Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeer magere hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Zeer magere hond

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb voor een tijdje een hond in huis en ze is zwaar mager. De DA schrok van haar toen ze haar zag.
Volgende de DA moet ik haar brokken gaan voeren, maar dat zie ik zelf niet zo zitten.
Wat kan ik er aan doen dat ze wat gaat aankomen? ze is zwaar verwaarloosd dat is de reden dat ze zo mager is. En klopt het dat ze nu ze zo dusn is vatbaarder is voor ziektes etc omdat ze zo zwak is? (zegt de DA)

Afbeelding
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

jeetje, da's niet veel hond inderdaad... vreselijk.
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat bij een hond die zo mager is de algehele weerstand ook lager is, waardoor ze vatbaarder zou zijn voor ziektes.

Is het zeker dat dit puur komt door te weinig voer, en er bijvoorbeeld geen nier- of schildklierprobleem aan ten grondslag ligt?

Als het puur een kwestie is van bijvoeren zou ik beginnen met kleine porties, meerdere malen per dag. Vermoedelijk komt ze al aan als je gewoon de dagelijkse hoeveelheid geeft die hoort bij haar streefgewicht. Als ze dat allemaal goed verdraagt en verteert zou je ook wel wat meer kunnen geven denk ik.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hondenberg
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hondenberg »

Geen brokken geven, oke, maar uh wat voer je haar nu dan???
En hoezo is ze zo mager??
Groetjes Marian
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Als je vers voert, zou ik meerdere keren per dag wat vettere diersoorten voeren, zoals eend en lam. Arm beessie...

Sterkte met haar!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ga je het verhaal van de hond nog vertellen of niet? Ben nl benieuwd hoe je aan haar komt en wat haar verhaal is. Met ze gaat nog terug neem ik niet aan terug naar waar ze zo geworden is toch?
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik zou het langzaam aan op bouwen ,niet te vet in eens
denk niet dat de maag er meteen tegen kan
maar gekookte macaronie , en brok of kvv
dat verdeeld over meerdere keren per dag
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gods, ze is wel heel erg mager :jank: arm beestje.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik haar vers zou geven, of haar stelsel dit verdraagt :denken: Kwestie van uitproberen of dat ze brokken beter verdraagt of vers.
Verder sowieso veel porties over een dag verdeeld, dus niet teveel tegelijk, want ze is niets gewend. Je bent geneigd heel veel te gaan geven omdat ze zo mager is, maar dat zou ik zeker niet doen.
Rustig opvoeren en een keer of 6 per dag kleine porties.

Dat haar weerstand laag is nu, dat geloof ik absoluut. Ik zou haar nu dus ook niet ontwormen/ontvlooiïen of inentingen geven. Eerst aansterken.

Edit: macaroni is een goede inderdaad om dit erbij te geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou gewoon een paar keer per dag hoogwaardig voer geven en dan een portie die ze goed kan verwerken.
Zelf zou ik geen voer gaan geven dat niet echt gezond is voor honden zoals macaroni op graanbasis. Dan zou ik eerder kip ed voeren in het begin.

Een goede brok lijkt me ook geen slechte keus als ze daar altijd op gestaan heeft. Dat zal haar het minst belasten en het makkelijkste weer op de been helpen nu. Je kan er altijd 2 kipfilets op een dag bij geven.

Dikmakers en caloriebommen zullen haar lichaam niet echt opbouwen.
Barf is gezond op de lange termijn. Brokken met veel calorien zijn denk ik nu het makkelijkst en voor haar het beste.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

:wat: Wat erg zeg, wie kan een hond nu zoiets aandoen :jank: . Sterkte zeg met deze taak, wel goed van je trouwens. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
René Maas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door René Maas »

Aahh, dat arme dier. Klasse dat je je ontfermd over dit beestje. :ok:

Wie laat zoiets nou gebeuren? :evil:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ze is vergelijbaar met Deur. Ik zu meerdere keren per dag kvv gaan voeren, elke paar uur 200 gram ofzo. Even de ontlasting in de gaten houden, maar toen Deur kwam scheet hij dunne geel-rood-groen-paarse drab en vanaf het moment dat hij vers kreeg had hij al mooie ontlasting. KVV is toch het lichtst verteerbaar en ze nemen er her meeste van op. As dat goed gaat kun je gaan uitbreiden met evt barfspul. Hoe is haar gebit?
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:jeetje, da's niet veel hond inderdaad... vreselijk.
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat bij een hond die zo mager is de algehele weerstand ook lager is, waardoor ze vatbaarder zou zijn voor ziektes.

Is het zeker dat dit puur komt door te weinig voer, en er bijvoorbeeld geen nier- of schildklierprobleem aan ten grondslag ligt?

Als het puur een kwestie is van bijvoeren zou ik beginnen met kleine porties, meerdere malen per dag. Vermoedelijk komt ze al aan als je gewoon de dagelijkse hoeveelheid geeft die hoort bij haar streefgewicht. Als ze dat allemaal goed verdraagt en verteert zou je ook wel wat meer kunnen geven denk ik.
Ze is waar ze vandaan komt al getest op ziektes en was verder gezond. Ik heb gisteren meteen bloed laten afnemen bij de DA om toch nog voor de zekerheid alles na te laten kijken. ik ga er tot nu toe vanuit dat het gewoon te weinig voer geweest is.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hondenberg schreef:Geen brokken geven, oke, maar uh wat voer je haar nu dan???
En hoezo is ze zo mager??
Ik ben begonnen met kvv en ze is mager, omdat ze gewoon geen eten kreeg..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Als je vers voert, zou ik meerdere keren per dag wat vettere diersoorten voeren, zoals eend en lam. Arm beessie...

Sterkte met haar!

Groetjes,

Fieke
Ik geef haar carnibest lam en rijst nu :ok:
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:
Sennaruby schreef:Als je vers voert, zou ik meerdere keren per dag wat vettere diersoorten voeren, zoals eend en lam. Arm beessie...

Sterkte met haar!

Groetjes,

Fieke
Ik geef haar carnibest lam en rijst nu :ok:
Lam is juist mager, maar dat maakt niet uit, CB is prima voor haar.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hutsje schreef: Lam is juist mager, maar dat maakt niet uit, CB is prima voor haar.
nou, ik weet niet wat het vetgehalte van de CB is maar regulier lamsvlees is al snel aan de vette kant hoor (waar op zich niks mis mee is!) :denken: vergeleken met bijvoorbeeld kip...

maar de CB lam/rijst lijkt me een prima keuze voor nu. :ok:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hutsje
Zeer actief

jelle schreef:
Hutsje schreef: Lam is juist mager, maar dat maakt niet uit, CB is prima voor haar.
nou, ik weet niet wat het vetgehalte van de CB is maar regulier lamsvlees is al snel aan de vette kant hoor (waar op zich niks mis mee is!) :denken: vergeleken met bijvoorbeeld kip...

maar de CB lam/rijst lijkt me een prima keuze voor nu. :ok:
Schapen en vooral geitenvlees is erg vet, ik heb nog nooit lamsvlees gehad dat erg vet was, en geitlammeren zijn ook weer vel minder vet. Maar goed, dat is mijn ervaring. Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er ipv lamsvlees schapenvlees door zit.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 24 aug 2007 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ga je het verhaal van de hond nog vertellen of niet? Ben nl benieuwd hoe je aan haar komt en wat haar verhaal is. Met ze gaat nog terug neem ik niet aan terug naar waar ze zo geworden is toch?
Nee ze gaat nooit meer terug naar waar ze vandaan komt. Ze komt nl uit curacao en is zo in het asiel gedumpt daar. Ze was toen we haar in juni zagen nog dunner trouwens..
Ik ga dat asiel af en toe een hond opvangen en uiteindelijk plaatsen. Zoals het er nu uitziet is mijn familie erg geintreseerd in Lila :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ga je het verhaal van de hond nog vertellen of niet? Ben nl benieuwd hoe je aan haar komt en wat haar verhaal is. Met ze gaat nog terug neem ik niet aan terug naar waar ze zo geworden is toch?
Nee ze gaat nooit meer terug naar waar ze vandaan komt. Ze komt nl uit curacao en is zo in het asiel gedumpt daar. Ze was toen we haar in juni zagen nog dunner trouwens..
Ik ga voor dat asiel af en toe een hond opvangen en uiteindelijk plaatsen. Zoals het er nu uitziet is mijn familie erg geintreseerd in Lila :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:ik zou het langzaam aan op bouwen ,niet te vet in eens
denk niet dat de maag er meteen tegen kan
maar gekookte macaronie , en brok of kvv
dat verdeeld over meerdere keren per dag
Ik ga haar er idd pasta bij geven :ok:
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:Zoals het er nu uitziet is mijn familie erg geintreseerd in Lila :mrgreen:
:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Gods, ze is wel heel erg mager :jank: arm beestje.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik haar vers zou geven, of haar stelsel dit verdraagt :denken: Kwestie van uitproberen of dat ze brokken beter verdraagt of vers.
Verder sowieso veel porties over een dag verdeeld, dus niet teveel tegelijk, want ze is niets gewend. Je bent geneigd heel veel te gaan geven omdat ze zo mager is, maar dat zou ik zeker niet doen.
Rustig opvoeren en een keer of 6 per dag kleine porties.

Dat haar weerstand laag is nu, dat geloof ik absoluut. Ik zou haar nu dus ook niet ontwormen/ontvlooiïen of inentingen geven. Eerst aansterken.

Edit: macaroni is een goede inderdaad om dit erbij te geven.
ja echt mager he, ik schrok toch wel weer heel erg hoor toen ik haar ophaalde van Schiphol..

Tot nu toe gaat het wel goed op de vers. Ze zat in het asiel op de pedigree pall dus ze is wel wat gewend :mrgreen:

Ontwormt, ontvlooid en ingeend is ze al, dat hebben ze in het asiel gedaan, want helaas is hoe ze er nu uit ziet heel normaal daar..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik zou gewoon een paar keer per dag hoogwaardig voer geven en dan een portie die ze goed kan verwerken.
Zelf zou ik geen voer gaan geven dat niet echt gezond is voor honden zoals macaroni op graanbasis. Dan zou ik eerder kip ed voeren in het begin.

