Ik zou wel ff de dienst bellen, maar als ik betreffende d.a. niet ken, doorrijden naar a'dam. Bij de spoedkliniek helpen ze je sowieso (reeds gechecktmarian* schreef:Moet je niet je dierenarts bellen en vervolgens te horen krijgen dat je over een uur tijdens het spreekuur terecht kunt zoals ik het eens had met een almaar ronder wordende MaxScooby schreef:Dat is meestal ook wel de beste optie als je er geen ervaring mee hebt!yuki schreef: Maagtorsie is een van de ultieme nachtmerries voor mij. Ik heb dan ook niet dat in huis wat jij hebt, en de ervaring die jij hebt..............
zou dus denk ik gelijk naar de spoedkliniek rijden.............
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shit! duimen mensen :-(
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat was mijn eigen da.yuki schreef:Ik zou wel ff de dienst bellen, maar als ik betreffende d.a. niet ken, doorrijden naar a'dam. Bij de spoedkliniek helpen ze je sowieso (reeds gechecktmarian* schreef:Moet je niet je dierenarts bellen en vervolgens te horen krijgen dat je over een uur tijdens het spreekuur terecht kunt zoals ik het eens had met een almaar ronder wordende MaxScooby schreef:Dat is meestal ook wel de beste optie als je er geen ervaring mee hebt!yuki schreef: Maagtorsie is een van de ultieme nachtmerries voor mij. Ik heb dan ook niet dat in huis wat jij hebt, en de ervaring die jij hebt..............
)
Met zwaar de nadruk op was

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yuki
- Zeer actief
Ik snap het helemaal! Mijn sinds kort ex-dierenarts heeft ook mensen naar huis gestuurd met het advies: rust houden...............hebben ze niet gedaan, zijn naar de spoedkliniek gegaan, en onderweg erheen overleed hun bloedhond.............marian* schreef:Dat was mijn eigen da.yuki schreef:Ik zou wel ff de dienst bellen, maar als ik betreffende d.a. niet ken, doorrijden naar a'dam. Bij de spoedkliniek helpen ze je sowieso (reeds gechecktmarian* schreef:Moet je niet je dierenarts bellen en vervolgens te horen krijgen dat je over een uur tijdens het spreekuur terecht kunt zoals ik het eens had met een almaar ronder wordende MaxScooby schreef: Dat is meestal ook wel de beste optie als je er geen ervaring mee hebt!)
Met zwaar de nadruk op was
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Nee, maar zo'n dierenarts zou ook al niet mijn dierenarts zijn!marian* schreef:Moet je niet je dierenarts bellen en vervolgens te horen krijgen dat je over een uur tijdens het spreekuur terecht kunt zoals ik het eens had met een almaar ronder wordende MaxScooby schreef:Dat is meestal ook wel de beste optie als je er geen ervaring mee hebt!yuki schreef: Maagtorsie is een van de ultieme nachtmerries voor mij. Ik heb dan ook niet dat in huis wat jij hebt, en de ervaring die jij hebt..............
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O, vreselijk zoiets! Ik hoor het nog zo vaak, dat dierenartsen een dillatatie onderschatten en mensen inderdaad naar huis sturen met de opmerking dat het met rust wel over zal gaan. Ik snap dat soort dingen werkelijk niet?!?yuki schreef:Mijn sinds kort ex-dierenarts heeft ook mensen naar huis gestuurd met het advies: rust houden...............hebben ze niet gedaan, zijn naar de spoedkliniek gegaan, en onderweg erheen overleed hun bloedhond.............
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, daar informeer ik van te voren al naar. In elk geval op het beleid ten aanzien van vermoedens op een maagtorsie.marian* schreef:Daar kom je pas achter als de nood aan de man is toch?Scooby schreef:Nee, maar zo'n dierenarts zou ook al niet mijn dierenarts zijn!
Groetjes, Karen
- Maxiem
- Zeer actief
Ik vind dat wel heel erg. Ik heb helemaal geen verstand van medische dingen bij de hond, dus als ik naar de DA zou gaan met een dillatatie en ik dat te horen zou krijgen, zou ik niet weten dat ik naar een andere DA zou moeten gaan. En dus zou Max dood kunnen gaan omdat de DA dat tegen mij gezegd heeft en ik niet beter wistScooby schreef:O, vreselijk zoiets! Ik hoor het nog zo vaak, dat dierenartsen een dillatatie onderschatten en mensen inderdaad naar huis sturen met de opmerking dat het met rust wel over zal gaan. Ik snap dat soort dingen werkelijk niet?!?yuki schreef:Mijn sinds kort ex-dierenarts heeft ook mensen naar huis gestuurd met het advies: rust houden...............hebben ze niet gedaan, zijn naar de spoedkliniek gegaan, en onderweg erheen overleed hun bloedhond.............
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Gelukkig maar. Nu kan je met een gerust(er) hart naar je werk!Inge O schreef:jawelranetje schreef:
Gaat Dropje nu goed Inge na dat opnieuwe "verkeerde" signaal?. ze heeft lekker gegeten en ligt nu heel rustig te pitten
.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
tineke
-
Reini
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Waarschijnlijk doordat jij er als Doggenmens zijnde altijd rekening mee houdt maar ik met mijn gewone Max-mix niet hoor.Scooby schreef:
Nee, daar informeer ik van te voren al naar. In elk geval op het beleid ten aanzien van vermoedens op een maagtorsie.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
Afgezien daarvan, hangt het ook gewoon af van je ervaringen.marian* schreef:Waarschijnlijk doordat jij er als Doggenmens zijnde altijd rekening mee houdt maar ik met mijn gewone Max-mix niet hoor.Scooby schreef:
Nee, daar informeer ik van te voren al naar. In elk geval op het beleid ten aanzien van vermoedens op een maagtorsie.
Als je hebt gehoord dat een aantal DA's daar niet goed mee omgaat kan je er naar vragen.
Als je er van uitgaat dat het protocol voor elke DA hetzelfde is (en daaar ging ik eigenlijk tot voor een jaar vanuit
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad; dat is ook heel erg. En je zou dan niet de eerste (en ik denk helaas ook niet de laatste) zijn wie dat zou overkomen...Maxiem schreef:Ik vind dat wel heel erg. Ik heb helemaal geen verstand van medische dingen bij de hond, dus als ik naar de DA zou gaan met een dillatatie en ik dat te horen zou krijgen, zou ik niet weten dat ik naar een andere DA zou moeten gaan. En dus zou Max dood kunnen gaan omdat de DA dat tegen mij gezegd heeft en ik niet beter wistScooby schreef:O, vreselijk zoiets! Ik hoor het nog zo vaak, dat dierenartsen een dillatatie onderschatten en mensen inderdaad naar huis sturen met de opmerking dat het met rust wel over zal gaan. Ik snap dat soort dingen werkelijk niet?!?yuki schreef:Mijn sinds kort ex-dierenarts heeft ook mensen naar huis gestuurd met het advies: rust houden...............hebben ze niet gedaan, zijn naar de spoedkliniek gegaan, en onderweg erheen overleed hun bloedhond.............
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, ik zoek mijn dierenarts daar echt op uit bij een eventuele verhuizing.marian* schreef:Waarschijnlijk doordat jij er als Doggenmens zijnde altijd rekening mee houdt maar ik met mijn gewone Max-mix niet hoor.Scooby schreef:
Groetjes, Karen
- Moon
- Zeer actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Herkenbaar! Sophie heeft het ook regelmatig. Dan springt ze ineens op, gaat ze lopen zuigen. Werkelijk alles wil ze naarbinnen zuigen, draden uit het tapijt, de planten, kruimels... Haar buik wordt hard en ik zweet peentjes. Alleen loos braken heeft ze nog nooit gedaan. Ik woon gelukkig vlakbij een 24-uurs kliniek, daar ben ik langsgeweest om het te bespreken en ook het scenario dat ik aanhou als ik het niet vertrouw, zodat ik nooit met een kluitje in het riet zal worden gestuurd.
Ik geef Sophie Okugest en primperan en laat haar wel gras eten. Dat is het enige wat ze op zo´n moment wil en ik merk ook dat ze heel onrustig wordt als er geen gras in de buurt is en dan nog veel heftiger gaat snuiven(ik woon in een grasloos stuk stad). Vandaar dat hier standaard drie potten kattengras in de kamer staan. Zodra ze het voelt opkomen hobbelt ze daarheen en gaat ze grazen. Ik masseer haar buikje, laat haar grazen en geef evt. wat yoghurt met probiotica en maag compositum. En meestal zakt het dan snel weer af, maar het is dondersgoed in de gaten houden. Ik heb het gevoel dat het bij Sophie komt door te vet eten. Dus probeer ik mager te voeren, ruwe vezel te geven en standaard een hoge dosis probiotica en Maag Compositum. Dat gaat tot nu toe erg goed.
Ik geef Sophie Okugest en primperan en laat haar wel gras eten. Dat is het enige wat ze op zo´n moment wil en ik merk ook dat ze heel onrustig wordt als er geen gras in de buurt is en dan nog veel heftiger gaat snuiven(ik woon in een grasloos stuk stad). Vandaar dat hier standaard drie potten kattengras in de kamer staan. Zodra ze het voelt opkomen hobbelt ze daarheen en gaat ze grazen. Ik masseer haar buikje, laat haar grazen en geef evt. wat yoghurt met probiotica en maag compositum. En meestal zakt het dan snel weer af, maar het is dondersgoed in de gaten houden. Ik heb het gevoel dat het bij Sophie komt door te vet eten. Dus probeer ik mager te voeren, ruwe vezel te geven en standaard een hoge dosis probiotica en Maag Compositum. Dat gaat tot nu toe erg goed.
-
Sita
- Zeer actief
Las dit topic vandaag pas. Wat een schrik zeg. Gelukkig gaat het nu weer prima met Dropje. Ik blijf duimen dat het zo blijftInge O schreef:ja, alles is nog steeds prima met dropje, misschien zelfs wel beter dan met mij, want ik blijf voorlopig nog wel erg ongerust natuurlijk. dat zal gewoon weer even moeten slijten, hopelijk geeft ze me ook geen reden meer tot (zware) ongerustheid.Moon schreef:Alles is toch wel goed hè, met Dropje (vroeg zij een beetje ongerust...)
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
linlin
mooi zo. toestand, hoor.Inge O schreef:ja, alles is nog steeds prima met dropje, misschien zelfs wel beter dan met mij, want ik blijf voorlopig nog wel erg ongerust natuurlijk. dat zal gewoon weer even moeten slijten, hopelijk geeft ze me ook geen reden meer tot (zware) ongerustheid.Moon schreef:Alles is toch wel goed hè, met Dropje (vroeg zij een beetje ongerust...)
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Moon
- Zeer actief
Hè, gelukkigInge O schreef:ja, alles is nog steeds prima met dropje, misschien zelfs wel beter dan met mij, want ik blijf voorlopig nog wel erg ongerust natuurlijk. dat zal gewoon weer even moeten slijten, hopelijk geeft ze me ook geen reden meer tot (zware) ongerustheid.Moon schreef:Alles is toch wel goed hè, met Dropje (vroeg zij een beetje ongerust...)
Gr. Marijke

-
Ari@ne