Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een hond zonder baasje tegenkomt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Als je een hond zonder baasje tegenkomt

Ongelezen bericht door Jacksel »

Wat doen jullie als je een hond zonder baasje tegenkomt, in een losloopgebied? Ik twijfel altijd of ik die hond gewoon maar moet laten (baasje is vast nog wel ergens in de buurt), naar baasje moet laten zoeken ("Waar is je baasje, zoek je baasje") Of meenemen... Ik weet dat Jamey bij mij in principe altijd in mn zicht/gehoor afstand blijft, dus als iemand haar zonder mij zou zien, zou ik het heel fijn vinden als ze haar bij me terug zouden bezorgen... Maar heb nu al een paar keer meegemaakt dat baasjes een heel stuk verderop bleken te zijn en na een paar keer "waar is je baasje, zoek je baasje", de honden er vandoor stormden richting baas... (wat ik moeilijk te begrijpen vind, ik wil Jamey toch echt altijd in de gaten kunnen houden, maar goed)...

Wat doen jullie in zo'n situatie?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Heb al verschillende keren de dierenambulance gebeld en een zoek geraakte hond zo met hun baasje hereinigd. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik heb regelmatig verloren gewaande honden gezien in duin... meerdere passerende mensen met hond vertelden toen dat de hond niet naar de baas luisterde en zijn eigen gang ging en na een paar uur dolen zelf op huis aanging of weer werd opgehaald door de baas :denken: of mensen kenden de hond en de eigenaar en namen de hond mee om weer thuis te bezorgen..

Vreemde manier maar schijnt soms normaal te zijn.. heb er nu drie ontmoet... en de dierenambulance reageert bijna niet meer op dit soort meldingen.. die honden zijn inmiddels bekend.. met baas erbij..
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ook als eens een "stalker" gehad en uiteindelijk maar de dierenambulance gebeld en wat bleek ...... deze hond hadden ze al tig keer terug gebracht naar de eigenaren, maar de hond ging elke keer weer zelfstandig op stap. Had ik een paar uur voor in mijn rats gezeten omdat ik bang was dat hij me zou volgen naar een drukke weg die ik moest oversteken :roll:
Maar ik zou het zo weer doen want als mijn hond - in paniek bijv. - de benen zou nemen zou ik de "vinders" ook eeuwig dankbaar zijn.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het ligt helemaal aan de houding van de hond. Als die relaxt in z'n eentje rondloopt, doe ik niets. Als hij paniekerig heen en weer rent, probeer ik te ontdekken of hij een telefoonnummer aan zijn band heeft en dat bel ik dan terwijl ik de hond even aanlijn.

Ik heb het nu echt vaak meegemaakt dat zo'n hond gewoon even een kwartiertje zijn eigen gang gaat, maar precies weet waar zijn baasje is. Of waar de auto staat.

Mijn vorige hond liep ook vaak in d'r eentje door het bos, een andere route dan ik zeg maar. Ik zou het heel vervelend hebben gevonden als mensen haar hadden meegenomen. Is gelukkig nooit gebeurd, want ze liet zich niet pakken :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een tijdje geleden een zwarte flatcoated retriever van de weg geplukt en mee naar huis genomen. Zij was uit de tuin ontsnapt, baasjes waren de hele middag weg en misten haar pas s'avonds :19:
Ik heb ook altijd een extra riem in de auto liggen voor dat soort dingen.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

tekkel schreef:Ik heb het nu echt vaak meegemaakt dat zo'n hond gewoon even een kwartiertje zijn eigen gang gaat, maar precies weet waar zijn baasje is. Of waar de auto staat.

Mijn vorige hond liep ook vaak in d'r eentje door het bos, een andere route dan ik zeg maar. Ik zou het heel vervelend hebben gevonden als mensen haar hadden meegenomen. Is gelukkig nooit gebeurd, want ze liet zich niet pakken :pffff:
Dit heb ik dus ook meegemaakt, dat ik al bezig was met bedenken hoe ik die hond zou meenemen (een grote lab meenemen aan Jamey's flexi zal niet zo verstandig zijn), en ineens spurtte die weg, en een kwartier later zag ik m ineens bij zn baasjes... Terwijl ik had geroepen en er niemand reageerde :19:

Daarom vind ik het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik loop naar de parkeerplek, als het baasje daar niet is en de hond met mij meewil neem ik hem /haar mee, naar huis. En daar bel ik wel de instanties en zo.

Verder dan die parkeerplaatsen heb ik nooit hoeven zoeken. :mrgreen:
Daar zijn heel wat honden met baasjes herenigd.

Ik loop altijd alleen daar waar het hele spul los kan lopen en de riemen heb ik voor de show om mijn nek hangen.
Dus mocht het nodig zijn , dan heb ik wel een riem beschikbaar.

.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb ook weleens een hond die echt liep te zoeken in het bos meegenomen naar de parkeerplaats, en daar kwam de baas tegen die de hond liep te zoeken. Mocht ik de baas niet tegenkomen, dan neem ik de hond mee naar huis en bel de desbetreffende instaties dat ik een hond gevonden heb.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wij hebben nu in 2jaar tjd 3 of 4honden zo gevonden maar we nemen ze zowieso mee hoor,ook als ze zelf niet lopen te zoeken maar op straat lopen waar veel verkeer is ook dan gaat het beestje mee.
paar weken terug ook gehad en die mensen woonden dus vlak in de buurt waar wij het hondje vonden maar we waren zo bang dat ze onder een auto zou lopen dat we haar naar het asiel hebben gebracht,2dagen later is ze opgehaald door haar baasjes.Ze deed dat wel vaker,zo'n wandelingetje :denken:

ook in de duinen hebben we eens een beagle gevonden,met de sneeuw om 17:00uur ,stond hoog achter de hekken te blaffen en zenuwachtig te zijn dus die hebben we gevangen en nog een poosje mee rond gelopen en toen naar de DA voor chipcontrole,bleek ze gewoon in het dorp te wonen en ze was al vanaf 13:00uur weg :eek:
de mensen zaten gewoon thuis achter de tv,ze deed het wel vaker en ze zou wel weer thuis komen :denken:
Had ik dat geweten dan had ik haar naar het asiel gebracht denk ik.

groetjes eefje
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jipz_Digz »

We hebben het een aantal keer meegemaakt. We blijven dan rondhangen tot we iemand om de naam van een hond horen schreeuwen en daar lopen we dan op af.

Ik denk als dat niet zou gebeuren dat we de hond mee zouden nemen en tja bij het dierenasiel of de dierenbescherming afgeven? Ik zou niet gelijk weten waar ik de hond naartoe moest brengen. We zuden hem in elk geval niet mee naar huis (kunnen) nemen.

Overigens is het verbazingwekkend hoe veel baasjes gewoon lopen en niet achterom kijken waar hun hond blijft. Pas aan het einde van het bos als ze naar huis willen, draaien ze zich een keertje om :roll:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

tekkel schreef:Het ligt helemaal aan de houding van de hond. Als die relaxt in z'n eentje rondloopt, doe ik niets. Als hij paniekerig heen en weer rent, probeer ik te ontdekken of hij een telefoonnummer aan zijn band heeft en dat bel ik dan terwijl ik de hond even aanlijn.

Ik heb het nu echt vaak meegemaakt dat zo'n hond gewoon even een kwartiertje zijn eigen gang gaat, maar precies weet waar zijn baasje is. Of waar de auto staat.

Persoonlijk vind ik het hoogst iritant als de bazen in geen velden of wegen te bekennen zijn want deze bazen zadelen een ander wel op met een dilemma ....... En honden die zichzelf uitlaten lopen dan wel de kans om door iemand "in bescherming" genomen te worden, leuk voor de baas of niet, maar je laat een hond jou niet nalopen naar een drukke weg bijvoorbeeld. Niet iedereen komt met de auto naar het bos en komt dus op een parkeerplaats waar de baasjes eventueel te vinden zijn.
Stukje verantwoordelijk van de baas om op zijn/haar hond te letten; en als je hond hem smeert om welke reden dan ook ben je denk heeeeel erg blij met baasjes die zich over jouw hond ontfermt hebben.
Bovendien lopen er heel wat honden die totaal niet gediend zijn van zo'n achtervolger (baas trouwens ook niet) en probeer dan maar eens met "goed fatsoen" van zo'n beest af te komen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het ligt eraan.Soms lopen er inderdaad honden die je kent in hun eentje rond en daarvan weet je dan dat die de baas wel weer terug vinden(zoals Labrador Ole op het Roz.veld).
Maar als het een echt zenuwachtig dolende hond is probeer ik die te vangen en mee te nemen naar de parkeerplaats.
Als zich daar niemand meldt bel ik de dierenambu.Heb ook weleens een nummer gebeld dat op een penning stond en kreeg toen iemand aan de lijn die dolblij blij was dat ik de hond van zijn ouders had gevonden die hij even was komen uitlaten en de kuierlatten had genomen.
Die hond woonde trouwens op nog geen 5 minuten afstand van de vindplek :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Aangezien ik bijna nooit in losloopgebieden kom, zal dat me niet snel gebeuren.'
Maar het is me wel al vijf keer gebeurd dat er een hond zonder baas rond liep in de wijk.
De eerste keer kende ik de hond van de hondenschool, ik heb Romeo toen even in een andere kamer gezet en de hond mee naar binnen genomen.
Snel de hondenschool gebeld en toen zijn de eigenaren hem op komen halen.
De tweede keer zag ik het vanaf mijn balkon, een angstige zwart/witte hond, maar ik kon hem niet lokken, hij was zo bang dat hij er vandoor is gegaan.
De derde keer was een kleine kruising hond, en toen heb ik een instantie ingelicht, die hebben het toen op teletekst gezet geloof ik.
De vierde keer was een border collie die maar achter mij en Romeo aan bleef lopen en die heb ik met een klap met mijn tas weggejaagd, want hij wilde telkens aan Romeo snuffelen, maar Romeo wilde hem grijpen, die was er niet van gediend.
De vijfde keer was een mega grote Duitse Dog, die bleef ook telkens achter mij en Romeo aan lopen. Ik ben toen heel erg hard weg gelopen.
Mensen in de buurt wisten van wie die hond was, en die woonde daar dus vlakbij.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een van mijn Teckels wilde in het bos nog wel eens wegwezen :mrgreen:
Dat was overigens wel bekend bij de andere wandelaars.
Als hij een vers reeënspoor had geroken kon hij van het ene op het andere moment weg zijn.
Soms moest ik weg en kon niet op hem wachten.
Daarvoor had ik dan een handdoek liggen bij de plek waar hij was weggegaan. Met een briefje er bij: "deze handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit, die ook laten zitten"
Meestal was hij dan na een paar uur weer terug en lag op de handdoek op me te wachten :ok:
Ik wist dat hij na het spoor uitgewerkt te hebben weer terug kwam over hetzelfde spoor.
Toen dat te veel ging gebeuren liep hij alleen nog maar aan een lange lijn en niet meer los in het bos.

Maar hij liep nooit met andere mensen mee. Dat scheelt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb in het park ns 2 Newfoundlanders gevonden, die stonden al zeker een half uur vanaf de overkant van het gras naar mij en Boomer te staren.

De ene kon ik lokken en aanlijnen, de 2e kwam toen ook maar, heeft een 2e persoon aangelijnd. Beide meegenomen richting het hondenveldje, dat omheind is. Ondertussen bleef Boomer achter me lopen en kijken van; halllooo...ik hoor toch aan die riem??

Na zeker een uur heb ik de dierenambulance gebeld, omdat we de eigenaar nog niet gevonden hadden en net toen ik die aan de lijn had, kwam de eigenaresse....
Haar honden waren achter een konijn aangegaan en dat deden ze anders noooooit.. daar was het het ras helemaal niet voor :pffff:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Gelukkig nog maar één keer gehad. Toen heb ik mijn honden aan een paal gebonden en die hond gevangen. Daarna gewacht totdat er iemand langs kwam om de gevonden hond over te nemen. Er was namelijk maar één paal en ik wist waar die hond woonde (was in de polders). We hebben hem toen naar huis gebracht. Was nog een gedoe daar mijn honden niet met andere op kunnen schieten en die mensen niet wisten waar d ehond thuis hoorde en ik geen adres/straat uit hoofd wist, wist wle het huis te staan.
Die mensen waren heel blij, maar hebben daarna nog 1,5 uur lopen zoeken naar hun zoon die de hond aan het uitlaten was. Die hond was er nog nooit vandoor gegaan (waarschijnlijk nu ook achter wild aan) en die zoon was hem in de boomgaard verderop aan het uitlaten of aan de dijk. Ze konden hem niet vinden en die was waarschijnlijk de hond aan het zoeken (ventje van 10 á 12 jaar). Gelukkig happy end gekregen :mrgreen:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

laatst hebben we een yorkshire gevonden, we liepen ergens en er vroegen mensen of we een van onze hondjes kwijt waren, terwijl we ze bij ons hadden :denken: honden terug naar huis gebracht, en op onderzoek uitgegaan,en t beesje gevonden en meegenomen dieren ambulance gebeld, en via de politie is ie toen weer met zn baasje herenigt, :cheer:
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Als er geen baas is, en de hond is sociaal voor mijn eigen hond, dan neem ik hem mee naar huis om daar de dierenambulance te bellen dat ze hem op komen halen.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb een keer een Beagle in de auto gepropt die er vervolgens niet meer uitwilde :smile:
via via bleek dat beest altijd los te lopen en de eigenaren deden al sinds jaar en dag geen moeite meer het beest te vermaken tijdens de wandelingen. Dat deed hij dus maar zelf.
Ik bedenk me net dat ik het niet zo zal waarderen als Storm in de auto gepropt wordt terwijl ik loop te zoeken. Ik kan hem dan nooit vinden uiteraard. De paniek zou me dan wel uitbreken vrees ik.
Ik ga mijn mobiele nummer maar aan zijn halsband bevestigen bedenk ik me nu :denken:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

ranetje schreef: Soms moest ik weg en kon niet op hem wachten.
Daarvoor had ik dan een handdoek liggen bij de plek waar hij was weggegaan. Met een briefje er bij: "deze handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit, die ook laten zitten"
Meestal was hij dan na een paar uur weer terug en lag op de handdoek op me te wachten :ok:
:
Hahaha :mrgreen:
Als ik zoiets zou tegen komen zou je me echt weg kunnen dragen, van het lachen, denk ik haha

Maar goed, het ligt aan de situatie, ik heb in het bos al eens een rottweiler meegenomen, baasje zat op de parkeerplaats te wachten.

Maar zoals op de zandverstuiving, dan lopen de eigenaren vaak ergens in het bos erom heen en ziet de hond ons lopen en komt dan over de zandverstuiving naar ons toe. Meestal rennen ze vanzelf wel weer naar de eigenaar.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Sunshine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Sunshine »

Meestal laat ik ze gewoon...
Ligt er een beetje aan hoe ze zich gedragen.

Als de hond er gewoon rustig bij loopt laat ik hem gewoon, maar anders zou ik hem wel meenemen.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik heb 1 keer 2 bekende honden aangelijnd die bij de ingang van het park stonden te janken.
Het nummer in de halsband even gebeld dat ik ze mee zou nemen (kwam langs het huis). Vrouwtje was naar huis gegaan (is ziek en kon niet meer).
Honden weer veilig thuis gebracht.
Als er ergens in het park een hond zonder baas loopt (komen vaak achter Harrie aan om te ballen) blijf ik altijd staan en wacht ik even of het baasje er aan komt. Dat gebeurt ook altijd (soms pas na een kwartier of zo)
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Bianca_Storm schreef: Ik ga mijn mobiele nummer maar aan zijn halsband bevestigen bedenk ik me nu :denken:
dit heb ik ook gedaan, want je kan ook op vakantie zijn !
En dan hebben ze niets aan je thuis-telefoonummer.

je mobiel heb je ook bij je in het bos , of waar dan ook, dus kan je hem à la minuut op gaan halen.

Hoeveel honden heb ik niet alleen zien lopen, zònder zo'n penning? :roll:
Erg onhandig, hoor !
Want dan moet je de honden via een omweg teruggaan brengen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef: Hoeveel honden heb ik niet alleen zien lopen, zònder zo'n penning? :roll:
Erg onhandig, hoor !
Mijn Teckels liepen altijd zonder halsband dus ook zonder penning.
Als ze met de halsband om in een vossemhol of konijnenholletje zouden gaan kunnen ze door die halsband vast komen te zitten.
Aangezien je niet weet waar ze zitten gaan ze dan onherroepelijk dood.
Lijkt me afschuwelijk :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pak-de-bal schreef:
Bianca_Storm schreef: Ik ga mijn mobiele nummer maar aan zijn halsband bevestigen bedenk ik me nu :denken:
Ik ben niet op vakantie als mijn honden ergens buiten lopen. Mijn honden hebben geen halsband, geen penning, geen adreskokertje. Ze blijven gewoon bij mij in de buurt.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wij hebben eigenlijk nog geen hond gezien terwijl de baas niet bekend was. Wel was het een keer zo dat een bordercollie bijna een half uur met ons meegelopen was omdat die het geroep van zijn baasje negeerde. Na een half uur rende die opeens de andere kant op en we zagen uiteindelijk hond met baas veilig naar huis toe gaan. :wink:
Pak-de-bal schreef:

je mobiel heb je ook bij je in het bos , of waar dan ook, dus kan je hem à la minuut op gaan halen.

Hoeveel honden heb ik niet alleen zien lopen, zònder zo'n penning? :roll:
Erg onhandig, hoor !
Een hond zonder penning lijkt me handiger dan een gewurgde hond :wink:
Xena heeft penningen aan haar halsband hangen, maar aangezien die altijd af gaat als ze los is of anders wel als ze uit de riem glipt :19: Scence heeft in het begin een klikhalsband dus die blijft wel om met penning. Het is erg onhandig om die elke keer weer om en af te moeten doen, Xena heeft gewoon geleerd dat ze haar kop door de halfcheck moet steken zodra die tevoorschijn komt. (dat vind ze een fantastische oefening omdat we die ooit geoefend hebben met een paar chipjes :mrgreen: )
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

dat ligt er helemaal aan
een keer een hond opgevangen, die voor onze flat liep te janken, wist niet welke hond dat was, maar goed, mee naar boven genomen, instanties gebeld, die wisten van niks
later de hondjes uitgelaten in het park wat erbij lag, en toen hoorde ik van iemand waar hij thuis hoorde, briefje door de bus gedaan waar hij z'n hond kon vinden
bleek dat die hond nooit alleen thuis was, en dus door het kattenluik is gekropen.
's avonds laat werd ie dus weer opgehaald

en een half jaar geleden zag ik in het park (ander park) ook een hond loslopen, zag er verder goed uit, maar geen baasje o.i.d. maar er lopen daar wel vaker honden zichzelf uit te laten, en ik vond die hond een beetje eng.... geen hond waar ik even op afstap
later hoorde ik dus dat ie vermist werd, toen natuurlijk extra goed opgelet, niet meer tegen gekomen, alleen een week later toen ik met cas in de auto zat en de politie op die hond zag "jagen"
heb toen m'n auto fout geparkeerd om mee te helpen in de hoop dat hij op cas en koekjes af zou komen...
politie rende erachter aan, tja dat werkt dus niet haha
verder niks meer van gehoord
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Loddie is dus zo n hondje wat door voorbijgangers meegenomen wordt...
Loddie volgt een spoor en als ze daarmee klaar is, komt ze weer naar me toe. Als er andere mensen lopen dan gaat ze daar naar toe om gedag te zeggen en vervolgens wordt ze aangelijnd en meegenomen. Ze is nooit langer dan een minuut of 10 weg(zodra ze langer weg is, weet ik dat ze weer gevangen is), maar toch heb ik al een paar keer gehad dat ik Loddie moest gaan halen bij andere mensen omdat ze al uuuuuuuuuuuuuren liep te dwalen :roll: :roll:

Vooral nu, nu er veel toeristen zijn is Loddie weer helemaal op dreef. En is het weer dubbel opletten of mn hond niet meegenomen wordt, want ze kijkt zo zielig. Ja duh Loddie is een Basset, die weten wel hoe ze zielig moeten kijken. Ik zou willen dat iedereen die honden gewoon laten lopen en niet gelijk meenemen, dat zou mij heel wat ergenis en zorgen om Lodje schelen....
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

In losloopgebieden kom ik niet maar op straat kom ik weleens honden tegen die alleen op pad zijn. Als ik met Vegas ben doe ik niks maar als ik alleen ben probeer ik de hond te lokken en aan te lijnen. Als ze een bandje met telefoonnummer hebben bel ik daarheen en anders bel ik de dierenambulance. Ik heb ook al een paar keer Vegas snel thuis gebracht om alsnog achter de hond aan te gaan en dat waren dan situaties waarin die hond een gevaar voor zichzelf opleverde door kris kras over de straat te rennen.

Overigens als iemand tegen Vegas zou zeggen 'zoek je baasje' dan heeft hij geen idee waar je het over hebt want ik ben mama :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”