Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jentah's up's en vooral nu down's

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Jentah's up's en vooral nu down's

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Jentah is na de laatste update (waar ze qua zindelijkheid wat vooruit was gegaan) weer helemaal terug bij af... :jank:
En dat allemaal omdat toen dat konijn op het balkon heeft gezeten. (Zie de update toen) Als je een scheet laat, kan ze ineens weer compleet onzindelijk zijn.
En complete rust in huis (wat ze dus duidelijk wel nodig heeft, want dan blijft ze lange tijd "goed") kan ik niet bieden, vanwege zoontje en Dazzle.

Het is dus weer glippen en glijden door de plasjes in huis. :N:
En omdat ze er uitgebreid in gaat liggen stinkt ze ook steeds erg waardoor ze vaak gewassen moet worden. :roll:

Ook heeft ze weer haar "ik eet zo min mogelijk" maand, dus ze is weer erg mager.

Ongelovelijk hoe ze van de ene op de andere dag zooo vreselijk kan omslaan.

Angstaanvallen en rare staar-wankel momenten zijn gelukkig echt voorbij, die blijven tot nu toe nog steeds weg. Maar af en toe is het om gek van te worden, als mijn zoontje steeds door weer een nieuw plasje loopt.

Ze word steeds energieker, dus haar eigen kamertje word minder geaccepteerd lijkt wel. Terwijl ze het eerder heerlijk vond...

Kortom, erg frustie.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jeetje, wat naar zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je daar gefrustreerd van raakt.
Wou dat ik je kon helpen.
Sterkte in ieder geval.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat een vervelende situatie ...

Heb je al eens rustgevende spullen geprobeerd? Bijv stresscomplex van primeval, resque spray of een dap-stekker? Misschien dat dat iets kan helpen?
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:Wat een vervelende situatie ...

Heb je al eens rustgevende spullen geprobeerd? Bijv stresscomplex van primeval, resque spray of een dap-stekker? Misschien dat dat iets kan helpen?
Deze middelen en rustgevende middelen van de DA zorgen er alleen voor dat ze nog meer "van de wereld" is. En van dat probleem zijn we eindelijk af nu.
(Ze stond dan maar wat te staren en wankelen in een eigen wereld, en die middelen verergerde dat alleen maar.)
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jaimy* schreef:

Deze middelen en rustgevende middelen van de DA zorgen er alleen voor dat ze nog meer "van de wereld" is. En van dat probleem zijn we eindelijk af nu.
(Ze stond dan maar wat te staren en wankelen in een eigen wereld, en die middelen verergerde dat alleen maar.)
Jammer dat die middelen niet helpen, dat had anders wat ondersteuning kunnen bieden. Er is trouwens wel een verschil tussen de middelen die dierenartsen vaak voorschrijven en de natuurlijke middelen die ik heb genoemd. De (chemische) medicijnen die de dierenartsen voorschrijven zijn vaak dufmakend.

Weet je waaraan het ligt? Ik bedoel, is het medisch of is het puur het gedrag? Wanneer het alleen het gedrag is, zou je eens naar een gedragstherapeut kunnen gaan... (wanneer je daar nog niet geweest bent). Misschien kan die je tips geven?

Als je merkt dat het beter gaat met totale rust in de omgeving, is het dan niet het overwegen waard om een rustige plek voor haar te zoeken? Bijv bij mensen zonder kinderen of huisdieren, zodat te tot rust kan komen?
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:
Jaimy* schreef:

Jammer dat die middelen niet helpen, dat had anders wat ondersteuning kunnen bieden. Er is trouwens wel een verschil tussen de middelen die dierenartsen vaak voorschrijven en de natuurlijke middelen die ik heb genoemd. De (chemische) medicijnen die de dierenartsen voorschrijven zijn vaak dufmakend.

Weet je waaraan het ligt? Ik bedoel, is het medisch of is het puur het gedrag? Wanneer het alleen het gedrag is, zou je eens naar een gedragstherapeut kunnen gaan... (wanneer je daar nog niet geweest bent). Misschien kan die je tips geven?

Als je merkt dat het beter gaat met totale rust in de omgeving, is het dan niet het overwegen waard om een rustige plek voor haar te zoeken? Bijv bij mensen zonder kinderen of huisdieren, zodat te tot rust kan komen?
Ik heb beide soorten geprobeerd, de bach resque o.a en de DAP. En de middelen van de dierenarts.

Het is medisch, in die zin, dat ze een geestelijke achterstand heeft en zal houden waarschijnlijk door zuurstoftekort bij de geboorte. Ze is qua doen en laten een pup, en dat zal waarschijnlijk zo blijven. Ze kan bv ook niets leren. Ze is verder te vergelijken met een autistisch mens. Zodra er iets veranderd in huis bv(postief of negatief) is ze het even helemaal kwijt.

Zolang alles ritmisch en hetzelde blijft gaat ze goed.
Ze kan helemaal omslaan na:

Een aanvaring met Dazzle (ook logisch)
Een iets te luide stem van zoontje of speelgoed van zoontje wat ergens ligt ofzo
Iets wat verplaatst is in huis/balkon
Onbekend of druk bezoek
Een goed bedoelde beloning

En ga zo maar door.

Qua gedrag is het een heerlijk hondje, altijd vrolijk... Maar af en toe snapt ze het allemaal gewoon niet meer en is ze alles kwijt.

Wat jij zegt over herplaatsen, is mij uiteraard vaker gezegt al, vooral vanwege zoontje. Maar realistisch. Wie wil zo'n hondje nou een kans geven?
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jaimy* schreef:
Eef schreef:
Jaimy* schreef:

Ik heb beide soorten geprobeerd, de bach resque o.a en de DAP. En de middelen van de dierenarts.

Het is medisch, in die zin, dat ze een geestelijke achterstand heeft en zal houden waarschijnlijk door zuurstoftekort bij de geboorte. Ze is qua doen en laten een pup, en dat zal waarschijnlijk zo blijven. Ze kan bv ook niets leren. Ze is verder te vergelijken met een autistisch mens. Zodra er iets veranderd in huis bv(postief of negatief) is ze het even helemaal kwijt.

Een iets te luide stem van zoontje of speelgoed van zoontje wat ergens ligt ofzo
Onbekend of druk bezoek

En ga zo maar door.

Qua gedrag is het een heerlijk hondje, altijd vrolijk... Maar af en toe snapt ze het allemaal gewoon niet meer en is ze alles kwijt.

Wat jij zegt over herplaatsen, is mij uiteraard vaker gezegt al, vooral vanwege zoontje. Maar realistisch. Wie wil zo'n hondje nou een kans geven?
Ok, nu snap ik het helemaal. Ik vind deze situatie erg zielig voor haar (en erg moeilijk voor jullie.

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die zo'n hond een kans kunnen/willen geven, maar ik zou wel rondkijken of er niet een iemandl, zonder kinderen of huisdieren, is die dat toch zou willen doen... Het lijkt me vreselijk voor haar dat ze zo gestresst moet leven.. Juist de combinatie met jullie zoontje maakt het inderdaad lastig, omdat kinderen gewoon niet voorspelbaar zijn en soms (voor een hond) vreemde dingen doen...

Heel veel sterkte.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb helaas geen advies voor je, maar wil even zeggen dat het me heel veel verdriet doet om dit te lezen. Het ging zo lekker......

Heel veel sterkte en een knuffel voor Jentha.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:Ik heb helaas geen advies voor je, maar wil even zeggen dat het me heel veel verdriet doet om dit te lezen. Het ging zo lekker......

Heel veel sterkte en een knuffel voor Jentha.
Thx...

Het ergste ervan is dat ze zo up en down gaat. Soms is het net een normaal hondje, een dag lang bv. (Wel pupachtig)En voor langere tijd vrij zindelijk. En dan ineens is het weer een heel ander hondje, die om zich heen staat te kijken alsof ze ineens in een voor haar vreemd huis staat.
(Bv als er een tas op de grond staat, of een nieuw speeltje)

Alle indrukken, positief en negatief, hebben bij haar gewoon het gevolg dat ze in de war raakt.
Dit wil trouwens niet zeggen dat ze zielig is.. vind ik dan.
Ze is namelijk zo vrolijk en speels als wat, ook als ze het even kwijt is. Alleen eten doet ze dan ook minder goed.
Het lastige is dat ze hier in huis woont, op een flat. Als ik een huis met een erfje had, zou ik haar, in haar onzindelijke periode's gewoon lekker buiten kunnen laten, dmv een hondenluik ofzo.
Nu staat wel dag en nacht de balkondeur open maar in haar warrige buien, loopt ze niet eens naar het balkon en gaat ze zitten waar ze op dat moment is. Waarschijnlijk omdat het balkon klein is en alleen maar beton is. (Buiten gaat ze op gras gelijk zitten plassen, bij het eerste stukje gras wat ze tegenkomt), dus ik ben nu al bang voor de winter. :N:
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:
Jaimy* schreef:
Eef schreef:
Jaimy* schreef: Deze middelen en rustgevende middelen van de DA zorgen er alleen voor dat ze nog meer "van de wereld" is. En van dat probleem zijn we eindelijk af nu.

Onbekend of druk bezoek

En ga zo maar door.

Ok, nu snap ik het helemaal. Ik vind deze situatie erg zielig voor haar (en erg moeilijk voor jullie.

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die zo'n hond een kans kunnen/willen geven, maar ik zou wel rondkijken of er niet een iemandl, zonder kinderen of huisdieren, is die dat toch zou willen doen... Het lijkt me vreselijk voor haar dat ze zo gestresst moet leven.. Juist de combinatie met jullie zoontje maakt het inderdaad lastig, omdat kinderen gewoon niet voorspelbaar zijn en soms (voor een hond) vreemde dingen doen...

Heel veel sterkte.
Thx..

Als de mogelijkheden er zijn, zou ik het zeker overwegen, en evt proberen. Het liefst wil ik haar natuurlijk helemaal niet kwijt.
Zeker als zoals dit fimpje:

Een doodnormaal hondje is...

Dit filmpje is Jentah in een veel mindere moment. Ze probeerd hier echt door die gleuf in dat kasje te klimmen. Zo angstig is ze gelukkig niet meer, maar het toont wel het verschil goed met het andere filmpje. Het is zo vaak, een totaal verschillende hond.

Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jaimy* schreef:
Eef schreef:
Jaimy* schreef:
Eef schreef: Jammer dat die middelen niet helpen, dat had anders wat ondersteuning kunnen bieden. Er is trouwens wel een verschil tussen de middelen die dierenartsen vaak voorschrijven en de natuurlijke middelen die ik heb genoemd. De (chemische) medicijnen die de dierenartsen voorschrijven zijn vaak dufmakend.

Onbekend of druk bezoek

En ga zo maar door.

Heel veel sterkte.
Thx..

Als de mogelijkheden er zijn, zou ik het zeker overwegen, en evt proberen. Het liefst wil ik haar natuurlijk helemaal niet kwijt.
Zeker als zoals dit fimpje:

Een doodnormaal hondje is...

Dit filmpje is Jentah in een veel mindere moment. Ze probeerd hier echt door die gleuf in dat kasje te klimmen. Zo angstig is ze gelukkig niet meer, maar het toont wel het verschil goed met het andere filmpje. Het is zo vaak, een totaal verschillende hond.

Wat een schatje en wat vreselijk moeilijk zeg..

