Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenzo lust echt niks.....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Kenzo lust echt niks.....

Ongelezen bericht door Demi »

Ppff ik weet het even niet meer hoor met Kenzo. Hij wil echt niks meer eten.
Hij heeft altijd FF gegeten, dit ging redelijk. Hij kreeg toen blaasgruis en ik hb hem op kvv gezet (carnibest) Dit vond hij in het begin heerlijk, stond te zeuren om zn eten. Maar de laatste paar maanden hoeft hij het niet meer, hij kijkt in zn bak en loopt weg. Dus ander merk geprobeerd, hoeft hij ook niet. Het enige wat hij lekker vindt is Rodi pens, maar dat is geen volledig voer :19: Barf vlees hoeft hij ook niet, ook van alles geprobeerd, maar hij eet het gewoon niet op.
Blikje vlees vd supermarkt geprobeerd en jawel dat heeft hij binnen 2 seconde op :roll: Maar pech voor Kenzo, dit gaat hij niet elke dag krijgen natuurlijk.
Probleem is dat hij af en toe ook spuugt en dat is gal, want zijn maag is natuurlijk leeg.
Ik denk dat hij veel dingne gewoon echt niet lekker vindt, want met koekjes enzo staat hij wel vooraan en als het even kan steelt hij ook nog even de koekjes en kluiven vd meiden :roll:
Dus heeft iemand nog ideeen wat ik hem wel kan voeren en wat dan ook een volledig voer is? Ik weet het nl niet meer :jank:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat vervelend dat hij niet wil eten.

Ik dacht in eerste instantie aan iets medisch, dat ie zich misschien niet lekker voelt en daarom niet wil eten, maar aangezien hij sommige dingen wel snel opeet, is dat het misschien toch niet.

Hoe lang geef je hem de kans zijn voer op te eten? Als je het bijv sochtends geeft en hij eet het niet, zet je hem het dan savonds weer voor? (zou ik doen). Je zegt dat hij ook geen barf lust. Hoeveel soorten vlees heb je geprobeerd? Heb je ook andere soorten van carnibest geprobeerd?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Eef schreef:Wat vervelend dat hij niet wil eten.

Ik dacht in eerste instantie aan iets medisch, dat ie zich misschien niet lekker voelt en daarom niet wil eten, maar aangezien hij sommige dingen wel snel opeet, is dat het misschien toch niet.

Hoe lang geef je hem de kans zijn voer op te eten? Als je het bijv sochtends geeft en hij eet het niet, zet je hem het dan savonds weer voor? (zou ik doen). Je zegt dat hij ook geen barf lust. Hoeveel soorten vlees heb je geprobeerd? Heb je ook andere soorten van carnibest geprobeerd?
Ik geef hem idd 's avonds gewoon weer hetzelfde voer, maar dat laat hij dan gewoon staan. Op die manier eet hij soms gewoon dagen niet :19:
Dan gaat hij overgeven, dus probeer ik weer wat anders. Als ik dan bv rodi pens geef, eet hij het wel snel op.
Ik heb kip, rund, lam, pens, hart, long en weet ik wat allemaal geprobeerd en hij wil het gewoon echt niet terwijl hij het voor een jaar terug wel gewoon at :19:
We hadden een tijdje een logee hond en die kreeg supermarktbrokken van haar baas. Als hij dat dus rook stond hij echt enorm te zeuren erom. Dat vind hij dus wel lekker :boos:
johanna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door johanna »

En de Rodi compleet met pens en lamshart, lust ie dat wel?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best hard kan zijn in die dingen: als medische oorzaken uitgesloten zijn dan denk ik bij mezelf: er is geen een gezond dier of mens dat dood gaat van de honger met eten voor z'n neus.

