Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Bono (27 augustus), pagina 3

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Update Bono (27 augustus), pagina 3

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Sinds gistermiddag loopt Bono weer ontzettend slecht... Gisterochtend tijdens het lopen, was er nog niets aan de hand. Wel probeerde hij op een gegeven moment te racen en te spelen, maar omdat hij aan een korte lijn loopt, had ik dit al snel weer in de kiem gesmoord. (Tja, die hond barst inmiddels van de energie, na al ruim 10 weken aan de lijn...) Toen hij vanmiddag op stond van zijn kussen, was het weer helemaal mis. Hij hinkt weer op drie benen en belast zijn geopereerde been weer helemaal niet meer... O, ik kan wel janken...! Het ging juist zo ontzettend goed. Ik liep alweer 20 minuten met hem per keer (vier keer per dag) en dat ging zo goed... Tijdens het lopen, belastte hij zijn been helemaal goed en wikkelde hij zijn voet weer helemaal goed af. Als je achter hem liep, zag je totaal geen verschil tussen links en rechts!
En nu? Nu lijken we weer helemaal terug bij af te zijn... Ik word hier zo verdrietig en wanhopig van...

Ik ben net met Bono naar de dierenarts geweest. De onsteking van een paar weken geleden, was waarschijnlijk toch niet helemaal weg en heeft weer de kop op gestoken. De dierenarts denkt dat de ontsteking veroorzaakt wordt door de kunstkruisband. Wellicht kan Bono niet tegen het materiaal...? In dat geval zal de kunstkruisband er weer uit moeten... Vooralsnog gaan we proberen de ontsteking met een laatste (lange) anti-bioticakuur de kop in te drukken. Maandag moet ik weer terug voor controle en dan moet het wel verbeterd zijn.
Laatst gewijzigd door Scooby op 27 aug 2007 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hoi Karen,

Meis, wat een ellende toch met Bono. Ik ga echt keihard voor je hopen dat deze anti-biotica kuur wel aanslaat, want anders lijkt het me toch dat er een probleem is...., toch?! Want wat nou als die ontsteking inderdaad in stand gehouden wordt door de kunstknieband? Is daar al over gesproken?

Dikke knuffel voor jou en Bono hoor, want ik kan me levendig indenken dat de moed je regelmatig in de schoenen zakt :knuffel1: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:. Ik ga echt keihard voor je hopen dat deze anti-biotica kuur wel aanslaat, want anders lijkt het me toch dat er een probleem is...., toch?! Want wat nou als die ontsteking inderdaad in stand gehouden wordt door de kunstknieband? Is daar al over gesproken?
Ja, dat heb ik hier boven ook geschreven; dan zal de kunstkruisband er weer uit moeten...
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Scooby schreef:
MoniqueDM schreef:. Ik ga echt keihard voor je hopen dat deze anti-biotica kuur wel aanslaat, want anders lijkt het me toch dat er een probleem is...., toch?! Want wat nou als die ontsteking inderdaad in stand gehouden wordt door de kunstknieband? Is daar al over gesproken?
Ja, dat heb ik hier boven ook geschreven; dan zal de kunstkruisband er weer uit moeten...
Ja, maar wat dan? Die kunstband houdt het kniegewricht nu toch stabiel?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MoniqueDM schreef:Ja, maar wat dan? Die kunstband houdt het kniegewricht nu toch stabiel?
Dat zat ik me ook af te vragen ?
Als die kruisband er uit moet, zetten ze het gewricht dan vast?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Scooby schreef:
Ja, maar wat dan? Die kunstband houdt het kniegewricht nu toch stabiel?
Bono heeft ook nog een kruisband van lichaamseigen materiaal gekregen. Onze dierenarts legt altijd twee nieuwe kruisbanden aan bij een kruisbandoperatie; een kruisband van lichaamseigen materiaal en een kunstkruisband.
ranetje
Zeer actief

Scooby schreef:Bono heeft ook nog een kruisband van lichaamseigen materiaal gekregen. Onze dierenarts legt altijd twee nieuwe kruisbanden aan bij een kruisbandoperatie; een kruisband van lichaamseigen materiaal en een kunstkruisband.
Dan is het dus op hoop van zegen dat de lichaamseigen kruisband het houdt?
Poeh :(:
Ik hoop dat die antibiotica kuur aanslaat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Dan is het dus op hoop van zegen dat de lichaamseigen kruisband het houdt?
Jep, maar er zijn ook genoeg dierenarsten die bij een kruisbandoperatie alleen maar een lichaamseigenband aanleggen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, wat ontzettend balen. Zeker nu het al weer zo'n tijdje goed ging...
Is het een idee om eventueel een andere methode te kiezen als die kunstkruisband er uit moet en de lichaamseigen band niet sterk genoeg zou zijn. Bijv. TPLO of TTA?
Ik weet van de orthopeed die Billy heeft geopereerd dat hij regelmatig dit soort operaties uitvoert bij honden waarbij de kunstkruisband afgestoten wordt.

Maar goed, eerst maar weer die onsteking weg zien te krijgen. Heel veel beterschap en ik duim voor Bono!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Scooby schreef:
ranetje schreef: Dan is het dus op hoop van zegen dat de lichaamseigen kruisband het houdt?
Jep, maar er zijn ook genoeg dierenarsten die bij een kruisbandoperatie alleen maar een lichaamseigenband aanleggen.
En deze dierenarts wilde het extra stevig maken?
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Je zou kunnen zeggen dat de lichaamseigen band zo meer mogelijkheden heeft om goed vast te gaan zitten?
Maar het is wat zuur als Bono misschien nog eens geopereerd moet worden om die kunstband er uit te halen. :(:
Juist omdat hij al na de eerste operatie een ontsteking kreeg.

Lijkt me een enorme teleurstelling voor je, als je denkt aan genezing en opbouw bezig te zijn.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef: Is het een idee om eventueel een andere methode te kiezen als die kunstkruisband er uit moet en de lichaamseigen band niet sterk genoeg zou zijn. Bijv. TPLO of TTA?
Ik weet van de orthopeed die Billy heeft geopereerd dat hij regelmatig dit soort operaties uitvoert bij honden waarbij de kunstkruisband afgestoten wordt.
Ja, de overweging om een TTA-operatie te laten uitvoeren, mocht het nu weer mis gaan bij Bono, speelt zeker door mijn hoofd. Op dit moment is er nog geen sprake van, maar mocht Bono weer onder het mes moeten, dan gaan we die afweging zeker maken.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Scooby schreef:
En deze dierenarts wilde het extra stevig maken?
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Je zou kunnen zeggen dat de lichaamseigen band zo meer mogelijkheden heeft om goed vast te gaan zitten?
Maar het is wat zuur als Bono misschien nog eens geopereerd moet worden om die kunstband er uit te halen. :(:
Juist omdat hij al na de eerste operatie een ontsteking kreeg.

Lijkt me een enorme teleurstelling voor je, als je denkt aan genezing en opbouw bezig te zijn.
Inderdaad, onze dierenarts kiest bij dog-achtigen altijd voor het aanleggen van twee kruisbanden schuin achter elkaar. Als de ene kruisband het dan niet houdt (of afgestoten wordt), kan de andere kruisband het alsnog overnemen. Zijn ervaring is dat dit goed werkt. Onze Lana had hij ook geopereerd en bij haar heeft hij het ook zo gedaan en haar revalidatie verliep volgens het boekje. Maar ja; iedere hond is duidelijk anders...
Het feit dat Bono er nu weer een ontsteking bij heeft gekregen, is zeker een enorme teleurstelling voor ons. Helemaal, omdat de revalidatie van Bono juist zo goed ging!
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

O Karen, wat een ellende weer! Ik weet wat het is; steeds denk je dat er weer een stijgende lijn is, is het weer helemaal mis....
Ik ga voor je duimen dat de ab goed aan zal slaan! Sterkte ermee..
Gr. Marijke
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Arme Bono het zit hem niet mee, ik lees nog steeds mee mede omdat ik bang ben dat ik met Obelix hetzelfde circuit in ga..............
Sterkte!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

