Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
castratie drama bij Gaia
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
castratie drama bij Gaia
Toen Gaia voor het eerst loops werd kreeg, ze gelijk schijndracht er achter aan. Met die schijndracht kwamen ontstoken tepels, ontstoken luchtpijp en waarschijnlijk een ontstoken baarmoeder, maar dat konden ze niet zien op de echo vanwege de dikte van de tepels. Dierenarts was blij met mijn snelle optreden, omdat hij verwacht had dat de hond het anders niet overleeft had. Nu kon een zware antibiotica kuur en een pijnstiller dat oplossen.
Er is me toen ook vertelt dat het verstandiger is om haar te laten sterriliseren omdat ze anders iedere keer deze problemen zou krijgen. Toen alle problematiek na 4 maanden eindelijk was opgelost en genezen heb ik haar in overleg met mijn dierenarts laten castreren.
Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze alles was weggehaald, dus baarmoeder en eierstokken + ei leiders. Dit omdat de baarmoeder te groot was voor een hond van haar leeftijd en ernstig verdikt. Ze vonden het te riskant om deze te laten zitten. Netjes onderhuidse hechtingen en bovenhuidse hechtingen. De bovenhuidse moesten na 10 dagen verwijdert worden.
Hond 8 dagen stil gehouden en de avond voordat de hechtingen eruit mogen ziet ze een tak, waarvan ze blijkbaar bang was. Springt verkeert door de riem die haar tegenhield en eindigt met de wond op een uitsteeksel van de tak. Wond open, dag later begon deze te verdikken. Ze begon ook meer te drinken, maar niet slomer. Echter ik vertrouwde het niet, dus dierenarts gebelt en daar de volgende dag naartoe gegaan.
Dierenarts zag de verdikking, maar wijtte dat aan een allergische reactie op de hechtingen en niet aan de mislukte stoklanding. Heeft toen de hechtingen losgemaakt en ze in de huid laten zitten. Een week later heb ik zelf met een pincet de hectingen eruit gehaald. Dit ook in overleg met de dierenarts zelf.
Nu bijna anderhalve week later zie ik dat de wond weer gezwollen en ontstoken is. Ze drinkt weer meer en ze is ietsjes slomer. Het slomer zijn kan ook aan het weer liggen, maar toch vertrouw ik het niet. Dus maar weer naar de dierenarts vanavond.
Ik hoop wel dat het snel weer wat beter gaat. Heeft iemand nog tips over hoe ik het wat soepeler kan later verlopen?
Groetjes
Er is me toen ook vertelt dat het verstandiger is om haar te laten sterriliseren omdat ze anders iedere keer deze problemen zou krijgen. Toen alle problematiek na 4 maanden eindelijk was opgelost en genezen heb ik haar in overleg met mijn dierenarts laten castreren.
Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze alles was weggehaald, dus baarmoeder en eierstokken + ei leiders. Dit omdat de baarmoeder te groot was voor een hond van haar leeftijd en ernstig verdikt. Ze vonden het te riskant om deze te laten zitten. Netjes onderhuidse hechtingen en bovenhuidse hechtingen. De bovenhuidse moesten na 10 dagen verwijdert worden.
Hond 8 dagen stil gehouden en de avond voordat de hechtingen eruit mogen ziet ze een tak, waarvan ze blijkbaar bang was. Springt verkeert door de riem die haar tegenhield en eindigt met de wond op een uitsteeksel van de tak. Wond open, dag later begon deze te verdikken. Ze begon ook meer te drinken, maar niet slomer. Echter ik vertrouwde het niet, dus dierenarts gebelt en daar de volgende dag naartoe gegaan.
Dierenarts zag de verdikking, maar wijtte dat aan een allergische reactie op de hechtingen en niet aan de mislukte stoklanding. Heeft toen de hechtingen losgemaakt en ze in de huid laten zitten. Een week later heb ik zelf met een pincet de hectingen eruit gehaald. Dit ook in overleg met de dierenarts zelf.
Nu bijna anderhalve week later zie ik dat de wond weer gezwollen en ontstoken is. Ze drinkt weer meer en ze is ietsjes slomer. Het slomer zijn kan ook aan het weer liggen, maar toch vertrouw ik het niet. Dus maar weer naar de dierenarts vanavond.
Ik hoop wel dat het snel weer wat beter gaat. Heeft iemand nog tips over hoe ik het wat soepeler kan later verlopen?
Groetjes

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Saar bleek na haar castratie inderdaad allergisch voor het hechtmateriaal. Van wat ik begreep duurt het wel een aantal weken voordat de onderhuidse hechtingen zijn opgelost. Saar is dan ook een flinke maand ziek geweest van de castratie en heeft 2 antibioticakuren achter elkaar gehad toen omdat zodra we stopten met de ab de wond meteen weer dik werd en ging ontsteken, compleet met pus.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Wat naar!
Bij Queen is 1 hechtdraad (bovenhuids) blijven zitten. De boel was daar een heel klein beetje ontstoken. We gingen huiswaarts met weer een AB-kuur. Deze hebben we haar echter niet gegeven omdat ze tijdens en na de operatie al veel AB had gehad. We hebben het een aantal dagen afgewacht en het is uit zichzelf genezen.
Als ik jou was, zou ik in deze situatie toch om een AB-kuur vragen. Ben benieuwd na je verhaal nu je bij de DA bent geweest.
Bij Queen is 1 hechtdraad (bovenhuids) blijven zitten. De boel was daar een heel klein beetje ontstoken. We gingen huiswaarts met weer een AB-kuur. Deze hebben we haar echter niet gegeven omdat ze tijdens en na de operatie al veel AB had gehad. We hebben het een aantal dagen afgewacht en het is uit zichzelf genezen.
Als ik jou was, zou ik in deze situatie toch om een AB-kuur vragen. Ben benieuwd na je verhaal nu je bij de DA bent geweest.
- yuki
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Gaia
- Zeer actief
nou gisteravond bij de dierenarts geweest. Ze had vocht ophopingen boven de wond zitten. De achterkant (wond had 3 ophopingen) was al opgesprongen en was nu mooi leeg. Ook had ze een vaginale ontsteking.
AB kuurtje, spul om de wond goed schoon te houden (na iedere wandeling schoonspoelen) en visolie om haar vacht een oppepper te geven.
Ik hoop dat het wat gaat worden, maandag weer kontakt hebben met de dierenarts.
AB kuurtje, spul om de wond goed schoon te houden (na iedere wandeling schoonspoelen) en visolie om haar vacht een oppepper te geven.
Ik hoop dat het wat gaat worden, maandag weer kontakt hebben met de dierenarts.

- Gaia
- Zeer actief
Bij Gaia had ze alles laten zitten, alleen opengesneden. Gaia liet het niet toe om er aan te zitten. We hebben haar toen met 3 man vast moeten houden, wat natuurlijk ook niet lukte.Cleo schreef:Wat naar!
Dus ik heb er een week later alles zelf uit kunnen pulliken. Daar kan die ophopingen misschien ook van komen?
Alleen die vaginale ontsteking ben ik niet zo gerust op. Hoe komt ze daar nu weer aan dan?

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik heb op geen van je vragen een antwoordGaia schreef:Bij Gaia had ze alles laten zitten, alleen opengesneden. Gaia liet het niet toe om er aan te zitten. We hebben haar toen met 3 man vast moeten houden, wat natuurlijk ook niet lukte.Cleo schreef:Wat naar!
Dus ik heb er een week later alles zelf uit kunnen pulliken. Daar kan die ophopingen misschien ook van komen?
Alleen die vaginale ontsteking ben ik niet zo gerust op. Hoe komt ze daar nu weer aan dan?
Je kan Inge 0 je vragen eens voorleggen
Sterkte met Gaia!