Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanaf welke leeftijd kan een reu dekken?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Vanaf welke leeftijd kan een reu dekken?
Nog even een vraagje. Een half jaar geleden was mijn hond loops en voordat ze loops werd, ging ze overal kleine plasjes doen en iemand vertelde me toen, dat je daarom kon weten dat de loopsheid eraan kwam.
Goed sinds een kleine week doet ze dit nu weer, dus ik geloof wel dat het met haar volgende loopsheid te maken kan hebben, maar ik wil het wel zeker weten.
Ik krijg namelijk, en misschien is mijn vraag overbodig, volgend weekend mijn oppasreu logeren. Die is nu een half jaar en wil wel vaak bovenop Mizou klimmen en ook wel rijden. Normaal gesproken snauwt ze alle honden van haar af in dat geval, maar bij hem niet.
Moet ik me zorgen maken? Ik denk eigenlijk van niet, want ze is nog niet loops en als ze dat zou worden, dan kan ik ze 's nachts natuurlijk scheiden.
Plus is de reu van een half jaar nog niet veel te jong om te kunnen dekken? Misschien vinden jullie het een stomme vraag, maar ik zou het toch wel heel graag willen weten.
Goed sinds een kleine week doet ze dit nu weer, dus ik geloof wel dat het met haar volgende loopsheid te maken kan hebben, maar ik wil het wel zeker weten.
Ik krijg namelijk, en misschien is mijn vraag overbodig, volgend weekend mijn oppasreu logeren. Die is nu een half jaar en wil wel vaak bovenop Mizou klimmen en ook wel rijden. Normaal gesproken snauwt ze alle honden van haar af in dat geval, maar bij hem niet.
Moet ik me zorgen maken? Ik denk eigenlijk van niet, want ze is nog niet loops en als ze dat zou worden, dan kan ik ze 's nachts natuurlijk scheiden.
Plus is de reu van een half jaar nog niet veel te jong om te kunnen dekken? Misschien vinden jullie het een stomme vraag, maar ik zou het toch wel heel graag willen weten.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- decibels
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): langharige dwergteckels
- Contacteer:
Re: Vanaf welke leeftijd kan een reu dekken?
een reu van 6 mnd bij een loopse teef zetten lijkt me niet verstandig...er zijn reuen van die leeftijd die wel zeker kunnen dekken.pepim schreef:Nog even een vraagje. Een half jaar geleden was mijn hond loops en voordat ze loops werd, ging ze overal kleine plasjes doen en iemand vertelde me toen, dat je daarom kon weten dat de loopsheid eraan kwam.
"If you've never owned dachsies, no explanation is possible.
If you have owned dachsies, no explanation is necessary."
-
pepim
- Zeer actief
Ok dus het was geen stomme vraag.Inge schreef:Een reu van een half jaar kan al dekken dus als ze loops wordt hou ze dan voor de zekerheid maar gescheiden
@decibels Ik pas volgend weekend op de hond en mijn vraag vloeit voort uit als als. Ze is nog niet loops, misschien is ze het dan ook niet. Ik wil gewoon ongeplande nestjes uitsluiten, vandaar ook mijn vraag hier.
- decibels
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): langharige dwergteckels
- Contacteer:
teven die tegen de loopsheid aan zitten/loops zijn doen inderdaad overal kleine plasjes. Dit om reuen erop te attenderen 'hier ben ik'...pepim schreef:Ok dus het was geen stomme vraag.Inge schreef:Een reu van een half jaar kan al dekken dus als ze loops wordt hou ze dan voor de zekerheid maar gescheidenMaar klopt het nu van die plasjes? Ze is nog niet loops hoor overigens, ik hou het altijd strak in de gaten!
@decibels Ik pas volgend weekend op de hond en mijn vraag vloeit voort uit als als. Ze is nog niet loops, misschien is ze het dan ook niet. Ik wil gewoon ongeplande nestjes uitsluiten, vandaar ook mijn vraag hier.
Maar vergewis je er wel van dat ze niet een mogelijke blaasontsteking heeft, want dan doen ze ook kleine plasjes.
Ook al is je teef tijdens de logeerpartij niet loops...lijkt het me nóg niet verstandig om ze bij elkaar te zetten...ze ruikt al interessant voor hem...z'n hormonen gieren door z'n lijf....en hij zal continue proberen op de teef te rijden. Gebeurde nu al zei je.
"If you've never owned dachsies, no explanation is possible.
