Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klein wit ballonnetje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lois
geregistreerd lid

Klein wit ballonnetje

Ongelezen bericht door Lois »

Onze Duncan (12 weken) heeft een klein wit ballonnetje op zijn borst. Het zit vast aan zijn huid met een 'steeltje' (net als een steelwrat). Als ik eraan zit vind hij het niet leuk.
Verder is hij gewoon speels, poept en plast gewoon, is dus verder niets aan hem te merken.

Kent iemand dit? :denken:
Ik ga in ieder geval morgen ff naar de DA.

Lois
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Echt helemaal wit of een beetje grijzig?
Weet je zeker dat het geen teek is? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Ik denk ook een teek.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Daar dacht ik ook meteen aan.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Babs73

Ongelezen bericht door Babs73 »

Kan een teek zijn :N: Ze lijken namelijk op een wrat

Afbeelding
Lois
geregistreerd lid

Inderdaad daar lijkt het op. Ik dacht namelijk ook gelijk aan een teek, maar wist het niet zeker. Heb het laten zien aan mensen die er meer verstand van hebben (dacht ik) maar die zeiden dat een teek donker van kleur is, roodbruin.

Vroeger thuis hadden wij altijd honden, maar die waren meer mijn moeders zorg. Duncan is onze eerste dus wij zijn nog erg groen wat dat betreft. :mrgreen:

Misschien toch beter dat ik vanavond naar de DA ga.

Bedankt voor jullie reacties en Babs bedankt voor je foto. Zo ziet het er ook uit, ietsje kleiner en wat witter.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lois schreef:Inderdaad daar lijkt het op. Ik dacht namelijk ook gelijk aan een teek, maar wist het niet zeker. Heb het laten zien aan mensen die er meer verstand van hebben (dacht ik) maar die zeiden dat een teek donker van kleur is, roodbruin.

Vroeger thuis hadden wij altijd honden, maar die waren meer mijn moeders zorg. Duncan is onze eerste dus wij zijn nog erg groen wat dat betreft. :mrgreen:

Misschien toch beter dat ik vanavond naar de DA ga.

Bedankt voor jullie reacties en Babs bedankt voor je foto. Zo ziet het er ook uit, ietsje kleiner en wat witter.
Een teek haal je er zelf toch af?
Even een tekentang halen en klaar ben je :ok:
Anders vraag je het even aan iemand in de buurt die ook honden heeft.
Nogal duur om voor een teek naar de DA te gaan :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Babs73

Lois schreef:
Graag gedaan

Misschien een tip ik heb eens gelezen op een teken site dat als je geen teken tang bij de hand heb of niet 100% zeker bent als het om een teek gaat je dit kan doen: Maak een vinger in je mond nat met je eigen speeksel en ga om de teek of wrat (als je het niet zeker weet) heen
Dus waar dat ding in de huid zit nat maken met je speeksel dus op de huid van de hond waar het object zich bevind(niet aan het uitstekende geval draaien of knijpen) doe dit een paar keer met een goede natte vinger
Als het een teek is gaat hij uit de huid van je hond :mrgreen: maar grijp dat ding dan wel gelijk en maak het dood want ze zijn snel en voordat je het weet zitten ze ergens anders in de hond weer vast

Heb het zelf nooit uitgeprobeerd maar ik las het op zon teken expert site :mrgreen:
Lois
geregistreerd lid

Een teek haal je er zelf toch af?
Even een tekentang halen en klaar ben je
Anders vraag je het even aan iemand in de buurt die ook honden heeft.
Nogal duur om voor een teek naar de DA te gaan
Als ik zeker zou weten dat het een teek zou zijn, zou ik er ook niet mee naar de DA gaan. (maar ik weet het nog niet zeker :denken:

Misschien een tip ik heb eens gelezen op een teken site dat als je geen teken tang bij de hand heb of niet 100% zeker bent als het om een teek gaat je dit kan doen: Maak een vinger in je mond nat met je eigen speeksel en ga om de teek of wrat (als je het niet zeker weet) heen
Dus waar dat ding in de huid zit nat maken met je speeksel dus op de huid van de hond waar het object zich bevind(niet aan het uitstekende geval draaien of knijpen) doe dit een paar keer met een goede natte vinger
Als het een teek is gaat hij uit de huid van je hond maar grijp dat ding dan wel gelijk en maak het dood want ze zijn snel en voordat je het weet zitten ze ergens anders in de hond weer vast
Alweer bedankt Babs! Ik ga het meteen uitproberen.
Babs73

Lois schreef:
Alweer bedankt Babs! Ik ga het meteen uitproberen.
Graag gedaan
Ik heb die tip onthouden omdat het zo interesant klinkt :mrgreen:
Ik hoop dat het werkt volgens de teken expert wel ,maar goed ik heb het nog nooit zelf in praktijk uitgeprobeerd,omdat ik altijd wel een tang heb en ik weet hoe een teek eruit ziet
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou ik haalde maar snel een tekentang bij de drogist en haalde hem eruit je merk snel genoeg als het geen teek is, maar ik weet wel bijna zeker van wel
Lois
geregistreerd lid

:mrgreen: Jullie hebben allemaal gelijk.

Ik ben even naar een kennis gegaan en zij zei ook meteen dat het een teek was. Ze heeft hem er ook uitgehaald. Volgens haar was het nog een grote ook. Ik heb het buiten meteen doodgetrapt en er zal heel veel bloed in. En toch was hij grijs en niet donker ofzo.

Enfin, weer wat geleerd. Ik ga nu meteen zo'n tang halen.

:smile1:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

toch een teek dus :)
een teek is als hij nog maar weinig bloed heeft gezogen, idd vaak roodbruinig tot zwart, maar hoe voller ie word hoe lichter van kleur
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Gelukkig probleem weer opgelost
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Grote die draai je er met één handbeweging uit (gewoon met je vingers). Bij hele kleintjes werkt de natte-vinger-methode ook, je kunt wel een tijdje moeten draaien maar hij komt er wel met kop en al uit dan.

Welkom in de wereld van de teken :mrgreen:
Babs73

Net zoals we allemaal dachten,toch een teek :mrgreen: Ja het blijven vieze rare beesten :N:
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

Babs73 schreef:Kan een teek zijn :N: Ze lijken namelijk op een wrat

Afbeelding

ons hondje heeft dat ook maar dan meerdere van die bultjes en dan kleiner stuk of 3 zover ik kan tellen want ze heeft niet zo zin om me te laten kijken.zoveel teken tegelijk kan toch niet? :denken:
ik ben ook niet in het bos geweest en ze heeft ook niet echt in de struikjes gezeten alleen op een open gras veld.

heeft er iemand een idee?of ervaring hiermee.
ik durf ook niet zomaar met de tekentang erop te gaan straks is het geen teek en dan doe ik haar pijn zit aan haar oortje en boven op haar hoofd.
[/img]
Babs73

dunjatamara schreef:

ons hondje heeft dat ook maar dan meerdere van die bultjes en dan kleiner stuk of 3 zover ik kan tellen want ze heeft niet zo zin om me te laten kijken.zoveel teken tegelijk kan toch niet? :denken:
ik ben ook niet in het bos geweest en ze heeft ook niet echt in de struikjes gezeten alleen op een open gras veld.

heeft er iemand een idee?of ervaring hiermee.
ik durf ook niet zomaar met de tekentang erop te gaan straks is het geen teek en dan doe ik haar pijn zit aan haar oortje en boven op haar hoofd.
[/img]

Jazeker kan dat
Ik heb op internet eens een foto gezien van een hondje die meer dan 20 teken in zijn oor had zitten :N:

9 van de 10 keer zijn kleine ballonetjes of witte bultjes teken :wink:
Marley2016
Actief
Contacteer:

ojeeeeee :eek: ik ben meteen aan het zoeken of ik foto s kan vinden ervan en dan toch maar de tang erop dan. :jank:

dank je voor antwoord
Babs73

dunjatamara schreef:ojeeeeee :eek: ik ben meteen aan het zoeken of ik foto s kan vinden ervan en dan toch maar de tang erop dan. :jank:

dank je voor antwoord
http://images.google.com/images?q=teken ... a=N&tab=wi

Eerste foto :N:
Marley2016
Actief
Contacteer:

Babs73 schreef:
dunjatamara schreef:ojeeeeee :eek: ik ben meteen aan het zoeken of ik foto s kan vinden ervan en dan toch maar de tang erop dan. :jank:

dank je voor antwoord
http://images.google.com/images?q=teken ... a=N&tab=wi

Eerste foto :N:
oh jeetje wat erg en ze lijken er erg op die lichtgekleurde teken
ik durf het niet erg he ikben zo bang da tik dr pijn doe.
Babs73

Het moet er toch uit :denken: Kan misschien iemand anders het eruit halen?
Marley2016
Actief
Contacteer:

Babs73 schreef:Het moet er toch uit :denken: Kan misschien iemand anders het eruit halen?
ja dat denk ik ook.
ik heb net even goed kunnen kijken en op dr oren en hoofd zitten er 6 rest vzan dr lichaam moht ik niet kijken werd ze weer hyper.
me vriend om 10uur vrij dan moet hij me maar ff helpen maar ja zo lang wachten is ook wel zielig.
is het een duur geintje bij de dierenarts?anders ga ik daarheen.
Babs73

dunjatamara schreef:
Babs73 schreef:Het moet er toch uit :denken: Kan misschien iemand anders het eruit halen?
ja dat denk ik ook.
ik heb net even goed kunnen kijken en op dr oren en hoofd zitten er 6 rest vzan dr lichaam moht ik niet kijken werd ze weer hyper.
me vriend om 10uur vrij dan moet hij me maar ff helpen maar ja zo lang wachten is ook wel zielig.
Geen idee wat dat gaat kosten bij een DA :19: Ik verwijder ze altijd zelf en het is ook helemaal niet moeilijk

Heb je geen buurman of vrouw die honden heeft? en die je misschien wil helpen de teken eruit te halen?
Marley2016
Actief
Contacteer:

Babs73 schreef:
dunjatamara schreef:
ja dat denk ik ook.
Geen idee wat dat gaat kosten bij een DA :19: Ik verwijder ze altijd zelf en het is ook helemaal niet moeilijk

Heb je geen buurman of vrouw die honden heeft? en die je misschien wil helpen de teken eruit te halen?
ja zelfs een trimsalon hier in de straat ik kan het allicht proberen misschien dat hun me willen helpen ik ben echt bang dat ik er zeer doe of dat er wat kapot gaat en dat ze dan ziek word het zijn gelukkig nog niet van die grote ze zouden er nog niet zo lang zitten dan zo klein dat ze nog zijn is 1 iets grotere bij.
ik kan die tekentang nergens vinden aaaaaaargh :devil: heb wel een pincet daar kan het ook mee toch.probeer ik het eerst zelf en dan als het me niet lukt ga ik wel om hulp roepen in de straat.

bedankt in elk geval
Babs73

Heel veel sucses
Het is echt niet moeilijk om ze te verwijderen en anders vraag gewoon in de buurt voor hulp
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Babs73 schreef:Heel veel sucses
Het is echt niet moeilijk om ze te verwijderen en anders vraag gewoon in de buurt voor hulp
Ook van mij veel succes, ik kan het ook niet. Ik vind het zulke smerige beesten. Ik heb een krokodil geaaid,een brulaap, een slang om nek gehad, een tarantula lopend over mijn arm, maar een teek...... ik gruwel van die beestjes. Ik ga dan even naar de dierenwinkel die halen hem er zo uit voor een vrijwillge donatie aan het dierenasiel.

Succes
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met een tekentang is het een klusje van niks :wink:
Marley2016
Actief
Contacteer:

nou we gaan het proberen jullie horen morgen of het ons gelukt is

bedankt voor de tips!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zenda schreef:Ook van mij veel succes, ik kan het ook niet. Ik vind het zulke smerige beesten. Ik heb een krokodil geaaid,een brulaap, een slang om nek gehad, een tarantula lopend over mijn arm, maar een teek...... ik gruwel van die beestjes. Ik ga dan even naar de dierenwinkel die halen hem er zo uit voor een vrijwillge donatie aan het dierenasiel.
Kom maar een keertje hier. Dan laat ik je het genot ervaren van het ploppen van een tekenlijfje. Echt waar, je zou er bijna een orgasme van krijgen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”