Heeft ze een plek waar ze zich kan verstoppen, een plaats voor zichzelf waar verder niemand komt? Dat vindt ze misschien wel prettig. Bijvoorbeeld een bench met een deken/hoes erover of zo'n kunststof vervoersbox, zodat ze even tot rust kan komen...
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Zoals dat laatste filmpje, is ze al heel lang niet meer. Godzijdank.
Ze heeft in haar verleden benchmisbruik geleden, en daardoor vind ze dat helemaal niks natuurlijk. Tegenwoordig ligt ze eigenlijk overal, maar ook in haar "eigen" kamer, die ik toen heb ingevoerd. Daardoor zijn de angst/rare/wankel/staren momenten helemaal weggegaan.
Alle prikkels gingen weg en dus knapte ze op.

Nu word ze echter natuurlijk veel energieker, dus accepteerd ze haar kamer minder goed, ze wil spelen, lol maken en omdat ze niets leert word het moeilijk en zit ze nog maar weinig in haar kamer.

Maar qua zindelijkheid gaf de kamer weinig verschil.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jaimy* schreef:Zoals dat laatste filmpje, is ze al heel lang niet meer. Godzijdank.
Ze heeft in haar verleden benchmisbruik geleden, en daardoor vind ze dat helemaal niks natuurlijk. Tegenwoordig ligt ze eigenlijk overal, maar ook in haar "eigen" kamer, die ik toen heb ingevoerd. Daardoor zijn de angst/rare/wankel/staren momenten helemaal weggegaan.

Nu word ze echter natuurlijk veel energieker, dus accepteerd ze haar kamer minder goed, ze wil spelen, lol maken en omdat ze niets leert word het moeilijk en zit ze nog maar weinig in haar kamer.

Ik kan me voorstellen dat ze dan niet meer in de bench wil. Een eigen kamer is inderdaad ook fijn. Zodat ze de kans krijgt om wat tot rust te komen. Ik denk alleen wel dat een hond het prettig vind om in een kleine ruimte weg te kruipen bij angst, om tot zichzelf te kunnen komen. Denk je dat ze een kunststof box ook niets zou vinden? Het deurtje kan natuurlijk gewoon openblijven, het gaat er om dat zij zelf ergens in kan kruipen.

Kun je geen spelletjes met haar doen waarbij ze niets hoeft te leren? Bijvoorbeeld balspelletjes. Wat ik met yindra altijd deed (voordat ze kon apporteren) is samen voetballen. Zij rende wel achter de bal aan, maar pakte hem eerst nooit op. Dus wij renden samen door de tuin achter de bal aan en ik schopte hem dan steeds voor haar weg. Ze vond het geweldig. Misschien kan ze op die manier haar energie ook een beetje meer kwijt?

Vindt ze het leuk om in het bos te racen, of is dit niet mogelijk (ik weet niet of ze wegloopt, of dat ze in de buurt blijft)? Wandor en yindra kunnen in het bos altijd heerlijk hun energie kwijt, ook geestelijk worden ze beziggehouden want er is van alles te ruiken. Wandor gaat trouwens altijd mee aan de lange lijn en toch raakt hij ook zo lekker zijn energie kwijt.

Ik probeer maar wat te verzinnen :wink:
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:
Jaimy* schreef:Zoals dat laatste filmpje, is ze al heel lang niet meer. Godzijdank.

Ik kan me voorstellen dat ze dan niet meer in de bench wil. Een eigen kamer is inderdaad ook fijn. Zodat ze de kans krijgt om wat tot rust te komen. Ik denk alleen wel dat een hond het prettig vind om in een kleine ruimte weg te kruipen bij angst, om tot zichzelf te kunnen komen. Denk je dat ze een kunststof box ook niets zou vinden? Het deurtje kan natuurlijk gewoon openblijven, het gaat er om dat zij zelf ergens in kan kruipen.

Kun je geen spelletjes met haar doen waarbij ze niets hoeft te leren? Bijvoorbeeld balspelletjes. Wat ik met yindra altijd deed (voordat ze kon apporteren) is samen voetballen. Zij rende wel achter de bal aan, maar pakte hem eerst nooit op. Dus wij renden samen door de tuin achter de bal aan en ik schopte hem dan steeds voor haar weg. Ze vond het geweldig. Misschien kan ze op die manier haar energie ook een beetje meer kwijt? Ik probeer maar wat te verzinnen hoor :wink:

Vindt ze het leuk om in het bos te racen, of is dit niet mogelijk (ik weet niet of ze wegloopt, of dat ze in de buurt blijft)? Wandor en yindra kunnen in het bos altijd heerlijk hun energie kwijt, ook geestelijk worden ze beziggehouden want er is van alles te ruiken.
hihihi Ik moet even heel erg lachen omdat ik tijdens je "balletje spelen" voorstel ineens Jentah's koppie voor me zie.
Dat soort dingen kunnen dus niet met haar. Ik laat een balletje zien, ze kijkt ernaar, ik gooi balletje heel langzaam een stukje weg....

En Jentah staat maar naar je hand te kijken... :mrgreen:

Dat soort dingen kan ze niet volgen. :mrgreen:

Racen doet ze dagelijks, en hard en lang ook. Ze kan op hele open plekken gelukkig wel (weer) los. Ik heb nog nooit een hond gezien die zo lang, zo hard kan rennen. Echt heerlijk om te zien ook.
Sinds ze dat weer kan, krijgt ze dus juist ook meer energie, terwijl je dat niet zou zeggen als je haar magere lichaampje ziet.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jaimy* schreef:
Eef schreef:

Kun je geen spelletjes met haar doen waarbij ze niets hoeft te leren? Bijvoorbeeld balspelletjes. Wat ik met yindra altijd deed (voordat ze kon apporteren) is samen voetballen. Zij rende wel achter de bal aan, maar pakte hem eerst nooit op. Dus wij renden samen door de tuin achter de bal aan en ik schopte hem dan steeds voor haar weg. Ze vond het geweldig. Misschien kan ze op die manier haar energie ook een beetje meer kwijt? Ik probeer maar wat te verzinnen hoor :wink:

Vindt ze het leuk om in het bos te racen, of is dit niet mogelijk (ik weet niet of ze wegloopt, of dat ze in de buurt blijft)? Wandor en yindra kunnen in het bos altijd heerlijk hun energie kwijt, ook geestelijk worden ze beziggehouden want er is van alles te ruiken.
hihihi Ik moet even heel erg lachen omdat ik tijdens je "balletje spelen" voorstel ineens Jentah's koppie voor me zie.
Dat soort dingen kunnen dus niet met haar. Ik laat een balletje zien, ze kijkt ernaar, ik gooi balletje heel langzaam een stukje weg....

En Jentah staat maar naar je hand te kijken... :mrgreen:

Dat soort dingen kan ze niet volgen. :mrgreen:

Racen doet ze dagelijks, en hard en lang ook. Ze kan op hele open plekken gelukkig wel (weer) los. Ik heb nog nooit een hond gezien die zo lang, zo hard kan rennen. Echt heerlijk om te zien ook.
Sinds ze dat weer kan, krijgt ze dus juist ook meer energie, terwijl je dat niet zou zeggen als je haar magere lichaampje ziet.
Ahh, jammer dat ze het spelen met de bal niet volgt. Zijn er nog dingen die ze uit zichzelf leuk vindt waar je een spel van kunt maken?

Fijn dat ze wel lekker kan racen. Yindra geniet ook altijd van het harde rennen, dat vindt ze heerlijk. Misschien bouwt ze door het vele rennen conditie op en heeft ze daarom meer energie...

Het is een lastige situatie.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Dat eerste filmpje herinner ik me nog. Dat tweede :cry:
Wat moeilijk meid :(:
Lijdt Dazzle er eigenlijk onder?
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:Dat eerste filmpje herinner ik me nog. Dat tweede :cry:
Wat moeilijk meid :(:
Lijdt Dazzle er eigenlijk onder?
Nee, Dazzle is zo lief met haar, hij corrigeert haar sinds kort niet eens meer. Hij pikt veel van haar. Gelukkig.

Dat eerste filmpje is pas geleden he...

Die andere is veel langer geleden. Zo is ze nu gelukkig niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”