Dus als de logeerhondjes van m'n ouders niet willen eten omdat ze bij mij geen besmeerde sneetjes brood en een gepeld hardgekookt eitje en een prakkie aardappels met groenten en vlees van de tafel krijgen, nou dan eten ze maar niet. 's Morgens en 's avonds gaat de bak met brokken een kwartier op de grond, niet gegeten, hup, na een kwartier bak weg, volgende ronde nieuwe kansen. Na een aantal dagen beginnen ze dan te eten, en na een aantal logeerpartijen eten ze al vanaf dag één. :wink: Nu krijgen ze dus af en toe ook kvv, omdat ik weet dat ze daarna de brokken toch wel weer eten.

Ik weet het niet hoor, ik ken jou en je hond niet, maar er zijn natuurlijk van die honden (en kinderen trouwens ook) die genieten van alle aandacht die ze scoren met niet-eten. Dus ik zou het met eten doen zoals ik beschreef met m'n logeerhondjes, en voor de rest tussendoor werken aan de relatie door veel aandacht te geven dmv spelen e.d.
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat hij dominant is en een machtsmiddel heeft gevonden. Cleo is precies zo en die eet ook niks.
Ze haalt haar neus op bij de bak en kijkt me aan van "moet ik dat eten?" "Dacht het niet he :neenee: :pffff: ".

Nu had ik laats van die Jane Fennel gehoord op tv dat slecht eten vrijwel altijd iets met dominantie te maken heeft. Dat zou kunnen kloppen want Cleo is aardig op de rangen en standen itt Dapper die alles eet.

Nu geef ik Cleo eten als Dapper niet in huis is en met Martijn buiten loopt. Nu eet ze dus farmfood waar ze al 2 weken haar neus voor ophaalde :19: Cleo is nl vooral dominant voor Dapper en niet zo erg naar ons toe. Ik geef het eten buiten en loop weg. Dan eet ze dus. Is Dapper binnen en kijkt hij door de raam dan laat ze alles staan en hoopt op Dapper die naar haar bak wil komen.

Ik weet niet of Kenzo dominant over je teven is of pittig naar jullie maar het is nooit verkeerd het eens in die hoek te zoeken. Hier hebben we dus jaren een moeilijke eter gehad die nu netjes in haar Uppie zonder aandacht gewoon vrijwel alles lust EN opeet :cheer:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

johanna schreef:En de Rodi compleet met pens en lamshart, lust ie dat wel?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best hard kan zijn in die dingen: als medische oorzaken uitgesloten zijn dan denk ik bij mezelf: er is geen een gezond dier of mens dat dood gaat van de honger met eten voor z'n neus.

Dus als de logeerhondjes van m'n ouders niet willen eten omdat ze bij mij geen besmeerde sneetjes brood en een gepeld hardgekookt eitje en een prakkie aardappels met groenten en vlees van de tafel krijgen, nou dan eten ze maar niet. 's Morgens en 's avonds gaat de bak met brokken een kwartier op de grond, niet gegeten, hup, na een kwartier bak weg, volgende ronde nieuwe kansen. Na een aantal dagen beginnen ze dan te eten, en na een aantal logeerpartijen eten ze al vanaf dag één. :wink: Nu krijgen ze dus af en toe ook kvv, omdat ik weet dat ze daarna de brokken toch wel weer eten.

Ik weet het niet hoor, ik ken jou en je hond niet, maar er zijn natuurlijk van die honden (en kinderen trouwens ook) die genieten van alle aandacht die ze scoren met niet-eten. Dus ik zou het met eten doen zoals ik beschreef met m'n logeerhondjes, en voor de rest tussendoor werken aan de relatie door veel aandacht te geven dmv spelen e.d.
DE band die ik met Kenzo heb is heel goed, dus daar zal het nit aan liggen. Ik had nog een pak Rodi met schapenvet liggen. Dat lust hij weer wel. Er staat op dat dit complete voeding is? Zou dat ook echt zo zijn, dus kan ik hem gewoon dit blijven geven?
Hij heeft net een halve kipfilet op, ik wilde hem nog een halve geven, maar dat wilde hij niet :19:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk dat hij dominant is en een machtsmiddel heeft gevonden. Cleo is precies zo en die eet ook niks.
Ze haalt haar neus op bij de bak en kijkt me aan van "moet ik dat eten?" "Dacht het niet he :neenee: :pffff: ".

