Hopelijk gaat het nu beter? Sterkte joh!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vegas aan de prednison.. spiertrekkingen een bijwerking?
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik lees het nu pas
(weekje op vakantie geweest, onverwacht). Wat ontzettend waardeloos dat je angsten toch waarheid bleken! Wat heb ik dan een geluk gehad met Dante; en nog steeds (hij heeft toch twee keer een flinke kuur gekregen). Wel krijgt hij Moderin, waarvan de orthopeed zei dat dat minder bijwerkingen zou geven (maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal
).
Gr. Marijke

-
Reini
- Zeer actief
Het is bij Vegas geen kuur, hij blijft het gebruiken tot ongeveer oktoberstarfleet schreef:Als Vegas zo heftig reageert zou ik de dierenarts vragen of je sneller kan minderen met de prednison. Meestal kan dat wel , of is hij al klaar met de kuur?
Ik heb er net weer een halve banaan ingekregenWat naar dat hij zoveel bijwerkingen heeft. Ik had laatst voor iemand anders gezocht en over spierkrampen in verband met kalium heb ik ook niets gezien, toch een heel logisch gevolg en bij mensen medicijnen wordt er altijd voor gewaarschuwd als je veel gaat drinken en plassen van medicijnen. Ik heb als ik dat soort medicijnen gebruikte in het verleden heel veel bananen gegeten en nooit last gehad van laag kalium, maar wat Inge zegt zal wel kloppen, de een is er gevoeliger voor dan de ander.
Zijn huid is nu goed en de jeuk is wegIk heb het hele topic nog niet goed doorgelezen, maar ik hoop dat het met zijn plekken inmiddels wel een heel stuk beter gaat.
Anne
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
Ik zal Moderin ook even aankaarten, ik weet niet of dat ook voor huidklachten werktMoon schreef:Ik lees het nu pas(weekje op vakantie geweest, onverwacht). Wat ontzettend waardeloos dat je angsten toch waarheid bleken! Wat heb ik dan een geluk gehad met Dante; en nog steeds (hij heeft toch twee keer een flinke kuur gekregen). Wel krijgt hij Moderin, waarvan de orthopeed zei dat dat minder bijwerkingen zou geven (maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal
).

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Moderin heeft een anti-inflammatoire werking op de huid, d.w.z.; het neemt de roodheid en zwelling van het jeuken en krabben weg. Het wordt vaak bij allergische dermatitis gebruikt en heeft niet de bijwerkingen als veel drinken en plassen.Reini schreef: Ik zal Moderin ook even aankaarten, ik weet niet of dat ook voor huidklachten werktHet gaat gelukkig al een stuk beter nu
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Moon
- Zeer actief
Bij hoge dosering (Dante begon zijn 'kuren' met een paar dagen 4 tabl., werd daarna steeds met een halve tabl. afgebouwd) gaf het bij Dante wél de bijwerking van veel plassen en drinken. Ook meer hongergevoel (nu met twee tabl om de dag heeft Dante nog wel meer honger dan hij normaal had). Alleen wel minder heftig dan ik van Reini lees.MoniqueDM schreef:Moderin heeft een anti-inflammatoire werking op de huid, d.w.z.; het neemt de roodheid en zwelling van het jeuken en krabben weg. Het wordt vaak bij allergische dermatitis gebruikt en heeft niet de bijwerkingen als veel drinken en plassen.Reini schreef: Ik zal Moderin ook even aankaarten, ik weet niet of dat ook voor huidklachten werktHet gaat gelukkig al een stuk beter nu
Gr. Marijke

