LongFields schreef:
Je kunt het er wel uit kijken denk ik MJ, tenminste dat zou ik hebben als het bij mijn hond was gebeurd.
Nou ...dat waren ook mijn woorden naar Esther toe.
Heb hem net wel een pijnstiller gegeven die ik van de DA heb meegekregen want hij stond weer een paar maal in die 'buiging' en ik had het idee dat ie pijn had.
Nu is ie weer rustig en ligt weer een beetje te soezen.
Heeft de hele dag ook nog geen aanstalten gemaakt om te ontlasten maar hij heeft gister en vandaag ook niet gegeten en dat spul heeft schijnbaar tijd nodig om te werken.
Stomme is ook nog dat het gister met een maagdarm infectie afgedaan werd.
Esther (Nono)en ik hadden samen met de hondjes gewandeld en toen we terugkwamen en bij Esther aan de koffie zaten begon Bassie met spugen. Bleef maar spugen en ontzèttend veel water drinken wat er dan ook acuut weer uitkwam natuurlijk.Temp gemeten..39,3.Wij dachten aan iets verkeerds gegeten of zo tijdens het wandelen.
Eerst reden we naar mijn eigen DA , daar was dus niemand . Dierenarts assistente was er wel maar geen DA . Assistente heeft nog wel geprobeerd te bellen maar kreeg geen gehoor.
Doorgereden naar een ander dorp waar de DA zit waar ze mee samen werken. Daar kreeg hij een prikje primperid en dat was het.(omdat het heerst hier werd die diagnose héééél snel gesteld, ze hebben zowat niet aan zijn buik gevoeld !) terwijl ik naar mijn idee zó duidelijk aangaf dat het wat anders moest wezen. Temp was al wel gezakt naar 38.9.
En vandaag moest ik er om half 5 weer naar toe om weer een prikje primperid te halen.
En ik ben zo dom om me gewoon af te laten schepen daarmee.
Gisteravond bleef hij pijn aangaven , hij knapte gewoon niet op ,
spugen was wel gestopt maar ik kan niet echt zeggen wat of hoe maar het voelde niet goed. Heb ik Esther gebeld en we hadden allebei het gevoel dat het gewoon niet klopte.. Andere DA gebeld en daar kon ik op zich terecht maar omdat ik geen pijnstilling mee had gekregen van de andere DA en Bas al een paar keer in de "spelbuiging" gestaan had waardoor ik dacht dat ie buikpijn had bedachten we om een rimadyl te proberen. Dat had ik in huis.
Mocht ie met een uur dan nog niet verbeteren dan zou ik alsnog langskomen.
Bassie ging na een half uur slapen en toen dacht ik : okeej..hij is nu rustig en slaapt...morgen sta ik gelijk op de stoep om het na te laten kijken. Nu is het an sich geen spoed meer. Ik beneden geslapen zodat mocht er iets veranderen ik gelijk toch zou kunnen bellen.
Nacht ging op zich goed maar vanmorgen uitlaten wilde hij geen stap verzetten.
Om half 9 bij de DA.
Deze man voelde even met zijn vingers langs zijn buik en zegt : hondje zit vol. Daar zit ws wat in. We gaan een foto maken.
En toen zagen we die 3 dingen zitten. De arts dacht aan bot. Vroeg me of hij een kauwkluifje of bot gehad had . Vorige week vrijdag heeft ie lamsrib gegeten.
Dan zou dat dus de hele week er al in moeten zitten, als dat het is.
Tot op heden is er nog geen reactie...maar er staat op het flesje dat het wel enige dagen kan duren eer het reactie geeft.
Omdat hij het vandaag 3 x moet hebben hoop ik maar dat het vanavond of vannacht reactie geeft.
Iedereen bedankt voor de duimen !