Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoelang laten jullie je hond alleen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
het is voormij ook even tijdelijk.
ik moet even wat werken omdat we onverhoopt krap bij kas zitten.
dus heb ik deze keuze even gemaakt.
verder laten mijn schoonouders haar eruit om 1 uur dan loopt ze los totdat wij thuis komen.
een opppas of uitlaatservice is geen optie ze vertrouwt geen vreemden en vind buiten lopen zonder 1 von ons ook eng.
verder met andere honden kan ze wel maar nog niet goed genoeg om er 1 bij te nemen of te zetten.
in d ehuiskamer kan ze niet dan gaat ze heel erg slopen,ze vreet mn lederen bank aan gort ik hou van haar maar dat vind ik minder.
ze krijgt natuurlijk wel allen aandacht en ja ze gaat dan gewoon elke dagmee naar het bos.
voor mijn paarden heb ik een verzorgster geregeld zodat ik meer tijd heb voor mn meisje.
verder ga ik binnen zeer korte tijd over naar 30 uur werken.
dus dan komt het allemaal wat beter uit.
aan pak de bal soms moet het even en je kunt niet altijd in de toekomst blijven kijken als je,net zoals ons ,in enen een hoop gels op moet hoesten is het even niet anders.
ja ze zal heel even wat minder aandacht krijgen maar ik doen mn best ik wil ook har het beste van het beste blijven geven.
gr gemma
ik moet even wat werken omdat we onverhoopt krap bij kas zitten.
dus heb ik deze keuze even gemaakt.
verder laten mijn schoonouders haar eruit om 1 uur dan loopt ze los totdat wij thuis komen.
een opppas of uitlaatservice is geen optie ze vertrouwt geen vreemden en vind buiten lopen zonder 1 von ons ook eng.
verder met andere honden kan ze wel maar nog niet goed genoeg om er 1 bij te nemen of te zetten.
in d ehuiskamer kan ze niet dan gaat ze heel erg slopen,ze vreet mn lederen bank aan gort ik hou van haar maar dat vind ik minder.
ze krijgt natuurlijk wel allen aandacht en ja ze gaat dan gewoon elke dagmee naar het bos.
voor mijn paarden heb ik een verzorgster geregeld zodat ik meer tijd heb voor mn meisje.
verder ga ik binnen zeer korte tijd over naar 30 uur werken.
dus dan komt het allemaal wat beter uit.
aan pak de bal soms moet het even en je kunt niet altijd in de toekomst blijven kijken als je,net zoals ons ,in enen een hoop gels op moet hoesten is het even niet anders.
ja ze zal heel even wat minder aandacht krijgen maar ik doen mn best ik wil ook har het beste van het beste blijven geven.
gr gemma
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Mijn honden zitten op maandag en woensdag 'alleen' van kwart over 8 tot kwart voor 5. Dan houden de buren een oogje in het zeil (ze liggen dan altijd bij de voordeur) en tussen de middag trekt mijn moeder er op uit met ze. Toch minstens wel een half uur. Kan het voor mezelf niet verantwoorden ze maar te laten zitten zonder uitgelaten te worden, ook al kunnen ze echt heel goed alleen zijn. Als ik fulltime zou werken, zou ik zorgen dat ze uitgelaten werden. Gelukkig kunnen wij kiezen uit parttime werken en heeft mijn man vrijdags vrij. 

- flatgoldje
- Vaste gebruiker
Pepper is nooit lang alleen thuis, max 4 uur, maar kan dan altijd de tuin in en schuilen in de bijkeuken. Binnenkort veranderd hier heel de situatie en ook dan is het geregeld dat ze nooit langer dan 3 uurtjes alleen is. Ik heb haar van te voren dan wel flink goed uitgelaten en zodra ik thuiskom ook meteen weer.
Ik vind dat, als de honden langer dan 2,3 uur alleen zijn, ze wel de mogelijkheid moeten hebben om de tuin in te gaan. Of anders inderdaad een uitlaatservice inschakelen.
Ik vind dat, als de honden langer dan 2,3 uur alleen zijn, ze wel de mogelijkheid moeten hebben om de tuin in te gaan. Of anders inderdaad een uitlaatservice inschakelen.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- Sunshine
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Als straks Scence volwassen is dan moeten ze 1 of 2 dagen per week tot half 4 of 4 uur (hangt van mijn rooster af) alleen zijn. De begintijd verschilt dan met hoe laat mijn moeder weg moet rijden (dat kan dus varieren van half 8 (tijd dat ik weg moet) tot half 1)
Maar dat is echt het ergste geval
Als mijn moeder nu moet werken dan gaan ze naar de oppas. Als ze alleen thuis moeten zijn dan krijgen ze de hele tuin + 1 kamer (de 'hondenkamer') tot hun beschikking. En misschien als ze ouder zijn wel de hele benedenverdieping 
Maar dat is echt het ergste geval