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Vorig jaar heeft Donna ook een paar weken Moderin gekregen i.v.m. één of andere allergie voor een onkruid waar ik nog niet de vinger op kan leggen welke het is.Moon schreef:Bij hoge dosering (Dante begon zijn 'kuren' met een paar dagen 4 tabl., werd daarna steeds met een halve tabl. afgebouwd) gaf het bij Dante wél de bijwerking van veel plassen en drinken. Ook meer hongergevoel (nu met twee tabl om de dag heeft Dante nog wel meer honger dan hij normaal had). Alleen wel minder heftig dan ik van Reini lees.MoniqueDM schreef:Moderin heeft een anti-inflammatoire werking op de huid, d.w.z.; het neemt de roodheid en zwelling van het jeuken en krabben weg. Het wordt vaak bij allergische dermatitis gebruikt en heeft niet de bijwerkingen als veel drinken en plassen.Reini schreef: Ik zal Moderin ook even aankaarten, ik weet niet of dat ook voor huidklachten werktHet gaat gelukkig al een stuk beter nu
Maar goed, gevolg was echt een vuurrode huid en een gigantische jeuk. Als ze op de eerste verdieping zat te krabben, dan hoorde je het beneden gewoon bonken op de betonnen vloer.
Ik moest toen beginnen met 2 x 4 mg. per dag (voor 4 dagen) en daarna af gaan bouwen. Elke week een half tabletje eraf. Donna heeft op die dosering echt geen last van meer drinken en plassen gehad en tja...., honger heeft ze altijd, want het is een Retriever
Met hoeveel miligram moest jij bij Dante starten Marijke? Ik geloof dat die tabletjes er in 2 en 4 mg. per stuk zijn, klopt dat?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- yuki
- Zeer actief
Hoi Reini,
ik dacht zelf ook dat we Moderin zouden krijgen voor Yuk (had mijn voorkeur ivm iets minder bijwerkingen) Leistra zou dat wel hebben voorgeschreven, de dierenarts besloot echter tot prednoral, wat Vegas ook kreeg...........
dus moet je er ooit weer aan, zeker overweging waard. Ik ken een paar shar-pei's die aan de Moderin zitten ivm huidklachten en het hier goed op doen!
ik dacht zelf ook dat we Moderin zouden krijgen voor Yuk (had mijn voorkeur ivm iets minder bijwerkingen) Leistra zou dat wel hebben voorgeschreven, de dierenarts besloot echter tot prednoral, wat Vegas ook kreeg...........
dus moet je er ooit weer aan, zeker overweging waard. Ik ken een paar shar-pei's die aan de Moderin zitten ivm huidklachten en het hier goed op doen!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Moon
- Zeer actief
Dante begon beide kuren met 4x4mg. per dag, drie dagen lang. Daarna steeds een half tablet minder, steeds drie dagen. Tot we op 2 tabl. zaten; dit moest eerst nog drie dagen, daarna (nu nog) 2 tabl om de dag.MoniqueDM schreef:Vorig jaar heeft Donna ook een paar weken Moderin gekregen i.v.m. één of andere allergie voor een onkruid waar ik nog niet de vinger op kan leggen welke het is.Moon schreef:Bij hoge dosering (Dante begon zijn 'kuren' met een paar dagen 4 tabl., werd daarna steeds met een halve tabl. afgebouwd) gaf het bij Dante wél de bijwerking van veel plassen en drinken. Ook meer hongergevoel (nu met twee tabl om de dag heeft Dante nog wel meer honger dan hij normaal had). Alleen wel minder heftig dan ik van Reini lees.MoniqueDM schreef:Moderin heeft een anti-inflammatoire werking op de huid, d.w.z.; het neemt de roodheid en zwelling van het jeuken en krabben weg. Het wordt vaak bij allergische dermatitis gebruikt en heeft niet de bijwerkingen als veel drinken en plassen.Reini schreef: Ik zal Moderin ook even aankaarten, ik weet niet of dat ook voor huidklachten werktHet gaat gelukkig al een stuk beter nu
Maar goed, gevolg was echt een vuurrode huid en een gigantische jeuk. Als ze op de eerste verdieping zat te krabben, dan hoorde je het beneden gewoon bonken op de betonnen vloer.
Ik moest toen beginnen met 2 x 4 mg. per dag (voor 4 dagen) en daarna af gaan bouwen. Elke week een half tabletje eraf. Donna heeft op die dosering echt geen last van meer drinken en plassen gehad en tja...., honger heeft ze altijd, want het is een Retriever![]()
.
Met hoeveel miligram moest jij bij Dante starten Marijke? Ik geloof dat die tabletjes er in 2 en 4 mg. per stuk zijn, klopt dat?
Dante is dus met een grotere hoeveelheid gestart, dat zal het verschil wel zijn dan
Wat ik eigenlijk niet helemaal begrijp; als Moderin dezelfde werking heeft (weet niet of dat zo is?) en minder bijwerkingen, waarom worden er dan nog andere merken cortico's voorgeschreven
Gr. Marijke

