Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe verzorgen totdat ze naar de trimmer gaat?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hoe verzorgen totdat ze naar de trimmer gaat?
Jamey dr vacht is nu al een poosje plukrijp, maar ik was er nogal wat te laat bij en ze heeft dus pas de 22e een afspraak bij de trimmer... Ze heeft veel haaruitval en loszittende haren en dus ook behoorlijk veel jeuk... Hoe zorg ik ervoor dat ze er zo min mogelijk last van heeft, tot ze geplukt wordt? Ik had zelf het idee om veel te laten zwemmen en regelmatig te borstelen (heb een borstel met rubberen tandjes zeg maar, daarmee krijg ik er meestal wel wat haar af), maar ik wil ook weer niet te vaak gaan borstelen, want volgens mij maak ik het daar alleen maar erger mee...
Tips?
Tips?

You'll be in my heart... Always...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Trimmer zoeken waar je volgende week al terecht kunt!
Ik borstelde mijn plukhondje altijd met een gewone varkensharen borstel. Niet met zo'n rubber ding.
Als ik jou was zou ik nu wel zo ongeveer elke dag borstelen als ze er zo'n last van heeft.
Ik borstelde mijn plukhondje altijd met een gewone varkensharen borstel. Niet met zo'n rubber ding.
Als ik jou was zou ik nu wel zo ongeveer elke dag borstelen als ze er zo'n last van heeft.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Jacksel
- Zeer actief
Dat gaat niet zo makkelijktekkel schreef:Trimmer zoeken waar je volgende week al terecht kunt!

Werkt varkensharen borstel beter? Probleem is namelijk dat ze nu soort van half-lang haar heeft (je krijg een erg aparte vachtsoort als je jack met york kruist, dat heb ik wel door)

- tekkel
- Erelid
Ik vind zo'n rubber ding (toch zo'n salmiak met punten?) niet prettig, met een gewone borstel haalde ik er altijd veel meer uit. En dan even na kammen met een stalen kammetje. Of een vlooienkam, als je het niet vertrouwt. En daarmee haal je ook meteen veel losse vacht weg. Met zo'n rubber ding lijkt het wel of je het een beetje verplaatst, maar echt verwijderen deed hij bij mij niet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven... Haar vacht is trouwens niet zo 'hard'/stug als bij bijvoorbeeld ruwhaar teckels, of de border-terriër van mn oom en tante... Jamey's vacht is behoorlijk zacht (maar toch door meerdere mensen als plukvacht betiteld)Nanna schreef:Eens. Zo'n moeilijke vacht zal het niet zijn, kwestie van 5 minuutjes even flink doorrukken en Jamey is weer als nieuw.Martijn schreef:Zelf plukken.
Jamey heeft trouwens veel last van jeuk... Die haren kunnen mij niet zoveel boeien, maar ik vind het sneu dat Jamey steeds aan het krabben is... Tis idd zo'n salmiak trouwens...

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou toch gaan proberen om het straks zelf te doen, zodat je het makkelijk kunt bijhouden, dus geen problemen meer met de vacht, zorgt voor goede binding met je hond enne, spaart veel geld uit.
Als je 'ns 1 plukje doet en dan iets lekkers geeft als-ie lief is?
Als ik bij Tirsa iets vervelends moet doen, koop ik d'r echt altijd om. Ze heeft chronische oorontsteking dus heel vaak druppelen. En daarna is het lekker vlees. Dus ik roep nu gewoon oortjes doen, dan komt ze zitten, kruipt 'n beetje in elkaar als ik druppel maar dan is het hoog springen want ze krijgt iets lekkers. Daar hebben ze veel voor over, echt waar.
Als ik bij Tirsa iets vervelends moet doen, koop ik d'r echt altijd om. Ze heeft chronische oorontsteking dus heel vaak druppelen. En daarna is het lekker vlees. Dus ik roep nu gewoon oortjes doen, dan komt ze zitten, kruipt 'n beetje in elkaar als ik druppel maar dan is het hoog springen want ze krijgt iets lekkers. Daar hebben ze veel voor over, echt waar.
- Jacksel
- Zeer actief
Bij mn vorige trimster mocht ik er niet bij zijn, bij deze nieuwe wel als Jamey zich normaal gedraagt met mij erbij, dus ik ga de kunst even afkijken... En dan wil ik het inderdaad zelf gaan doen...Neeltje schreef:Ik zou toch gaan proberen om het straks zelf te doen, zodat je het makkelijk kunt bijhouden, dus geen problemen meer met de vacht, zorgt voor goede binding met je hond enne, spaart veel geld uit.

nog een reden om het zelf te gaan doen. op de grond met stukjes frolic binnen handbereik en even niet piepen over tandenafdrukjes in je hand.Jacksel schreef: Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven...
en is iedere maand vlooienspul nodig?
- Jacksel
- Zeer actief
Voorjaar en zomer wel... Tegen vlooien werkt het 3 maanden, maar tegen teken maar 1 maandlinlin schreef:nog een reden om het zelf te gaan doen. op de grond met stukjes frolic binnen handbereik en even niet piepen over tandenafdrukjes in je hand.Jacksel schreef: Jamey pikt het niet van mij... Gaat lopen piepen en happen enzo... En bij de trimmer heeft ze nog nooit problemen gegeven...
en is iedere maand vlooienspul nodig?

- tekkel
- Erelid
Precies. Want mijn huidige hondje doe ik wel met zo'n salmiak (die heeft geen plukvacht maar ruit (ranetje schreef:Ik borstel wel met zo'n "salmiak"![]()
Daarna met zo'n metalen vlooienkam en je haalt heel veel loszittende haren weg.
Het verschilt denk ik per hond.