graag wil ik op de hoogte worden gehouden,
ik ben beginnende fokker en hier leer ik alleen maar van.
Moderator: moderatorteam
Gelukkig dat het met Beer langzaam toch de goede kant uitgaat!Ragverp schreef:LongFields schreef:Ik kan me de deceptie wel voorstellen Rob. Je plant het allemaal zorgvuldig en bent er al jaren mee bezig, en dan krijg je zoiets.Ragverp schreef:nou dat kun je wel zeggen. Mijn 'droom' is zo wel iets veranderd in een nachtmerrie. Ik had het al helemaal gepland en had echt besloten lekker te genieten van dit eerste nest.Zo voor de eerste keer is het toch allemaal extra speciaal.LongFields schreef:He verdorie Rob, wat akelig!
Het meest rottige is dat je zo machteloos bent.
Beertje voelt zich gelukkig wel beter hoor. Die eet weer en is een stuk vrolijker.
Ga je nog wel langs de dierenarts met haar vandaag?
Fijn dat Beertje in ieder geval weer eet en vrolijker is.
Ik duim dat je deze tegenslag snel achter je kunt laten en dan volop kunt gaan genieten van je prachtpups en alles er omheen.
Ik heb net een lang gesprek gehad met de DA. Zoals het nu gaat gaat het allemaal goed. Dit hoort erbij en zolang de wonden mooi roze blijven dan hoef ik me geen zorgen te maken. We gaan nu de wonden wel zodanig in pakken dat ze kunnen luchten en open blijven maar zo dat de pups er niet meer bij kunnen. Best wel goor als je er een los moet trekken van een loshangend stuk vlees waar ie vrolijk op aan het sabelen is...
De koorts is nu stabiel op 38.6 en die blijven we onderdrukken met aspro bruis.....verder krijgt ze de clavebactin en ondersteun ik de pups met Bene-bac pasta. Ik voer de pups nu 3 keer per dag bij zodat ze ook gewoon blijven drinken bij beer voor we daar nog meer ellende mee krijgen.
Ik moet zeggen dat alle steun van hieruit en andere fora me best wel goed doet. Dank daar voor.
Ik hou jullie op de hoogte!

Nee ze heeft er geen pijn aan. Omdat ze onstekings remmers en pijnstiller heeft en de boel door de onsteking toch al zo goed als zenuwdood is. Ze is dan ook gekramt en gehecht zonder verdoving en ze gaf geen teken van ongemak.Tamara en Bowie schreef:Wat ziet dat er vreselijk uit zeg...![]()
Misschien een rare vraag maar is het ook zo erg als dat het eruit ziet of ziet het er erger uit dan het is?
Voor de hond bedoel ik dan, heeft ze hier heel veel pijn aan enzo? Ik schrik hier heel erg van, hoe het eruit ziet enzo![]()
Ontzettend veel sterkte!

het rare dan is dat ze in de kwartieren waar de onstekingen zitten wel melk geeft die er ook nog goed uitziet.Inge O schreef:maar het steunweefsel zit gewoon doorheen het melklierweefsel hoor, alle rozige dingetjes die je op die foto ziet is melkklierweefselRagverp schreef:probleem is dat het dus niet in de klieren zit maar in het steunweefsel. Er valt dus niets te melkenInge O schreef:ah nee, ik lees dit nu pas - de schrik van iedere fokker, wat een zorgen zeg.
ik hoop zo dat het tij snel keert. idd is uitmelken van de geïnfecteerde klieren een goede (bijkomende) remedie (niet meer als ze eruit zien zoals bij jouw stabijtje, marianne :N: )..
maar het is bij een flinke (en dat is het bij beer zeker) melkklierontsteking niet altijd mogelijk om de prut nog via de melkkanaaltjes eruit te halen, die zitten natuurlijk ook al snel verstopt.
ben blij te lezen dat het met beer al een stuk beter gaat, het ziet er (naar de omstandigheden) prima opgelost uit zo op de foto te zien![]()
.
hopelijk blijft ze verder gewoon melk geven - is én voor haar en voor jou en voor de pups beter.

He verdorie Rob, het is te hopen dat dit niet verder doorzet.Ragverp schreef:het ziet er naar uit dat de andere kant ook ieder moment gaat.....
Ik had gehoopt dat de antibiotica haar daar wel door heen zou trekken. Maar een het begint daar nu op een stuk huid toch ook behoorlijk door te zweten....
Vannacht redelijk geslapen. Vanochtend om 5 uur de boelk geflest en kon ik om 6.15 weer even tukkie doen. Net om 10 het hele ritueel weer herhaald.Dester schreef:je zal inmiddels zo ongeveer op je tandvlees lopen? Wat vind ik dit erg voor beertje en voor jou, wat een zorg. Sterkte vannacht.

Ragverp schreef:Vannacht redelijk geslapen. Vanochtend om 5 uur de boelk geflest en kon ik om 6.15 weer even tukkie doen. Net om 10 het hele ritueel weer herhaald.Dester schreef:je zal inmiddels zo ongeveer op je tandvlees lopen? Wat vind ik dit erg voor beertje en voor jou, wat een zorg. Sterkte vannacht.
De andere kant is nu ook doorgebroken. Ik hoop maar dat dat niet ook zo'n gat wordt word......
De jongens komen echt aandacht en tijd te kort nu. Die wonen nu in de kennel en slapen al een ruime week ook buiten. Daar voel ik me dan ook nog een beetje schuldig over...
de 2e plek is aan het leeglopen. Ook daar zal straks een flink gat zitten te zien aan de opperhuid. Dat wordt dus weer hechten met een drain.Inge O schreef:goed zo![]()
!
en, hoe is het met beertje?