Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maxi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Maxi

Ongelezen bericht door MJ »

Ik sta op het punt te stoppen of te minderen met de Barf-dagen voor Maxi.
Ik weet het niet zo goed meer. :(:
Hij wordt moeilijker en moeilijker ermee.
Het wordt niet met enthousiasme ontvangen en hij trekt een gezicht als een oorwurm. :roll:

Nu heeft ie net lamsribben op...met de nodige tegenzin begint ie er aan , heeft het op...loopt een half uur in de woonkamer rond...trekt een sprintje richting tuin , kotst daar alles er weer uit en gaat dan 2 meter ervoor liggen en kijkt er naar. Opeten ho maar. :19:
Hij ligt daar nu al een goed kwartier.
Kvv (mits verschillende smaken anders moet ie het ook niet ) gaat goed.

De kleintjes genieten ontzettend van alles... zijn erg enthousiast...en lusten werkelijk alles.
'Probleem' wat ik krijg is dat als ik de kleintjes wel hun Barf blijf geven die 3 à 4 dagen ik natuurlijk weer een jaloerse Maxi heb met zijn hap-slik-weg KVV en de kleintjes zijn dan veel langer bezig natuurlijk. Kan ik hem een pensstaafje geven maar dat is ook zo weg .
Wanneer ik de ukkies buiten geef is het wel te doen natuurlijk maar wanneer het regent eten ze binnen.
Ossestaart vindt ie wel lekker dus dat zou ik hem eenmaal in de week kunnen geven en als ik spiervlees in stukken snijdt eet ie het ook wel. Grote lappen vindt ie ook niets.

-----------------------
Ohhh : Bassie had zijn eten op en dacht Maxi's uitgekotste eten wel op te kunnen eten. Ik liet het even gaan om te kijken wat Max zou doen en jahoor...dan vliegt hij er wel op af om het (weer) op te eten.
Laatst gewijzigd door MJ op 29 jul 2007 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat jammer dat het barfen niet zo soepel verloopt Marie Jose.
Orson is ook weleens wat oorwurmig met eten maar als ik het dan weg haal en niets anders geef , vind ik wel moeilijk moet ik zeggen :wink: ,is dat wel de beste ,manier om het te bestrijden.
Bij echte honger eet hij wel alles op wat ik hem voorzet weet ik uit ervaring.
MJ
Zeer actief

tineke schreef:Wat jammer dat het barfen niet zo soepel verloopt Marie Jose.
Verwend apie is het ! "De hondjes in de derde wereld" zou mijn moeder zeggen ! :N: :mrgreen:
Orson is ook weleens wat oorwurmig met eten maar als ik het dan weg haal en niets anders geef , vind ik wel moeilijk moet ik zeggen :wink: ,is dat wel de beste ,manier om het te bestrijden.
Bij echte honger eet hij wel alles op wat ik hem voorzet weet ik uit ervaring.
Hij eet op een gegeven moment als de kleintjes uitgegeten zijn en zitten te loeren op zijn eten. (zoals die foto laatst met de pens :mrgreen: )
Maar echt op zo'n manier van : nah , 't is dat het moet. :roll:
Het gaat allemaal erg moeizaam en geef ik iets met bot dan knikkert hij het er weer uit en eet het 9 van de 10 keer niet op.
Behalve ossestaart en kalfsstaart ..dat gaat goed. Meneertje doet graag duur. :smile:
Eergister heb ik pens gegeven (ging niet van harte) gister toch geitenvlees gegeven ipv KVV (misschien vond ie dat wel lekker :idea: ) maar in kleine stukjes ,zoals gezegd grote lappen vind ie niets en dat ging op zich goed en hield ie ook binnen.
Vandaag de lamsribben die ook niet geweldig waren volgens Maxi.
Vis lust ie niet, kip(karkas) ook niet, eendenkarkas niet ,eendennekken eet ie maar gooit ie er weer uit om het vervolgens 9 van de 10 keer niet meer op te eten.
Hij krijgt niets anders van me op die dagen maar ik ga nu zo twijfelen.
Eten moet op zich ook leuk zijn toch ? En ik heb nu niet zo'n idee dat ie het allemaal zo geweldig vindt.
Op de KVV valt ie wel aan, wel vaak verschillende smaakjes geven anders gaat ie ook in protest. Maar dat snap ik wel...elke dag hetzelfde eten lijkt mij ook niet fijn.
Maar waarom hij zo loopt te mutsen met Barf ? Die kleintjes doen er werkelijk een moord voor. :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Vreemd...
Weet je zeker dat hij niet teveel krijgt, dus gewoon geen of minder honger heeft? En hij mankeert ook niets aan zijn gebit/tanden?
En heeft Maxi altijd al gehad dat 'ie kauwen op lappen/botten niks vindt of is het van de laatste tijd?

(Ehm... geen antwoorden dus maar vragen... sorry! :wink: )
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Rami schreef:Vreemd...
Weet je zeker dat hij niet teveel krijgt, dus gewoon geen of minder honger heeft? En hij mankeert ook niets aan zijn gebit/tanden?
En heeft Maxi altijd al gehad dat 'ie kauwen op lappen/botten niks vindt of is het van de laatste tijd?

