Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Max
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Essy
nee dat heeft niets met elkaar te maken. Maar zowel een onvoldoende schildklier functie als de ziekte van lyme geven klachten als stijfheid en pijn aan botten/gewrichten, wat je voor artrose zou kunnen aanzien. Vandaar mijn suggestie die dingen beide te laten nakijken.Marion. schreef:Nee, volgens mij ook nietLongFields schreef:Volgens mij heeft de waarde van de schildkliertest niets met het al dan niet aanwezig zijn van de Borellia-bacterie te maken, of ligt dat aan mij?Maxiem schreef:@Marion.: Ik weet dat testen op Borellia-bacterie niet standaard is, maar toen met de bloedtesten was de schildklier goed
Ik heb ook geen idee hoe de artrose bij Max is geconstateerd. Is het enkel door de dierenarts gesuggereerd of was het op een foto te zien?
-
Marion.
Volgens mij is dat laatste ook nog vaag. Voor mij in elk gevalEssy schreef:nee dat heeft niets met elkaar te maken. Maar zowel een onvoldoende schildklier functie als de ziekte van lyme geven klachten als stijfheid en pijn aan botten/gewrichten, wat je voor artrose zou kunnen aanzien. Vandaar mijn suggestie die dingen beide te laten nakijken.
Ik heb ook geen idee hoe de artrose bij Max is geconstateerd. Is het enkel door de dierenarts gesuggereerd of was het op een foto te zien?
De schildklier is de vorige keer misschien getest (al dan niet op àlle relevante waardes), maar de Borrelia nog nooit volgens mij.
Ik vind jouw suggestie dan ook - nogmaals - een hele goeie
- Maxiem
- Zeer actief
Nee er is nog nooit getest op de ziekte van Lyme. Dat is ook een goede suggestie
Schildklier was goed dus. Artrose is inderdaad niet dmv een foto geconstateerd, dus 100% zeker is het niet. Maar de DA wist het bijna zeker, ze is in die poot aan haar knie geopereerd en volgens hem kwam daar heel vaak artrose uit voort.
Schildklier was goed dus. Artrose is inderdaad niet dmv een foto geconstateerd, dus 100% zeker is het niet. Maar de DA wist het bijna zeker, ze is in die poot aan haar knie geopereerd en volgens hem kwam daar heel vaak artrose uit voort.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Marion.
-
Richtje
- Vaste gebruiker
-
Essy
Gijs had laatst zijn knie verdraaid of overbelast. Hij kon er niet meer op staan. De eerste vraag die ze in Eersel stelden was of hij een tekenbeet had gehad.....
Als dat blijkbaar een van de eerste vragen is als een hond mank loopt, zou ik als ik jullie was snel op lyme laten testen, zeker gezien de voorgeschiedenis van Max, het bijten en de epileptisch-achtige aanvallen.
Ook het manken wat ze nu heeft kan zelfs met een oude of nieuwe tekenbeet samenhangen.
Als dat blijkbaar een van de eerste vragen is als een hond mank loopt, zou ik als ik jullie was snel op lyme laten testen, zeker gezien de voorgeschiedenis van Max, het bijten en de epileptisch-achtige aanvallen.
Ook het manken wat ze nu heeft kan zelfs met een oude of nieuwe tekenbeet samenhangen.
-
Essy
Heb je die second opinion voor de knie al gehad? En hebben ze het toen dan op een röntgenfoto gezien? Als een eerste arts verondersteld dat het artrose is omdat ze een knieoperatie heeft gehad, lijkt het me logisch dat de tweede arts dat ook wel zal zeggen. Maar ik vind het frappant dat zowat al Max haar klachten in het Lyme 'plaatje' passen.Richtje schreef:Die knie is inderdaad geen foto van gemaakt. Second opinion is wel gevraagd mbt de klachten in die knie![]()
Maar goed, daar ging dit topic ook niet om.....
-
Richtje
- Vaste gebruiker
Essy, bedankt voor de tip. Verder ben ik een beetje bang dat we in een zelfde discussie gaan belanden als de vorige keer... heb ik weinig trek in.
Er zijn verschillende dierenartsen (ook van verschillende klinieken) die haar gezien en behandeld hebben. Tuurlijk kunnen die een fout maken en natuurlijk is het goed om er zelf bij na te blijven denken en eens een suggestie te doen. Maar alles in twijfel trekken? Nee, zie ik het nut niet zo van in.
Er zijn verschillende dierenartsen (ook van verschillende klinieken) die haar gezien en behandeld hebben. Tuurlijk kunnen die een fout maken en natuurlijk is het goed om er zelf bij na te blijven denken en eens een suggestie te doen. Maar alles in twijfel trekken? Nee, zie ik het nut niet zo van in.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Maar ook zonder "alles in twijfel te trekken" kun je toch gewoon een bloedtest naar Lyme laten doen?Richtje schreef:
-
Marion.
Of gewoon een foto, om de artrose - waar alles aan opgehangen wordt - zeker te stellenLongFields schreef:Maar ook zonder "alles in twijfel te trekken" kun je toch gewoon een bloedtest naar Lyme laten doen?Richtje schreef:
-
Richtje
- Vaste gebruiker
Even een update...
Ze zit nu aan 'r 4 dagen rust en begint sinds vanmorgen het andere voorpootje te ontlasten. Dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk, zo houdt het zichzelf in stand.
Ik heb net de DA gesproken, ze zit aan haar maximale dosis pijnstillers dus wat dat betreft kunnen ze weinig voor haar doen.
Dus toch maar heel rustig aan wat rechte lijnen gaan stappen met haar en het goed in de gaten houden.
Mocht het slechter worden of als ik het over een paar dagen nog niet vertrouw, dan moet ik weer contact met ze opnemen.
Ze zit nu aan 'r 4 dagen rust en begint sinds vanmorgen het andere voorpootje te ontlasten. Dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk, zo houdt het zichzelf in stand.
Ik heb net de DA gesproken, ze zit aan haar maximale dosis pijnstillers dus wat dat betreft kunnen ze weinig voor haar doen.
Dus toch maar heel rustig aan wat rechte lijnen gaan stappen met haar en het goed in de gaten houden.
Mocht het slechter worden of als ik het over een paar dagen nog niet vertrouw, dan moet ik weer contact met ze opnemen.
- Pepie
- Zeer actief
-
Richtje
- Vaste gebruiker
Nog niet zoals het zou moeten....
Het is heel wisselend nog steeds. Maar ze heeft er nog wel last van, dat is duidelijk. Wat dat betreft ben ik ook even heel blij met dit weer, dan ligt ze tenminste de hele dag rustig in een hoekje.
Anders wil ze continu maar spelen en overbelast ze zelf 'r pootje weer.
Het is heel wisselend nog steeds. Maar ze heeft er nog wel last van, dat is duidelijk. Wat dat betreft ben ik ook even heel blij met dit weer, dan ligt ze tenminste de hele dag rustig in een hoekje.
Anders wil ze continu maar spelen en overbelast ze zelf 'r pootje weer.
- Maxiem
- Zeer actief
Max gaat weer goed - of beter in ieder geval. Ze heeft nog een hele tijd aan de lijn gelopen, daarna langzaam opgebouwd en afgelopen weekend is ze los in het bos geweest. En niet meer gemankt
Ze heeft in de tijd dat ze nog niks mocht een Kong gekregen om zich te vermaken en daar is ze nu helemaal gek van. Dus ze heeft er ook weer een nieuwe hobby bij
Ze heeft in de tijd dat ze nog niks mocht een Kong gekregen om zich te vermaken en daar is ze nu helemaal gek van. Dus ze heeft er ook weer een nieuwe hobby bij
- Pepie
- Zeer actief
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Myrth
- nieuw lid
Hier zusje nummer 3
Vanochtend met Max in het bos gewandeld, welliswaar maar een kwartiertje, maar ze vond het fantastisch! Na bijna 3 weken alleen maar korte wandelingen aan de lijn (op afgelopen vrijdag na) heeft ze genoten
Ze snapte alleen niet dat ze zo snel weer mee naar huis moest, maar ik wilde haar pootje ook niet gelijk weer overbelasten.
Verder gaat het heel goed met Max overigens (nu Jos inmiddels ruim 2 weken weg is, is het wel tijd voor een update). Ze is ontzettend knuffelig, ligt het liefst de hele dat op schoot, kruipt bij je op de bank en is heel helemaal gek met haar nieuwe speeltje, een kingkong. Die gaat zelfs mee naar buiten ipv een bal.

Gelukkig is ze er ook helemaal niet nijdig of grommerig op (ook niet als er voer in zit), terwijl ze wel wat last heeft van voernijd en ook wel lelijk wil grommen als ze een mooi bot oid heeft, dus dat is super!
Zal binnenkort ook een foto-updateje doen!
Vanochtend met Max in het bos gewandeld, welliswaar maar een kwartiertje, maar ze vond het fantastisch! Na bijna 3 weken alleen maar korte wandelingen aan de lijn (op afgelopen vrijdag na) heeft ze genoten
Ze snapte alleen niet dat ze zo snel weer mee naar huis moest, maar ik wilde haar pootje ook niet gelijk weer overbelasten.
Verder gaat het heel goed met Max overigens (nu Jos inmiddels ruim 2 weken weg is, is het wel tijd voor een update). Ze is ontzettend knuffelig, ligt het liefst de hele dat op schoot, kruipt bij je op de bank en is heel helemaal gek met haar nieuwe speeltje, een kingkong. Die gaat zelfs mee naar buiten ipv een bal.
Gelukkig is ze er ook helemaal niet nijdig of grommerig op (ook niet als er voer in zit), terwijl ze wel wat last heeft van voernijd en ook wel lelijk wil grommen als ze een mooi bot oid heeft, dus dat is super!
Zal binnenkort ook een foto-updateje doen!
-
Myrth
- nieuw lid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
-
Richtje
- Vaste gebruiker
- Maxiem
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Maxiem
- Zeer actief
Ik weet niet alle details, maar volgens mij weten ze het nu niet. Op zich inderdaad goed nieuws dat er dus geen "echte" artrose in de voorpoten zit.LongFields schreef:Dat is dus op zich goed nieuws lijkt me.
Is er iets anders aan de hand wat het manken veroorzaakt dan?
-
Richtje
- Vaste gebruiker
Er zit in één teentje hele lichte artrose, daar kunnen de klachten onmogelijk vandaan komen. Verder is ze helemaal 'schoon' op de foto.
Dit gaat dan om de voorpoten, de achterpoot die al langer speelt, zit wel artrose.
Ze heeft op dit moment het meeste last van haar voorpoten. En wat dat is??
Waarschijnlijk toch spiertjes verrekt of gescheurd, het arme dier heeft er ondanks pijnstillers behoorlijk last van.
Maar de dierenarts weet op dit moment ook niet zo goed wat ze er mee aan moeten.... fysiotherapie is eventueel nog een optie, maar ook daarvan betwijfelde ze of het zin zou hebben.
Dit gaat dan om de voorpoten, de achterpoot die al langer speelt, zit wel artrose.
Ze heeft op dit moment het meeste last van haar voorpoten. En wat dat is??
Waarschijnlijk toch spiertjes verrekt of gescheurd, het arme dier heeft er ondanks pijnstillers behoorlijk last van.
Maar de dierenarts weet op dit moment ook niet zo goed wat ze er mee aan moeten.... fysiotherapie is eventueel nog een optie, maar ook daarvan betwijfelde ze of het zin zou hebben.
-
Ciske
Maar de dierenarts weet op dit moment o ... ou hebben.
In het topic met de vraag over fysiotherapie heb ik al wat geschreven over de vooruitgang die Ciske met behulp van fysiotherapie geboekt heeft. Cske heeft twee dierenartsen, één daarvan is Daan Kranendonk uit Putten en nog een lokale dierenarts. Beide zagen niet veel heil in fysiotherapie voor Ciske, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Niet alles is op een foto te zien. Botten e.d. zijn zichtbaar te maken op een foto, maar letsels aan de weke delen zijn niet goed zichtbaar te maken met behulp van een traditionele foto. Echter, weke-delen-problematiek kan veel pijn geven.
De fysiotherapeut kijkt ook vanuit een andere invalshoek naar de hond. Dit kan erg verfrissend zijn. De kosten zijn ook wel te overzien. Ongeveer 38 euro voor het eerste consult en daarna ongeveer 27 euro.
In het topic met de vraag over fysiotherapie heb ik al wat geschreven over de vooruitgang die Ciske met behulp van fysiotherapie geboekt heeft. Cske heeft twee dierenartsen, één daarvan is Daan Kranendonk uit Putten en nog een lokale dierenarts. Beide zagen niet veel heil in fysiotherapie voor Ciske, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Niet alles is op een foto te zien. Botten e.d. zijn zichtbaar te maken op een foto, maar letsels aan de weke delen zijn niet goed zichtbaar te maken met behulp van een traditionele foto. Echter, weke-delen-problematiek kan veel pijn geven.
De fysiotherapeut kijkt ook vanuit een andere invalshoek naar de hond. Dit kan erg verfrissend zijn. De kosten zijn ook wel te overzien. Ongeveer 38 euro voor het eerste consult en daarna ongeveer 27 euro.
-
Richtje
- Vaste gebruiker