Een goede brok lijkt me ook geen slechte keus als ze daar altijd op gestaan heeft. Dat zal haar het minst belasten en het makkelijkste weer op de been helpen nu. Je kan er altijd 2 kipfilets op een dag bij geven.

Barf is gezond op de lange termijn. Brokken met veel calorien zijn denk ik nu het makkelijkst en voor haar het beste.
En wat voor brokken zijn dat dan met veel calorieen? Ik heb geprobeerd of ze FF wilde, maar nee, liever de pedigree :roll:
Laatst gewijzigd door Demi op 24 aug 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Ze is vergelijbaar met Deur. Ik zu meerdere keren per dag kvv gaan voeren, elke paar uur 200 gram ofzo. Even de ontlasting in de gaten houden, maar toen Deur kwam scheet hij dunne geel-rood-groen-paarse drab en vanaf het moment dat hij vers kreeg had hij al mooie ontlasting. KVV is toch het lichtst verteerbaar en ze nemen er her meeste van op. As dat goed gaat kun je gaan uitbreiden met evt barfspul. Hoe is haar gebit?
Haar gebit ziet er wel redelijk uit, voor is alles mooi wit, achterin zijn er een paar kiezen wat verkleurd.

Haar streefgewicht is 10 kilo erbij volgens de DA :eek:
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:
MARC_S schreef:Ik zou gewoon een paar keer per dag hoogwaardig voer geven en dan een portie die ze goed kan verwerken.

En wat voor brokken zijn dat dan met veel calorien? Ik heb geprobeerd of ze FF wilde, maar nee, liever de pedigree :roll:
Als ze het goed doet op de CB zou ik haar daar oplaten. Dat is veel hoogwaardiger dan brok. En je moet niet willen haar in recordtempo te laten aankomen, ze is niet ziek verder dus dat is niet nodig.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:
Hutsje schreef:Ze is vergelijbaar met Deur. Ik zu meerdere keren per dag kvv gaan voeren, elke paar uur 200 gram ofzo. Even de ontlasting in de gaten houden, maar toen Deur kwam scheet hij dunne geel-rood-groen-paarse drab en vanaf het moment dat hij vers kreeg had hij al mooie ontlasting. KVV is toch het lichtst verteerbaar en ze nemen er her meeste van op. As dat goed gaat kun je gaan uitbreiden met evt barfspul. Hoe is haar gebit?
Haar gebit ziet er wel redelijk uit, voor is alles mooi wit, achterin zijn er een paar kiezen wat verkleurd.

Haar streefgewicht is 10 kilo erbij volgens de DA :eek:
Hetzelfde als FritZ dus, en Deur heeft er toen 20 kilo bijgekregen :wink: . Bij FritZ zat het met een maand of 3 er aan dacht ik.
Afbeelding
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

Hey,

In dentasticks zitten heel wat caloriën. Het is goed voor zijn tandjes, maar voor de meeste honden niet zo goed voor de lijn. maar Lila kan die extra'tjes wel gebruiken. Dit staat nergens op het pakje zelf denk ik, maar mijn DA heeft het een keer doorgegeven. dat zal ze wel lekker vinden,als tussendoortje. verder, veel succes.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ach gossie..
Onze Bo ( Bouvier) was ook zo mager( zo niet nog dunner.. :jank: ) toen wij hem in huis namen. Zijn grote probleem daarbij was dat zijn gebit dermate verzwakt was, dat hij veel moeite had met eten. Het bleek zo te zijn dat hij al maanden op maar 1 appel per dag leefde :eek: . Onze DA adviseerde om hem langzaam aan "honden" eten te laten wennen, aangevuld met bambix, voor de extra hoognodige caloriën. Na verloop van tijd hebben we die bambix weer afgebouwd en at hij weer normaal.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze hond Blacky werd plotseling erg mager. Van alles geprobeert om de kilo's er weer aan te krijgen duck, rodi en smuldier. Duck en rodi lust hij niet :denken: smuldier wel.Toen hij dit kreeg viel hij niet meer af maar werd ook niet zwaarder. :ok: Ben toen ook brokken gaan voeren en de brok die er voor gezorgt heeft dat hij weer is aangekomen was Acana. Volgens de verpakking is dit graan en glutenvrij :ok: is niet overal te koop hier verkopen ze het bij pet's family.

Blacky komt nooit meer op zijn oude gewicht maar hij blijft nu wel opgewicht.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara was ook meer dan 10 kilo lichter toen ze vanuit Spanje naar hier kwam.
Haar heb ik hele kleine beetje meerdere keren per dag gevoerd en dat erg traag opgevoerd.....
Ik hjeb haar afwisselend brok en kvv gegeven en ze deed het daar erg goed op, ik heb zelf altijd het idee dat ze van brokken meer aanzetten dan kvv dus daarom brok.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”