Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Entingen
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Entingen
Ik heb gezocht op inenting schema's maar weet niet wat ik nou het beste kan doen voor mijn honden.
Ze zijn beide tot nu toe "normaal" geent, vanwege cursus, maar nu wil ik minder en gericht gaan enten.
Ze zwemmen beide wel.
Dus om welke enting moet ik vragen en om de hoeveel jaar/half jaar?
Ze zijn beide tot nu toe "normaal" geent, vanwege cursus, maar nu wil ik minder en gericht gaan enten.
Ze zwemmen beide wel.
Dus om welke enting moet ik vragen en om de hoeveel jaar/half jaar?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- Liesbeth
- Zeer actief
Bedoel je niet de cocktail van Nobivac zónder Rabiësranetje schreef:Jaarlijks de weil enting en eens in de drie jaar Rabiës (van Nobivac) zou in principe voldoende moeten zijn.
Eventueel kan je de titer laten bepalen als je niet helemaal zeker bent, voor de andere entingen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
Ik snap je opmerking niet helemaal.Liesbeth schreef:Bedoel je niet de cocktail van Nobivac zónder Rabiësranetje schreef:Jaarlijks de weil enting en eens in de drie jaar Rabiës (van Nobivac) zou in principe voldoende moeten zijn.
Eventueel kan je de titer laten bepalen als je niet helemaal zeker bent, voor de andere entingen..
Maar ik bedoel het volgende:
Als je de cocktail liever niet meer geeft, kan je een titerbepaling laten doen.
Als blijkt dat de hond nog voldoende afweerstoffen heeft hoef je dus geen cocktailenting te geven
Van weil is tot nu toe bekend dat die maar kort werkt.
Rabiës zul je eens in de drie jaar moeten laten enten als je naar het buitenland gaat.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Weil is inmiddels toch voor 12 maanden geregisteerd? Eerder was het geloof ik 8 maanden, maar volgens mij nu 12 maanden.ranetje schreef:Ik snap je opmerking niet helemaal.Liesbeth schreef:Bedoel je niet de cocktail van Nobivac zónder Rabiësranetje schreef:Jaarlijks de weil enting en eens in de drie jaar Rabiës (van Nobivac) zou in principe voldoende moeten zijn.
Eventueel kan je de titer laten bepalen als je niet helemaal zeker bent, voor de andere entingen..
Als blijkt dat de hond nog voldoende afweerstoffen heeft hoef je dus geen cocktailenting te geven![]()
Rabiës zul je eens in de drie jaar moeten laten enten als je naar het buitenland gaat.
- ranetje
- Zeer actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens!ranetje schreef:Ik snap je opmerking niet helemaal.Liesbeth schreef:Bedoel je niet de cocktail van Nobivac zónder Rabiësranetje schreef:Jaarlijks de weil enting en eens in de drie jaar Rabiës (van Nobivac) zou in principe voldoende moeten zijn.
Als blijkt dat de hond nog voldoende afweerstoffen heeft hoef je dus geen cocktailenting te geven![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
ranetje schreef:Ik snap je opmerking niet helemaal.Liesbeth schreef:Bedoel je niet de cocktail van Nobivac zónder Rabiësranetje schreef:Jaarlijks de weil enting en eens in de drie jaar Rabiës (van Nobivac) zou in principe voldoende moeten zijn.
Rabiës hoeft hier niet en je opmerking over de titerbepaling kwam daarna. Ik 'las' dat je het advies gaf om te laten enten, maar als iemand daar twijfels over heeft om de titer te laten bepalen. Vandaar mijn redenatie dat je eigenlijk de cocktail bedoelde ipv Rabiës.
Nu snap ik je wél
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
-
Sita
- Zeer actief
In België is de enting van Nobivac dan nog geldig. Geldt overigens voor alle eu-landen.Cleo schreef:De Q's zijn dit jaar geënt (met Nobivac) tegen Rabiës.
Als wij volgend jaar weer naar de Ardennen gaan, is deze dan volgens de Belgische regels nog geldig?
Ze dragen nu beide een penning met 2007 erop.
Wij gingen dit jaar naar Zwitserland en dan heb je elk jaar een rabiës enting nodig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Bedankt!Sita schreef:In België is de enting van Nobivac dan nog geldig. Geldt overigens voor alle eu-landen.Cleo schreef:De Q's zijn dit jaar geënt (met Nobivac) tegen Rabiës.
Als wij volgend jaar weer naar de Ardennen gaan, is deze dan volgens de Belgische regels nog geldig?
Ze dragen nu beide een penning met 2007 erop.
Wij gingen dit jaar naar Zwitserland en dan heb je elk jaar een rabiës enting nodig.
Even off-topic: is Zwitserland nog steeds peperduur wat betreft levensmiddelen enz. Jaren terug schrok ik enorm van de prijzen
-
Sita
- Zeer actief
Het viel mee. Gingen wel beneden boodschappen doen. Wij zaten in de bergen en daar is alles echt een stuk duurder. Maar de prijzen zijn wel duurder dan hier in Nederland.Cleo schreef:
Bedankt!
Even off-topic: is Zwitserland nog steeds peperduur wat betreft levensmiddelen enz. Jaren terug schrok ik enorm van de prijzen
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan