En hoevaak komt het bij intacte reuen voor? Volgens mij veel vaker.yuki schreef:Nee ik begreep van niet. Bij de laatste echo van Yuki werd er ook speciaal naar gekeken. De radioloog zei" de prostaat is mooi klein" ......Scooby schreef:Volgens mij is de kans op prostaatproblemen bij gecastreerde honden juist kleiner?!yuki schreef: Het enige dat ik weet is dat castratie de kans op prostaatvergroting, prostaatkanker iets vergroot
Ik vroeg hem hoezo, hij zei dat dit bij gecastreerde reuen soms voorkomt......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
casteren of niet bij een cronische voorhuidonsteking?
Moderator: moderatorteam
-
Essy
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Volgens dat ik rechts & links gelezen heb, nemen de kansen op prostaatvergroting bij castratie af, maar zouden gecastreerde reuen statistisch gezien wel meer kans maken op prostaat- en botkanker t.o.v. hun intacte soortgenoten.
Dat laatste wordt door onze DA vanuit haar praktijk alvast in twijfel getrokken
Dat laatste wordt door onze DA vanuit haar praktijk alvast in twijfel getrokken
- nicole12
- Vaste gebruiker
hoi levi ik ben hier nog niet zo lang maar probeer met je mee te denken.
je zou de voors en tegens naast elkaar moeten zetten om een goed besluit te nemen.
ik weet niet of dit bij honden ook geld,maar bij mensen is langdurig ab gebruik niet goed,ivm resistentie hiervoor.
ik heb een gecastreerde reu die wel wat gezet is maar dat komt omdat ik hem te vaak lekkers geef.
overigens ben ik dat aan het minderen anders heb ik straks een duitse big ipv dog.
hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
groetjes nicole lex noa en dusty
je zou de voors en tegens naast elkaar moeten zetten om een goed besluit te nemen.
ik weet niet of dit bij honden ook geld,maar bij mensen is langdurig ab gebruik niet goed,ivm resistentie hiervoor.
ik heb een gecastreerde reu die wel wat gezet is maar dat komt omdat ik hem te vaak lekkers geef.
overigens ben ik dat aan het minderen anders heb ik straks een duitse big ipv dog.
hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
groetjes nicole lex noa en dusty
Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
-
Sassie
- Zeer actief
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Mijn Anubis heeft ook een zeer erge voorhuidsontsteking, al vanaf hij 4mnd is. Ook hij heeft er al eens een urineweginfectie door gehad. Het word wel eens minder, maar geheel weg is het nog niet geweest.
We zijn al meerdere keren bij de da geweest maar t helpt allemaal niet. Ik heb het een tijd met rust gelaten omdat ik las dat ze er wel overheen (kunnen) groeien. Helaas is dat tot op heden niet gebeurt, momenteel druipt het onder hem uit en om eerlijk te zijn; ik word niet goed van de stank, ik ga dr echt van over mn nek. T ruikt heel ijzerig. volgens mij heeft hij er ook pijn aan want ik kan hem niet meer spoelen, net probeerde ik met een doekje wat weg te vegen en die trok hij ook al terug, terwijl hij het normaal zo liet doen.
Vrijdag gaan we maar weer eens naar de DA.
Castreren laat ik hem nu nog zeer zeker niet omdat ik hem daar nog te jong voor vind maar ik weet niet of ik de rest van zijn leven met die geur kan omgaan want het maakt hem aanhalen nou niet echt prettig.
We zijn al meerdere keren bij de da geweest maar t helpt allemaal niet. Ik heb het een tijd met rust gelaten omdat ik las dat ze er wel overheen (kunnen) groeien. Helaas is dat tot op heden niet gebeurt, momenteel druipt het onder hem uit en om eerlijk te zijn; ik word niet goed van de stank, ik ga dr echt van over mn nek. T ruikt heel ijzerig. volgens mij heeft hij er ook pijn aan want ik kan hem niet meer spoelen, net probeerde ik met een doekje wat weg te vegen en die trok hij ook al terug, terwijl hij het normaal zo liet doen.
Castreren laat ik hem nu nog zeer zeker niet omdat ik hem daar nog te jong voor vind maar ik weet niet of ik de rest van zijn leven met die geur kan omgaan want het maakt hem aanhalen nou niet echt prettig.
-
Essy
hoe oud is hij nu dan?Morgaine schreef:Mijn Anubis heeft ook een zeer erge voorhuidsontsteking, al vanaf hij 4mnd is. Ook hij heeft er al eens een urineweginfectie door gehad. Het word wel eens minder, maar geheel weg is het nog niet geweest.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit klopt. Had ik laatst ook al op het forum geplaatst.Gittje schreef:Volgens dat ik rechts & links gelezen heb, nemen de kansen op prostaatvergroting bij castratie af, maar zouden gecastreerde reuen statistisch gezien wel meer kans maken op prostaat- en botkanker t.o.v. hun intacte soortgenoten.
Tenminste, van de prostaatkanker.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- samson10
- Actief
Samson is gecastreerd en heeft nu een tumor in zn prostaat!sirene schreef:Dit klopt. Had ik laatst ook al op het forum geplaatst.Gittje schreef:Volgens dat ik rechts & links gelezen heb, nemen de kansen op prostaatvergroting bij castratie af, maar zouden gecastreerde reuen statistisch gezien wel meer kans maken op prostaat- en botkanker t.o.v. hun intacte soortgenoten.
Tenminste, van de prostaatkanker.
Maar om een hond constant met een ontsteking te laten lopen, ik vind het een hele lastige keus.
Sterkte met de beslissing
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007
Your dog loves you.When nobody else does.
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007
Your dog loves you.When nobody else does.
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb een gecastreerde reu die nog steeds mager is,hij heeft wel meer honger,zou ik hem laten eten wat hij wil,ja dan zou hij te dik worden,maar dit kan hij niet hebben bij zijn gewrichten,dus het dik worden heb je zelf in de hand.
Vlak voor de castratie had Bowie ook verschrikkelijk veel vochtverlies,1 week na castratie was het helemaal over.Als jonge hond had hij het ook,is toen jaren weg geweest,maar vooral die laatste 2 maanden was het verschrikkelijk,hing gewoon tegen de meubels omhoog,allemaal groene vlekken.
Ik ben altijd bang geweest dat een reu heel erg zou veranderen na castratie,maar dit is absoluut bij hem niet het geval.
Vlak voor de castratie had Bowie ook verschrikkelijk veel vochtverlies,1 week na castratie was het helemaal over.Als jonge hond had hij het ook,is toen jaren weg geweest,maar vooral die laatste 2 maanden was het verschrikkelijk,hing gewoon tegen de meubels omhoog,allemaal groene vlekken.
Ik ben altijd bang geweest dat een reu heel erg zou veranderen na castratie,maar dit is absoluut bij hem niet het geval.