Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dosering alweer verhoogd.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

dosering alweer verhoogd.

Ongelezen bericht door blacky »

Vandaag met onze hond Blacky naar de da geweest omdat hij het 's avonds erg benauwd heeft. Nu krijgt hij al een halfjaar lang Prednoral elke dag een halve tablet omdat het gezwel wat een halfjaar eerder verwijderd was aan zijn achterpoot weer terug was gekomen. :jank: groeit nog steeds.
Nu blijkt dat hij ook een gezwel op zijn neus heeft en aan zijn lip. :N:
Wordt er een beetje moedeloos van.

Opereren kan niet omdat zijn hart ook niet goed klinkt en hij slecht uit de laatst operatie is gekomen. Met de da is toen alleen afgesproken om Prednison te geven.

Nu heeft hij het echter benauwd en als klap op de vuurpijl pijn in zijn buik, de da denk dat er ook iets in zijn dikkedarm zit. Zij rade mij af om pijnstilling te gebruiken omdat honden daar vaak maag en darm klachten van krijgen, en omdat Blacky erg goed reageerd op Prednison moet hij nu een hele tablet per dag. En het gaat nu al beter :ok:

Las op dit forum nogal veel bezwaren tegen prednison maar ik denk dat als dit medicijn er niet geweest was onze hond er al niet meer zou zijn geweest.

Ach ja ouderdom komt bij sommige honden met gebreken.
Weri
Vaste gebruiker

Re: dosering alweer verhoogd.

Ongelezen bericht door Weri »

blacky schreef:Vandaag met onze hond Blacky naar de da geweest omdat hij het 's avonds erg benauwd heeft. Nu krijgt hij al een halfjaar lang Prednoral elke dag een halve tablet omdat het gezwel wat een halfjaar eerder verwijderd was aan zijn achterpoot weer terug was gekomen. :jank: groeit nog steeds.
Nu blijkt dat hij ook een gezwel op zijn neus heeft en aan zijn lip. :N:
Wordt er een beetje moedeloos van.

Opereren kan niet omdat zijn hart ook niet goed klinkt en hij slecht uit de laatst operatie is gekomen. Met de da is toen alleen afgesproken om Prednison te geven.

Nu heeft hij het echter benauwd en als klap op de vuurpijl pijn in zijn buik, de da denk dat er ook iets in zijn dikkedarm zit. Zij rade mij af om pijnstilling te gebruiken omdat honden daar vaak maag en darm klachten van krijgen, en omdat Blacky erg goed reageerd op Prednison moet hij nu een hele tablet per dag. En het gaat nu al beter :ok:

Las op dit forum nogal veel bezwaren tegen prednison maar ik denk dat als dit medicijn er niet geweest was onze hond er al niet meer zou zijn geweest.

Ach ja ouderdom komt bij sommige honden met gebreken.
Ik snap niet dat mensen zo'n dier nog rond laten lopen. Wat voor leven heeft zo'n hond nog?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zolang je hond nog steeds plezier heeft, pret-oogjes en een glans in zijn ogen heeft EN met die glans ook nog wat doen kan in plaats van als een hoopje ellende te liggen, dan is dat harstikke mooi en dan is een middel als prednison misschien niet je-van-het maar het maakt zijn leven nog wel plezierig en fijn! :ok:

Als hij op deze manier nog genieten kan dan zie ik geen negatieven kanten hoor...hij krijgt nu 1 tablet per dag? Hoeveel milligram?
Als het om 5 mg gaat vind ik het nog heel goed te doen voor een hond. vaak hebben ze bij 1 pil per dag bijna geen last van de bijwerkingen, in ieder geval de korte-termijn bijwerkingen vallen dan vaak mee.

maar een pijnstiller zoals rymadil is niet wat voor jullie hond?
Hoe oud is hij nu?

Mijn hond krijgt iedere dag of om de dag een halve prednison van 5 mg...
Hij heeft kwalitatief een heerlijk leven zonder jeuk...
dat is me heel veel waard en ik ben blij met de prednison hoewel ik het nog steed een rotmiddel vindt.
maar op een gegeven moment houdt het wel op en als je hond het op een lage dosering nogheel prettig heeft zie ik geen bezwaar hoor.

De opmering hierboven komt dan ook vast en zeker van iemand die geen notie heeft van hoe heerlijk een hond het nog hebben kan...
Een hond hoeft niet bij iedere kwaal meteen een spuit hoor :roll:
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Iedereen trekt de grens van het in laten slapen en wat is nog een hondswaardig bestaan ergens anders. Ik vind niet dat je daar àls buitenstaander over mag oordelen. Ook gaat iedereen toch als het zover is weer verder dan je in eerste instantie altijd verkondigt hebt.

Onze 13,5 jarige oude Puli gaat ook steeds slechter dus vandaag of morgen zullen ook wij moeten beslissen wat wel en niet meer te doen. Zoiets blijft altijd een moeilijke keus en is NOOIT leuk.

Maar inderdaad helaas komt ouderdom met gebreken en bij de een wat eerder dan bij de ander. :cry:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Er zijn twee nieuwe pijnstillers op de markt Zubrin en Previcox die minder belastend zijn voor de maag.
Als je je hond daarmee nog kan helpen zou dat een optie kunnen zijn?

Sterkte @blacky, het klink niet alsof je je hondje nog jaren bij je zult hebben :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Sterkte hiermee. Idd kan een ander niet zien wat de kwaliteit van het leven is van jou hond. Dus laat sommige maar L*llen. Zolang er plezier en pret is boven de pijn kan je hond nog een heel fijn bestaan hebben. Met een beetje pijn kan gelukkig ieder dier (en mens) leven en hoeft dat niet gelijk het probleem te zijn. Aan de hond zelf zal te zien zijn wanneer het einde is. Zo te lezen zal dit niet meer al te lang duren :jank: :jank:
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

ik heb mijn paard ooit 1 maal vol laten spuiten met prednison maar dat doe ik nooit meer vond het eerder troep dan dat het hielp ze werd er helemaal opgeblazen van was ook totaal niet meer de oude.

na 2,5 jaar was het genoeg ze was nog jong,moest nog 6 jaar worden,maar te ziek.....

gr gemma
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Onze kat was ook echt ziek
En de da heeft alles geprobeerd
Nog naar een dieren ziekenhuis geweest
Toen ging het weer een beetje beter
Maar ging al snel weer slechter
En hebben hem toen in laten slapen hij is 18 jaar geworden
Zo heb ik hier een verhaal gelezen die een hond in heeft laten slapen
Een paar keer gebeten en beetje doof en blind
Ik weet zeker dat mij da daar niet aan mee had gewerkt
Vooral niet als een hond nog maar 2 jaar is
Afbeelding
samson10
Actief

Ongelezen bericht door samson10 »

pablo schreef:Onze kat was ook echt ziek
En de da heeft alles geprobeerd
Nog naar een dieren ziekenhuis geweest
Toen ging het weer een beetje beter
Maar ging al snel weer slechter
En hebben hem toen in laten slapen hij is 18 jaar geworden
Zo heb ik hier een verhaal gelezen die een hond in heeft laten slapen
Een paar keer gebeten en beetje doof en blind
Ik weet zeker dat mij da daar niet aan mee had gewerkt
Vooral niet als een hond nog maar 2 jaar is

?????????????????????????? :19:
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007

Your dog loves you.When nobody else does.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat naar dat Blacky zoveel gebreken begint te krijgen.

Ik ben ook geen voorstander van prednison, wanneer dit te gemakkelijk wordt gegeven, maar in dit geval denk ik dat je er goed aan doet. Het belangrijkst is dat Blacky plezier in het leven heeft. Wanneer hij dit niet meer heeft, dan is het genoeg geweest en wanneer dat is kun je het best zelf inschatten.

Qua pijnstilling is misschien pijncompositum nog een optie. Dit stilt de pijn zonder maagklachten te geven. Kijk hier voor meer info:
pijncompositum
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”