pfff meid het zit je niet mee zeg.... :jank:
En vorge week met het wandelen had je zulke goede hoop.
Er wordt hier intens aan jullie gedacht hoor :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
Inky had ook alleen maar een lichaamseigenband , zowel links als rechts :wink:
Sterkte met Bono , het mag geloof ik niet goed gaan :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Scooby schreef:
Rami schreef: Is het een idee om eventueel een andere methode te kiezen als die kunstkruisband er uit moet en de lichaamseigen band niet sterk genoeg zou zijn. Bijv. TPLO of TTA?
Ja, de overweging om een TTA-operatie te laten uitvoeren, mocht het nu weer mis gaan bij Bono, speelt zeker door mijn hoofd. Op dit moment is er nog geen sprake van, maar mocht Bono weer onder het mes moeten, dan gaan we die afweging zeker maken.
Deze overweging zou ik ook zeker meenemen mocht het zover komen...met name gezien je verhaal uit een vorige topic waarin je aangaf dat er misschien problemen waren omtrent het loslaten van de lichaamseigen band?
Maar wat verschrikkelijk dat er maar niet echt verbetering in zit.
Elke keer als je denkt dat je het ergste hebt gehad en dat het eindelijk beter gaat dan weer zo'n terugval...Sterkte!
(oja misschien een domme vraag maar is het wel zeker dat de pijn uit de knie komt?Bij Donna is het namelijk zo dat ze sinds haar kruisband operatie stijfjes loopt en soms wegzakt met de achterkant.Ze loopt nu bij de fysio voor een paar spieren die helemaal verhard zijn en voor de rug die ze verkramt heeft door haar houding en pijn).
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ach Karen, het zit jullie niet mee. Denk je eindelijk dat het de goede kant uitgaat, krijgt Bono weer een terugval. Ik ga heel hard hopen en duimen dat de onsteking de kop wordt ingedrukt. Beterschap en een knuf voor Bono!
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

verdorie Karen, wat sneu !
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jemig Karen, het zit Bono ook echt niet mee hè?
Ik ga duimen dat de antibioticakuur die hij nu heeft gekregen toch gaat helpen en dat er geen operatie hoeft te volgen om de kunstkruisband er weer uit te halen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Scooby schreef:
Tuurlijk, snap ik! Maar mocht het toch een operatie worden (maar ik hoop natuurlijk van harte dat 't niet nodig is) en je wilt nog wat extra informatie of je hebt vragen dan moet je 't maar laten weten. Zo heb ik bijv. nog een artikel over de TTA liggen uit Onze Hond.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gatverdamme wat vervelend zeg! Beterschap!
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ach jee...
Sterkte met Bono.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een ellende, Karen. Ik hoop dat het tij snel mag keren.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Scooby schreef:
Inky had ook alleen maar een lichaamseigenband , zowel links als rechts :wink:
Hoi Jip,

Was Inky ook in Dieren geopereerd? En waarom had zij alleen een lichaamseigenband gekregen? En is dat altijd goed gegaan?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

donna schreef:(oja misschien een domme vraag maar is het wel zeker dat de pijn uit de knie komt?Bij Donna is het namelijk zo dat ze sinds haar kruisband operatie stijfjes loopt en soms wegzakt met de achterkant.Ze loopt nu bij de fysio voor een paar spieren die helemaal verhard zijn en voor de rug die ze verkramt heeft door haar houding en pijn).
Op dit moment is dat wel zeker, ja. Bono's knie is weer helemaal dik, dus er is duidelijk sprake van een ontsteking en dat is enorm pijnlijk in de knie, vertelde de dierenarts. Tot gisteren had Bono nergens last van en liep hij goed op dat been. Toen was er dus geen sprake van pijn, volgens mij? Ik denk dat het in dit geval dus duidelijk van die ontsteking komt?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Tuurlijk, snap ik! Maar mocht het toch een operatie worden (maar ik hoop natuurlijk van harte dat 't niet nodig is) en je wilt nog wat extra informatie of je hebt vragen dan moet je 't maar laten weten. Zo heb ik bijv. nog een artikel over de TTA liggen uit Onze Hond.
Dank je. (Die Onze Hond waar dar artikel over de verschillende kruisbandoperaties in stond heb ik ook. :wink: )
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:dikke ellende, dit :19: .

maar iets klopt niet helemaal : óf er zit een ontsteking in de knie (lichaamsreactie die je bv. bij afstotingsverschijnselen kan zien), maar dan helpen AB totaal niet, hooguit eventueel sterke ontstekingsremmers.

óf er zit een infectie, en dat zou idd een reden kunnen zijn om AB te geven. maar een infectie wordt door bacteriën veroorzaakt, en heeft dan weer helemaal niks met afstotingsverschijnselen te maken :denken: .
Hoi Inge,

Er is ook geen sprake van afstotingsverschijnselen. De dierenarts had het er over dat het lichaam kan reageren op die kunstkruisband door middel van infecties? Ik had dat ook al vaker gehoord, bij honden met en kunstkruisband, trouwens.
In Bono's geval is er op dit moment dus sprake van een infectie. (Ik he het zelf ontsteking genoemd, maar dat is dus niet het juiste woord, begrijp ik?)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

He balen weer! Sterkte met Bono!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

:jank:
het houd niet op he?

succes ermee en sterkte!
Afbeelding