Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje schrokken
Moderator: moderatorteam
-
leoniewagenaar
- geregistreerd lid
- Contacteer:
vraagje schrokken
Hallo allemaal,
Kenissen van mij hebben een pupje van 12 weken oud (cavalier x stabij). Het hondje krijgt versvoeding uit de diepvries (van die driehoekjes, energique geloof ik). Op dit moment krijgt hij 4 maaltijden per dag.
Het probleem met het hondje is dat hij zijn eten echt naar binnen schrokt (ik heb het zelf niet gezien, maar zowel baasje als bazinnetje vinden het heel erg schrokken). Ze kan rustig aan het voer komen nadat hij zijn eten heeft gekregen.
Kan het zijn dat hij te weinig eten krijgt of misschien niet vaak genoeg? Of kunnen er nog andere redenen voor dit schrokken zijn?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Kenissen van mij hebben een pupje van 12 weken oud (cavalier x stabij). Het hondje krijgt versvoeding uit de diepvries (van die driehoekjes, energique geloof ik). Op dit moment krijgt hij 4 maaltijden per dag.
Het probleem met het hondje is dat hij zijn eten echt naar binnen schrokt (ik heb het zelf niet gezien, maar zowel baasje als bazinnetje vinden het heel erg schrokken). Ze kan rustig aan het voer komen nadat hij zijn eten heeft gekregen.
Kan het zijn dat hij te weinig eten krijgt of misschien niet vaak genoeg? Of kunnen er nog andere redenen voor dit schrokken zijn?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes, Leonie
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Een veel voorkomende reden voor schrokken is dat de baas/bazin aandacht besteedt aan het hond tijdens het eten. Dus eten geven, en weggaan, niet ermee bemoeien en geen voerbak wegpakken oid.
Ik zou ook overgaan op 3 maaltijden per dag, dan heeft die een beetje volle buik na een maal. Vaak hebben kleine hondjes zulke kleine hoeveelheden nodig dat het echt niet meer vult, en vooral met vers kan je wat sneller naar minder maaltijden. Ja moet de pup meer eten, ik zou zeggen als je de ribben duidelijk kan voelen zonder te drukken maar die heeft geen kuilen tussen bekken en ruggegraat en het ruggegraat steekt niet zichtbaar uit, niet meer geven. Te dik is gevaarlijker dan misschien iets te dun.
Ik zou ook overgaan op 3 maaltijden per dag, dan heeft die een beetje volle buik na een maal. Vaak hebben kleine hondjes zulke kleine hoeveelheden nodig dat het echt niet meer vult, en vooral met vers kan je wat sneller naar minder maaltijden. Ja moet de pup meer eten, ik zou zeggen als je de ribben duidelijk kan voelen zonder te drukken maar die heeft geen kuilen tussen bekken en ruggegraat en het ruggegraat steekt niet zichtbaar uit, niet meer geven. Te dik is gevaarlijker dan misschien iets te dun.

- starfleet
- Erelid
Buffy schrokte ook enorm als pup. Later is dat wel iets minder geworden, maar geef ik haar pens is het nog steeds echt schrokken alsof ze nooit iets krijgt.
Soms komt het omdat de hond bij de fokker uit een bak werd gevoerd, soms gewoon omdat het een schrokker is. Ik vind het echt niks om over te piekeren. Als de hond goed aankomt, dan krijgt ze verder genoeg.
Bij Buffy was de reden voor het schrokken aanvankelijk dat zij vrij schraal gevoerd was bij de fokker de laatste week. Zij kreeg hetzelfde als haar zus die veel kleiner was en was aan de schrale kant. Toen ze te dik was schrokte ze nog steeds als het heel lekker was.
Op zich is zo'n gretige eter heel fijn vind ik. Gek op voer betekent vaak ook gemakkelijk te trainen.
Anne
Soms komt het omdat de hond bij de fokker uit een bak werd gevoerd, soms gewoon omdat het een schrokker is. Ik vind het echt niks om over te piekeren. Als de hond goed aankomt, dan krijgt ze verder genoeg.
