Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prednison.............nooit opereren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

prednison.............nooit opereren?

Ongelezen bericht door yuki »

Ik zit met een groot dilemma. Mijn hondje moet aan een patella lux. mediaal worden geopereerd.
Omdat zijn huid (en dus algehele welzijn) niet goed was heb ik met de orthopeed afgesproken om eerst dit te gaan aanpakken, later de patella te opereren.
Inmiddels carnibest, borageolie en div. andere middelen (ook antibiotica voor de huid) ten spijt, niets helpt...........rest mij alleen nog Moderin (prutnison dus :boos: )

De orthopeed heeft mij gezegd dat als hij prednison krijgt, er dan niet geopereerd moet worden, i.v.m. de wondgenezing........ :denken:
Ik vraag me alleen af, er zijn toch wel meer honden die dit middel krijgen, kunnen die dan ook niet worden geopereerd als het nodig is???

Zijn er mensen met ervaringen hiermee, die prednison geven/gaven en wel of niet hebben geopereerd?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik weet niet of het bij mensen anders is , maar ik zelf kreeg een hele hoge dosis prednison tijdens en na mijn longoperatie. En dat was toch een aardige snee in mijn lijf :N:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja moest prednison na haar castratie.
De dierenarts was ook wel huiverig voor de combinatie, maar het kon niet anders.
De wond is ondanks de prednison goed genezen, maar ze heeft niet zo'n hele hoge dosis gehad.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Inge O schreef:het is zeker verre van ideaal, en gezien orthopedische operaties al een behoorlijke kans op wondinfecties meebrengen zal het bij dit type ingrepen nog meer geweerd worden, en terecht.

als het omwille van een noodingreep niet anders kan, tja, dan zal je wel moeten - maar als je de resultaten van een ingrijpende operatie niet in het gedrang wil brengen combineer je dit beter niet :wink: .
Duidelijk Inge! :ok:
Hoe lang na zo'n kuur kan het dan weer wel?

Esther
yuki
Zeer actief

Inge O schreef:
yuki schreef:
Inge O schreef:het is zeker verre van ideaal, en gezien orthopedische operaties al een behoorlijke kans op wondinfecties meebrengen zal het bij dit type ingrepen nog meer geweerd worden, en terecht.

als het omwille van een noodingreep niet anders kan, tja, dan zal je wel moeten - maar als je de resultaten van een ingrijpende operatie niet in het gedrang wil brengen combineer je dit beter niet :wink: .
Duidelijk Inge! :ok:
Hoe lang na zo'n kuur kan het dan weer wel?
ik ken daar geen duidelijke cijfers over - tot de weerstand weer op peil is, dan zal je toch al snel aan enkele weken zitten.
maar misschien heeft je da daar wel exacte gegevens over :wink: .
Je hebt gelijk..................ben alleen niet van het geduldigste hout gesneden!
Hoewel anderszijds weer wel, heb 4,5 jaar alles uit de kast gehaald, alternatief, regulier, alternatief en ja dit weekend het besluit genomen en dan wil ik meteen ALLES weten (bad habit :mrgreen: )

Esther
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mijn zoon heeft een dikke darm verwijdering gehad terwijl hij prednsion 40 mg gebruikte,kans is wel aanwezig dat het slechter geneest,maar alles is toen goed gegaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”