Nu had ik laats van die Jane Fennel gehoord op tv dat slecht eten vrijwel altijd iets met dominantie te maken heeft. Dat zou kunnen kloppen want Cleo is aardig op de rangen en standen itt Dapper die alles eet.

Nu geef ik Cleo eten als Dapper niet in huis is en met Martijn buiten loopt. Nu eet ze dus farmfood waar ze al 2 weken haar neus voor ophaalde :19: Cleo is nl vooral dominant voor Dapper en niet zo erg naar ons toe. Ik geef het eten buiten en loop weg. Dan eet ze dus. Is Dapper binnen en kijkt hij door de raam dan laat ze alles staan en hoopt op Dapper die naar haar bak wil komen.

Ik weet niet of Kenzo dominant over je teven is of pittig naar jullie maar het is nooit verkeerd het eens in die hoek te zoeken. Hier hebben we dus jaren een moeilijke eter gehad die nu netjes in haar Uppie zonder aandacht gewoon vrijwel alles lust EN opeet :cheer:
\

Kenzo is eigenlijk helemaal niet dominant naar ons of naar de teven, hij laat zelfs door de teven uit zijn bak eten en dat maakt hem niks uit :19:
(mag niet van ons, maar als ik per ongeluk even de kamer uitloop en een van de teven is klaar dan slaan ze hun slag :roll: )
Ze krijgen hier alle 3 op een andere plek eten, Cujo en Calsey staan elk achter een gesloten deur.
Kenzo hebben we ook al in de gang gezet met zijn bak, maar dat hielp ook niet, hij ging gewoon liggen slapen bij zijn bak :19:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Is Kenzo de middelste op de foto in je onderschrift?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Is Kenzo de middelste op de foto in je onderschrift?
nee Kenzo is de hond aan de rechterkant, de namen kloppen niet met de foto
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Heb je al eens smuldier compleet gegeven, daar zit ook veel pens in en misschien vind hij dat wel lekker
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als het echt zo zou zijn dat hij supermarktbrokken wel lekker vindt, dan zou ik hem die geven, afgewisseld met Rodi pens. Beter dan dat getob. Ik vrees alleen dat hij na een tijdje die brokken ook weer laat staan, maar het valt te proberen. Het is volledig voer, niet het beste van het beste, maar er zit wel alles in wat hij nodig heeft.

Anne
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou voor alle zekerheid toch langs de da gaan voor een grote beurt, met bloedonderzoek en al. Als daar echt helemaal niks uitkomt, dan zou ik stoppen met moeilijk doen. Dit is je eten, en als je bak leeg is krijg je een botje/bakje vla/plakje ham/weetikveel. Is je bak niet leeg, dan bekijk je het maar lekker. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

aschra schreef:Heb je al eens smuldier compleet gegeven, daar zit ook veel pens in en misschien vind hij dat wel lekker
Daar zat ik ook aan te denken.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Kan het niet zijn dat je 'm teveel voert? Een hond die wat 'overvoert' is wordt wel vaker kieskeurig. Alleen de hele lekkere dingen eten en de rest laten liggen.
Sommige honden gaan zeer zuinig om met hun energie en functioneren prima op kleine porties. Een van mijn honden (de husky/herdermix in mijn onderschrift) eet - sinds ik haar 'maar' zo'n 300 gram per dag geef - echt prima. Toen ik haar meer gaf, liet ze ook sommige dingen liggen.
Ze is trouwens absoluut niet te mager, ook niet dik maar ehm... gewoon. :wink:
Als ik jou was zou ik dus gewoon eens proberen hoe het gaat als je de porties wat kleiner maakt.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Demi schreef:
Eef schreef:Wat vervelend dat hij niet wil eten.

