Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ships... toch kennelhoest denk ik...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
ships... toch kennelhoest denk ik...
Mn meiske is vanavond al een poosje aan het kuchen en heeft net wat slijm uitgespuugt... Probeerde het te ontkennen, maar vermoed dat ontkennen nu geen zin meer heeft... Heb geen thermometer (alleen een oor ding voor mensen, denk niet dat ie op jamey zal werken), dus weet niet of ze koorts heeft...
Ships...
Ships...

You'll be in my heart... Always...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja klinkt als
ik ben er net vanaf hier, zonder Da bezoeken en AB enz. een paar dagen waren er wat aan het kuchen en slijm opgeven, Ollie heeft er nu nog iets last van.
wat ik wel "grappig" vind, je bent een ongelofelijke muts ( zei je zelf
) met jamey en ziek worden, maar hebt geen thermometer voor de hond in huis
, dat snap ik dan weer niet zo goed.
morgen even halen en ook wat thijmsiroop
wat ik wel "grappig" vind, je bent een ongelofelijke muts ( zei je zelf
- Jacksel
- Zeer actief
Omdat ik nog een ergere muts ben met dingen in de reet stoppen :N: Nogal trauma van...yamie schreef:ja klinkt alsik ben er net vanaf hier, zonder Da bezoeken en AB enz. een paar dagen waren er wat aan het kuchen en slijm opgeven, Ollie heeft er nu nog iets last van.
wat ik wel "grappig" vind, je bent een ongelofelijke muts ( zei je zelf) met jamey en ziek worden, maar hebt geen thermometer voor de hond in huis
, dat snap ik dan weer niet zo goed.

- Moos
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Kiefer had ook geen koorts maar het snot kwam er wel groen uit, dus iok kwam niet onder een ab kuur uit (overigens wel zonder da-bezoek).Moos schreef:Hier hebben ze het een hele tijd geleden tegelijk gehad, ook vanaf gekomen zonder da![]()
Ik heb toen wel de da even gebeld, en alleen als ze echt koorts hadden moest ik langs komen, dat hadden ze niet![]()
Hoestsiroop voor kinderen werkte als een trein hier.

- Jacksel
- Zeer actief
wat voor dosering van hoestsiroop moet ik voor mn hummeltje (iets meer dan 5 kilo) aanhouden?Hutsje schreef:Kiefer had ook geen koorts maar het snot kwam er wel groen uit, dus iok kwam niet onder een ab kuur uit (overigens wel zonder da-bezoek).Moos schreef:Hier hebben ze het een hele tijd geleden tegelijk gehad, ook vanaf gekomen zonder da![]()
Ik heb toen wel de da even gebeld, en alleen als ze echt koorts hadden moest ik langs komen, dat hadden ze niet![]()

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Jacksel schreef:wat voor dosering van hoestsiroop moet ik voor mn hummeltje (iets meer dan 5 kilo) aanhouden?Hutsje schreef:Kiefer had ook geen koorts maar het snot kwam er wel groen uit, dus iok kwam niet onder een ab kuur uit (overigens wel zonder da-bezoek).Moos schreef:Hier hebben ze het een hele tijd geleden tegelijk gehad, ook vanaf gekomen zonder da![]()
Een halve eetlepel schat ik ongeveer.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Marion.
En als je een thermometer hebt aangeschaft - speciaal voor de hondjes - en je bent de gebruiksaanwijzing kwijt... dan kun je altijd Femia PB'enalm@ schreef:Theelepeltje. En voor wat betreft de termometer: alleen het puntje hoeft erin. Ik zou toch een termometer aanschaffen altijd handig en a.d.h. van de temperatuur kan je bepalen wanneer je direct naar de da moet of dat je het nog een poosje kunt aankijken.
- Jacksel
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Puchu hoestte ook maar af en toe hoorJacksel schreef:ze heeft nu al poos niet meer gehoest... zou er dan toch gewoon even iets dwars hebben gezeten waardoor ze ging hoesten... oooo ik hoop het...
Hij is er verder trouwens niet ziek van geweest, dus het hoeft niet ernstig te zijn.
Maar ik hoop dat er niets aan de hand is
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jacksel
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
Nog steeds niets...ranetje schreef:Ik kan me van jou niet voorstellen dat je er doorheen geslapen hebtJacksel schreef:Tot nu toe nog steeds geen hoestje... Tenzij ik er vannacht doorheen geslapen heb...![]()
Dus misschien blijft het bij die paar hoestjes
Terwijl ik net rennend, stuiterend, piepend, grommend begroet werd... (moest hele dag weg dus huisgenootje (vaste oppas) heeft opgepast)... Ze heeft ook de hele dag geen hoestje gehoord...
Kortom, gister anderhalf uur ofzo aan het hoesten geweest en slijm opgegeven en verder niets meer... Toch nog te vroeg gegild? Moet ik de trimmer afbellen voor woensdag? Of nog even afwachten... Had Rally-O voor donderdag ook afgezegd, kan ik dat ongedaan maken (dus weer aanmelden)?
Ben nu beetje erg de weg kwijt...

- alm@
- moderator
Misschien had ze iets gegeten (of wat haren opgelikt) wat een beetje dwars in haar keel zat. Hier wordt ook wel eens gehoest en wat slijm opgegeven. Niks aan de hand
Als ze lekker tierig is, goed eet en drinkt en geen koorts heeft (heb je al een termometer?) is er niks mis hoor
Gewoon naar de trimmer brengen.

- Jacksel
- Zeer actief
Vandaag thermometer gehaald... Straks huisgenootje lief aankijken (heb zo'n vermoeden dat ik echt overstuur raak, om dat alleen al bij Jamey te doen, dus hopen dat huisgenootje het wel wil doen... Is iets van vroeger...)alm@ schreef:Misschien had ze iets gegeten (of wat haren opgelikt) wat een beetje dwars in haar keel zat. Hier wordt ook wel eens gehoest en wat slijm opgegeven. Niks aan de handAls ze lekker tierig is, goed eet en drinkt en geen koorts heeft (heb je al een termometer?) is er niks mis hoor

- alm@
- moderator
Misschien kunnen jullie het samen doen, jij houdt Jamey vast en huisgenootje doet de thermometer. Valt het misschien wel reuze mee voor je.Jacksel schreef:Vandaag thermometer gehaald... Straks huisgenootje lief aankijken (heb zo'n vermoeden dat ik echt overstuur raak, om dat alleen al bij Jamey te doen, dus hopen dat huisgenootje het wel wil doen... Is iets van vroeger...)alm@ schreef:Misschien had ze iets gegeten (of wat haren opgelikt) wat een beetje dwars in haar keel zat. Hier wordt ook wel eens gehoest en wat slijm opgegeven. Niks aan de handAls ze lekker tierig is, goed eet en drinkt en geen koorts heeft (heb je al een termometer?) is er niks mis hoor

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
als ik het zo hoor denk ik dat het allemaal wel mee valt 
toen cas begon te hoesten bleef ie ook hoesten (en spugen) tenzij ie lag te slapen
met de minste opwinding (ik die opsta om naar de wc te gaan) begon ie weer
hij is er nu ook echt helemaal vanaf, vandaag weer lekker gezwommen en gerend, en ja wel gehoest maar dat kwam omdat ie water in z'n strot had hahaha
toen cas begon te hoesten bleef ie ook hoesten (en spugen) tenzij ie lag te slapen
met de minste opwinding (ik die opsta om naar de wc te gaan) begon ie weer
hij is er nu ook echt helemaal vanaf, vandaag weer lekker gezwommen en gerend, en ja wel gehoest maar dat kwam omdat ie water in z'n strot had hahaha
- Jacksel
- Zeer actief
Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemenalm@ schreef:Misschien kunnen jullie het samen doen, jij houdt Jamey vast en huisgenootje doet de thermometer. Valt het misschien wel reuze mee voor je.Jacksel schreef:Vandaag thermometer gehaald... Straks huisgenootje lief aankijken (heb zo'n vermoeden dat ik echt overstuur raak, om dat alleen al bij Jamey te doen, dus hopen dat huisgenootje het wel wil doen... Is iets van vroeger...)alm@ schreef:Misschien had ze iets gegeten (of wat haren opgelikt) wat een beetje dwars in haar keel zat. Hier wordt ook wel eens gehoest en wat slijm opgegeven. Niks aan de handAls ze lekker tierig is, goed eet en drinkt en geen koorts heeft (heb je al een termometer?) is er niks mis hoor
edit: ze had 37,5

- ranetje
- Zeer actief
Misschien is deze temperatuur voor haar normaal.Jacksel schreef: Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemen
Maar het is wel ietsje aan de lage kant. Heb je de thermometer er diep genoeg ingestoken?
- alm@
- moderator
- Jacksel
- Zeer actief
ze maakte ernstige poepbewegingen en er zat ook aan de thermometer, dus lijkt me wel...ranetje schreef:Misschien is deze temperatuur voor haar normaal.Jacksel schreef: Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemen
Maar het is wel ietsje aan de lage kant. Heb je de thermometer er diep genoeg ingestoken?![]()
Ze is wel sloompjes, veel liggen en ze kwam niet eens overeind toen de man van KPN kwam... Oké ze had een blijf commando gehad, maar normaal houdt dat haar niet tegen om zich toch flink te misdragen

- alm@
- moderator
Nou Nettie je moet niet verwachten dat het in één keer allemaal goed gaatranetje schreef:Misschien is deze temperatuur voor haar normaal.Jacksel schreef: Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemen
Maar het is wel ietsje aan de lage kant. Heb je de thermometer er diep genoeg ingestoken?![]()

- Jacksel
- Zeer actief
ze moet morgen nog 'vrijwillig' mee willen naar de trimmer dus moet haar wel een beetje te vriend houdenalm@ schreef:Nou Nettie je moet niet verwachten dat het in één keer allemaal goed gaatranetje schreef:Misschien is deze temperatuur voor haar normaal.Jacksel schreef: Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemen
Ik vind dit al een hele knappe zelfoverwinning
Vanmiddag gewoon nog eens proberen en dan ietsje dieper en kijken hoe de temp dan is.

- ranetje
- Zeer actief
Je hebt gelijk Almaalm@ schreef:Nou Nettie je moet niet verwachten dat het in één keer allemaal goed gaatranetje schreef:Misschien is deze temperatuur voor haar normaal.Jacksel schreef: Heb het net gewoon gedaan (soms helpt impulsiviteit) en het viel idd mee... Hoewel Jamey zwaar beledigd was en achteraf geeneens een koekje wilde aannemen
Ik vind dit al een hele knappe zelfoverwinning
Vanmiddag gewoon nog eens proberen en dan ietsje dieper en kijken hoe de temp dan is.
Dat had ik er ook bij willen zetten, maar drukte te snel op ok.
@Jacksel