Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een OEB vraagje
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
een OEB vraagje
vrienden van ons hebben een OEB, hij is nu al een tijdje op dieet (was te dik) en dat gaat op zich hardstikke goed, maar nu krijgt ie overal kale plekken , wat kan dit zijn? hij krijgt cavom, dus ook geen slecht voer, ik heb hem nog niet gezien, maa rmijn vriend vertelde het gister, ik wil zometeen zelf ff kijken.
vriendin vertelde ook dat zijn slijmvliezen in zn mond en dan met name zn tandvlees rood wordt bij stress of als ie zich druk maakt, herkend iemand dit? of weet iemand wat dit is?
vriendin vertelde ook dat zijn slijmvliezen in zn mond en dan met name zn tandvlees rood wordt bij stress of als ie zich druk maakt, herkend iemand dit? of weet iemand wat dit is?
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
daar zat ik ook al aan te denken, ik zal dr vragen straks of ze daartoe bereid isamiwoods schreef:overzetten naar versvoer.
9 van de 10 x is voeding het probleem.
zet de hond 6 weken op alleen maar rauwe verse voeding en zie of dit resultaat opleverd.
begin met een komplete versvoeding die zo min mogelijk graan bevat zoals Bibi, carnibest, en haaksbarf en bandit zijn volledig granenvrij.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Kit
- Erelid
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
....en naar de dierenarts en vers voer
Bullen zijn vaak erg gevoelig op de huid. Mijn beide ambullen die ik gehad heb hadden huidproblemen en je hoort het verder ook erg vaak. Homeopathie kan hier ook vaak bij helpen.
Bullen zijn vaak erg gevoelig op de huid. Mijn beide ambullen die ik gehad heb hadden huidproblemen en je hoort het verder ook erg vaak. Homeopathie kan hier ook vaak bij helpen.
Laatst gewijzigd door Carmen op 05 aug 2007 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou het niet
zomaar doen volledig op barf of vers
want verse voeding valt ook heel vaak niet goed bij bullen
(heb ik door schade en schande ondervonden)
parttime kan wel omhet te proberen
eerst gewoon (voor de zekerheid)ff na laten kijken bij de DA, kale plekken kan op Schildklier wijzen, of misschien andere gezondheids problemen.
als ze niets vinden, zou ik zeggen zet hem op light of senioren voeding, om zijn gewicht te controleren
.
daar zitten minde calorien in, maar wel voldoende voedingstoffen, als het uberhaupt al door een tekort aan voeding komt.
want verse voeding valt ook heel vaak niet goed bij bullen
parttime kan wel omhet te proberen
eerst gewoon (voor de zekerheid)ff na laten kijken bij de DA, kale plekken kan op Schildklier wijzen, of misschien andere gezondheids problemen.
als ze niets vinden, zou ik zeggen zet hem op light of senioren voeding, om zijn gewicht te controleren
daar zitten minde calorien in, maar wel voldoende voedingstoffen, als het uberhaupt al door een tekort aan voeding komt.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 05 aug 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kit
- Erelid
Carmen schreef:....en naar de dierenarts en vers voer![]()
Bullen zijn vaak erg gevolig op de huid. Mijn beide ambullen die ik gehad heb hadden huidproblemen en je hoort het verder ook erg vaak. Homeopathie kan hier ook vaak bij helpen.
dat hoor ik idd ook vaker bij bullen, vandaar ook mijn vraag, alvast hardstikke bedabkt voor de antwoorden, hier kunnen ze vast wel wat mee
*schrijft op dr papiertje, naar de DA en vers voer gaan geven*
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: een OEB vraagje
Dat is een heel normaal verschijnsel bij stress of opwinding. Het bloed gaat sneller stromen en dat zie je door het donkerder kleuren van de slijmvliezen. Dat is niets om je zorgen over te maken.kitty2 schreef: vriendin vertelde ook dat zijn slijmvliezen in zn mond en dan met name zn tandvlees rood wordt bij stress of als ie zich druk maakt, herkend iemand dit? of weet iemand wat dit is?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'