Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe verzorgen totdat ze naar de trimmer gaat?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Hoe verzorgen totdat ze naar de trimmer gaat?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey dr vacht is nu al een poosje plukrijp, maar ik was er nogal wat te laat bij en ze heeft dus pas de 22e een afspraak bij de trimmer... Ze heeft veel haaruitval en loszittende haren en dus ook behoorlijk veel jeuk... Hoe zorg ik ervoor dat ze er zo min mogelijk last van heeft, tot ze geplukt wordt? Ik had zelf het idee om veel te laten zwemmen en regelmatig te borstelen (heb een borstel met rubberen tandjes zeg maar, daarmee krijg ik er meestal wel wat haar af), maar ik wil ook weer niet te vaak gaan borstelen, want volgens mij maak ik het daar alleen maar erger mee...

Tips?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Trimmer zoeken waar je volgende week al terecht kunt!

Ik borstelde mijn plukhondje altijd met een gewone varkensharen borstel. Niet met zo'n rubber ding.
Als ik jou was zou ik nu wel zo ongeveer elke dag borstelen als ze er zo'n last van heeft.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

tekkel schreef:Trimmer zoeken waar je volgende week al terecht kunt!
Dat gaat niet zo makkelijk ;)

Werkt varkensharen borstel beter? Probleem is namelijk dat ze nu soort van half-lang haar heeft (je krijg een erg aparte vachtsoort als je jack met york kruist, dat heb ik wel door)
Afbeelding
tekkel
Erelid

Ik vind zo'n rubber ding (toch zo'n salmiak met punten?) niet prettig, met een gewone borstel haalde ik er altijd veel meer uit. En dan even na kammen met een stalen kammetje. Of een vlooienkam, als je het niet vertrouwt. En daarmee haal je ook meteen veel losse vacht weg. Met zo'n rubber ding lijkt het wel of je het een beetje verplaatst, maar echt verwijderen deed hij bij mij niet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik borstel wel met zo'n "salmiak" :wink:
Daarna met zo'n metalen vlooienkam en je haalt heel veel loszittende haren weg.
Het verschilt denk ik per hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Even in bad stoppen en daarna, als ze nog nat is doorkammen dat levert je veel los haar op.

Maar zoveel 'last' zal ze er toch niet van hebben, jij hooguit van het losse haar in je huis?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Nanna schreef:
Martijn schreef:Zelf plukken.
Eens. Zo'n moeilijke vacht zal het niet zijn, kwestie van 5 minuutjes even flink doorrukken en Jamey is weer als nieuw.
Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven... Haar vacht is trouwens niet zo 'hard'/stug als bij bijvoorbeeld ruwhaar teckels, of de border-terriër van mn oom en tante... Jamey's vacht is behoorlijk zacht (maar toch door meerdere mensen als plukvacht betiteld)

Jamey heeft trouwens veel last van jeuk... Die haren kunnen mij niet zoveel boeien, maar ik vind het sneu dat Jamey steeds aan het krabben is... Tis idd zo'n salmiak trouwens...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Mooi, zéker in bad dus. D'r zal wel een vlo lopen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Rosita Compagner schreef:Mooi, zéker in bad dus. D'r zal wel een vlo lopen.
Ze wordt maandelijks behandeld tegen vlooien (druppels van exil) en heeft dit altijd als ze (bijna) geplukt moet worden... Dus ik denk eigenlijk niet aan vlooien...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Stop d'r toch maar in bad ;-)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou toch gaan proberen om het straks zelf te doen, zodat je het makkelijk kunt bijhouden, dus geen problemen meer met de vacht, zorgt voor goede binding met je hond enne, spaart veel geld uit.

Als je 'ns 1 plukje doet en dan iets lekkers geeft als-ie lief is?

Als ik bij Tirsa iets vervelends moet doen, koop ik d'r echt altijd om. Ze heeft chronische oorontsteking dus heel vaak druppelen. En daarna is het lekker vlees. Dus ik roep nu gewoon oortjes doen, dan komt ze zitten, kruipt 'n beetje in elkaar als ik druppel maar dan is het hoog springen want ze krijgt iets lekkers. Daar hebben ze veel voor over, echt waar.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Neeltje schreef:Ik zou toch gaan proberen om het straks zelf te doen, zodat je het makkelijk kunt bijhouden, dus geen problemen meer met de vacht, zorgt voor goede binding met je hond enne, spaart veel geld uit.

Als je 'ns 1 plukje doet en dan iets lekkers geeft als-ie lief is?

Als ik bij Tirsa iets vervelends moet doen, koop ik d'r echt altijd om. Ze heeft chronische oorontsteking dus heel vaak druppelen. En daarna is het lekker vlees. Dus ik roep nu gewoon oortjes doen, dan komt ze zitten, kruipt 'n beetje in elkaar als ik druppel maar dan is het hoog springen want ze krijgt iets lekkers. Daar hebben ze veel voor over, echt waar.
Bij mn vorige trimster mocht ik er niet bij zijn, bij deze nieuwe wel als Jamey zich normaal gedraagt met mij erbij, dus ik ga de kunst even afkijken... En dan wil ik het inderdaad zelf gaan doen...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

[quote="Jacksel"][quote="Neeltje"]Ik zou toch gaan proberen om het straks zelf te doen, zodat je het makkelijk kunt bijhouden, dus geen problemen meer met de vacht, zorgt voor goede binding met je hond enne, spaart veel geld uit.

Succes alvast!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Jacksel schreef: Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven...
nog een reden om het zelf te gaan doen. op de grond met stukjes frolic binnen handbereik en even niet piepen over tandenafdrukjes in je hand.

en is iedere maand vlooienspul nodig?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

linlin schreef:
Jacksel schreef: Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven...
nog een reden om het zelf te gaan doen. op de grond met stukjes frolic binnen handbereik en even niet piepen over tandenafdrukjes in je hand.

en is iedere maand vlooienspul nodig?
Voorjaar en zomer wel... Tegen vlooien werkt het 3 maanden, maar tegen teken maar 1 maand :19: En moet zeggen, nog geen teek gezien door deze behandeling... Als het tekenseizoen over is ga ik weer terug naar eens per 3 maanden druppelen...
Afbeelding
tekkel
Erelid

ranetje schreef:Ik borstel wel met zo'n "salmiak" :wink:
Daarna met zo'n metalen vlooienkam en je haalt heel veel loszittende haren weg.
Het verschilt denk ik per hond.
Precies. Want mijn huidige hondje doe ik wel met zo'n salmiak (die heeft geen plukvacht maar ruit ( :denken: ) wel twee keer per jaar), en dat gaat goed. Vlooienkammetje ná, klaar is kees :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”