Ik geef hem idd 's avonds gewoon weer hetzelfde voer, maar dat laat hij dan gewoon staan. Op die manier eet hij soms gewoon dagen niet :19:
Dan gaat hij overgeven, dus probeer ik weer wat anders. Als ik dan bv rodi pens geef, eet hij het wel snel op.
Ik heb kip, rund, lam, pens, hart, long en weet ik wat allemaal geprobeerd en hij wil het gewoon echt niet terwijl hij het voor een jaar terug wel gewoon at :19:
We hadden een tijdje een logee hond en die kreeg supermarktbrokken van haar baas. Als hij dat dus rook stond hij echt enorm te zeuren erom. Dat vind hij dus wel lekker :boos:
In eerste instantie zou ik proberen door te zetten met hem steeds het voer geven dat jij wilt voeren, dus niet ingaan op zijn kieskeurige gedrag. Maar als dit te lang duurt, is het ook niet gezond... Vervelend zeg!

Is hij verder wel goed te pas, niet lusteloos ofzo?
johanna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door johanna »

Ik had nog een pak Rodi met schapenvet liggen. Dat lust hij weer wel. Er staat op dat dit complete voeding is? Zou dat ook echt zo zijn, dus kan ik hem gewoon dit blijven geven?
Demi, Rodi heeft pakken vlees bv pens, hart e.d., dat is niet compleet. Maar Rodi heeft ook complete voedingen met bv pens en hart (en andere ingrediënten) of met lam en rijst; en dat zijn de complete voedingen. De dozen lijken veel op elkaar dus je moet goed lezen op de verpakking wat er op staat.

http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... t&volgnr=3

http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... t&volgnr=8
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik zou ook eerst een bloedonderzoek laten doen. Ik heb een leverzieke hond gehad die ook niet meer wilde eten. Soms een blokje kaas of andere snack en na een paar dagen ook dat niet meer.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Wel eens Cavom geprobeerd?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Demi schreef:

DE band die ik met Kenzo heb is heel goed, dus daar zal het nit aan liggen. Ik had nog een pak Rodi met schapenvet liggen. Dat lust hij weer wel. Er staat op dat dit complete voeding is? Zou dat ook echt zo zijn, dus kan ik hem gewoon dit blijven geven?
Hij heeft net een halve kipfilet op, ik wilde hem nog een halve geven, maar dat wilde hij niet :19:
Ik denk toch dat hij dan genoeg heeft. Hij is niet te dun of mager dus ik denk dat de theorie van overvoeren hier best opgaat. Ik zou ook de porties verminderen. Als er compleet op de Rodi staat dan is dat ook zo :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Dobervrouw schreef:Wel eens Cavom geprobeerd?
Ja wel eens geprobeerd, maar hij mag geen brokken ivm blaasgruis wat hij heeft.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Demi schreef:

Ik denk toch dat hij dan genoeg heeft. Hij is niet te dun of mager dus ik denk dat de theorie van overvoeren hier best opgaat. Ik zou ook de porties verminderen. Als er compleet op de Rodi staat dan is dat ook zo :wink:
hij krijgt 4 ons op een dag, dusdat lijkt me niet veel? Sinds ik hem op de rodi compleet heb eet hij wel weer. :19: Kel eet CB en dan staat Kenzo wel bij haar bak te zeuren om de CB :roll:
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Ik denk dat hij dominant is en een machtsmiddel heeft gevonden. Cleo is precies zo en die eet ook niks.
Ze haalt haar neus op bij de bak en kijkt me aan van "moet ik dat eten?" "Dacht het niet he ".

