Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wisselende kreupelheid...update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nono schreef:Even weer een update(je).

Zeer waarschijnlijk is de boosdoener gevonden. Een grasaar, hoog in haar linker oksel. Vorig weekend voelde ik daar al een bultje, maar kon er niets vreemds aan ontdekken. En heb er verder ook niet bij stilgestaan. Dacht dat het misschien een bultje was van waar een teek had gezeten. Bowy reageert nogal heftig op teken. Maar gisteren, begon ze toch wel erg veel te likken en te krabben en toen ik het haar daar weg had gehaald, zag ik een klein gaatje. Vanmorgen ben ik even naar de dierenarts geweest en heb ik het even na laten kijken. Volgens da zou het een gaatje van een grasaar kunnen zijn. Maar om zeker te weten, is er door de dierenarts een sneetje gemaakt in de huid. En daar kwam een grasaar tevoorschijn. Ook is er wat onstoken weefsel weg gehaald. Zeer waarschijnlijk is dit dus de boosdoener geweest. Hoewel ik het wel vreemd vind dat zo'n ding lang kan zitten voordat het pijn veroorzaakt.

Ik wist wel dat grasaren vervelende dingen zijn, maar nooit geweten dat die ook zo hoog konden komen. Hopelijk zal het nu snel over zijn met de kreupelheid. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik alsnog voor de rugfoto's, ik houdt jullie op de hoogte.

De uitslag van de Borrelia test was overigens negatief, wat dus wil zeggen dat ze dat niet heeft.
Nou ja, wie weet was het toch die grasaar. Zou mooi zijn, want betekend dat het leed nu geleden is.
Ik weet wel dat grasaren flink kunnen 'kruipen' (of eigenlijk: kunnen verplaatsen door het lichaam). Jaren geleden is er bij Bill een grasaar uit het midden van zijn voorpoot gehaald. Daar kwam ook ineens een bult, die al gauw op springen stond. De Franse da (we waren op vakantie) trok er toen ook een grasaar uit (en een hoop pus :N: ).
Toen realiseerde ik me ook dat Bill een week of twee daarvoor 'iets' tussen zijn tenen had gehad, een beetje mankte (niet veel) maar ik had tussen de kussentjes en haren niets terug kunnen vinden...

Maar goed, ik hoop dat Bowy er nu helemaal vanaf is!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”