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat is dus iets wat ik ook niet snap. Het zal best wel zo zijn dat elk Prednison-achtig middel z'n eigen specifieke eigenschappen heeft, maar op Fidin Extranet (waar je alle veterinaire medicijnen op na kunt kijken) staat nadrukkelijk "allergische dermatitis" genoemd. Lijkt me dus dat honden met dit soort klachten beter af zijn met een middel als Moderin dan met een andere PrednisonMoon schreef:
Wat ik eigenlijk niet helemaal begrijp; als Moderin dezelfde werking heeft (weet niet of dat zo is?) en minder bijwerkingen, waarom worden er dan nog andere merken cortico's voorgeschreven

- starfleet
- Erelid
De Cairn van mijn buurvrouw krijgt ook lange perioden achter elkaar om de dag een halve pil, vaak kan ze ook minderen tot een kwart pilletje om de dag. Hij heeft er verder niet echt bijwerkingen van. De dierenarts was aanvankelijk wel tegen zulk langdurig gebruik, maar hij is nu 10 en hij gebruikt het spul al jaren en jaren. Ze stopt wel af en toe en dan lijkt het een tijdje goed te gaan, tot hij weer begint te krabben. Op een gegeven moment moet je wel, je kan ook niet blijven prutsen met eenhond die altijd jeuk heeft en ontstoken plekken. Ik hoop dat Vegas dan ook op een heel lage dosis kan blijven.Reini schreef:Ik heb ergens gelezen dat de bijwerkingen op de lange termijn veel minder zijn als prednison om de dag wordt gegeven.
Wel fijn dat die plekken weg zijn en dat het beter gaat. Het is ook geen leven met die jeuk, dan moet je wel wat, je kan geen jaren aan het prullen blijven met allerlei tips en alternatieven. Dat trekt je hond niet, maar jij zelf ook niet lijkt me.
Anne
- yuki
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dit staat ook nog op Fidin Extranet:Inge O schreef:
of vegas minder zou geplast hebben door moderin is oveigens maar zeer de vraag. bij mijn weten hebben alle cortico's die bijwerking, en hij moest ook de hoge dosis nemen.
Eigenschappen
Methylprednisolon geeft een afdoende anti-inflammatoire werking bij gebruik in lage doses, met een goede verdeling tussen anti-inflammatoire werking en mineraal-corticoïde activiteit. Zout- en waterretentie zijn relatief gering. Snel verlichting van de pijn, afnemen van de zwelling of ontsteking en verbetering van de motoriek.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ahh oké, dank je wel voor deze uitlegInge O schreef:wat je zegt : zout- en waterretentie. dit is een mineralocorticoïd effect (dat alle cortico's in mindere of meerdere mate hebben), maar is niet de oorzaak van het vele plassen, eerder het tegendeel.MoniqueDM schreef:Dit staat ook nog op Fidin Extranet:Inge O schreef:
of vegas minder zou geplast hebben door moderin is oveigens maar zeer de vraag. bij mijn weten hebben alle cortico's die bijwerking, en hij moest ook de hoge dosis nemen.
Eigenschappen
Methylprednisolon geeft een afdoende anti-inflammatoire werking bij gebruik in lage doses, met een goede verdeling tussen anti-inflammatoire werking en mineraal-corticoïde activiteit. Zout- en waterretentie zijn relatief gering. Snel verlichting van de pijn, afnemen van de zwelling of ontsteking en verbetering van de motoriek.
het vele plassen wordt veroorzaakt doordat het hormoon ADH (antidiuretisch hormoon) uit de hypofyse wordt tegengewerkt door cortico's. daardoor ga je meer plassen, en dáárdoor krijg je weer meer dorst (zoals bij cushing).

- yuki
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Nou, het gaat een heel stuk beter gelukkigyuki schreef:Reini, hoest nou met Vegas?
Zijn huid ziet er goed uit en de jeuk is helemaal weg

- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- Moon
- Zeer actief
Nou heerlijk; het is allemaal een beetje 'genormaliseerd' dus
Ja, ik schreef dat al, bij Dante is dat ook het enige wat ik nu merk, dat hongergevoel bij de onderhoudsdosis. Bij die huidproblemen moet je natuurlijk ook heel voorzichtig zijn met wat je voert, denk ik? Want ik geef Dante (ook op aanraden van de orthopeed) veel groenten. Vooral geregeld sperciebonen. Het vult ook nogal en hij wordt er niet dik van (zou heel slecht zijn voor gewrichten, pezen en banden).
Ja, ik schreef dat al, bij Dante is dat ook het enige wat ik nu merk, dat hongergevoel bij de onderhoudsdosis. Bij die huidproblemen moet je natuurlijk ook heel voorzichtig zijn met wat je voert, denk ik? Want ik geef Dante (ook op aanraden van de orthopeed) veel groenten. Vooral geregeld sperciebonen. Het vult ook nogal en hij wordt er niet dik van (zou heel slecht zijn voor gewrichten, pezen en banden).
Gr. Marijke

-
Reini
- Zeer actief
Vegas is ook heel erg 'vreterig', hij is normaal wel op voer gericht maar dan op voer wat hij krijgt en kan verdienen.. niet wat hij zelf zoekt en vind. Als hij iets op de grond ziet liggen (en dat varieert dus van een papiertje tot kauwgom, tot een blaadje etc) dan duikt hij erop af om te zien of het eetbaar is. Ik hou hem nu dus goed in de gaten want er zijn hier erg veel halve zolen die kaalgekloven kippebotjes in de bosjes gooienMoon schreef:Nou heerlijk; het is allemaal een beetje 'genormaliseerd' dus![]()
Hoe gaat het verder met Dante?

-
Reini
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
Met Dante; in een woord, geweldigReini schreef:Vegas is ook heel erg 'vreterig', hij is normaal wel op voer gericht maar dan op voer wat hij krijgt en kan verdienen.. niet wat hij zelf zoekt en vind. Als hij iets op de grond ziet liggen (en dat varieert dus van een papiertje tot kauwgom, tot een blaadje etc) dan duikt hij erop af om te zien of het eetbaar is. Ik hou hem nu dus goed in de gaten want er zijn hier erg veel halve zolen die kaalgekloven kippebotjes in de bosjes gooienMoon schreef:Nou heerlijk; het is allemaal een beetje 'genormaliseerd' dus![]()
Ja, ik schreef dat al, bij Dante is dat ook het enige wat ik nu merk, dat hongergevoel bij de onderhoudsdosis. Bij die huidproblemen moet je natuurlijk ook heel voorzichtig zijn met wat je voert, denk ik? Want ik geef Dante (ook op aanraden van de orthopeed) veel groenten. Vooral geregeld sperciebonen. Het vult ook nogal en hij wordt er niet dik van (zou heel slecht zijn voor gewrichten, pezen en banden).Misschien kan ik Vegas straks ook wel iets van groenten gaan geven tegen de honger. Op het moment krijgt hij meer voer dan normaal omdat hij aan moet komen maar als hij straks op zijn normale gewicht zit dan krijgt hij ook weer gewoon zijn normale porties en dan zal hij het daar mee moeten doen want zwaarder wil ik hem absoluut niet hebben. Als het goed is stop ik eind september/begin oktober weer met de prednison en dan keert alles weer helemaal terug naar normaal
![]()
Hoe gaat het verder met Dante?
Ik hoop zo dat dat bij jullie ook het geval zal zijn
Gr. Marijke