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Wytsypytsy
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Langer dan een uur of 4 zijn ze meestal niet alleen. Maar het komt soms wel eens voor helaas. Dan probeer ik wel altijd iemand te vinden die ze uit kan laten. Maar ik ken ook honden die probleemloos hele dagen alleen zijn hoor en dat ook goed volhouden, die weten niet beter. Als het baasje dan thuiskomt halen ze de verloren tijd weer in, dan krijgen ze uitgebreid aandacht en wandelingen. Is misschien niet ideaal maar het kan wel ! Is maar net wat de hond gewend is.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier zijn ze 3x per week zo'n 6 uur alleen en 2x in de week zo'n 7,5 uur (inclusief reistijd).
Aangezien ik pas 's middags begin met werken zijn ze vantevoren altijd lekker naar het bos geweest en gaat het prima.
Als ik langer wegben dan 7,5 uur komen mijn ouders ze tussendoor even uitlaten.
Aangezien ik pas 's middags begin met werken zijn ze vantevoren altijd lekker naar het bos geweest en gaat het prima.

Als ik langer wegben dan 7,5 uur komen mijn ouders ze tussendoor even uitlaten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Vaste gebruiker
Onze honden gaan altijd mee naar mijn werk, als ik voor een langere tijd wegga vraag ik een schoonzusje of mijn schoonvader die hier vlakbij wonen.
Langer als 5 uur vind ik echt de max. bij onze honden kan dat .
Het hangt van je hond af , kan hij/zij het goed ophouden?
Is het een puppie/junior dan moet je ook nog opletten.
Oudere honden kun je niet te lang laten wachten.
Dat zijn voor mij zaken die ik belangrijk vind en hou ik rekening mee.
We hebben nu een honden luik gekocht, die houd ik "snachts dicht,
maar als ik weg ben hebben ze toch wat ruimte om hun behoefte te doen.

Groetjes van Elly
Langer als 5 uur vind ik echt de max. bij onze honden kan dat .
Het hangt van je hond af , kan hij/zij het goed ophouden?
Is het een puppie/junior dan moet je ook nog opletten.
Oudere honden kun je niet te lang laten wachten.
Dat zijn voor mij zaken die ik belangrijk vind en hou ik rekening mee.
We hebben nu een honden luik gekocht, die houd ik "snachts dicht,
maar als ik weg ben hebben ze toch wat ruimte om hun behoefte te doen.

Groetjes van Elly

Groenendaeler liefhebster
- Biko
- Zeer actief
Langste is zes uur. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, dan kan Biko niet mee, want hun hebben een yorkshire waar hij bij het eerste bezoek gaatjes in heeft gebeten
Uiteraard gaat hij normaal altijd heel lief met kleine hondjes om..zal je net weer zien..
Meestal past een vriendin van mij op hem als ik weg moet.

Uiteraard gaat hij normaal altijd heel lief met kleine hondjes om..zal je net weer zien..
Meestal past een vriendin van mij op hem als ik weg moet.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- langehond1
- Zeer actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik werk fulltime. Soms erg lange dagen van 12 uur, soms ook 4 of 6 ter compensatie. Maar daar heeft de hond niets aan.
Mijn vriend werkt met zieke koikarpers en afhankelijk van zijn afspraken is hij lang of kort van huis.
Mijn ouders willen hem dan wel uitlaten, of een paar uurtjes meenemen, maar helaas, hond denkt er anders over. Die wil niet mee wandelen met 'vreemden'. Mijn moeder rommelt dan een beetje hier in huis voor het idee. Is ie in elk geval niet alleen.
Mad heeft ook dagen dat hij niet met mijn vriend wil wandelen of zelfs de hele dag bij de deur blijft liggen wachten tot ik thuis kom.
Dus ja we hebben het wel goed geregeld, maar Mad werkt niet mee.
We hebben dus nog genoeg te oefenen! Brengen kan ook niet altijd, maar morgen wel. Ik sta dus voortaan erg vroeg op om minimaal een uur te lopen, voor het geval dat ie weer een rare bui heeft.
Mijn vriend werkt met zieke koikarpers en afhankelijk van zijn afspraken is hij lang of kort van huis.
Mijn ouders willen hem dan wel uitlaten, of een paar uurtjes meenemen, maar helaas, hond denkt er anders over. Die wil niet mee wandelen met 'vreemden'. Mijn moeder rommelt dan een beetje hier in huis voor het idee. Is ie in elk geval niet alleen.
Mad heeft ook dagen dat hij niet met mijn vriend wil wandelen of zelfs de hele dag bij de deur blijft liggen wachten tot ik thuis kom.
Dus ja we hebben het wel goed geregeld, maar Mad werkt niet mee.
We hebben dus nog genoeg te oefenen! Brengen kan ook niet altijd, maar morgen wel. Ik sta dus voortaan erg vroeg op om minimaal een uur te lopen, voor het geval dat ie weer een rare bui heeft.
-
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
mijn hond kan max. 12 uur alleen blijven als ik echt niemand kan vinden die hem tussen door even uit wil laten maar normaal blijft ie zo een 8 uurtjes per keer alleen ligt een beetje aan mijn rooster is namelijk heel onregelmatig soms werk ik 5 uurjes op een dag en een andere dag werk ik 15 uur of langer als er iemand ziek is 

