Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krachtvoer?
Moderator: moderatorteam
-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
Krachtvoer?
Wat zijn de voor en nadelen van krachtvoer?, en van welke leeftijd mogen ze het hebben?
het is niet voor mezelf, maar ik hoor dat veel mensen bij mij uit de wijk het hun hond geven, ik moet zeggen, het is dan ook te zien, ik ren bijna weg als ik die honden zie haha:P
Ik heb het zelf ook nog nooit in de winkel gezien eigenlijk, of ik heb er gewoon niet op gelet,
iemand hier ervaring met krachtvoer?
het is niet voor mezelf, maar ik hoor dat veel mensen bij mij uit de wijk het hun hond geven, ik moet zeggen, het is dan ook te zien, ik ren bijna weg als ik die honden zie haha:P
Ik heb het zelf ook nog nooit in de winkel gezien eigenlijk, of ik heb er gewoon niet op gelet,
iemand hier ervaring met krachtvoer?
Spikey,
Golden Retriever X Cane Corso
11 Maanden, en lief
11 Maanden, en lief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Volgens mij bereik je dat alleen met een goede training naast goede voeding ! Dat daar speciaal krachtvoer voor zou bestaan dat weet ik niet hoor...Er bestaat idd wel voer voor honden die zware prestaties moeten leveren, werkhonden ed. Maar ik geloof niet dat dat extra spiermassa enzo kweekt , dat bevat alleen meer kalorieen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Zitten daar anabolen in of zo :N: ?Spikey_Canecorso schreef:nou, met dat voer bedoel ik voer, waardoor ze meer spiermassa/sterker/groter/breder van gaan worden.
Je hond is 7 maanden en nog volop in de groei. Na een jaar gaat ie uitzwaren en dan wordt ie vanzelf wel breder.
Spiermassa kweek je door training, al hoort goede voeding met dierlijke eiwitten daar wel bij natuurlijk. Daarom kun je het beste vlees geven, want in veel brokken zitten plantaardige eiwitten verwerkt (is goedkoper dan dierlijke eiwitten).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mij klinkt het ook niet gezond en groter en/of breder worden dan wat zijn genetische stempel aangeeft gebeurd toch niet.Spikey_Canecorso schreef:nou, met dat voer bedoel ik voer, waardoor ze meer spiermassa/sterker/groter/breder van gaan worden.
ik hoor er zoveel mensen over praten, maar mij lijkt het niet echt gezond hehe
Geduld is een schone zaak.
-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
het is ook niet voor mijn hond hoor, maar ik hoor er gewoon veel over als ik met mensen praat bij mij uit de buurt, maja, die van mij is pas 7 maanden, met ong 1 jaar zal hij de breedte in gaan,
op dit moment zit hij bijna alleen nog maa rop brokken, maar ik ga wel overstappen naar 1x brokken en 1x vervlees per dag
op dit moment zit hij bijna alleen nog maa rop brokken, maar ik ga wel overstappen naar 1x brokken en 1x vervlees per dag
Spikey,
11 Maanden, en lief
11 Maanden, en lief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit lijkt me zeker niet gezond nee, en al helemaal niet voor een hond die nog vol op aan het groeien is.Spikey_Canecorso schreef:nou, met dat voer bedoel ik voer, waardoor ze meer spiermassa/sterker/groter/breder van gaan worden.
ik hoor er zoveel mensen over praten, maar mij lijkt het niet echt gezond hehe
Daar komt nog eens bij dat spiermassa ook in de genen moet zitten!
En als het er niet inzit, dan komt het waarschijnlijk ook niet.
Nu is het wel zo dat een hond die opgroeit op Barf of Kvv meestal een mooiere opbouw van spieren krijgt. Tenminste dit schrijft oa Tannetje Koning in haar boekje voer voor Carnivoren. Hoop dat je hier wat aan hebt, maar speciale krachtvoeding zou ik in ieder geval niet zo gauw doen
Maar dan hebben we het dus over gewoon een voeding die bij de hond past, dus eigenlijk is dit heel natuurlijk.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay