Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor mijn a.s. pup ...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Een van mijn katten vond de draagtas ook altijd helemaal geweldig :mrgreen:

Nou, zo te zien ben je er helemaal klaar voor, geweldig he, die voorpret :cheer:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Zo, jij bent goed voorbereid!

Misschien zijn de volgende spullen nog een goede aanvulling:
bijv. ontwormtabletten, shampoo, okugest (bij diarree) en stop bleed (stopt het bloeden bij bijv te kort afgeknipte nageltjes), wondzalf (bijv echinacea of propolis) en schoentjes bij wondjes aan de pootjes.

En een dap-stekker voor de eerste maand dat de pup er is, zodat deze zich meer op zijn gemak voelt.

Wat ook leuk is, is een fietstas voor voorop het stuur, zodat de pup lekker mee kan fietsen en omdat ie voorop ziet kun je er zelf ook nog van genieten :cheer:
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Moon schreef:Heerlijk hè, die voorpret, en vooral die bezoekjes aan de dierenwinkel :mrgreen: .
Ja, maakt het aftellen nog zo aangenaam. Hoeft overigens niet duur te zijn. Op tweedehandssites & plaatselijke kringloopwinkels kan je dikwijls ook leuke dingen vinden voor een prikje.

Het lijstje dat Eef opsomde kan misschien nog vervolledigd worden met antivlooienbestrijdingsmiddelen bv. Frontline of Program Plus.

Uitzet lijkt mij alvast héél compleet :wink:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Gittje schreef:
Moon schreef:Heerlijk hè, die voorpret, en vooral die bezoekjes aan de dierenwinkel :mrgreen: .
Het lijstje dat Eef opsomde kan misschien nog vervolledigd worden met antivlooienbestrijdingsmiddelen bv. Frontline of Program Plus.
Ik zou geen frontline kopen, daar zijn al best veel vlooien resistent voor.

Advantage werkt goed tegen vlooien. Ik gebruik zelf als er veel teken zijn exil tick-off (werkt tegen teken en vlooien).

Ik zou trouwens niet meteen die anti-vlooiendruppels gaan gebruiken. Ik zou hem gewoon regelmatig kammen met een vlooienkam om het in de gaten te houden, zodat je zo'n jonge hond niet meteen hoeft te belasten met die troep. Ontwormmiddel is ook niet gezond, maar daar ontkom je bij een pup niet aan.

Ik geef die van mij alleen de exildruppels wanneer er erg veel teken zijn. Vlooien hebben ze nog nooit gehad.
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Ik ben niet zo'n voorstandster van het gebruik van allerlei middelen. Voor mijn (binnen)katten gebruik ik niets en heb de laatste jaren nog geen vlo bij ze gezien. Toen er hier jaren geleden een asielkitten in huis kwam, onder de vlooien, heb ik met veel geduld alle vlooien gevangen: op de ouderwetse manier, met een vlooienkam en een bak water met wat azijn.

Het is natuurlijk wat anders als er echt problemen ontstaan, zoals een vlooienallergie of een ware plaag.

Mijn terughoudendheid geldt ook voor allerlei aromatische oliën, die echt niet zo onschuldig zijn als "men" ons wil doen geloven ...
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Voor wat betreft de shampoo: ik zou petsilk tearless puppy shampoo nemen voor de pup! Zie hier de omschrijving:
http://www.hondendingen.nl/component/pa ... Itemid,50/
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Deze shampoo zal ik zeker in gedachten houden! Ik had destijds goede ervaringen met Petsilk bij mijn persische kater.
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Xena98 schreef:Ik ben niet zo'n voorstandster van het gebruik van allerlei middelen. Voor mijn (binnen)katten gebruik ik niets en heb de laatste jaren nog geen vlo bij ze gezien. Toen er hier jaren geleden een asielkitten in huis kwam, onder de vlooien, heb ik met veel geduld alle vlooien gevangen: op de ouderwetse manier, met een vlooienkam en een bak water met wat azijn.

Het is natuurlijk wat anders als er echt problemen ontstaan, zoals een vlooienallergie of een ware plaag.
Ben ik helemaal met je eens! Niet direct met chemische troep beginnen, zeker niet met een pupje (is mijn mening).

En zoals ik al zei, bij mijn honden heb ik nog nooit vlooien ontdekt, dus het valt denk ik ook nog wel mee... (alleen al die teken zijn zo vreselijk :boos: )
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Jeetje mikkie, jij bent goed voorbereid! :eek: :D
Zo hebben we het bij onze pup niet gedaan, zo uitgebreid, maarja die leeft ook nog :mrgreen:
Veel puppy voorpretplezier verder!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”