Bij Buffy was de reden voor het schrokken aanvankelijk dat zij vrij schraal gevoerd was bij de fokker de laatste week. Zij kreeg hetzelfde als haar zus die veel kleiner was en was aan de schrale kant. Toen ze te dik was schrokte ze nog steeds als het heel lekker was.
Op zich is zo'n gretige eter heel fijn vind ik. Gek op voer betekent vaak ook gemakkelijk te trainen.
Anne
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Dat vraag ik me ook af...het puppy eet ook nog eens vlees, dat is al geweldig en met vlees kan je het veel makkelijker doen dan met brokkies. Zelfs mijn herders gaan met 12-14 weken op drie maaltijden. Vanaf een maand of 5 nog maar twee, en met maand of 8 op een maaltijd. En vanaf een jaar gewoon vasten tussendoor. En ze zijn goed gegroeid en super gezond. 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Kiefer stond met 6 maanden al op 1 keer per dag, en bij zijn fokker gaan ze met een maand of 3 a 4 over naar 1 keer per dag. Overigens wel alleen op volledig zelf samengesteld, maar met kvv moet het ook niet zo'n probleem zijn nu naar 3 keer per dag over te gaan. Kiefer gaf het zelf aan. Hoe het met Olijf gaat weet ik nog niet, ik bekijk het per hond. Zij staat nog op 4 keer daags kvv en krijgt 1 keer per dag grote stukken aangeboden maar moet nog even oefenen met het verwerken daarvanPinkki schreef:Dat vraag ik me ook af...het puppy eet ook nog eens vlees, dat is al geweldig en met vlees kan je het veel makkelijker doen dan met brokkies. Zelfs mijn herders gaan met 12-14 weken op drie maaltijden. Vanaf een maand of 5 nog maar twee, en met maand of 8 op een maaltijd. En vanaf een jaar gewoon vasten tussendoor. En ze zijn goed gegroeid en super gezond.

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Momenteel heb ik een opgroeiend hondje van ietsje meer dan 6 maanden in mijn pension - rare mix: korte dikke poten met de kop van een grote hond - die nog steeds vreet als een bootwerker, twee keer per dag, en dik aan het worden is.ranetje schreef:Mijn puppy"s vraten allemaal als bootwerkers![]()
Ik vind het niks om je druk over te maken.
Een pup van 12 weken op drie maaltijden zetten, zoals hierboven geadviseerd, lijkt me niet zo'n goed plan.
Toen hij twee maanden geleden kwam, was hij mager, een beetje ondervoed door een worminfectie en had hij ook nog last van groeipijnen. Nu is hij goed bijgekomen, al blijft zijn model een beetje raar.
Ik vind het raar dat hij nog steeds vreet als een bootwerker en ik maak me zorgen (soms) want ik denk dat hij zoveel vreet omdat de voedingstoffen die hij nodig heeft, niet in de voeding zitten. Meneer mag van de baas alleen brokken van een goedkoop amerikaans merk, aangevuld met rijst en wat gekookt vlees.
De pups die hier geboren worden uit mijn eigen honden (Duitse en Mechelse Herders), kiezen zelf voor twee maaltijden per dag - wanneer hun immuun systeem volgroeid is op de leeftijd van 12-14 weken.
Mijn volwassen honden krijgen BARF - en worden meestal vier/vijf keer per week gevoerd.
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie vreet ook...heeft helemaal niets met eten te maken hoor.... ze is nu bijn een half jaar en ze staat eiegenlijk al vanaf 10 weken op 3 voedingen per dag en ze doet het er prima op.
Ze heeft nog wel 3 keer nodig dus voorlopig blijf ik dat nog wel doen....
Mijn volwassen honden krijgen trouwens 2x per dag eten maat dat komt omdat Samara ( en bowie ook) een windhond is en die hebben eerder last van maagkantelingen etc....
Jacqueline
Ze heeft nog wel 3 keer nodig dus voorlopig blijf ik dat nog wel doen....
Mijn volwassen honden krijgen trouwens 2x per dag eten maat dat komt omdat Samara ( en bowie ook) een windhond is en die hebben eerder last van maagkantelingen etc....
Jacqueline