Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verzekering proteq
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
het gaat erg raar bij proteq
aschra de verzekering liep af na 5 jaar in juni en die is door proteq helemaal stopgezet, zonder mij in te lichten.
en die van macho liep af na 5 jaar in juli en daar kreeg ik wel een nw polis van met een forse verhoging van 110 euro op jaar basis en die heb ik opgezegd.
Nu heb ik nog 1 hond verzekerd bij proteq
en 1 bij petplan
de andere 2 zijn niet meer verzekerd
aschra de verzekering liep af na 5 jaar in juni en die is door proteq helemaal stopgezet, zonder mij in te lichten.
en die van macho liep af na 5 jaar in juli en daar kreeg ik wel een nw polis van met een forse verhoging van 110 euro op jaar basis en die heb ik opgezegd.
Nu heb ik nog 1 hond verzekerd bij proteq
en 1 bij petplan
de andere 2 zijn niet meer verzekerd
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Stap je dan over op een andere? Of blijft hij dan onverzekerd rond lopen?Lars schreef:Ik heb nog steeds niks ontvangen maar mocht dat wel het geval zijn dan zeg ik de verzekering direct op.Cleo schreef:Goh, dat dacht ik ook. Totdat ik alleen voor Queen gisteren op papier een verhoging kreeg van ca 100% meer![]()
Voor Queen heb ik nog geen enkele declaratie verzonden.
Voor Q heb ik nog niets ontvangen
Juist bij een zware hond lopen de kosten hoog op; antibiotica, narcose etc. gaat allemaal per gewicht. Als je al een spaarpotje hebt, moet deze flink gevuld zijn mocht je hond ooit wat mankeren. Ik ga nu even uit van het slechtste scenario.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In het begin van dit jaar, leek Yla syndroom van Cushing te hebben. Eerst paar keer naar DA, toen naar Internist, en daarna naar Endrocinoloog. Waren flinke rekeningen, maar alles teruggekregen.
Vanaf maart bleek Yla artrose te hebben aan haar voorpoot, eerst aantal keren naar DA, daarna verwijzing gekregen naar specilist in Emmeloord. Een week later kreeg ze een opratie. En gelukkig gaat het weer goed met haar, volgens de specilist was het LPC.
Kosten begin van t jaar waren best opgelopen, maar nu gaan we richting 1500 Euro, rekening is verzonden naar Proteq, dus we wachten maar af. Én wat blij, dat we een verzekering hadden...!!!!!!!!!!!!!!!
Vanaf maart bleek Yla artrose te hebben aan haar voorpoot, eerst aantal keren naar DA, daarna verwijzing gekregen naar specilist in Emmeloord. Een week later kreeg ze een opratie. En gelukkig gaat het weer goed met haar, volgens de specilist was het LPC.
Kosten begin van t jaar waren best opgelopen, maar nu gaan we richting 1500 Euro, rekening is verzonden naar Proteq, dus we wachten maar af. Én wat blij, dat we een verzekering hadden...!!!!!!!!!!!!!!!

- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Geen probleem, ik heb een prima baan en verdien meer dan genoeg. Eventuele kosten kan ik a la minute voldoen.Cleo schreef:Stap je dan over op een andere? Of blijft hij dan onverzekerd rond lopen?
Juist bij een zware hond lopen de kosten hoog op; antibiotica, narcose etc. gaat allemaal per gewicht. Als je al een spaarpotje hebt, moet deze flink gevuld zijn mocht je hond ooit wat mankeren. Ik ga nu even uit van het slechtste scenario.

En anders vraag ik Bianca om bij te springen.
- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
( eerst ook even verder lezen voor er op/aanmerkingen over het pension er bij komen )
Vera is sinds Vorige Week verzekerd bij Petplan ,
met het compleete pakket . Gezien mijn ziekenhuis bezoek etc is het handig dat ik haar evt kwijt kan in een pension . mijn ouders kunnen haar wel een paar dagen opvangen maar mocht ik langer moeten blijven is dat een oplossing .
( ik ben in 2004 in volle galop slag over de Kop met een Paard gegaan en ben er behoorlijk in de kreukels onder weg gekomen . na 3 operaties ben ik redelijk weer de oude . maar voor het geval dat .. is het altijd handig als ik Vera even ergens kwijt kan tot ik weer thuis ben . Vera hoort eigelijk bij mijn Revalidatie . ik moet veel beweging hebben en daar voor is een hond uitstekend . )
Vera is sinds Vorige Week verzekerd bij Petplan ,
met het compleete pakket . Gezien mijn ziekenhuis bezoek etc is het handig dat ik haar evt kwijt kan in een pension . mijn ouders kunnen haar wel een paar dagen opvangen maar mocht ik langer moeten blijven is dat een oplossing .
( ik ben in 2004 in volle galop slag over de Kop met een Paard gegaan en ben er behoorlijk in de kreukels onder weg gekomen . na 3 operaties ben ik redelijk weer de oude . maar voor het geval dat .. is het altijd handig als ik Vera even ergens kwijt kan tot ik weer thuis ben . Vera hoort eigelijk bij mijn Revalidatie . ik moet veel beweging hebben en daar voor is een hond uitstekend . )
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

-
- Zeer actief
Alle aandoeningen aan het ellebooggewricht zijn toch uitgesloten bij Proteq?thom schreef:In het begin van dit jaar, leek Yla syndroom van Cushing te hebben. Eerst paar keer naar DA, toen naar Internist, en daarna naar Endrocinoloog. Waren flinke rekeningen, maar alles teruggekregen.
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
-
- Zeer actief
- danielle-russel-king
- Zeer actief
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
-
- Zeer actief
Ik heb ook een declaratie ingediend een tijdje geleden en heb een mail gestuurd of ze het wel hadden ontvangen.rovianne schreef:lol, ik zie nu pas mijn typfoutje.. het is dus 29 juNi ipv juli..![]()
Maar dan wacht ik nog geduldig af. Het zijn onze eerste rekeningen dus ben heel benieuwd.
Kreeg een mail terug dat er door drukte en problemen een achterstand is ontstaan. Het duurt ongeveer 6 weken voordat de declaratie in behandeling wordt genomen. Je zult dus wel snel een reactie kunnen verwachten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
LPC is toch ED of niet.En weet 100% zeker dat ze hier niks van terug krijgt.tenminste dat staat in polisvoorwaarden
Je krijgt alleen het geld terug de vooronderzoek zoals consult maar meer krijg je dan ook echt niet
Je krijgt alleen het geld terug de vooronderzoek zoals consult maar meer krijg je dan ook echt niet
Ciske schreef:Alle aandoeningen aan het ellebooggewricht zijn toch uitgesloten bij Proteq?thom schreef:In het begin van dit jaar, leek Yla syndroom van Cushing te hebben. Eerst paar keer naar DA, toen naar Internist, en daarna naar Endrocinoloog. Waren flinke rekeningen, maar alles teruggekregen.
kom eens gezellig kijken op onze website www.zwitserse-witte-herders.nl
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Klopt, LPC is een vorm van ED en dit wordt niet vergoed.zwitserse-witte-herders schreef:LPC is toch ED of niet.En weet 100% zeker dat ze hier niks van terug krijgt.tenminste dat staat in polisvoorwaarden
Ciske schreef:Alle aandoeningen aan het ellebooggewricht zijn toch uitgesloten bij Proteq?thom schreef:In het begin van dit jaar, leek Yla syndroom van Cushing te hebben. Eerst paar keer naar DA, toen naar Internist, en daarna naar Endrocinoloog. Waren flinke rekeningen, maar alles teruggekregen.
Kaya is er ook aan geopereerd en 0,0 vergoeding

HD overigens ook niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Je kan bij proteq je registreren en dan kan je de rekening volgen in je persoonlijke mappen hoe ver ze zijn en wat er uitbetaald word.rovianne schreef:lol, ik zie nu pas mijn typfoutje.. het is dus 29 juNi ipv juli..![]()
Maar dan wacht ik nog geduldig af. Het zijn onze eerste rekeningen dus ben heel benieuwd.
Wel zo handig als het lang duurt of als de rekening erg hoog is
Ik heb voor Isis Proteq opgezegd omdat ze van 19 euro naar 39 euro premie gaat.
Ik wil haar naar petplan doen. De meest uitgebreide verzekering kost daar incl. btw iets van 37 euro en dan is ze voor meer dingen verzekerd. En je kunt tot 100 euro declareren voor entingen, ontwormen en vlooienbehandeling.
Ik wil haar naar petplan doen. De meest uitgebreide verzekering kost daar incl. btw iets van 37 euro en dan is ze voor meer dingen verzekerd. En je kunt tot 100 euro declareren voor entingen, ontwormen en vlooienbehandeling.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik kwam er gisteren ook achter dat de premie voor Catootje met 100% verhoogd is. Ik had twee brieven gekregen, een voor Belle en een voor Catootje en had alleen die voor Belle open gemaakt. Ik zag dat de premie voor Belle van 19 naar 25 euro ging. Vond ik eigenlijk al een behoorlijke verhoging, maar ja. Die andere had ik niet open gemaakt, omdat ik er vanuit ging dat voor Catootje hetzelfde zou gelden, de premie was altijd gelijk voor allebei. Tot ik vandaag mijn giroafschrift zag, Catootje's premie is van 19 naar 39 gegaan. Ik heb ze gebeld en een dog (Deense volgens hun site) valt onder de risicorassen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Hier idem dito. Maar eerst de declaratie afwachten van de castratie van Queen. Dus nog niet opgezegdEssy schreef:Ik heb voor Isis Proteq opgezegd omdat ze van 19 euro naar 39 euro premie gaat.

Bij het pluspakket van Petplan moet je 50% zelf betalen. Ik kan even niet zo snel vinden hoe dat bij Proteq is

(Nog steeds voor Q geen wijziging gehad bij proteq. Zal vast binnenkort komen)
- Belle
- Zeer actief
Vandaag hoorde ik van de dierenartsassistente nog iets raars over Proteq. Als je op de site je premie wilt berekenen, moet je invullen wat voor ras je hond is. Voor een dog kun je kiezen uit Duitse dog, Deense dog, gevlekte Duitse dog en zwarte Duitse dog. Voor de eerste drie is de premie 36,45, voor de laatste 26,40. Mijn premie was 39 nog wat geworden. Hoe ze daar aan zijn gekomen snap ik dan helemaal niet. De blauwe Duitse dog staat niet in het lijstje. De gele of gestroomde ook niet. Ik ga hier morgen over bellen, want ik vind dit toch wel heel vreemd.
- Belle
- Zeer actief
Ik heb vanochten met Poteq gebeld met de vraag waarom een zwarte duitse dog 10 euro minder kost in de verzekering dan een gevlekte duitse dog of een duitse/deense dog.
Ik ben net terug gebeld, en ze doen alsof het verschillende rassen zijn, want hij vroeg me welk ras ik had, een duitse dog of een zwarte duitse dog. Ik gaf als antwoord dat ik een duitse dog heb, en dat ik nooit een kleur heb opgegeven en dat een zwarte duitse dog ook gewoon tot het ras duitse dog behoort. Toen wist hij het ook niet meer. Ik word vanmiddag weer teruggebeld.
Ik ben net terug gebeld, en ze doen alsof het verschillende rassen zijn, want hij vroeg me welk ras ik had, een duitse dog of een zwarte duitse dog. Ik gaf als antwoord dat ik een duitse dog heb, en dat ik nooit een kleur heb opgegeven en dat een zwarte duitse dog ook gewoon tot het ras duitse dog behoort. Toen wist hij het ook niet meer. Ik word vanmiddag weer teruggebeld.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Belle schreef:Ik heb vanochten met Poteq gebeld met de vraag waarom een zwarte duitse dog 10 euro minder kost in de verzekering dan een gevlekte duitse dog of een duitse/deense dog.
Groetjes van Charlotte

- Belle
- Zeer actief
Ze hebben net weer terug gebeld van Proteq en ze weten het ook niet. Maandag bellen ze weer, dan is degene die erover gaat terug van vakantie.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ideaal verzekering proteq
Geloof dat wij bijna 450,- euro betalen voor onze bordeauxdog.
En 335,- euro voor onze franse bull maar dan zijn ze extra verzekerd!
Dus betalen 9 van de 10 keer alleen de btw bij de dierenarts!
Met de bull hebben we het er vorig jaar dik uitgehaald omdat ze last had van een eiwit allergie, dus nu op speciaal voer zit en dat gaat perfect.Voer vergoeden ze niet trouwens maar ja dan werken we wel een paar uur extra
.Nee ben blij dat wij ze in de verzekering hebben scheelt een hoop geld!
En 335,- euro voor onze franse bull maar dan zijn ze extra verzekerd!
Dus betalen 9 van de 10 keer alleen de btw bij de dierenarts!
Met de bull hebben we het er vorig jaar dik uitgehaald omdat ze last had van een eiwit allergie, dus nu op speciaal voer zit en dat gaat perfect.Voer vergoeden ze niet trouwens maar ja dan werken we wel een paar uur extra