Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bloedtransfusie - strijd toch verloren
Moderator: moderatorteam
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
bloedtransfusie - strijd toch verloren
'goede' avond.
heeft iemand ervaring met een bloedtransfusie?
De golden retrieven (10 jaar) van mijn ouders is 2 weken geleden met spoed geopereerd aan een baarmoederontsteking. Dit is allemaal goed verlopen.
Na 3 dagen ben ik op controle geweest en was alles OK. 10 dagen na operatie hebben ze de draadjes verwijderd en vonden ze haar ogen te 'geel' en hebben ze bloed afgenomen. Het bleek dat haar witte bloedcellen gedaald waren (27 000). Hiervoor hadden ze cortisone gegeven en gevraagd om 2 dagen later terug op langs te komen voor controle. Dit heb ik dan ook gedaan, dat was afgelopen vrijdag. resultaat: witte bloedcellen blijven dagen (toen 24 000). weer cortisone en ook pilletjes meegegeven voor dagelijks 2 X te geven. maandag terug op controle en nog maar 10 000 witte bloedcellen.gisterenavond hebben ze voorgesteld om een bloedtransufie te doen anders zou ze het niet halen. Dit is vanmorgen gebeurd. Ze was ondertussen serieus verzwakt, kon niet meer op haar poten staan, tandvlees zag bijna wit..
de transfusie is goed verlopen. één van mijn honden heeft bloed afgestaan. De golden retriever heb ik mee naar huis mogen nemen, ze is nu aan het rusten, maar kan al terug opstaan en kwispelt al terug met haar staart, eet beetje bij beetje, maar toch..
Morgen moet ik terug op controle. Volgens DA heeft ze 80% om erdoor te komen. haar beenmerg reageert goed om nieuwe cellen aan te maken, maar dit ging niet snel genoeg om deze periode te overbruggen vandaar de bloedtransfusie.
zou morgen graag positief nieuws verwachten.
heeft iemand hier ervaring mee?
heeft iemand ervaring met een bloedtransfusie?
De golden retrieven (10 jaar) van mijn ouders is 2 weken geleden met spoed geopereerd aan een baarmoederontsteking. Dit is allemaal goed verlopen.
Na 3 dagen ben ik op controle geweest en was alles OK. 10 dagen na operatie hebben ze de draadjes verwijderd en vonden ze haar ogen te 'geel' en hebben ze bloed afgenomen. Het bleek dat haar witte bloedcellen gedaald waren (27 000). Hiervoor hadden ze cortisone gegeven en gevraagd om 2 dagen later terug op langs te komen voor controle. Dit heb ik dan ook gedaan, dat was afgelopen vrijdag. resultaat: witte bloedcellen blijven dagen (toen 24 000). weer cortisone en ook pilletjes meegegeven voor dagelijks 2 X te geven. maandag terug op controle en nog maar 10 000 witte bloedcellen.gisterenavond hebben ze voorgesteld om een bloedtransufie te doen anders zou ze het niet halen. Dit is vanmorgen gebeurd. Ze was ondertussen serieus verzwakt, kon niet meer op haar poten staan, tandvlees zag bijna wit..
de transfusie is goed verlopen. één van mijn honden heeft bloed afgestaan. De golden retriever heb ik mee naar huis mogen nemen, ze is nu aan het rusten, maar kan al terug opstaan en kwispelt al terug met haar staart, eet beetje bij beetje, maar toch..
Morgen moet ik terug op controle. Volgens DA heeft ze 80% om erdoor te komen. haar beenmerg reageert goed om nieuwe cellen aan te maken, maar dit ging niet snel genoeg om deze periode te overbruggen vandaar de bloedtransfusie.
zou morgen graag positief nieuws verwachten.
heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door ZinoJinx op 15 aug 2007 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Leane
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
ik kom net terug van DA en het resultaat is beter dan ze verwacht hadden. ze hoopte dat ze vandaag 15 000 cellen zou hebben maar ze scorrde maar liefst tussen de 23 en 24 000 cellen. Dit is een superresultaat. morgen terug op controle. er is nog altijd een kans dat het fout kan gaan mar die kans word kleiner en kleiner. ben blij dat we toch voor die transfusie gekozen hebben.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi hoi op de site van de www.evbn.nl staat van alles over transfusies en ook op de site van Rob Gerritsen Internist in Ommen staan cases waarbij het bloed levens red.....www.dekompaan.com.
