Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoevaak poepen bij welke voeders?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Joey staat op KVV en poept 3 tot 4 keer per dag. Cheyenne staat op brokken en poept 1x per dag.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

lachus schreef: Ik mis bij de meeste antwoorden wel hoe vaak de honden worden uitgelaten.
Als dat maar 3 keer per dag is, krijgen ze ook minder vaak de kans een hoop te produceren.
Onze honden gaan 4-5 keer per dag uit en lopen per dag ruim 2,5-3 uur. Toch poepen ze maar 1-2 keer per dag en op vers vlees zelfs maar eens in de twee dagen.
Nu Bono aan het revalideren is en maar een paar keer per dag kort mag lopen, poept hij nog steeds evenveel als toen hij nog gewoon alle (lange) wandelingen mee kon lopen. De hoeveelheid uitlaten, heeft er in mijn opinie dus weinig mee te maken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lachus schreef:Ik mis bij de meeste antwoorden wel hoe vaak de honden worden uitgelaten.
Als dat maar 3 keer per dag is, krijgen ze ook minder vaak de kans een hoop te produceren.
Dat is dus zowel bij mijn eigen honden (rauw) als het logehondje (Eukanuba Puppy Large Breed :roll: ) hetzelfde. Drie keer per dag, zo'n 3 uur totaal.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

lachus schreef: Ik mis bij de meeste antwoorden wel hoe vaak de honden worden uitgelaten.
Mijn honden gaan 1 keer per dag uit maar hebben de hele dag de gelegenheid zich te ontlasten want de deur staat altijd open hier en ze hebben een halve hectare tot hun beschikking. Wel bewaren ze het poepen meestal voor de wandeling.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Scooby schreef:
Oké, nog een keer dan! :mrgreen:
Mijn honden poepen dus 1 x per dag en soms slaan ze een dagje over. We wandelen 3/4 keer per dag. Daarnaast lopen ze een groot deel van de dag op eigen erf/tuin waar ze ook hun behoefte kunnen doen (En wat ze ook doen als ze incidenteel een keer 'aan de dunne zijn'.)
Ze eten zelf samengestelde maaltijden die bestaan uit (vlees)bot, orgaan en spiervlees van verschillende diersoorten en vis + groenten/zaden/eitje. :wink:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Zou het poepen ook niet iets te maken kunnen hebben met teritorium drang. Onze hond poept namenlijk standaard op de zelfde plaats, kleine beetjes. Blacky krijgt als brok Acada kan daar aan liggen hoor. Maar hij gaat nu hij ouder dan 14 jaar is niet meer op een andere brok over.
Marion.

blacky schreef:Zou het poepen ook niet iets te maken kunnen hebben met teritorium drang. Onze hond poept namenlijk standaard op de zelfde plaats, kleine beetjes. Blacky krijgt als brok Acada kan daar aan liggen hoor. Maar hij gaat nu hij ouder dan 14 jaar is niet meer op een andere brok over.
Dat geloof ik niet. Piesen wel, mijn oudste teef doet dat ook. Ik zie ook dat ze "wat bewaard" voor markeringsplasjes. Met poepen niet. Ze poepen als ze moeten, en dat kan overal zijn.
De "pup" die ik nu als logeerhond heb poept zodra ik hem aan de lijn heb, en we 15 meter hebben gelopen. Dat kan op onze oprit zijn, of op die van de overburen. Of in de tuin van zijn oma en opa. Gaan wandelen = poepen, lijkt het wel. Onze tuindeuren staan de hele dag open, maar in de tuin heb ik nog geen drol van hem kunnen ontdekken :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marion. schreef:
blacky schreef:Zou het poepen ook niet iets te maken kunnen hebben met teritorium drang. Onze hond poept namenlijk standaard op de zelfde plaats, kleine beetjes. Blacky krijgt als brok Acada kan daar aan liggen hoor. Maar hij gaat nu hij ouder dan 14 jaar is niet meer op een andere brok over.
Dat geloof ik niet. Piesen wel, mijn oudste teef doet dat ook. Ik zie ook dat ze "wat bewaard" voor markeringsplasjes. Met poepen niet. Ze poepen als ze moeten, en dat kan overal zijn.
De "pup" die ik nu als logeerhond heb poept zodra ik hem aan de lijn heb, en we 15 meter hebben gelopen. Dat kan op onze oprit zijn, of op die van de overburen. Of in de tuin van zijn oma en opa. Gaan wandelen = poepen, lijkt het wel. Onze tuindeuren staan de hele dag open, maar in de tuin heb ik nog geen drol van hem kunnen ontdekken :19:
Hier hebben ze toch echt een voorkeur voor bepaalde plekken. Niet dat ik denk dat het met markeren te maken heeft (heeft ook weinig zin want ik ruim het gelijk op) maar het valt wel op.
Nika is de enige die poept als ze moet, waar dan ook (behalve dan op de stoep of thuis op het grind), Marouck en Biène hebben beide enkele favoriete plekjes :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Inge schreef:Nika is de enige die poept als ze moet, waar dan ook (behalve dan op de stoep of thuis op het grind), Marouck en Biène hebben beide enkele favoriete plekjes :denken:
O, wacht even. Hier hebben ze beiden duidelijk ook hun favoriete plekjes. Maar ze doen het niet 15 meter na het uitlaten ofzo, ze wachten duidelijk tot ze op 1 van die favo-plekjes zijn. Gelukkig zijn die plekken meestal ook goed, in de zin dat ik er geen zakjes voor mee hoef te nemen.
Morgen moet ik er duidelijk wèl aan denken dat ik minstens 2 zakjes meeneem, want Sjaak kent onze gewoontes nog niet :smile: :smile: :smile:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

cas gaat vaak gewoon elk rondje, die krijgt farmfood
maar bij cas is het meer zo dat hij gewoon een drolletje eruit perst, voor het geval het volgende rondje later komt, wisselt hier nog wel eens
dus soms is het 2x (hij gaat wel vaker dan 2x uit hoor!) en soms 5x
over het algemeen een enkele drol en geen hoop
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:Dat geloof ik niet. Piesen wel, mijn oudste teef doet dat ook. Ik zie ook dat ze "wat bewaard" voor markeringsplasjes. Met poepen niet. Ze poepen als ze moeten, en dat kan overal zijn.
Ja, dat gaat hier net zo.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus poepte op de brokken wel 3-4 keer per dag, nu krijgt hij al een lange tijd alleen nog maar kvv en poept hij 1 keer per dag of 1 keer in de 2 dagen.
Wij wandelen 's ochtends 3 kwartier, tussen de middag ook (als ik thuis ben en anders slaat hij over want dan loopt hij in de tuin) dan lopen we smiddags 2 uur en na het eten weer 3 kwartier, voor het slapen gaan een uur of af en toe een rondje in de wijk van een half uur (en heeeeel soms alleen maar even naar het hup veldje op de hoek van de straat)
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Is het ook niet zo dat je eigenlijk moet kijken wat de hoeveelheid in gewicht is wat eruit komt en niet het aantal keren dat ze gaan zitten,dat is bij iedere hond verschillend in mijn ogen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze krijgen hier twee keer per dag eten. Moos twee keer Rodi/Carnibest. Saar 1 keer Rodi/Carnibest en 1 keer een stuk of 6 nutro choice brokjes (dat is dus meer om haar ook nog iets te geven als Moos 's avonds krijgt. Eigenlijk krijgt Saar dus 1 keer per dag eten).

Ze gaan zo'n 4 keer per dag uit, en poepen meestal 2 keer op een dag.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan poept bijna elke wandeling, dat deed hij op brok en dat doet hij op barf/nrv. Hij poept nu wel hele kleine hoopjes dus het zal wel tussen zijn oren zitten. Als we maar 2 hele lange wandelingen maken poept hij 2 keer op een dag, ga ik 6 keer een korte wandeling dan poept hij zeker 5 keer.
Afbeelding
johanna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door johanna »

Bea schreef:
Is het ook niet zo dat je eigenlijk moet kijken wat de hoeveelheid in gewicht is wat eruit komt en niet het aantal keren dat ze gaan zitten,dat is bij iedere hond verschillend in mijn ogen.
Bea, ik denk dat je gelijk hebt, maareh...hoe pakken we dat experiment aan? Ik waag er mijn keukenweegschaal niet aan! :mrgreen:
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
Marion.

johanna schreef:Bea schreef:
Bea, ik denk dat je gelijk hebt, maareh...hoe pakken we dat experiment aan? Ik waag er mijn keukenweegschaal niet aan! :mrgreen:
Nah, beetje schatten kan toch wel :mrgreen:

Bij Sjaak, opgroeiende pup, 360 gr brok per dag ofzo, heb ik zeker 4 volle handen poep per dag.
Saar en Miep, bij beiden denk ik 1 volle hand per dag. Zij krijgen diezelfde hoeveelheid in vers ongeveer (300/400 gram).
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

johanna schreef:Bea schreef:
Gewoon oprapen met plastic zakje,dit zakje van te voren wegen en dit gedurende een dag :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”