En toevallig is Jan Fennel nu net iemand die geen bal verstand heeft van honden en/of hun gedrag. De mensen die het wel hebben (dus afgestudeerde ethologen, gedragstherapeuten etc) waren ook zwaar geschoqueerd dat haar boek uit kwam, en helaas is het ook in nederlands vertaald. Met alle respect, het is hetzelfde dan dat ik ga een boek schrijven over voertuigtechniek, ik zou best wel een vermakelijke boek kunnen schrijven en ook met feiten erin (zoals; een auto heeft 4 wielen...) maar het verdere kennis en kunde over auto's ontbreekt mij, en het werkelijke kennis van honden ontbreekt haar.
Ze vindt Monty Roberts geweldig, dat is dan wel weer leuk... :wink:
maar ik vind dit net zo'n vakkundige boek als de boek van TV dierenarts Henk Lommers, of die van dhr Gaus vroeger. Leuk om te lezen hoe het niet in elkaar zit zeg maar....
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Demi schreef: hij krijgt 4 ons op een dag, dusdat lijkt me niet veel? Sinds ik hem op de rodi compleet heb eet hij wel weer. :19: Kel eet CB en dan staat Kenzo wel bij haar bak te zeuren om de CB :roll:
Huts krijgt ook 4 ons, en die is een flink stuk zwaarder :wink: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:
Demi schreef: hij krijgt 4 ons op een dag, dusdat lijkt me niet veel? Sinds ik hem op de rodi compleet heb eet hij wel weer. :19: Kel eet CB en dan staat Kenzo wel bij haar bak te zeuren om de CB :roll:
Huts krijgt ook 4 ons, en die is een flink stuk zwaarder :wink: .
Dapper en Cleo ook, die wegen rond de 20-25 kilo :mrgreen: Als we Rodi geven krijgen ze ieder een pak. 4 burgers ieder is 4 ons neem ik aan. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pinkki schreef:En toevallig is Jan Fennel nu net iemand die geen bal verstand heeft van honden en/of hun gedrag. De mensen die het wel hebben (dus afgestudeerde ethologen, gedragstherapeuten etc) waren ook zwaar geschoqueerd dat haar boek uit kwam, en helaas is het ook in nederlands vertaald.
Maar in ons geval zat er toch duidelijk wel iets in hoor. Treuzelende Cleo eet prima en alles als er geen andere hond in huis is en ze alleen buiten is. Met iets of iemand in de buurt begint ze eten te weigeren. Ze is wel dominant over de andere hond en tov ons is ze soms ook dominant.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hutsje schreef:
Demi schreef:

Als ie inderdaad niet magerder wordt zou ik gewoon een goed KVV merk kiezen wat ie nu eet en voorlopig niet meer veranderen. Geen aandacht aan het eten besteden. Bak neer, niet eten = bak weg.
Wat hier geholpen heeft met Mullu en daarna met een logeerhond is eten geven, eet je het niet op, roep ik een andere hond die het op mag eten.
Mullu is en blijft altijd een moeilijke eter maar ik maak me er geen zorgen om. Hij schommelt in gewicht, dat zal wel bij hem horen dan. Hij is nooit ziek dus dat hij soms mager is zal wel geen kwaad kunnen.
Dominant is hij helemáál niet. Wat een onzin weer van die Fenell :roll: Zoals Freud vroeger alles tot seksuele en moeder complexen om wist te buigen kan zij dat op dominantie en rangorde. En ja, ik heb het boek gelezen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Maar in ons geval zat er toch duidelijk wel iets in hoor. Treuzelende Cleo eet prima en alles als er geen andere hond in huis is en ze alleen buiten is. Met iets of iemand in de buurt begint ze eten te weigeren. Ze is wel dominant over de andere hond en tov ons is ze soms ook dominant.
Dat klinkt meer als een hond die juist onzeker is. Die eten meestal niet met een andere hond/ mens in de buurt, die gaan grommen/ verdedigen.
Of in een andere uiterste ze gaan erg schrokken. Echt zelfverzekerde honden die op dat moment dus de dominantere partij zijn gaan gewoon onverstoorbaar aan het eten. Hier is het in de hondengroep ook goed te merken. Papu en Pinkki gaan echt uitgebreid heerlijk genieten van hun eten, de rest schrokt en de reu die ik had ging meer aandacht besteden aan de anderen in de gaten houden en grommen dan aan het eten.
Hem toen ook apart gezet, en dat ging prima.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”