Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afslijten tanden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

MARC_S schreef:Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat het door stokken en takken zou kunnen komen. :19: Ik zie niet wat daar een schurende werking aan zou hebben.

Wuilus had geen afgesleten tanden en die versnipperde elke dag wel een stok. Stokken pakken ze met hun kiezen en niet hun voortanden itt tennisballen.

Hoe reageert Lola op tennisballen? Is ze er gek mee dan denk ik dat die tanden al zo waren en ze eerder veel op een tennisbal heeft gebeten. :wink:
In het asiel zeiden ze dat ze gek op balletjes was. Daar speelde ze ook met een bal.
Bij ons kijkt ze er niet naar om. :roll:
Ze vind het wel helemaal geweldig om flinke takken kompleet te vernielen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eef schreef:
malinois schreef:
indiera schreef:en ach daar heb ik de hond niet voor om mooi te zijn ,
precies, ik ook niet :ok: Ik zie liever dat ze veel plezier heeft zoals met pakwerk dan dat ze dat minder moet doen en wat minder afgesleten tanden heeft.... :ok:
Zo! En ik dacht dat wandor afgesleten tanden had, maar dat valt dus nog wel mee :mrgreen:

Ik ben het met je eens dat een hond gewoon moet kunnen genieten, maar ik zou er wel rekening mee houden dat ze over 5 jaar ook nog genoeg tand moeten hebben om te kunnen eten :ok:

Wandors tanden slijten best snel van het botten eten. Zelfs hardere botten eet ie helemaal op. Ik zorg dus nu dat ie alleen nog zachtere botten krijgt, zodat zijn tanden nog een paar jaar meegaan.
ze eet niet met d'r hoektanden :wink: het zijn voornamelijk de hoektanden die afgesleten zijn... de rest is nog in prima staat.. overigens de hoektanden zijn er ook nog wel als ze 10 is hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”