Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opvangertje uit Frankrijk
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
opvangertje uit Frankrijk
Vanavond krijg ik waarschijnlijk voor een poosje een opvanghondje in huis. Het ligt er even aan of het klikt met mijn honden (op neutraal terrein afgesproken) maar ik voorzie daar geen probleem in.
Het is een teefje van ongeveer 1 á anderhalf jaar oud en naar alle waarschijnlijkheid een kruising border collie/mechelaartje.
Ze is door de moeder van een vriendin gevonden in Frankrijk waar ze zwervend over straat liep (de moeder heeft daar een huisje). Ze is gechipt dus in Frankrijk wordt momenteel naar de mogelijke eigenaar gezocht. Inmiddels is ze hier door de dierenarts nagekeken en gezond verklaard, wel is ze broodmager. Voor zover we hebben kunnen zien zijn er geen gedragsproblemen.
Mijn vraag is, omdat het hondje uit Frankrijk komt moet er niet d.m.v. een bloedonderzoek nagekeken worden of ze een of andere ziekte onder de leden heeft?
Het is een teefje van ongeveer 1 á anderhalf jaar oud en naar alle waarschijnlijkheid een kruising border collie/mechelaartje.
Ze is door de moeder van een vriendin gevonden in Frankrijk waar ze zwervend over straat liep (de moeder heeft daar een huisje). Ze is gechipt dus in Frankrijk wordt momenteel naar de mogelijke eigenaar gezocht. Inmiddels is ze hier door de dierenarts nagekeken en gezond verklaard, wel is ze broodmager. Voor zover we hebben kunnen zien zijn er geen gedragsproblemen.
Mijn vraag is, omdat het hondje uit Frankrijk komt moet er niet d.m.v. een bloedonderzoek nagekeken worden of ze een of andere ziekte onder de leden heeft?
Laatst gewijzigd door alm@ op 28 aug 2007 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
Oké, dat kan aangetoond worden d.m.v. een bloedonderzoek? Dan laat ik dan morgen gelijk doen. Ze is in midden-Frankrijk gevonden. Als er geen eigenaar wordt gevonden (naar alle waarschijnlijkheid is ze 'gedumpt' in de vakantieperiode) wordt hier naar een nieuw baasje gezocht. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat ze volledig gezond en netjes op gewicht herplaatst wordt.Rami schreef:Ligt er een beetje aan waar in Frankrijk ze gevonden is. In het zuiden komt hartworm (via muggen) voor en in het Middenlandse Zeegebied zijn ook zandvliegen (Leishmania kan worden overgedragen door de steek van een zandvlieg).

- Rami
- Zeer actief
Ja, voor het vaststellen (of uitsluiten) van zowel hartworm als Leishmaniose kun je bloedtesten laten afnemen. Maar misschien is dat in Frankrijk al gedaan. Ze heeft een gezondheidsverklaring van een da, toch?alm@ schreef:Oké, dat kan aangetoond worden d.m.v. een bloedonderzoek? Dan laat ik dan morgen gelijk doen. Ze is in midden-Frankrijk gevonden. Als er geen eigenaar wordt gevonden (naar alle waarschijnlijkheid is ze 'gedumpt' in de vakantieperiode) wordt hier naar een nieuw baasje gezocht. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat ze volledig gezond en netjes op gewicht herplaatst wordt.Rami schreef:Ligt er een beetje aan waar in Frankrijk ze gevonden is. In het zuiden komt hartworm (via muggen) voor en in het Middenlandse Zeegebied zijn ook zandvliegen (Leishmania kan worden overgedragen door de steek van een zandvlieg).
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Er is hier in NL een test (tenminste bij mijn DA) die alles in 1 keer doet.
Ik zou haar laten testen op Filaria (=hartworm) Leischmania, Erlichia en Babesiosis.
Dat zijn de grootste risicozieken ten zuiden van Parijs.
Wel heel leuk dat je een hondje gaat opvangen Alma, heel veel plezier met het meisje
Ik zou haar laten testen op Filaria (=hartworm) Leischmania, Erlichia en Babesiosis.
Dat zijn de grootste risicozieken ten zuiden van Parijs.
Wel heel leuk dat je een hondje gaat opvangen Alma, heel veel plezier met het meisje
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- alm@
- moderator
Ze is hier in Nederland door een da bekeken en is, behalve dat ze zeer mager is, zo op het oog verder gezond bevonden. Er is geen bloed afgenomen en dat vind ik een onprettig idee. Ik vang haar met plezier een poosje op en breng haar weer op een gezond gewicht maar in ben wel wat angstig voor een ziekte die later evt. uitbreekt. Als ze herplaatst wordt wil ik dat de nieuwe eigenaars niet voor vervelende verrassingen komen te staan. Bloedtestje dus morgenRami schreef:Ja, voor het vaststellen (of uitsluiten) van zowel hartworm als Leishmaniose kun je bloedtesten laten afnemen. Maar misschien is dat in Frankrijk al gedaan. Ze heeft een gezondheidsverklaring van een da, toch?alm@ schreef:Oké, dat kan aangetoond worden d.m.v. een bloedonderzoek? Dan laat ik dan morgen gelijk doen. Ze is in midden-Frankrijk gevonden. Als er geen eigenaar wordt gevonden (naar alle waarschijnlijkheid is ze 'gedumpt' in de vakantieperiode) wordt hier naar een nieuw baasje gezocht. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat ze volledig gezond en netjes op gewicht herplaatst wordt.Rami schreef:Ligt er een beetje aan waar in Frankrijk ze gevonden is. In het zuiden komt hartworm (via muggen) voor en in het Middenlandse Zeegebied zijn ook zandvliegen (Leishmania kan worden overgedragen door de steek van een zandvlieg).

- alm@
- moderator
- Rami
- Zeer actief
Lijkt me een heel goed idee!alm@ schreef:Ze is hier in Nederland door een da bekeken en is, behalve dat ze zeer mager is, zo op het oog verder gezond bevonden. Er is geen bloed afgenomen en dat vind ik een onprettig idee. Ik vang haar met plezier een poosje op en breng haar weer op een gezond gewicht maar in ben wel wat angstig voor een ziekte die later evt. uitbreekt. Als ze herplaatst wordt wil ik dat de nieuwe eigenaars niet voor vervelende verrassingen komen te staan. Bloedtestje dus morgenRami schreef:Ja, voor het vaststellen (of uitsluiten) van zowel hartworm als Leishmaniose kun je bloedtesten laten afnemen. Maar misschien is dat in Frankrijk al gedaan. Ze heeft een gezondheidsverklaring van een da, toch?alm@ schreef:Oké, dat kan aangetoond worden d.m.v. een bloedonderzoek? Dan laat ik dan morgen gelijk doen. Ze is in midden-Frankrijk gevonden. Als er geen eigenaar wordt gevonden (naar alle waarschijnlijkheid is ze 'gedumpt' in de vakantieperiode) wordt hier naar een nieuw baasje gezocht. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat ze volledig gezond en netjes op gewicht herplaatst wordt.Rami schreef:Ligt er een beetje aan waar in Frankrijk ze gevonden is. In het zuiden komt hartworm (via muggen) voor en in het Middenlandse Zeegebied zijn ook zandvliegen (Leishmania kan worden overgedragen door de steek van een zandvlieg).
Hoop dat het allemaal goed gaat (vast!) en - uiteraard - dat ze heel snel een hele fijne definitieve plek krijgt.
Heeft ze al een naam?
- alm@
- moderator
Belle ( :N: wat een naam) is gearriveerd en het gaat hartstikke goed
Rocky is helemaal vliefd, Reina vindt het allemaal prima als er maar gespeeld kan worden, met z'n drietjes is het dikke pret. Belle heeft net een flinke wasbeurt achter de rug want ze zat nog onder de Franse straatsmurrie. Liet het allemaal braaf toe en gedraagt zich hier in huis alsof ze er altijd gewoond heeft
Ik heb ze allemaal apart eten gegeven en Belle schrokte bijna haar bakje erbij op. Ik geef haar voorlopig maar een keer of vijf per dag kleine beetjes omdat ze wel erg mager is. Ze luistert redelijk, is vrolijk en enhousiast. Ze ziet er ongeveer uit als Rocky, wel een stuk kleiner (ik schat 40 á 45 cm schofthoogte) dezelfde kleur maar dan zonder zwart masker. Een oortje staat wat recht dan het andere. Ik zal morgen wat foto's van haar maken. Ik vind het persoonlijk een superleuk hondje en ik hoop dat ze een heel goed huisje krijgt. Maar eerst maar eens lekker bij- en aankomen hier. En Nederlandse commando's leren 
Edit: volgens de Franse chip is ze een kruising border collie/mechelaar.
Edit: volgens de Franse chip is ze een kruising border collie/mechelaar.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Ze is tuk op beloninkjes, ze ging bij de laatste uitlaatronde al braaf voor de zebra zitten en plaats (een lekkere mand) kent ze ook. Volgens mij is het een slim hondje wat de trukjes van de herders afkijktranetje schreef:Klinkt goed![]()
![]()
Succes met de Nederlandse commando's

- ranetje
- Zeer actief
Leuk!!!!!!!!alm@ schreef:Ze is tuk op beloninkjes, ze ging bij de laatste uitlaatronde al braaf voor de zebra zitten en plaats (een lekkere mand) kent ze ook. Volgens mij is het een slim hondje wat de trukjes van de herders afkijktranetje schreef:Klinkt goed![]()
![]()
Succes met de Nederlandse commando'sZe liggen nu compleet voor pampus
Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht gaat
-
Addy
Ik zou haar op alles laten testen sekt omdat je niet weet waar ze geweest is, ze kan wel met haar vorige baasjes in een risico-gebied geweest zijn.alm@ schreef:Oké, dat kan aangetoond worden d.m.v. een bloedonderzoek? Dan laat ik dan morgen gelijk doen. Ze is in midden-Frankrijk gevonden. Als er geen eigenaar wordt gevonden (naar alle waarschijnlijkheid is ze 'gedumpt' in de vakantieperiode) wordt hier naar een nieuw baasje gezocht. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat ze volledig gezond en netjes op gewicht herplaatst wordt.Rami schreef:Ligt er een beetje aan waar in Frankrijk ze gevonden is. In het zuiden komt hartworm (via muggen) voor en in het Middenlandse Zeegebied zijn ook zandvliegen (Leishmania kan worden overgedragen door de steek van een zandvlieg).
Ik zou dus laten testen op leishmania/erlichia en fhilaria (hartworm)
- alm@
- moderator
Ook goedranetje schreef:Leuk!!!!!!!!alm@ schreef:Ze is tuk op beloninkjes, ze ging bij de laatste uitlaatronde al braaf voor de zebra zitten en plaats (een lekkere mand) kent ze ook. Volgens mij is het een slim hondje wat de trukjes van de herders afkijktranetje schreef:Klinkt goed![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht gaat
Ze komt op een rustige manier af en toe even om aandacht vragen en gaat haar gangetje. Wel heb ik het idee, aan Rocky's belangstelling te zien dat er een loopsheid zit aan te komen want Rock is er niet de hond naar om op die manier zijn leiderschap te bevestigen. Reina vertoont geen spoortje van jaloersheid waar ik een beetje bang voor was. Ik laat de dames voorlopig wel alleen uit en Rock apart.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
alm@ schreef:Ook goedranetje schreef:Leuk!!!!!!!!alm@ schreef:Ze is tuk op beloninkjes, ze ging bij de laatste uitlaatronde al braaf voor de zebra zitten en plaats (een lekkere mand) kent ze ook. Volgens mij is het een slim hondje wat de trukjes van de herders afkijktranetje schreef:Klinkt goed![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht gaatalleen een plasje gedaan. Ze heeft gewoon los beneden in een mand geslapen, niks kapot gemaakt. Beetje vreemd, aan haar manieren te zien heeft ze best e.e.a. geleerd aan de andere kant herken ik ook wel dat typische 'zoekend naar eten' in haar van een zwerfhond.
Ze komt op een rustige manier af en toe even om aandacht vragen en gaat haar gangetje. Wel heb ik het idee, aan Rocky's belangstelling te zien dat er een loopsheid zit aan te komen want Rock is er niet de hond naar om op die manier zijn leiderschap te bevestigen. Reina vertoont geen spoortje van jaloersheid waar ik een beetje bang voor was. Ik laat de dames voorlopig wel alleen uit en Rock apart.
- Rami
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Rocky is gecastreerd maar weet dat volgens mij nog nietRami schreef:Klinkt goed!
Alleen moet je ze dus al snel gescheiden houden als Belle (Ma belle!) idd loops wordt/is? Of is Rocky nou gecastreerd?
Enne... foto's!
Vreselijk hé die naam ik kan er maar niet aan wennen maar oké we doen het maar even mee. Vanmorgen kreeg ik bericht dat haar eigenaar is opgespoord, die heeft haar aan iemand anders gegeven. Bij die tweede eigenaar is ze weggelopen en die hoeft haar niet meer terug (even in het kort) Entingsboekje wordt opgestuurd (hoop ik). Ik denk namelijk dat het beestje nog onder één jaar is maar dat staat hoop ik in het boekje.
Hier wat foto's van de jongedame:

Aan het scheve koppie te zien zou het mij niets verwonderen dat ze tijdens haar zwerftocht is aangereden of een klap met een schep o.i.d. heeft gehad. Aan haar gedrag is het in elk geval niet te merken.

-
Ari@ne
- Rami
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat een schatje zeg! Ga je haar bloed nog na laten kijken (ik heb niethet hele topic doorgelezen dus kan best dat het er al staat
)
Ik heb op dit moment ook een hondje in de opvang en we hebben een bloedtest laten doen en helaas is de uitslag daarvan niet al te best
Ik heb op dit moment ook een hondje in de opvang en we hebben een bloedtest laten doen en helaas is de uitslag daarvan niet al te best
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- alm@
- moderator
Ik herken (nog) niets van beide rassen behalve het herder 'armpje happen' als ze wil spelen maar zegt ook niks. Buiten is ze lekker speels, binnen is ze, nu er rust in het roedeltje heerst, rusteloos. Af en toe valt ze even in een diepe slaap en dan gaat ze weer lopen zoeken, naar eten wellichtranetje schreef: Die BC zie ik niet helemaal, behalve die foto waar ze in "stand" staat. En de oortjes.
Wat vind jij Alma?
Heeft ze iets in haar manier van doen van een BC?
Ik zal eens opzoeken wat typische BC-eigenschappen zijn want ik ben niet zo bekent met het ras.

- alm@
- moderator
Ik heb morgen een afspraak voor een bloedtestDemi schreef:Wat een schatje zeg! Ga je haar bloed nog na laten kijken (ik heb niethet hele topic doorgelezen dus kan best dat het er al staat)
Wat naar dat jouw opvangertje een slechte uitslag heeft.