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Zelf geen ervaring, wel pas nog een verhaal van een kooikertje met Von Willebrandt dat een bloedtransfusie heeft gehad. Desondanks lag hij heel slecht en duurde het een tijdje eer het allemaal weer goed zat met het bloed. Daarna weer helemaal in orde. Ik dacht eerst dat het net als bij mensen was: als het niet goed is, geef nog maar bij, maar dat schijnt toch weer wat anders te liggen. Heel veel beterschap met je hond.
Anne
Anne
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed nieuws! Ik hoop dat ze snel weer helemaal opknapt.ZinoJinx schreef:ik kom net terug van DA en het resultaat is beter dan ze verwacht hadden. ze hoopte dat ze vandaag 15 000 cellen zou hebben maar ze scorrde maar liefst tussen de 23 en 24 000 cellen. Dit is een superresultaat. morgen terug op controle. er is nog altijd een kans dat het fout kan gaan mar die kans word kleiner en kleiner. ben blij dat we toch voor die transfusie gekozen hebben.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Chana werd gisteren ingeslapen. ze heeft de strijd dan toch verlopen. Na de transfusie ben ik wekelijks op controle moeten gaan. de eerste controles waren goed, maar nadien ging het terug bergaf met het aantal rode bloedcellen. Ze nam al een hoge dosis cortisone, deze deden ook niet meer het werk dat ze moesten doen. gisteren had ze nog maar 12 000 rode bloedcellen. Dit was terug zoals de dag voor haar transfusie. Haar laten 'leven' en zelf stilletjes laten gaan was volgens dierenarts wreed, vandaar ik gisteren de moeilijkste beslissing van mijn leven genomen heb en ze heb laten inslapen. Dit doet pijn..wetende dat je alles gedaan hebt en dan toch die strijd verliezen. en zelf die beslissing nemen... Ik heb nog 4 honden en heb er stilletjesaan al spijt van..dit kan ik geen 4 x aan...
-
chrico
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Heel veel sterkte, je hebt een goede en moeilijke beslissing genomen.
Ik kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat het niet nog eens aan kan om een hond te verliezen dat gevoel had ik ook nadat ik voor het eerst meemaakte dat een hond van mij dood ging. Maar het zakt weg, het krijgt een plekje en al het leuke en mooie wat je met je hond mee hebt gemaakt, komt weer naar boven en dan besef je dat je toch niet zonder honden kan.
De dood hoe moeilijk het ook is, hoort bij het leven. De beslissing die je neemt om jouw hond te laten gaan (ook al schreeuwt heel je hart dat je het niet wilt) hoort ook bij die vriendschap. Je kon niet anders, je koos voor het beste voor jouw hond.
Sterkte.............
Ik kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat het niet nog eens aan kan om een hond te verliezen dat gevoel had ik ook nadat ik voor het eerst meemaakte dat een hond van mij dood ging. Maar het zakt weg, het krijgt een plekje en al het leuke en mooie wat je met je hond mee hebt gemaakt, komt weer naar boven en dan besef je dat je toch niet zonder honden kan.
De dood hoe moeilijk het ook is, hoort bij het leven. De beslissing die je neemt om jouw hond te laten gaan (ook al schreeuwt heel je hart dat je het niet wilt) hoort ook bij die vriendschap. Je kon niet anders, je koos voor het beste voor jouw hond.
Sterkte.............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
S@ndr@
- Zeer actief
- danielle-russel-king
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Veel sterkte gewenst. Mijn ervaring is dat het nu veel pijn doet, maar dat toch de tijd helpt, en het weg zakt. Tot op een gegeven moment de mooie momenten gaan overheersen in je herinnering.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Moya
- Vaste gebruiker
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- samson10
- Actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacqueline.
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat vreselijk moeilijk. Heel veel sterkte.ZinoJinx schreef:Chana werd gisteren ingeslapen. ze heeft de strijd dan toch verlopen. Na de transfusie ben ik wekelijks op controle moeten gaan. de eerste controles waren goed, maar nadien ging het terug bergaf met het aantal rode bloedcellen. Ze nam al een hoge dosis cortisone, deze deden ook niet meer het werk dat ze moesten doen. gisteren had ze nog maar 12 000 rode bloedcellen. Dit was terug zoals de dag voor haar transfusie. Haar laten 'leven' en zelf stilletjes laten gaan was volgens dierenarts wreed, vandaar ik gisteren de moeilijkste beslissing van mijn leven genomen heb en ze heb laten inslapen. Dit doet pijn..wetende dat je alles gedaan hebt en dan toch die strijd verliezen. en zelf die beslissing nemen... Ik heb nog 4 honden en heb er stilletjesaan al spijt van..dit kan ik geen 4 x aan...