-
pepim
- Zeer actief
Ik denk niet dat ze een blaasontsteking heeft, maar goed ik zal het in de gaten houden.decibels schreef: teven die tegen de loopsheid aan zitten/loops zijn doen inderdaad overal kleine plasjes. Dit om reuen erop te attenderen 'hier ben ik'...
Maar vergewis je er wel van dat ze niet een mogelijke blaasontsteking heeft, want dan doen ze ook kleine plasjes.
Ook al is je teef tijdens de logeerpartij niet loops...lijkt het me nóg niet verstandig om ze bij elkaar te zetten...ze ruikt al interessant voor hem...z'n hormonen gieren door z'n lijf....en hij zal continue proberen op de teef te rijden. Gebeurde nu al zei je.
Ok je bedoelt dat het sowieso beter is om ze 's nachts te scheiden?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ook als je even wegloopt overdag. als ze wel loops is zou ik ze niet eens alleen laten als je naar het toilet moetpepim schreef:Ik denk niet dat ze een blaasontsteking heeft, maar goed ik zal het in de gaten houden.decibels schreef: teven die tegen de loopsheid aan zitten/loops zijn doen inderdaad overal kleine plasjes. Dit om reuen erop te attenderen 'hier ben ik'...
Ok je bedoelt dat het sowieso beter is om ze 's nachts te scheiden?

-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ik weet niet of het echt een neukertje isNanna schreef:Je teefje zal onderhand lekker ruiken en om een weekend vol vervelend gewip op jouw teefje te voorkomen zou ik vragen of de reu dat weekend niet ergens anders ondergebracht kan worden.
Zo te horen is het sowieso al een neukertje, en die stress zou ik mezelf, de teef én de reu niet aan willen doen.
Ik ben echt heel heel erg voorzichtig met mijn intacte teef (mss te?), daar ik hier genoeg topics over 'ongelukjes' gelezen heb! :N:
Vandaag paste mijn zus op mijn hond en de hare en hij heeft een paar keer geprobeerd erop te klimmen.
Wat overigens door mijn zus niet werd toegestaan, maar meestentijds werd er gespeeld.
Anyway, mijn teefje is nog niet loops, kan nog weken duren. Maar mocht het zo zijn, dat ze wel loops is en pupsel niet te houden, dan heb ik uitwijkadressen.
Voor zowel de gemoedsrust van pup als mijn teefje.
Maar nogmaals, mijn vraag is gesteld vanuit een doomscenario en ik wil koste wat kost voorkomen, dat ik een ongewenst nestje van mijn teefje zou krijgen! (er is sowieso geen sprake van gewenste nestjes!)
Ik zou haar ook kunnen laten castreren, maar dat is iets, waar ik nog steeds niet goed uit ben en zolang ik dat niet ben, laat ik dat niet gebeuren.
Hopelijk kunnen jullie me nog volgen.
edit: en ze ruikt eigenlijk altijd al lekker voor reuen, maar dat terzijde
- Ozzfest
- Zeer actief
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ik vind het toch link eerlijk gezegd. Je hoort ook wel eens van een stille loopsheid zonder bloedverlies, dan zul je haar vulva goed in de gaten moeten houden of die wat op gaat zetten.
Er lopen een hele hoop kinderen van 6 maanden oude reuen rond schat ik, ik ken er al een paar, dus dat zijn er meer. Biuj Buffy duurt het soms nog weken voor ze loops wordt als ze kleine plasjes gaat doen en soms heeft ze ook wel eens zo'n periode zonder dat er sprake is van loopsheid.
De reu kan ook wel uit dominantei willen rijden, het hoeft niet per se zo te zijn dat ze al lekker ruikt. Hij gaat richting volwassenheid en probeert dan vast wat uit en je hebt reuen die rijden op alles, het kan net zo goed een afwasborstel zijn.
Ik zou ze zeker gaan scheiden als je niet op ze kunt letten als je echt denkt dat ze weer tegen haar loopsheid aanzit, maar ik ben erg erg benauwd voor een ongewenst nest en een beetje een doomdenker. Op zich is er natuurlijk niks aan de hand als ze nog geen andere tekenen van loopsheid vertoont dan die plasjes. Alles kan, maar waarschijnlijk is het niet dat ze nu gedekt kan worden.
Als Mizou aangeeft dat ze het heel onprettig vindt zou ik wel ingrijpen, maar ook weer niet te snel, ze zijn toch min of meer roedelgenoten, daar kun je je ook niet de hele dag mee bemoeien. De hele dag dat drooggewip daar zou ik dan ook weer geen trek in hebben. Dan pakt hij maar een knuffel i.p.v. mijn teef.
Anne
Er lopen een hele hoop kinderen van 6 maanden oude reuen rond schat ik, ik ken er al een paar, dus dat zijn er meer. Biuj Buffy duurt het soms nog weken voor ze loops wordt als ze kleine plasjes gaat doen en soms heeft ze ook wel eens zo'n periode zonder dat er sprake is van loopsheid.
De reu kan ook wel uit dominantei willen rijden, het hoeft niet per se zo te zijn dat ze al lekker ruikt. Hij gaat richting volwassenheid en probeert dan vast wat uit en je hebt reuen die rijden op alles, het kan net zo goed een afwasborstel zijn.
Ik zou ze zeker gaan scheiden als je niet op ze kunt letten als je echt denkt dat ze weer tegen haar loopsheid aanzit, maar ik ben erg erg benauwd voor een ongewenst nest en een beetje een doomdenker. Op zich is er natuurlijk niks aan de hand als ze nog geen andere tekenen van loopsheid vertoont dan die plasjes. Alles kan, maar waarschijnlijk is het niet dat ze nu gedekt kan worden.
Als Mizou aangeeft dat ze het heel onprettig vindt zou ik wel ingrijpen, maar ook weer niet te snel, ze zijn toch min of meer roedelgenoten, daar kun je je ook niet de hele dag mee bemoeien. De hele dag dat drooggewip daar zou ik dan ook weer geen trek in hebben. Dan pakt hij maar een knuffel i.p.v. mijn teef.
Anne
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Dat heb ik gedaan Anne, ben zelf ook heel voorzichtig. Ik heb het elke dag geïnspecteerd.starfleet schreef:Ik vind het toch link eerlijk gezegd. Je hoort ook wel eens van een stille loopsheid zonder bloedverlies, dan zul je haar vulva goed in de gaten moeten houden of die wat op gaat zetten.
Nou pup is al geweest en alles is goed gegaan en Mizou is nog steeds niet loops geweest.starfleet schreef:Er lopen een hele hoop kinderen van 6 maanden oude reuen rond schat ik, ik ken er al een paar, dus dat zijn er meer. Biuj Buffy duurt het soms nog weken voor ze loops wordt als ze kleine plasjes gaat doen en soms heeft ze ook wel eens zo'n periode zonder dat er sprake is van loopsheid.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik vind het zelf heel moeilijk om dat verschil altijd te zien en neem daardoor het zekere maar voor het onzekere.starfleet schreef:De reu kan ook wel uit dominantei willen rijden, het hoeft niet per se zo te zijn dat ze al lekker ruikt. Hij gaat richting volwassenheid en probeert dan vast wat uit en je hebt reuen die rijden op alles, het kan net zo goed een afwasborstel zijn.
Nee dat was het waarschijnlijk ook niet en ik ben zelf ook een doomdenker, vandaar dat ik dit topic had geopend. Beter een topic teveel, dan een nestje teveel.starfleet schreef:Ik zou ze zeker gaan scheiden als je niet op ze kunt letten als je echt denkt dat ze weer tegen haar loopsheid aanzit, maar ik ben erg erg benauwd voor een ongewenst nest en een beetje een doomdenker. Op zich is er natuurlijk niks aan de hand als ze nog geen andere tekenen van loopsheid vertoont dan die plasjes. Alles kan, maar waarschijnlijk is het niet dat ze nu gedekt kan worden.
Kwa rijden ging het ook goed, hij heeft het maar een paar keer willen doen, dus dat viel achteraf erg mee. Ze zijn niet alleen geweest en ik ben blij dat ik van tevoren toch hier gevraagd heb. Het zorgde ervoor, dat ik me op mijn gemak voelde en precies wist wat ik kon verwachten en eventueel moest doen. Bedankt allemaal dus nog en sorry voor de late reactie.starfleet schreef:Als Mizou aangeeft dat ze het heel onprettig vindt zou ik wel ingrijpen, maar ook weer niet te snel, ze zijn toch min of meer roedelgenoten, daar kun je je ook niet de hele dag mee bemoeien. De hele dag dat drooggewip daar zou ik dan ook weer geen trek in hebben. Dan pakt hij maar een knuffel i.p.v. mijn teef.
Ik had al een paar dagen geleden op het forum gelezen, maar mijn aandacht werd toen getrokken door bepaalde topics en daardoor vergat ik de mijne even. :N: