Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
casteren of niet bij een cronische voorhuidonsteking?
Moderator: moderatorteam
- levi
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder.
- Aantal honden: 0
casteren of niet bij een cronische voorhuidonsteking?
hallo,
Mijn sharpei Levi van net 1 jaar oud heeft een bijna cronische voorhuidonsteking. Hij heeft al diverse AB kuren gehad en al lang moet ik hem steeds spoelen.
Nadat hij verleden week weer een urineweginfectie erbij had gekregen kreeg ik vandaag het advies van de DA om hem te laten casteren.
Dit zodat de voorhuidonsteking niet meer terug komt en het dan ook beter is voor zijn urinewegen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt Willeke
Mijn sharpei Levi van net 1 jaar oud heeft een bijna cronische voorhuidonsteking. Hij heeft al diverse AB kuren gehad en al lang moet ik hem steeds spoelen.
Nadat hij verleden week weer een urineweginfectie erbij had gekregen kreeg ik vandaag het advies van de DA om hem te laten casteren.
Dit zodat de voorhuidonsteking niet meer terug komt en het dan ook beter is voor zijn urinewegen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt Willeke
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- M@ri@nne
- Zeer actief
- levi
- Actief
- yuki
- Zeer actief
wat voor gevolgen vraag ik me af? Wat ik van Levi lees is het nu ook geen pretje.............
Zelf geen tegenstander van castreren, en in dit geval dus helemaal niet. Het enige dat ik weet is dat castratie de kans op prostaatvergroting, prostaatkanker iets vergroot
Zelf geen tegenstander van castreren, en in dit geval dus helemaal niet. Het enige dat ik weet is dat castratie de kans op prostaatvergroting, prostaatkanker iets vergroot
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
M@ri@nne schreef:En die geef ik toch?levi schreef:Daarom heb ik hier ook een bericht geplaatst om meer informatie te krijgen.M@ri@nne schreef:Het schijnt dat een castratie geen garantie is dat het daarna ook over is.
Daarbij heeft een castratie verder nogal wat gevolgen.
Esther
Esther
- M@ri@nne
- Zeer actief
Gedragsverandering.yuki schreef:M@ri@nne schreef:En die geef ik toch?levi schreef:Daarom heb ik hier ook een bericht geplaatst om meer informatie te krijgen.M@ri@nne schreef:Het schijnt dat een castratie geen garantie is dat het daarna ook over is.
Daarbij heeft een castratie verder nogal wat gevolgen.maar eh, kun je wat specifieker zijn dan over die "gevolgen"...
Wat weer kan beteken dat de hond een gewillig slachtoffer word voor intacte reuen.
Als je het niet in de gaten houd kan een hond dikker worden.
Vacht kan erg slecht worden.
Groetjes, Marianne.

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk eigenlijk dat voorhuid-ontsteking er een beetje bij hoort. Dapper heeft het toevallig op dit moment ook en de bank zit vol pussige druppels en strepen
Ik zie het als een reuending en dus leven we er maar mee. Gelukkig gaat het bij hem meestal vanzelf weg en eigenlijk heeft hij er ook niet zoveel last van. Tenminste, hij zit er nauwelijks aan te likken
Ik zou Dapper nooit laten castreren want hij is werkelijk om door een ringetje te halen en dat met 8 jaar
Verder is hij stabiel en lekker stoer wat ik hem gewoon gun
Als hij er last van krijgt dan doen we er wel wat aan, maar voorlopig zien we het eigenlijk met name aan de bank
Ik zie het als een reuending en dus leven we er maar mee. Gelukkig gaat het bij hem meestal vanzelf weg en eigenlijk heeft hij er ook niet zoveel last van. Tenminste, hij zit er nauwelijks aan te likken
Ik zou Dapper nooit laten castreren want hij is werkelijk om door een ringetje te halen en dat met 8 jaar
Als hij er last van krijgt dan doen we er wel wat aan, maar voorlopig zien we het eigenlijk met name aan de bank
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
maar zo te lezen is het bij Levi anders............
zooitje antibioticakuren bij een hond van net een jaar
Ik denk dat het echt wat anders is dan een beetje "prut lekken" als ik het verhaal zo lees...............dat wil je toch ook niet voor je hond?
zooitje antibioticakuren bij een hond van net een jaar
Esther
Esther
-
laeken
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik merk niet dat hij er last van heeft.MARC_S schreef:Heeft hij er last van? Dapper heeft er geen last van en eigenlijk merk ik het dus ook alleen aan de mate waarin ik de bank moet poetsenM@ri@nne schreef:Tico heeft het ook regelmatig.
Een doekje over de vloer of bank doet wonderen.
Groetjes, Marianne.

- levi
- Actief
Levi heeft er wel last van. De voorhuidonsteking is bijna cronisch. Hij heeft nu al 10 dagen ab en nog is het niet weg en hij krijgt steeds een urineweg infectie. Dat is ook mijn vraag als ik hem laat casteren is de kans op een voorhuidonsteking dan ook minder zodat hij minder last krijgt van zijn urinewegen.
Als het alleen de prut was en de bank of vloer schoonmaken was dat was het geen probleem daarvoor zou ik hem niet laten castreren
Als het alleen de prut was en de bank of vloer schoonmaken was dat was het geen probleem daarvoor zou ik hem niet laten castreren
- M@ri@nne
- Zeer actief
Zover ik gelezen heb heb je een slagingskans van 95%.levi schreef:Levi heeft er wel last van. De voorhuidonsteking is bijna cronisch. Hij heeft nu al 10 dagen ab en nog is het niet weg en hij krijgt steeds een urineweg infectie. Dat is ook mijn vraag als ik hem laat casteren is de kans op een voorhuidonsteking dan ook minder zodat hij minder last krijgt van zijn urinewegen.
Groetjes, Marianne.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- yuki
- Zeer actief
- levi
- Actief
Ja dat is ook hetgene wat me een beetje huiverig maakt. Tot nu toe heeft hij geen last van zijn huid. Ik vind het ook een lastige beslissing.yuki schreef:op zich zou ik ook zeggen "chop chop" (is ook chinees)
maar de huid en een shar-pei? Maakt het toch lastig.............
Aan de ene kant zeg ik gelijk castreren want het risico voor zijn urinewegen/nieren zijn te groot en aan de andere kant zijn huid kan dan eventueel wel een probleem worden
- yuki
- Zeer actief
dat had evengoed kunnen gebeuren willeke, het onstaat meestal tussen het 1e en 3e levensjaar.............levi schreef:Ja dat is ook hetgene wat me een beetje huiverig maakt. Tot nu toe heeft hij geen last van zijn huid. Ik vind het ook een lastige beslissing.yuki schreef:op zich zou ik ook zeggen "chop chop" (is ook chinees)
maar de huid en een shar-pei? Maakt het toch lastig.............
Aan de ene kant zeg ik gelijk castreren want het risico voor zijn urinewegen/nieren zijn te groot en aan de andere kant zijn huid kan dan eventueel wel een probleem worden
Esther
Esther
- levi
- Actief
- yuki
- Zeer actief
tja en ik kreeg hem gecastreerd (sterker nog, de hechtingen van de turkse dierenarts zaten nog in de onderbuik) ik weet niet hoe het anders was geweest dus...................levi schreef:Ja helaas meestal wel he. Daar weet jij alles van met Yuki.
Esther
Esther
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dante had er ook vrij veel last van tussen zijn eerste en derde jaar ongeveer (alleen geen urineweg-infecties, gelukkig!). Er bleek een duidelijke link tussen loopse teefjes in de buurt en het gedruppel.. Zelfs heeft hij een paar keer gehad dat hij bloed druppelde (ook met loopse teefjes in de buurt
). Hij is nu vijf jaar en is langzamerhand overgegaan. Merk er nu niets meer van.
Gr. Marijke

- Youp
- Zeer actief
Precies, zo is het hier ook. Diesel heeft het ook altijd wel iets. Hij had het wel heel erg, maar dat kwam door een te nauwe voorhuid. Nadat hij hieraan geholpen is, is het een heel stuk minder.MARC_S schreef:Ik denk eigenlijk dat voorhuid-ontsteking er een beetje bij hoort. Dapper heeft het toevallig op dit moment ook en de bank zit vol pussige druppels en strepen![]()
Ik zie het als een reuending en dus leven we er maar mee. Gelukkig gaat het bij hem meestal vanzelf weg en eigenlijk heeft hij er ook niet zoveel last van. Tenminste, hij zit er nauwelijks aan te likken![]()
Ik zou Dapper nooit laten castreren want hij is werkelijk om door een ringetje te halen en dat met 8 jaarVerder is hij stabiel en lekker stoer wat ik hem gewoon gun
![]()
Hij houdt het zelf ook wel goed schoon.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Essy
Joep is gecastreerd om een andere reden, maar het viel ons wel op dat er daarnaa nooit meer druppels op de bank of de vloer lagen. Ook werd er niet meer zo veel gelikt. Gijs had nooit druppels maar is intussen ook gecastreerd, ook om andere redenen.
Ik vind ze beiden vrolijker geworden. Net of ze meer tijd hebben om blij te zijn omdat ze niet meer zo opgefokt bezig zijn met hun driften die ze toch nooit kunnen botvieren (dekken).
Beide hebben een prima vacht.
Als ik ook maar het idee had gehad dat Joep zich misschien ongelukkiger was gaan voelen na castratie, dan had ik Gijs nooit gecastreerd. Maar Joep is met 6,5 nog steeds superfit, heel erg speels en nog steeds net zo eigenwijs als vroeger (niks vadsige bankhanger, hij is zo gek als een deur). Het hanige is er godzijdank uit. Hij speelt nu lekker met alle honden.
Ik vind ze beiden vrolijker geworden. Net of ze meer tijd hebben om blij te zijn omdat ze niet meer zo opgefokt bezig zijn met hun driften die ze toch nooit kunnen botvieren (dekken).
Beide hebben een prima vacht.
Als ik ook maar het idee had gehad dat Joep zich misschien ongelukkiger was gaan voelen na castratie, dan had ik Gijs nooit gecastreerd. Maar Joep is met 6,5 nog steeds superfit, heel erg speels en nog steeds net zo eigenwijs als vroeger (niks vadsige bankhanger, hij is zo gek als een deur). Het hanige is er godzijdank uit. Hij speelt nu lekker met alle honden.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ik vind een paar druppels lekken ook geen reden om te castreren, maar als het zo heftig is....Basco heeft 7 maand lang met een dikke rode ontstoken piemel gelopen waar de dikke groene pus gewoon uitlekte, de hele vloer was groen.
Moet zeggen dat ik aan Basco niets merk qua gedragsverandering, vacht o.i.d. aan Kira trouwens ook niet, zij is ook geholpen na een flinke baarmoederonsteking.
Ze zijn beide lieve, stabiele, glimmende slanke gespierde honden.
Maar ik weet niet of ik daarmee geluk heb of dat de mogelijke complicaties gewoon weinig voorkomen?
Moet zeggen dat ik aan Basco niets merk qua gedragsverandering, vacht o.i.d. aan Kira trouwens ook niet, zij is ook geholpen na een flinke baarmoederonsteking.
Ze zijn beide lieve, stabiele, glimmende slanke gespierde honden.
Maar ik weet niet of ik daarmee geluk heb of dat de mogelijke complicaties gewoon weinig voorkomen?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is de kans op prostaatproblemen bij gecastreerde honden juist kleiner?!yuki schreef: Het enige dat ik weet is dat castratie de kans op prostaatvergroting, prostaatkanker iets vergroot
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij onze Freek was de chronische voorhuidsontsteking na zijn castratie ook helemaal over. Hij is na zijn castratie alleen maar vriendelijker tegenover andere reuen geworden, is niet dikker geworden, niet sloom en had ook geen vachtproblemen.Nanna schreef:Als het echt heel erg is en hij krijgt er ook urineweginfecties van, dan is de zaak voor mij duidelijk. Op zijn chinees (tis toch een Shar Pei?) hakkie-takkie weg-zakkie.
Mijn ouders hebben het ook gehad met hun teckelreu en die is probleemloos na de castratie, slank, gezond en glanzend, bijna 16 jaar oud geworden. En nooit meer ene druppel pus gezien.
Bono is niet gecastreerd en heeft af en toe een druppeltje pus aan zijn piemel hangen. Daar is prima mee te leven voor hem en voor ons.
Groetjes, Karen
- yuki
- Zeer actief
Nee ik begreep van niet. Bij de laatste echo van Yuki werd er ook speciaal naar gekeken. De radioloog zei" de prostaat is mooi klein" ......Scooby schreef:Volgens mij is de kans op prostaatproblemen bij gecastreerde honden juist kleiner?!yuki schreef: Het enige dat ik weet is dat castratie de kans op prostaatvergroting, prostaatkanker iets vergroot
Ik vroeg hem hoezo, hij zei dat dit bij gecastreerde reuen soms voorkomt......
Esther
Esther
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben niet voor castratie, maar wanneer een hond er zoveel last van heeft en zovaak ab krijgt, dan is het het overwegen waard.
Qua dikheid, dat valt wel mee, je moet gewoon zelf goed op de hoeveelheid voer letten die je geeft.
Na castratie worden de druppels wel minder, soms gaat het helemaal over, maar het kan ook zijn dat de druppels blijven komen...
Onze reu is gecastreerd omdat hij yindra, vanaf pup zijnde, constant op de grond gooide om er vervolgens op te duiken
Dat ging zo de hele dag door. Na zijn castratie was dat gelukkig afgelopen. Bijkomend voordeel was dat de druppels zo goed als weg waren, maar ze komen nog wel heel af en toe terug.
Qua dikheid, dat valt wel mee, je moet gewoon zelf goed op de hoeveelheid voer letten die je geeft.
Na castratie worden de druppels wel minder, soms gaat het helemaal over, maar het kan ook zijn dat de druppels blijven komen...
Onze reu is gecastreerd omdat hij yindra, vanaf pup zijnde, constant op de grond gooide om er vervolgens op te duiken