mij er om dat ik denk dat iedereen een duitse dog in huis zou mogen nemen, mits hij/zij die dog maar voldoende opvoedt. Of dat dan om een frele dame gaat of een stoere vent, dat maakt in het geval van een dog van meer dan 70 kilo dus niets uit.Anselmo schreef:In dat geval, dat was maar een voorbeeldje, dat was helemaal niet persoonlijk bedoeld. Jij weet wat het beste is voor jezelf.Scooby schreef:Het ging me vooral om je opmerking dan een frele dame geen duitse dog in huis zou mogen nemen, omdat de haar misschien wel eens omver zou kunnen trekken. Dan zou niemand een duitse dog in huis kunnen nemen, want als een dog wil, trekt hij iedereen omver.Anselmo schreef:Onzin niet direct, want je spreekt jezelf tegen in je antwoord. Jij kan blijkbaar goed overweg met je doggen en dat is erg bewonderenswaardig. Maar je zegt het zelf, als een hond van dat kaliber gaat, dan gaat ie. En aangezien ik van de mening ben dat welke hond zo goed afgericht mag zijn als ie wil, ooit komt er een moment dat hij het vergeet en op de loop gaat, snap ik niet goed dat je het onzin noemt, je houdt er blijkbaar zelf ook rekening mee.Scooby schreef: Wat en onzin. Ik weeg 60 kilo en loop dagelijks met twee doggen over straat. Een dog kan iedereen omver trekken als hij zou willen, zelfs een hele potige kerel. Met een hond van een dergelijke grootte en met een gewicht van gemiddeld 70 kilo moet je gewoon zorgen dat ze goed onder appel staan, want als een hond van dat kaliber gaat, gaat hij gewoon en daar houdt niemand dan wat aan.