Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fietsaanhanger voor kinderen te gebruiken als doggyride?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

fietsaanhanger voor kinderen te gebruiken als doggyride?

Ongelezen bericht door Ireen »

ik wilde net de vraag stellen, en toen zag ik dat er hier al een topic stond over de dogyride, maar weet niet of dit bij dat topic inmocht, dus toch maar hier.

ik wil graag voor mijn oude golden een fietsaanhanger, zodat ik niet altijd met de auto naar het bos moet ('t is maar 10 minuten lopen, maar met een halfuur lopen heeft hij het wel weer gehad). Die doggyrides zijn zelfs 2e hands nog behoorlijk aan de prijs, en volgende week zijn bij een of andere Duitse winkel de fietsaanhangers voor kinderen te krijgen voor 60 euro. Dit was er 1 voor 2 kinderen van 6 jaar (en jonger natuurlijk).

Met het gewicht zou dit net wel moeten kunnen volgens mij (Richard is 40 kg), maar reist het comfortabe voor een hond, of absoluut niet? Heeft iemand dit weleens geprobeerd?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb er één gehad en daar een plank in gelegd. Ging prima :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ireen
Zeer actief

Hoe/ waar heb je die plank erin gelegd dan? Op de bodem voor de stevigheid ofzo? En hoe zwaar is je hond?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik heb er ook een gebruikt voor Dante (want toen ik hem kocht waren er nog geen Doggyride's) maar heb toch een Doggyride gekocht vorig jaar. Het grote voordeel vind ik dat mijn hond er in kan liggen of zitten. Terwijl hij in de kinderkar alleen maar opgerold kon liggen. Ook vind ik het een groot voordeel dat er gaas rondom zit; lekker luchtig bij warm weer.
Voor mijn grote hond vind ik de Doggyride veel comfortabeler :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Als het qua gewicht kan, zou zo'n kinder-fietsaanhanger op zich wel kunnen.

Alleen, het lastige is denk ik dat er een bankje /stoeltje inzit voor het kind, waardoor de hond weinig c.q. minder ruimte heeft. En zit er wel iets in waaraan je de hond kunt vastzetten? Verder zou ik even uitproberen of de kar wel stabiel genoeg is. Een hond zit niet altijd stil.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Eef schreef:Als het qua gewicht kan, zou zo'n kinder-fietsaanhanger op zich wel kunnen.

Alleen, het lastige is denk ik dat er een bankje /stoeltje inzit voor het kind, waardoor de hond weinig c.q. minder ruimte heeft. En zit er wel iets in waaraan je de hond kunt vastzetten? Verder zou ik even uitproberen of de kar wel stabiel genoeg is. Een hond zit niet altijd stil.
Dat bankje bestond bij mijn (kinder)kar uit stof; dat kon neergeklapt worden; de voetruimte voor de kinderen heb ik opgevuld met een blok schuimrubber. Daarover heen een vetbed. Maar het vervelende is dat die kar schuin is van voren; mijn hond had daardoor weinig ruimte, kon alleen opgerold liggen en lag dan ook nog met zijn snuit tegen het gaas. Eventueel kun je dit oprollen maar dan moet de hond wel heel goed vastgezet worden want dan kan hij er zo uitspringen. De kinderkar is net zo stabiel als een hondenkar; ik denk dat de kwaliteitseisen misschien nog wel hoger zijn dan bij een hondenkar :wink:
Nogmaals; de hondenkar (Doggyride) bevalt míj vele malen beter! Zeker voor een hond die lichamelijk iets mankeert. Mijn hond kan nu kiezen om te gaan liggen of zitten. Als hij gedwongen in een bepaalde houding zou worden zou ik maar heel korte stukjes met hem durven fietsen; zou bang zijn dat hij pijn zou krijgen en niet kan verliggen of zo...
Gr. Marijke
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb even een foto gezocht (let niet op het vieze spook wat erin zit :mrgreen: )

Afbeelding
Ik had hem gewoon in het stof liggen en voor op de stang. Net achter de stang een plankje zodat hij niet naar voren kon schieten.
Hier zit alleen Benno erin maar ik heb Job er ook in gehad. Samen ongeveer 35 kilo. Ik maakte ze vast in de gordel van de kinderen.

Ireen
Zeer actief

ow, maar dit zijn ook wel iets kleinere hondjes volgens mij dan de mijne. Ik heb een golden retriever. Als ik Benno zo zie zitten is ie volgens mij behoorlijk wat kleiner en wordt het toch vrij krap voor Richard.
Ook met wat hiervoor geschreven is denk ik dat ik dan toch maar eens moet zien naar een doggyride.

Je hebt het trouwens wel handig gedaan met die plank :ok:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Dat spook is geweldig :smile:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ireen schreef:ow, maar dit zijn ook wel iets kleinere hondjes volgens mij dan de mijne. Ik heb een golden retriever. Als ik Benno zo zie zitten is ie volgens mij behoorlijk wat kleiner en wordt het toch vrij krap voor Richard.
Ook met wat hiervoor geschreven is denk ik dat ik dan toch maar eens moet zien naar een doggyride.

Je hebt het trouwens wel handig gedaan met die plank :ok:
Job was een border van 28 kilo en een schoft van tegen de 60 cm en die zat er ook in, samen met Benno :wink: Ging prima. Hij zat wel altijd maar ik ging ook geen hele stukken fietsen met dat ding dus dat was geen probleem. Hooguit een kwartiertje ofzo, naar het bos en daarna weer terug. Job wilde er overigens ook niet in liggen, vond het veel te leuk om alles te zien :mrgreen:
Ik heb er nog ergens een foto van maar die kan ik zo niet vinden... :boos:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:Dat spook is geweldig :smile:
:mrgreen:

Eef