- yuki
- Zeer actief
Gelukkig Reini, dat valt mee!
Hier zitten we vandaag op de laatste dag. Echter af en toe krabt hij nog!
Wil daarom vragen of we de kuur met een paar weken kunnen verlengen, ik zie eindelijk haar komen op plekken waar het al jaren niet meer zat (achterpoten)
Ik hoop dat Vegas het op een lage dosis goed blijft doen
Hier zitten we vandaag op de laatste dag. Echter af en toe krabt hij nog!
Wil daarom vragen of we de kuur met een paar weken kunnen verlengen, ik zie eindelijk haar komen op plekken waar het al jaren niet meer zat (achterpoten)
Ik hoop dat Vegas het op een lage dosis goed blijft doen
Esther
Esther
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Reini
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Reini
- Zeer actief
Gister weer controle gehad bij de dierenarts. Vegas weegt nu 27,2, er is dus eigenlijk nog niks aangekomen.
Tot en met volgende week vrijdag moet ik iedere dag een kwart pil blijven geven omdat zijn huid nog niet helemaal genezen is. Vanaf die vrijdag kan ik om de dag gaan geven en dan even kijken of de jeuk niet terugkomt. Dan blijven er twee mogelijkheden over. Ik kan de dosering bij jeuk weer gaan opvoeren naar een kwart per dag, of ik kan ervoor kiezen te stoppen omdat het dan al september is. Het zal dat laatste dan wel worden
De dierenarts is ook wel geschrokken van Vegas zijn reactie op de prednison maar omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn zullen we toch iets moeten verzinnen en nu had zij bedacht om volgend jaar vroeg te beginnen (als zijn huid nog rustig is) met een heel lage dosering (een kwart per dag en dan afbouwen naar een kwart om de dag) en dan te bekijken of we het die maanden met een lage dosering gaan redden. Zoals we het nu hebben gedaan doen we nooit meer want dit is echt een enorme aanslag op zijn gezondheid geweest. Nu maakt dat voor een keer niet uit maar dat moet geen terugkomend gebeuren worden
Nu nog een week of 3/4 aan de prednison en dan weer stoppen
Tot en met volgende week vrijdag moet ik iedere dag een kwart pil blijven geven omdat zijn huid nog niet helemaal genezen is. Vanaf die vrijdag kan ik om de dag gaan geven en dan even kijken of de jeuk niet terugkomt. Dan blijven er twee mogelijkheden over. Ik kan de dosering bij jeuk weer gaan opvoeren naar een kwart per dag, of ik kan ervoor kiezen te stoppen omdat het dan al september is. Het zal dat laatste dan wel worden
De dierenarts is ook wel geschrokken van Vegas zijn reactie op de prednison maar omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn zullen we toch iets moeten verzinnen en nu had zij bedacht om volgend jaar vroeg te beginnen (als zijn huid nog rustig is) met een heel lage dosering (een kwart per dag en dan afbouwen naar een kwart om de dag) en dan te bekijken of we het die maanden met een lage dosering gaan redden. Zoals we het nu hebben gedaan doen we nooit meer want dit is echt een enorme aanslag op zijn gezondheid geweest. Nu maakt dat voor een keer niet uit maar dat moet geen terugkomend gebeuren worden
Nu nog een week of 3/4 aan de prednison en dan weer stoppen

- yuki
- Zeer actief
Jee Reini, moeilijk! Ik hoop dat hij het op de lage dosering goed doet!
Hier begon hij al weer te krabben bij het afbouwen
We waren eigenlijk gister klaar. Nu gaan we om de dag 1 geven (2 weken) daarna om de dag halve (ook 2 weken) we krijgen een warme herfst schijnt.............
Hier begon hij al weer te krabben bij het afbouwen
Esther
Esther
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Ik heb dit probleem ook met mijn 8,5 jarige jack russel Ziggy.
Hij zit eigenlijk ieder jaar al van klein af aan op prednison, eerst betsolan toen dexoral even prednoral geprobeerd maar weer terug op een van de zwaartse die er zijn dexoral.
Dit omdat mijn vorige da het onbegonnen werk vond om een allergietest te doen.
Al die jaren ging het goed met rond mei een 10 dagen dexoral en dan hoefde het hele jaar niks meer te hebben, maar de laatste jaren duurde het al langer en dit jaar lijkt de jeuk niet meer over te gaan en zit hij dus al van mei aan de dexoral.
Ik ben naar een andere dierenarts gegaan en die gaat hem wel testen, maar dat kan pas na 4 weken van de prednison af te zijn.
Het verwachte medicijn hierna was atopica maar ik less hier weinig goeds over buiten dat het ontzettend duur is.
Ik zou voor ziggy 87,00 kwijt zijn per maand (gelukkig is ie klein) dus dat is nog te doen.
Maar twijfel heel erg of ik dat dus wel moet gaan doen, dexoral werkt wel prima maar is dus wel rommel.
Ik ben wel heel eerlijk, ik heb liever dat hij nog een paar fijne jaren heeft zonder jeuk dan iets meer jaren en altijd maar schreeuwende jeuk, je merkt dat hij daar lusteloos en moe van wordt en erg gestrest.
Ben alleen al dit half jaar al 6x bij de dierenarts geweest en er gaan nog veel bezoekjes volgen, 15 september wordt eindelijk bloed afgenomen voor onderzoek en hoop dat we met iets verder kunnen.
Ondertussen zoek ik zoveel mogelijk info over medicatie enz.
Voer, huid, vacht en alles wat je maar bedenken kunt is al nagekeken.
Tot slot is er vandaag bijde dierenarts ook nog een lichte hartruis gevonden.
Dus het janken staat me op dit moment nader dan het lachen.
Groetjes kim
Hij zit eigenlijk ieder jaar al van klein af aan op prednison, eerst betsolan toen dexoral even prednoral geprobeerd maar weer terug op een van de zwaartse die er zijn dexoral.
Dit omdat mijn vorige da het onbegonnen werk vond om een allergietest te doen.
Al die jaren ging het goed met rond mei een 10 dagen dexoral en dan hoefde het hele jaar niks meer te hebben, maar de laatste jaren duurde het al langer en dit jaar lijkt de jeuk niet meer over te gaan en zit hij dus al van mei aan de dexoral.
Ik ben naar een andere dierenarts gegaan en die gaat hem wel testen, maar dat kan pas na 4 weken van de prednison af te zijn.
Het verwachte medicijn hierna was atopica maar ik less hier weinig goeds over buiten dat het ontzettend duur is.
Ik zou voor ziggy 87,00 kwijt zijn per maand (gelukkig is ie klein) dus dat is nog te doen.
Maar twijfel heel erg of ik dat dus wel moet gaan doen, dexoral werkt wel prima maar is dus wel rommel.
Ik ben wel heel eerlijk, ik heb liever dat hij nog een paar fijne jaren heeft zonder jeuk dan iets meer jaren en altijd maar schreeuwende jeuk, je merkt dat hij daar lusteloos en moe van wordt en erg gestrest.
Ben alleen al dit half jaar al 6x bij de dierenarts geweest en er gaan nog veel bezoekjes volgen, 15 september wordt eindelijk bloed afgenomen voor onderzoek en hoop dat we met iets verder kunnen.
Ondertussen zoek ik zoveel mogelijk info over medicatie enz.
Voer, huid, vacht en alles wat je maar bedenken kunt is al nagekeken.
Tot slot is er vandaag bijde dierenarts ook nog een lichte hartruis gevonden.
Dus het janken staat me op dit moment nader dan het lachen.
Groetjes kim
-
Reini
- Zeer actief
Ik hoor en lees zelf ook weinig goeds over Atopica. Mijn dierenarts zelf is ook niet laaiend enthousiast over het middel maar dat komt met name vanwege de reactie van Vegas op prednison
. Bij andere honden worden wel goede resultaten geboekt maar er is absoluut geen garantie. De ene hond pikt het wel goed op, de ander niet. Ik heb bij Vegas ook de immuuntherapie geprobeerd maar dat werkte bij hem niet. Die therapie werkt ook bij lang niet alle honden, helaas.
Succes met de allergietest, zo kom je er in ieder geval achter waar je hond allergisch voor is en kan je nog meer maatregelen in zijn dagelijkse omgeving
Vegas is bijvoorbeeld allergisch voor verschillende mijten. Nu kan je hier vrij weinig aan doen maar ik heb in ieder geval veel kleden en kussens de deur uit gedaan, ik heb een speciale stofzuiger gekocht en ben nog vaker zijn kussens gaan wassen. Het zijn kleine dingetjes maar dragen hopelijk toch iets bij aan minder jeuk.
Sterkte
Succes met de allergietest, zo kom je er in ieder geval achter waar je hond allergisch voor is en kan je nog meer maatregelen in zijn dagelijkse omgeving
Sterkte

- yuki
- Zeer actief
Kim, doe me even je mailadres per pb. Dan stuur ik je een heel interessant boekwerk over alle soorten huidklachten. Is eigenlijk een memorandum voor dierenartsen, maar zeer goed leesbaar en buitengewoon interessant!
Hier kappen we ook al 5,5 jaar met hetzelfde bijltje.........dus ik weet hoe je je voelt. Net als Reini.
Hier kappen we ook al 5,5 jaar met hetzelfde bijltje.........dus ik weet hoe je je voelt. Net als Reini.
Esther
Esther