(Ehm... geen antwoorden dus maar vragen... sorry! :wink: )
Door vragen te beantwoorden krijg ik misschien wel antwoorden. :mrgreen:

Maxi krijgt tussen de 360 - 400 gram per dag. Carnibest verdeeld over 2 maaltijden en de Barf in 1 maaltijd. (hij weegt zo'n 18 kilo)
's Ochtend krijgt ie op de barfdagen dan wat karnemelk,hutekase of yoghurt of zo.
Tanden ,gebit ... :denken: het lijkt me stug want gewone kauwbotjes gaan gewoon goed, ossestaart en kalfsstaart ook. Hij eet de Barf ook rustig en je hoort het kraken.
Maxi is altijd wel een beetje een moeilijke geweest de tijd dat ik de Barfdagen erbij heb.
Hoe lang zal dat nu zijn ...een jaar - anderhalf jaar ..zoiets ? :denken:
Vaak geeft ie over om het dan wel en dan niet op te eten.
Rare is dat het met de hardere botten zoals ossestaart en kalfsstaart dan wel goed gaat. :19:
De zachtere botten lijkt hij wel heel goed te kraken.
Het is altijd eerst snuffelen geweest, een likje om te proeven en dan wel of niet aan de slag er mee gaan (kip en karkas van kip en eend evenals vis is een dikke :neenee: voor Maxi geweest , vanaf het begin.)
Ik heb heel bewust ze 2 weken geen Barf gegeven ,alleen KVV en eergister dan een pensmaaltijd. Kleintjes werden helemaal gek , Maxi zat me aan te kijken of ie alsjeblieft wat anders mocht.
De kleintjes vreten zowat mijn vingers op en bij Maxi moet ik het op de grond leggen en dan kijkt ie alsof ie wil zeggen : vreet dat zelf maar op :pffff: om een tijdje later er dan toch maar aan te beginnen. Hij wil ook niet dat de kleintjes er mee aan de haal gaan. :wink:
Maar dat overgeven heeft ie vanaf het begin wel gedaan en het moeilijk doen ermee. Maar het lijkt hem steeds meer tegen te staan. :19:

Met de KVV en de verschillende smaakjes snap ik wel maar aan de andere kant , toen ie nog op brok stond had ie nooit dit soort gekke fratsen. En dat was dag- in dag -uit dezelfde smek,zeg maar.
Rami
Zeer actief

Marie-José schreef: Door vragen te beantwoorden krijg ik misschien wel antwoorden. :mrgreen:
Ja, precies, al was het maar om dingen uit te sluiten!
Marie-José schreef:Maxi krijgt tussen de 360 - 400 gram per dag. Carnibest verdeeld over 2 maaltijden en de Barf in 1 maaltijd. (hij weegt zo'n 18 kilo)
Is Maxi heel erg actief? Want het lijkt me best veel. Tenminste, als ik het vergelijk met mijn hond Silka. Zij zal zo'n 24 kilo wegen en krijgt ook 350/400 gram (vlees)bot, orgaan, spiervlees.
Ze is redelijk actief (gemiddels 2 uur wandelen per dag, verder spelen en rondsjouwen in de tuin). Als ik haar meer geef eet ze het wel op maar wordt ze dik. Zo te zien is Maxi niet dik, maar misschien is 'ie wel verzagdigd omdat 'ie - wellicht - te veel krijgt?

Marie-José schreef:Tanden ,gebit ... :denken: het lijkt me stug want gewone kauwbotjes gaan gewoon goed, ossestaart en kalfsstaart ook. Hij eet de Barf ook rustig en je hoort het kraken.
Nou, dan lijkt het met zijn gebit/tanden wel goed te zitten! :wink:
Marie-José schreef: Maxi is altijd wel een beetje een moeilijke geweest de tijd dat ik de Barfdagen erbij heb.
Hoe lang zal dat nu zijn ...een jaar - anderhalf jaar ..zoiets ? :denken:
Vaak geeft ie over om het dan wel en dan niet op te eten.
Rare is dat het met de hardere botten zoals ossestaart en kalfsstaart dan wel goed gaat. :19:
De zachtere botten lijkt hij wel heel goed te kraken.
Het is altijd eerst snuffelen geweest, een likje om te proeven en dan wel of niet aan de slag er mee gaan (kip en karkas van kip en eend evenals vis is een dikke :neenee: voor Maxi geweest , vanaf het begin.)
Ik heb heel bewust ze 2 weken geen Barf gegeven ,alleen KVV en eergister dan een pensmaaltijd. Kleintjes werden helemaal gek , Maxi zat me aan te kijken of ie alsjeblieft wat anders mocht.
De kleintjes vreten zowat mijn vingers op en bij Maxi moet ik het op de grond leggen en dan kijkt ie alsof ie wil zeggen : vreet dat zelf maar op :pffff: om een tijdje later er dan toch maar aan te beginnen. Hij wil ook niet dat de kleintjes er mee aan de haal gaan. :wink:
Maar dat overgeven heeft ie vanaf het begin wel gedaan en het moeilijk doen ermee. Maar het lijkt hem steeds meer tegen te staan. :19:

Hmm... eigenlijk past alles voor mijn gevoel wel in het plaatje van een beetje 'overvoerde' hond. En daarmee bedoel ik dat 'ie gewoon alleen de lekkere dingen eet, want echt honger heeft 'ie niet. Behalve... dat braken. Dan lijkt het er toch op dat 't hem niet goed bevalt.
Ik geloof dat ik -als ik jou was - de dingen zou geven die hij graag lust maar iets van 50 gram - per dag - minder. Kijken hoe dat gaat.
En dan over een tijdje misschien weer eens iets a la Barf introduceren. Mocht het dan nog niks worden zou ik Maxi KVV blijven geven.
Voor mij moet een hond ook een beetje plezier uit zijn eten halen. :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Rami schreef:
Is Maxi heel erg actief? Want het lijkt me best veel. Tenminste, als ik het vergelijk met mijn hond Silka. Zij zal zo'n 24 kilo wegen en krijgt ook 350/400 gram (vlees)bot, orgaan, spiervlees.
Ze is redelijk actief (gemiddels 2 uur wandelen per dag, verder spelen en rondsjouwen in de tuin). Als ik haar meer geef eet ze het wel op maar wordt ze dik. Zo te zien is Maxi niet dik, maar misschien is 'ie wel verzagdigd omdat 'ie - wellicht - te veel krijgt?
Maxi is wel een heel druk hondje. Zowel in gedrag als in zijn koppie.
Wordt actief mee gelopen en mee gefietst .
Hij is wel het laatste half jaar of zo iets rustiger in huis geworden maar het is wel een heel druk 'kind'. :F:
Ik had het eten (KVV) zo uitgerekend 20 gram per kilo : 18x 20 gram= 360 gram.( en soms krijgt ie dus wat meer tegen de 400 gram aan :wink: ) KVV gaat dus over 2 maaltijden en krijgt ie dus rond de 180 -200 gram per maaltijd van.
Ik hou dezelfde hoeveelheid Barf aan als wat ze van KVV krijgen.
Maar als ie 's avonds zijn KVV gehad heeft en de volgende dag pas rond 18 uur zijn eten krijgt moet ie toch hongerig zijn ? :denken:
Hij wordt idd niet dikker of zo maar kan wel proberen om iets te gaan minderen. Rond de 320-330 gram per dag gaan zitten dan ? :denken:
Rami schreef:
Hmm... eigenlijk past alles voor mijn gevoel wel in het plaatje van een beetje 'overvoerde' hond. En daarmee bedoel ik dat 'ie gewoon alleen de lekkere dingen eet, want echt honger heeft 'ie niet. Behalve... dat braken. Dan lijkt het er toch op dat 't hem niet goed bevalt.
Ik geloof dat ik -als ik jou was - de dingen zou geven die hij graag lust maar iets van 50 gram - per dag - minder. Kijken hoe dat gaat.
En dan over een tijdje misschien weer eens iets a la Barf introduceren. Mocht het dan nog niks worden zou ik Maxi KVV blijven geven.
Voor mij moet een hond ook een beetje plezier uit zijn eten halen. :wink:
Dan zal ik Maxi nu idd volledig op KVV zetten maar dan wat minder.
Ossestaart vindt ie wel lekker...verder kan ik eigenlijk even niets verzinnen wat ie ontzèttend lekker vindt. :19:
Oh ja..toch wel....gemalen pens. Lappen vindt ie niks maar gemalen vindt ie wel lekker. Even kijken of ik daar aan kan komen. Ik geloof dat veel CB-leveranciertjes op vakantie zijn of gaan.
En daarna maar weer eens proberen en kijken wat er dan gebeurd.
En toch sta ik er nog steeds van te kijken hoor...hij vrat vroeger sambal op toen we hem net uit het asiel hadden :eek: ..nu nog vreet ie alles van straat af als ie de kans krijgt ....zo food-minded ! :N: Maar Barf mot ie niet. :pffff: :smile:

Dank je wel voor de tips. :wink:
Rami
Zeer actief

Graag gedaan hoor! En voor sommige honden is 20 gram per kilo toch wat te veel. Voor mijn eigen honden in ieder geval wel. Voor Silka omdat ze zo zuinig met haar energie omgaat (net als Maxi, denk ik) en Billy omdat hij wat ouder is (dus iets rustiger) en schraal beter is voor zijn gewrichten.

En dingen naast KVV geven kan gewoon goed hoor. Lust Maxi wel graag spiervlees? In KVV zit voldoende orgaan en ook bot (in Carnibest gemalen kippenbot en in Rodi bijv. een calcium-supplement) maar van spiervlees mogen ze best wat meer hebben. Misschien wat paardenvlees of lamssnippers?
En af en toe een kalfsstaartje kan natuurlijk ook, heeft 'ie lekker wat te kluiven!

Maarre... sambal eten :N: Arme Maxi, moet 'ie toen wel echt honger hebben gehad... :(:
Nou ja, dat is nu gelukkig verleden tijd! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”