Rakker heeft al een aantal maanden last van rode plekken/verkleuring op haar rug en dijen. Dit heeft ze al een aantal jaar, vooral in september. Nu begon het aan het begin van de lente weer. Dit keer was haar buikje ineens ook bijna helemaal zwart, haar vacht viel uit (ze werd bijna kaal), onder haar oksels zaten wondjes enz. We dachten aan een voedselallergie, en zijn toen overgestapt van Royal Canin brokken naar Energique no. 4 (KVV). Dit was eind mei/begin juni. We merkten al snel dat het beter ging, verkleuringen werden minder, haar vacht werd ineens hartstikke mooi (dikker, glanzender en diepere kleuren, is nog nooit zo mooi geweest) en ze kreeg weer een roziger buikje. Daarnaast werd ze ook weer een stuk vrolijker en had geen last meer van buikkrampen (ze had ongeveer 2 a 3 afzonderlijke dagen per maand dat ze buikpijn had en ziek was). Ze heeft naast de KVV geen koekjes of niks meer gehad, ze kreeg alleen voer.
Nu zit ze sinds 2 weken op half KVV en half Barf. Gaat ook goed.
Maar de rode verkleuringen zijn nog niet weg. Ze heeft er veel last van, ze jeuken erg. De plekken worden niet erger en worden ook niet beter meer.
Nu weet ik dat ze een tijdje moeten ontgiften als ze van brokken op KVV/Barf stappen. Ik heb de tip gekregen om haar te helpen ontgiften met Chlorella. Dit heb ik vandaag gekocht en wil hier dus morgen mee beginnen. Ze is 5 kilo en wil haar straks 2x per dag 5 tabletten geven (van 40 gram).
Weet iemand wat het kan zijn en wat ik er nog meer tegen kan doen? Vind het echt heel vervelend haar zo'n jeuk te zien hebben. Wat kan ik doen om de jeuk te verlichten?
Hier een paar foto's:
Voor de rest ziet ze er hartstikke goed uit, alleen haar rug en dijen dus.