- Joy C
- Zeer actief
ze zijn niet vaak alleen, maar als Henk en ik samen op pad gaan, is dat meestal maar voor een paar uurtjes. Een heel enkele keer hebben ze een uur of 9 alleen gezeten, en dat konden ze eigenlijk prima aan.
Als wij echt een komplete dag, van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat weg zouden gaan, hebben we malief en die komt dan oppassen. Meestal is dat als we de nacht ook niet thuis zijn. De keren dat wij tegelijk 'snachts niet thuis waren zijn overigens op 2 vingers te tellen in de afgelopen 4,5 jaar, realiseer ik me nu.

Als wij echt een komplete dag, van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat weg zouden gaan, hebben we malief en die komt dan oppassen. Meestal is dat als we de nacht ook niet thuis zijn. De keren dat wij tegelijk 'snachts niet thuis waren zijn overigens op 2 vingers te tellen in de afgelopen 4,5 jaar, realiseer ik me nu.

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze zijn zo'n twee keer in de week een uurtje of drie alleen, ze hebben het hele huis tot hun beschikking dus er is altijd wel een plekje waar ze kunnen slapen. Nu met Chycka is er altijd iemand thuis.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
spok en sien zitten vannacht 9,5 uur alleen ( met z'n tweeën ), en dat gebeurt regelmatig. 's morgens mogen ze dan ruim een uur los lopen, en 's avonds voor ik vertrek weer, tussendoor moeten ze het met een of twee plasrondjes doen.
Ik vind het niet ideaal, maar ze trekken het wel, en een betere oplossing heb ik op het moment niet, of ik zou ze moeten herplaatsen.
Ik vind het niet ideaal, maar ze trekken het wel, en een betere oplossing heb ik op het moment niet, of ik zou ze moeten herplaatsen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
In principe zijn ze niet veel alleen, af en toe eens een uurtje of 2, als ik ga rijden of een boodschap moet doen. Met Lijf er nu bij zijn ze helemaal niet alleen voorlopig, eerst opbouwen. Lang alleen blijven, als het eens een keer moet dan lukt het hier met de volwassen honden (FritZ uitgezonderd) ook wel, maar dat doe ik dus echt niet makkelijk of gerust. Ik zorg dan voor oppas zodat ze even hun behoefte kunnen doen en even wat aandacht krijgen.

- starfleet
- Erelid
Ik vind het voor tijdelijk maar moeten kunnen in jullie geval, maar als het voor wat langer is, zou ik toch proberen haar aan een oppas te wennen. Eigenlijk vooral ook omdat ze sloopt in de kamer. Meestal zie je dat toch bij honden die wat moeite hebben met alleen zijn. Gaat het in de keuken wel goed, gaat ze dan liggen slapen of weten jullie niet wat ze doet?
IkAnne
IkAnne
- Ozzfest
- Zeer actief
Ik laat t liefste mn honden niet langer dan 4 uur alleen.
En dit zijn ze eigenlijk ook zelden,is weleens voorgekomen dat ik overdags wat langer weg was en niks voor tussedoor kon regelen,toen heb ik ze erna verwend met een extra boswandeling (ga ik al 2x per dag hen).
Zelf hebben ze geen problemen met alleen blijven,slopen niks,drinken gewoon en doen hun ding,denk dat ik t erger vind dan hun
En dit zijn ze eigenlijk ook zelden,is weleens voorgekomen dat ik overdags wat langer weg was en niks voor tussedoor kon regelen,toen heb ik ze erna verwend met een extra boswandeling (ga ik al 2x per dag hen).
Zelf hebben ze geen problemen met alleen blijven,slopen niks,drinken gewoon en doen hun ding,denk dat ik t erger vind dan hun

- boy en minka
- Actief
- Mijn ras(sen): werklijn border collies
- Aantal honden: 3
Boy is hooguit 4 a 5 uurtjes alleen, als ik weg ben in de vakantietijd. `s Avonds niet meer dan drie uurtjes als ik een vergadering heb en als ik werk gaat Boy naar de hondenopvang... Minka is nu nog ongeveer n kwartiertje alleen... dat zijn we aan het opbouwen
Dan gaat ze in het schema van Boy mee!

Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer: