Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plasticzak met brood doorgeslikt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ranetje schreef:Ik heb die ervaringen gelukkig nog niet gehad.
Maar alsd het dagen daarna nog uitgekotst kan worden, zou dan nu nog een poging gedaan kunnen worden om te laten kotsen? :denken:

Ik bedoel maar, een onderbroek en een roladenetje .............
Misschien die plastic zak ook wel :ok:
Lijkt mij toch ook...

Misschien gewoon erop wagen? Hap zout erin en kijken wat er uit komt?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mayonne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mayonne »

Besluiteloos? Alle goede adviezen die zijn gegeven tussen mijn eerste bericht en mijn tweede, heb ik pas na 7 uur kunnen lezen en toen was er van braken al geen sprake meer. Al schijnt het nu zelfs na dagen nog spontaan te kunnen . Maar dat denk ik nij die van mij niet want ze heeft al vaker bewesen dat ze eeb sterke maag heeft. Eb ik denk om er nu zomaar zout in tegooien dat dat ook niet meer gaat lukken. Anders had de da ook wel iets gegeven denk ik Mayonne
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

waarom kom je hier eigenlijk vragen als je toch blind gaat op wat de DA assistente en de fokker zeggen?
Ik snap dat niet hoor...
Bel voortaan gewoon de fokker en kom hier niet slachtofferig doen als mensen met goed bedoelde adviezen aankomen.
Als de fokker het allemaal zo goed weet en de DA assistente erbij dan ben je toch klaar? Dan ben je toch helemaal geen forum nodig?
Hanneke2
Zeer actief

Mayonne schreef:Besluiteloos? Alle goede adviezen die zijn gegeven tussen mijn eerste bericht en mijn tweede, heb ik pas na 7 uur kunnen lezen en toen was er van braken al geen sprake meer. Al schijnt het nu zelfs na dagen nog spontaan te kunnen . Maar dat denk ik nij die van mij niet want ze heeft al vaker bewesen dat ze eeb sterke maag heeft. Eb ik denk om er nu zomaar zout in tegooien dat dat ook niet meer gaat lukken. Anders had de da ook wel iets gegeven denk ik Mayonne
Als je er nu zout in gooit gaat ze kotsen. Heel vervelend als alleen haar laatste maaltijd eruit komt, maar ze zal er niet aan dood gaan. Aai over haar bol, effe een beetje drinken en nog iets lekkers en ze is het al weer vergeten. Komt die plastic zak eruit hebben we een feestje. :cheer:

*Ik* zou het doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef:
Mayonne schreef:Besluiteloos? Alle goede adviezen die zijn gegeven tussen mijn eerste bericht en mijn tweede, heb ik pas na 7 uur kunnen lezen en toen was er van braken al geen sprake meer. Al schijnt het nu zelfs na dagen nog spontaan te kunnen . Maar dat denk ik nij die van mij niet want ze heeft al vaker bewesen dat ze eeb sterke maag heeft. Eb ik denk om er nu zomaar zout in tegooien dat dat ook niet meer gaat lukken. Anders had de da ook wel iets gegeven denk ik Mayonne
Als je er nu zout in gooit gaat ze kotsen. Heel vervelend als alleen haar laatste maaltijd eruit komt, maar ze zal er niet aan dood gaan. Aai over haar bol, effe een beetje drinken en nog iets lekkers en ze is het al weer vergeten. Komt die plastic zak eruit hebben we een feestje. :cheer:

*Ik* zou het doen.
En ik had allang bij de dierenarts gezeten om een foto te laten maken, hoef ik ook hier niet te schrijven hoe bezorgt ik wel niet ben.
Ben je bezorgt, prima dan naar de da hollen en foto laten maken, dan weet je meer en weet je precies of je wel of niet bezorgd moet zijn.
Dit zielige gemierepiep op het forum koopt je hond niets voor :19:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Dan doe je het toch niet? :19:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:

*Ik* zou het doen.
Ik had het gisteren al gedaan... :roll:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

En is het plastic er inmiddels al uit?
Anders toch echt naar de da voor een foto te maken
Jij hebt het over een sterke maag
Maar hoe zit het met de darmen
Daar met al dat plastic ook doorheen toevallig
Schandalig dat je zo laks bent :boos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

een hond geeft 99% over als je hem zout geeft, nee je moet het niet dagelijks doen maar je kunt het toch proberen, die ene keer schaadt niet hoor... en wie niet waagt wie niet wint... voor hetzelfde geldt komt het er wel uit :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Hanneke2 schreef:

*Ik* zou het doen.
En ik had allang bij de dierenarts gezeten om een foto te laten maken, hoef ik ook hier niet te schrijven hoe bezorgt ik wel niet ben.
Ben je bezorgt, prima dan naar de da hollen en foto laten maken, dan weet je meer en weet je precies of je wel of niet bezorgd moet zijn.
Dit zielige gemierepiep op het forum koopt je hond niets voor :19:
juist.....
doe wat in plaats van dom zitten afwachten..... en klagen over reacties van anderen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Op school had ik geleerd dat zout geven binnen 10-15 minuten moet. Zelf ben ik een keer thuis gekomen nadat boris een half uur ervoor oliebollenmix had opgegeten (ongerezen, hij was door de deur geglipt ofzo). Het eerste wat ik deed: zout erin en maar kijken wat eruit kwam. Ook een flinke lepel. Er kwam helaas niets uit en een kwartier later nog niet. Hij ging wankelen omdat hij waarschijnlijk dronken werd door de mix, maar heb toen geen risico genomen en ben naar de DA gegaan. Die zei alleen: hij is dronken en maak je niet ongerust. Daar kon ik het mee doen (was DA op het dorp waar ik een hekel aan heb wegens slecht advies, maar had nog niet zelf een rijbewijs dus kon toen niet verder). Heb hem weer meegenomen naar huis en daar heel gek gemaakt met allerlei dingen zodat hij super enthousiast was (geluk van een boxer). Toen bleek het opeens wel verkeerd te zitten en kwam de hele troep eruit.

Misschien niet het allerslimste idee, maar het moest er gewoon uit en als niks helpt dan maar zo.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra heeft een tijd terug zo'n plastic "vocht-op-zuig-velletje" wat onder voorverpakt vlees zit, opgevreten.. Ik de DA gebelt en zijn antwoord was, rustig wachten tot het er aan de achterkant weer uitkomt.. en hij had gelijk, paar dagen later poepte ze wit plastic.
Als je hond gewoon blijft eten en drinken en je geen veranderingen in zijn doen en laten ziet, zou ik me niet te druk maken.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ben ook benieuwd of the bag has passed the exit
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Muis.. schreef:Myra heeft een tijd terug zo'n plastic "vocht-op-zuig-velletje" wat onder voorverpakt vlees zit, opgevreten.. Ik de DA gebelt en zijn antwoord was, rustig wachten tot het er aan de achterkant weer uitkomt.. en hij had gelijk, paar dagen later poepte ze wit plastic.
Zo'n klein velletje vind ik, eerlijk gezegd, ook minder ernstig dan een plastic zak met brood. Het laatste lijkt mij groter en kan daardoor in mijn ogen makkelijker voor een verstopping zoren dan zo'n klein velletje?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Scooby schreef:
Muis.. schreef:Myra heeft een tijd terug zo'n plastic "vocht-op-zuig-velletje" wat onder voorverpakt vlees zit, opgevreten.. Ik de DA gebelt en zijn antwoord was, rustig wachten tot het er aan de achterkant weer uitkomt.. en hij had gelijk, paar dagen later poepte ze wit plastic.
Zo'n klein velletje vind ik, eerlijk gezegd, ook minder ernstig dan een plastic zak met brood. Het laatste lijkt mij groter en kan daardoor in mijn ogen makkelijker voor een verstopping zoren dan zo'n klein velletje?
Dat lijkt mij ook inderdaad. Zeker als er in de plastic zak nog brood zat. Ik weet niet of dat verder verteert in de maag als er plastic omheen zit eigenlijk (misschien wel hoor).
Ook ik ben benieuwd of de plastic zak inmiddels via de normale uitgang het lichaam verlaten heeft. Het zou mij zelf toch niet echt lekker zitten als mijn hond zo'n groot stuk plastic ingeslikt zou hebben.
Sjefke heeft 1x een centimeter of 40 aan kunststof naar binnengewerkt (het hengsel van een handtas) omdat ze zich niet lekker voelde en er geen gras voorhanden was op dat moment. Stukjes van dat hengsel kwamen er tot een week of 4 (!) nadien nog onverteerd uit via haar ontlasting. :eek:
En dat waren gelukkig nog allemaal kleine stukjes, als het in 1x naar binnen was gegaan had het zo goed als zeker voor echte problemen gezorgd.
samson10
Actief

Ongelezen bericht door samson10 »

Ben nu ook wel benieuwd of de zak er al uit is of wat er verder nog gedaan is :19:
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007

Your dog loves you.When nobody else does.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Als je hond gewoon blijft eten en drinken en je geen veranderingen in zijn doen en laten ziet, zou ik me niet te druk maken.
dat is toch iets heel anders dan een plastic zak met inhoud :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Scooby schreef:
Dat lijkt mij ook inderdaad. Zeker als er in de plastic zak nog brood zat. Ik weet niet of dat verder verteert in de maag als er plastic omheen zit eigenlijk (misschien wel hoor).
Ook ik ben benieuwd of de plastic zak inmiddels via de normale uitgang het lichaam verlaten heeft. Het zou mij zelf toch niet echt lekker zitten als mijn hond zo'n groot stuk plastic ingeslikt zou hebben.
Sjefke heeft 1x een centimeter of 40 aan kunststof naar binnengewerkt (het hengsel van een handtas) omdat ze zich niet lekker voelde en er geen gras voorhanden was op dat moment. Stukjes van dat hengsel kwamen er tot een week of 4 (!) nadien nog onverteerd uit via haar ontlasting. :eek:
En dat waren gelukkig nog allemaal kleine stukjes, als het in 1x naar binnen was gegaan had het zo goed als zeker voor echte problemen gezorgd.
precies het duurt erg lang als het er al uit zou komen... dat zou ik niet in de darmen van m'n hond willen hebben zo lang hoor...
Hier heeft 1 van mijn honden ooit een stuk vloerbedekking opgegeten formaat 1 na grootste varikennel (lag op de bodem)... het 1e stukje kwam er dus pas na dagen weer uit het laatste ruim een week later.... Ik was op mn werk dus ik weet niet hoe laat ze ermee begonnen is, dus ik heb haar niet meer laten braken, het had ook geen groot stuk kunnen zijn ze moest het verscheurd hebben voor het naar binnen ging... plastic had ik echt niet aangedurfd daarmee te wachten ....
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou zelfs nu nog proberen om je hond te laten braken met een eetlepel zout!
Als je dit één keer doet kan je hond echt geen zoutvergiftiging oplopen hoor.
Romeo heeft eens iets uit het portiek van de flat opgegeten waarna ik hem een lepel zout heb gegeven, helaas houdt hij het binnen....
Maar bij Julia heeft het wel gewerkt nadat ze een hele bak met winegums naar binnen had gewerkt.
Binnen een paar minuten was alles er uit.
Als je je echt zo'n zorgen maakt om je hond, gooi er dan aub nu direct een eetlepel zout in!
Gaat hij niet kotsen, laat dan een foto maken.
Gaat hij wel kotsen en de zak komt er niet uit? Laat dan alsnog een foto maken.
En komt de zak er wel uit? HOERAAAAA!!! :cheer:
:zweep:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou het denk ik ook nog proberen.
Waarschijnlijk zit de zak nog gewoon in de maag.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mojuan
Zeer actief

Ik weet wel zeker dat ik het direct alsnog zou doen.
Alles voor mijn hondjes, ik zou het mezelf nooit en te nimmer vergeven als ik het niet probeerde en mijn hond zou er uiteindelijk veel ernstiger aan toe zijn.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft ook eens een keer vergiftigde aardappelpuree gegeten die buiten ergens lag :devil:
Ik was op weg naar de slager,maar ben daar nooit aangekomen;toen ik herkende wat ie aan het vreten was (ik zag van die rose tarwekorrels zitten en dat ging en gaat bij hem hap-slik-weg) ben ik direct omgedraaid en naar huis gelopen.
Daar heb ik hem eerst een paar eetlepels zout in zijn bek gekiept zodat ie zou braken en pas daarna heb ik de dierenarts gebeld.Op weg daar naartoe heeft ie de auto ondergekotst :ok:
Daar aangekomen kreeg hij eerst nog een braakinjektie en toen dat klaar was weer iets om zijn ingewanden tot rust te brengen.Aan het hele avontuur heeft hij niets overgehuoden,dus ook niet aan die eetlepels zout die ik hem gegeven heb.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ik vraag me af waarom we nu helemaal geen reacties meer krijgen van de TS???
Ik wil toch wel heel graag weten hoe dit nou afloopt en of de TS al dan niet maatregelen neemt om haar hond zo veel mogelijk voor problemen te behoeden.
Hanneke2
Zeer actief

Ik zou ook wel willen weten hoe het nu afgelopen is... :roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef:Ik zou ook wel willen weten hoe het nu afgelopen is... :roll:
Ik denk dat TS niet happy is met de reakties van ons :roll:
Persoonlijk snap ik dat nonchalante gedoe niet, liever een keer voor niets naar de da dan een keer te laat :19:
Hanneke2
Zeer actief

Addy schreef:
Hanneke2 schreef:Ik zou ook wel willen weten hoe het nu afgelopen is... :roll:
Ik denk dat TS niet happy is met de reakties van ons :roll:
Persoonlijk snap ik dat nonchalante gedoe niet, liever een keer voor niets naar de da dan een keer te laat :19:
Ik vind het vooral irritant dat mensen hier mee zitten te leven, ik zou *doodsangsten* uitstaan als mijn hond zoiets flikte, en dat je dan vervolgens niks meer hoort.
Mojuan
Zeer actief

Nou idd, ik maak me zelfs zorgen om die hond, terwijl ik hem niet eens ken.
Ik zou wel heel graag willen weten hoe het nu gaat met hem.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Paulala schreef:Ontbijtkoek helpt alleen maar bij aluminium-folie ed.
ontbijtkoek helpt voor ook bv ballonnen. (dus ook voor rubber in mijn geval)

Het gaat erom , dat er een soort "bal" ontstaat in de darmen , die alles meeneemt, wat er niet hoort.
Na die ballon , moest ik Bauke dus veel ontbijtkoek geven.

Ik doe het nog wel eens een enekle keer, om even de darmen leeg te maken.
Dus ontbijtkoek is echt geen gek idee !
Mojuan
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Paulala schreef:Ontbijtkoek helpt alleen maar bij aluminium-folie ed.
ontbijtkoek helpt voor ook bv ballonnen. (dus ook voor rubber in mijn geval)

Het gaat erom , dat er een soort "bal" ontstaat in de darmen , die alles meeneemt, wat er niet hoort.
Na die ballon , moest ik Bauke dus veel ontbijtkoek geven.

Ik doe het nog wel eens een enekle keer, om even de darmen leeg te maken.
Dus ontbijtkoek is echt geen gek idee !
Voor kleine dingetjes is het idd geen gek idee.
maar voor een grote zak, waar ook nog eens brood in zit zal het weinig nut hebben, want zo maak je het obstakel alleen nog maar groter.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Paulala schreef:Nou idd, ik maak me zelfs zorgen om die hond, terwijl ik hem niet eens ken.
Ik zou wel heel graag willen weten hoe het nu gaat met hem.
Ik heb ook steeds meegelezen/meegeleefd, maar er is nog steeds geen nieuws. Als je maar wist, dat het goed was afgelopen! :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”