Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetwond, hoe lang openhouden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

beetwond, hoe lang openhouden?

Ongelezen bericht door yuki »

Woensdag namiddag hadden we de pech langs een am.staff teefje te passeren die meteen in Yuki ging hangen. De eigenares trok haar meteen terug dus we dachten dat het niks was..........ook toen ik hem snel ff nakeek zag ik niks....
Paar uur later zag ik toch bloed op de heup, was klein gaatje maar best diep (wat een tanden :eek: ) heb het gelijk gedesinfecteerd en kreeg het advies het een paar dagen open te houden ivm onstekingsgevaar. Mijn hond krijgt vrij snel onstekingen en heeft dit jaar al 4 AB kuren achter de kiezen :evil: Ook zit hij nu op een prednisonkuur dus ik wil er niet iets nog bijgeven..........Ik hou het goed schoon en smeer er mesitran (honing wondzalf) op. Gisteravond nog ff schoongespoeld met waterstofperoxide. Hoe lang moet ik het nog openhouden? Ik zie geen aanwijzingen dat het gaat onsteken, kan ik het na vandaag dicht laten gaan?? Eventueel vandaag nog ff schoonspoelen met peroxide?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Babs73

Ongelezen bericht door Babs73 »

Is Dettol niet beter om te gebruiken in plaats van Peroxide :19:

Ik gebruik namelijk nooit peroxide dus ik heb er geen verstand van of het goed is :denken:

Ik gebruik alleen maar dettol
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou het ook liever met Dettol schoonspoelen. :wink:
Ik ben bij mijn hond blijven spoelen tot de wond zich begon te sluiten van binnenuit.
Je zag geleidelijk aan de wond minder diep worden. Toen genas het heel snel :ok: (ongeveel 5 dagen totaal)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Korstjes eraf gepulkt houden tot dat niet meer lukt. Spoelen doe ik niet.
René Maas
Vaste gebruiker

Re: beetwond, hoe lang openhouden?

Ongelezen bericht door René Maas »

yuki schreef: Mijn hond krijgt vrij snel onstekingen en heeft dit jaar al 4 AB kuren achter de kiezen :evil: Ook zit hij nu op een prednisonkuur dus ik wil er niet iets nog bijgeven..........
Toch moet dat kunnen. Nelson zit nu ook op een hele hoge dosis Prednoral (8 pillen per dag) met een AB-kuur van 2 pillen per dag erbij. AB werkt tegen de ontstekingen.

Sterkte ermee! :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Bijtgaatjes spoel ik de eerste dagen uit met schoon water (evt. met wat Dettol) in een spuitje daarna smeer ik het dicht met betadinezalf. Ik heb hier nog nooit een ontsteking gezien. Sterkte, ik hoop dat het niet gaat infecteren :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb zelf laatst 'n ontstekingswond gehad na 'n operatie en het enige dat daar mee gebeurde (=AB dan) is uitspoelen met water en vanzelf dicht laten groeien. IN het begin 2x per dag daarna 2x per dag. Ik zou het niet dichtsmeren want dan kan er geen lucht meer bij en krijg je weer kans op broei. En gewoon in de gaten blijven houden en blijven spoelen totdat het dicht is.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik doe eigenlijk nooit wat aan dergelijke wondjes. Vaak is het met een dag al een stuk beter. Bij honden geneest dat zo snel.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Scooby schreef:Ik doe eigenlijk nooit wat aan dergelijke wondjes. Vaak is het met een dag al een stuk beter. Bij honden geneest dat zo snel.
Ik was ook laks, ik zag geen wondje en 's avonds ontdekte ik een beetwond bij zijn oog.. maar er zat al een korstje op dus ik heb er eigenlijk niets aan gedaan.. kan best link zijn volgens mij.. :denken:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

blondie schreef:
Scooby schreef:Ik doe eigenlijk nooit wat aan dergelijke wondjes. Vaak is het met een dag al een stuk beter. Bij honden geneest dat zo snel.
Ik was ook laks, ik zag geen wondje en 's avonds ontdekte ik een beetwond bij zijn oog.. maar er zat al een korstje op dus ik heb er eigenlijk niets aan gedaan.. kan best link zijn volgens mij.. :denken:
Volgens mij valt dat wel mee. Het zou hooguit wat kunnen gaan ontsteken. Honden kunnen meer hebben dan mensen wat dat betreft, hoor.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Scooby schreef:
blondie schreef:
Volgens mij valt dat wel mee. Het zou hooguit wat kunnen gaan ontsteken. Honden kunnen meer hebben dan mensen wat dat betreft, hoor.
tja bij mijn hondje onsteekt ieder lullig gaatje................
Op zich geneest hij supersnel, maar normaal vaak gelijk pusvorming :roll:

Nu is het dicht, en geen onsteking , dus eens géén AB :cheer:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”