Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nertsolie
Moderator: moderatorteam
- puk
- Zeer actief
tarwekiemolie is voor de mensenhuid net zo goed als nertsolie , dus verwacht voor de vacht het zelfde.
http://www.heelnatuurlijk.nl/dierlijke_extracten.htm

groetjes anja en birka
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- johanna
- Vaste gebruiker
Ik heb het vermoeden dat hier over verschillende dingen gesproken wordt. Nertsolie wordt toch uitwendig gebruikt, en de omega-oliën en de borage-olie worden inwendig gebruikt. Tarwekiemolie kan volgens mij zowel in-als uitwednig gebruikt worden. Of vergis ik me in die nertsolie?
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
-
jelle
- Zeer actief
wat is de herkomst van "nertsolie" en is die wel zodanig dat je uberhaupt wilt dénken over het gebruik ervan?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
benji
- Vaste gebruiker
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
vacht/haar is dood materiaal. Voeden van dood materiaal is onzin. Je kunt de haar wel wat gladder maken door er onder andere olie op te doen. De openingen van de haarschubben kun je vullen en daardoor wordt haar ook gladder en beter doorkambaar.
Je bereikt dit resultaat ook met siliconen. Da's tenminste een mineraalproduct.
Nertsolie werd vroeger wel als positief ervaren, waarschijnlijk omdat het excusief en dus duur was. Witte vachten schijnen er geel van te worden.
Tegenwoordig zijn er veel gladmakende producten zónder nertsolie dus daar zou ik voor kiezen.
Nertsolie werd vroeger wel als positief ervaren, waarschijnlijk omdat het excusief en dus duur was. Witte vachten schijnen er geel van te worden.
Tegenwoordig zijn er veel gladmakende producten zónder nertsolie dus daar zou ik voor kiezen.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 17 aug 2007 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Valerie
- Zeer actief
haar is idd niet te voeden maar huid wel, en vaak betekend een gezonde huid en haarwortel ook mooi haarRosita Compagner schreef:vacht/haar is dood materiaal. Voeden van dood materiaal is onzin. Je kunt de haar wel wat gladder maken door er onder andere olie op te doen. De openingen van de haarschubben kun je vullen en daardoor wordt haar ook gladder en beter doorkambaar.
Nertsolie werd vroeger wel als positief ervaren, waarschijnlijk omdat het excusief en dus duur was. Witte vachten schijnen er geen van te worden.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Klopt Valerie, en het voeden van de huid kun je het beste van binnenuit doen. Niet voor niks bestaat de uitspraak 'de vacht is de spiegel van de gezondheid van de hond'. Dus als het intern niet in orde is dan ook geen gezonde huid en vacht. Voeden van binnenuit, verzorgen aan de buitenkant.Valerie schreef:haar is idd niet te voeden maar huid wel, en vaak betekend een gezonde huid en haarwortel ook mooi haarRosita Compagner schreef:vacht/haar is dood materiaal. Voeden van dood materiaal is onzin. Je kunt de haar wel wat gladder maken door er onder andere olie op te doen. De openingen van de haarschubben kun je vullen en daardoor wordt haar ook gladder en beter doorkambaar.
Nertsolie werd vroeger wel als positief ervaren, waarschijnlijk omdat het excusief en dus duur was. Witte vachten schijnen er geen van te worden.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Vraag me (nu het hier toch over gaat) wel af hoe dan de vacht echt in 2 dagen dof en ruw kan worden, van 'zacht' en glanzend, als ik niet lekker in mn vel zit (nouja, dat dat invloed heeft op Jamey weet ik, maar zo snel op haar vacht vind ik dan wonderlijk)Rosita Compagner schreef:Klopt Valerie, en het voeden van de huid kun je het beste van binnenuit doen. Niet voor niks bestaat de uitspraak 'de vacht is de spiegel van de gezondheid van de hond'. Dus als het intern niet in orde is dan ook geen gezonde huid en vacht. Voeden van binnenuit, verzorgen aan de buitenkant.Valerie schreef:haar is idd niet te voeden maar huid wel, en vaak betekend een gezonde huid en haarwortel ook mooi haarRosita Compagner schreef:vacht/haar is dood materiaal. Voeden van dood materiaal is onzin. Je kunt de haar wel wat gladder maken door er onder andere olie op te doen. De openingen van de haarschubben kun je vullen en daardoor wordt haar ook gladder en beter doorkambaar.

You'll be in my heart... Always...
- Valerie
- Zeer actief
je hebt gelijkRosita Compagner schreef:Klopt Valerie, en het voeden van de huid kun je het beste van binnenuit doen. Niet voor niks bestaat de uitspraak 'de vacht is de spiegel van de gezondheid van de hond'. Dus als het intern niet in orde is dan ook geen gezonde huid en vacht. Voeden van binnenuit, verzorgen aan de buitenkant.Valerie schreef:haar is idd niet te voeden maar huid wel, en vaak betekend een gezonde huid en haarwortel ook mooi haarRosita Compagner schreef:vacht/haar is dood materiaal. Voeden van dood materiaal is onzin. Je kunt de haar wel wat gladder maken door er onder andere olie op te doen. De openingen van de haarschubben kun je vullen en daardoor wordt haar ook gladder en beter doorkambaar.