Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doggyride

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Takkie_Teckel schreef:Afbeelding

:slaap: :cheer:
Hahaha, práchtig :ok:
Nou, als ze er nu niet aan went, dan weet ik het ook niet meer :mrgreen:
Ben verder benieuwd naar dit spannende vervolgverhaal :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

Ik zie dat ik er geen nieuw topic over hoef te openen. :mrgreen:
Wij zitten te twijfelen over de aanschaf van een doggy ride. Wij hebben geen auto en eind van de zomer wil ik een cursus gaan volgen met Yèti. De hondenschool die wij nu in gedachten hebben (we moeten er nog gaan kijken) is 40 minuten fietsen. En met de bus is het helemaal een gedoe.
Mij lijkt een kar prettiger dan een mand achterop.
Nu vroeg ik me af. Zou een Doggy Ride mini groot genoeg zijn voor Yèti? Ze is een Tibetaanse Terrier.

groetjes,
Linda
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Palmuk schreef: Nu vroeg ik me af. Zou een Doggy Ride mini groot genoeg zijn voor Yèti? Ze is een Tibetaanse Terrier.

groetjes,
Linda
De DoggyRide mini is geschikt voor honden tot 25 kg en de afmetingen van de 'laadruimte' zijn 56 x 38 x 50 cm.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Wij hebben zelf de DoggyRide ook in de shop (klik hier: DoggyRide). Ik heb er al veel positieve reacties over gehoord. Het is een ideaal ding. Ook omdat ie is om te bouwen tot wandelwagen en je hem uit kunt breiden met kussen, aanlijnriem etc.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Yunyah schreef:Ik wilde hier ook net een vraag over stellen, maar er was al een topic...dat komt goed uit :mrgreen:

Ik wil graag weten of de hond er niet uit kan springen. Ik heb een Westie en ze springt uit het fietsmandje (zo'n achterop-ding) als ze zin heeft om uitgebreid te gaan zitten plassen :eek: en dat is soms zomaar ergens langs het fietspad. Vastmaken vind ik gevaarlijk en ik kan niet steeds achterom haar vasthouden met mijn hand. Momenteel neem ik haar daarom mee in een draagtas maar dat is voor haar erg warm in de zomer en voor mij erg belastend voor de schouders. Ik heb daarom wel zitten denken aan zo'n fietskar.

Maar hier op het forum heeft er ook iemand ene onderschrift met een paar Teckeltjes meende ik, die uit een fietskar kijken. Dat is aan de zijkant. Maar op de foto van Moon zie ik dat de hond uit een bovenluik kijkt. Verschilt dit per kar? Of hebben ze meestal 2 uitgangen? Ik wil er namelijk zeker van zijn dat Suus (en straks de pup) er niet uit kan springen. En hoe is de bodem? Is dat gewoon een 'zak' of zit er een plankje o.i.d. onder waardoor de bodem stevig is?
De DoggyRide heeft een bodem van mdf met antisliplaag (dus stevig).
Daarnaast heeft ie een dakopening en een opening voor (allebei ook dicht te houden zodat ze er niet uit kunnen springen) en aan de zijkant twee 'ramen' van fijnmazig polyester, voor de beluchting.
Palmuk
Actief

Eef schreef:
Palmuk schreef: Nu vroeg ik me af. Zou een Doggy Ride mini groot genoeg zijn voor Yèti? Ze is een Tibetaanse Terrier.

groetjes,
Linda
De DoggyRide mini is geschikt voor honden tot 25 kg en de afmetingen van de 'laadruimte' zijn 56 x 38 x 50 cm.
50 cm is dan de hoogte he?
Ik heb gister even gemeten, als ze rechtop zit is ze ook ongeveer zo hoog. Dus met het dak dicht zou ze dan net wel of net niet rechtop kunnen zitten. Raden jullie dan aan om toch een maatje groter te nemen?
Die 25 kilo zit ze ver onder trouwens.

groetjes,
Linda
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:
Eef schreef:

groetjes,
Linda
50 cm is dan de hoogte he?
Ik heb gister even gemeten, als ze rechtop zit is ze ook ongeveer zo hoog. Dus met het dak dicht zou ze dan net wel of net niet rechtop kunnen zitten. Raden jullie dan aan om toch een maatje groter te nemen?
Die 25 kilo zit ze ver onder trouwens.

groetjes,
Linda
klopt, het is lxbxh.

Het is maar net wat je zelf prettig vindt (voor haar), ze zou er dus op zich in passen, maar als ze graag rechtop zit, dan zou ik een grotere nemen. Als je denkt dat ze zou gaan liggen, dan zou dat niet nodig zijn. Je zou ook nog het bovenste 'raam' open kunnen doen, zodat ze wel rechtop kan zitten, tenzij je denkt dat ze daar uit zou springen.

Edit: als je van plan bent er een kussen in te doen, dan wordt de hoogte nog minder. Dan zou ik denk ik toch de grotere nemen.
Palmuk
Actief

Voor de veiligheid wil ik d'r denk ik met een tuigje vastzetten. Ik wil eigenlijk dat dat dan zo vastzit dat ze wel kan gaan verliggen/zitten maar d'r niet uit kan springen. Om op te liggen zouden we bijv. een fleece-deken kunnen gebruiken.
Het zou handig zijn als ik die Doggy Ride Mini ergens in elkaar kan zien staan. Een dierenwinkel hier in de buurt had em wel, maar daar zat ie nog in de doos.

groetjes,
Linda
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:Voor de veiligheid wil ik d'r denk ik met een tuigje vastzetten. Ik wil eigenlijk dat dat dan zo vastzit dat ze wel kan gaan verliggen/zitten maar d'r niet uit kan springen. Om op te liggen zouden we bijv. een fleece-deken kunnen gebruiken.
Het zou handig zijn als ik die Doggy Ride Mini ergens in elkaar kan zien staan. Een dierenwinkel hier in de buurt had em wel, maar daar zat ie nog in de doos.

groetjes,
Linda
Vastzetten met een tuigje kan inderdaad, en dan kun je gewoon de doggyride mini nemen en het bovenste raam opendoen :ok:

Kon die dierenwinkel de doggyride niet voor je uit de doos halen dan? :roll:
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Wij hebben er ruim 3 jaar geleden eentje gekocht voor onze toen zieke rottweiler (40 kilo +) wij reden er dageleijks mee door de duinen met hem, ook de JR zat er bij ingepropt, zijn kop stak heerlijk uit het dak en zo kon hij tot zijn dood genieten van zijn geliefde plekjes. Wij hebben daarna Beau er een oaar keer ingehad toen hij pup was maar door zijn lompe bewegingen en enthousiasme in het karretje is hij over de kop geslagen en durfde er niet meer in. Wij hebben hem via het HF verkocht aan iemand die een zieke hond had en ook niet meer goed kon lopen en zo is ons karretje nog goed terecht gekomen.

Bij de plaatselijke dierenwinkel staan de karretjes uitgestald en als wij er met Beau langs lopen gaat hij er in een grote boog omheen, hij heeft echt de schrik van het karretje maar gelukkig loopt hij graag :mrgreen:
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Palmuk
Actief

Eef schreef: Kon die dierenwinkel de doggyride niet voor je uit de doos halen dan? :roll:
Ik denk t wel, als ik daar iets specifieker om gevraagd had. Maar ik vind het zo lullig om dan daarna te zeggen dat ik er nog ff over nadenk. Oh ik mag em bij die winkel voor 149 hebben (op internet is ie 159) omdat ie pas in de aanbieding was, hij wilde em nog wel voor de aanbiedingsprijs verkopen. Maar de accesoires (bijc aanlijnset en regenhoes) heeft de dierenwinkel dan weer niet, dus die moet ik dan alsnog via internet bestellen.

Als we de Mini nemen kan ze wel lekker met d'r kop in de wind zitten. :mrgreen:

groetjes,
Linda
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:
Eef schreef: Kon die dierenwinkel de doggyride niet voor je uit de doos halen dan? :roll:
Ik denk t wel, als ik daar iets specifieker om gevraagd had. Maar ik vind het zo lullig om dan daarna te zeggen dat ik er nog ff over nadenk.
Oh ik mag em bij die winkel voor 149 hebben (op internet is ie 159) omdat ie pas in de aanbieding was, hij wilde em nog wel voor de aanbiedingsprijs verkopen. Maar de accesoires (bijc aanlijnset en regenhoes) heeft de dierenwinkel dan weer niet, dus die moet ik dan alsnog via internet bestellen.

Als we de Mini nemen kan ze wel lekker met d'r kop in de wind zitten. :mrgreen:

groetjes,
Linda

Ik kan me voorstellen dat je je dan een beetje lullig zou voelen :mrgreen:

De adviesverkoopprijs is inderdaad 159,-. Maar als je ook de accessoires erbij wilt, kun je de doggyride volgens mij beter als (voordeel)set kopen :wink:
Palmuk
Actief

Eef schreef: De adviesverkoopprijs is inderdaad 159,-. Maar als je ook de accessoires erbij wilt, kun je de doggyride volgens mij beter als (voordeel)set kopen :wink:
Bestaat dat ook? Ik ken alleen de combi wandel/trailer set. En daar twijfelen we nog over. Remco vindt het niet zo nodig. Of is ie bang om voor schut te lopen. :smile2:
Maar bestaat er ook een set met de aanlijnriempjes, regenhoes, extra koppelstuk dat soort dingen?

P.S. is die link jou eigen webwinkel? :mrgreen:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:
Eef schreef: De adviesverkoopprijs is inderdaad 159,-. Maar als je ook de accessoires erbij wilt, kun je de doggyride volgens mij beter als (voordeel)set kopen :wink:
Bestaat dat ook? Ik ken alleen de combi wandel/trailer set. En daar twijfelen we nog over. Remco vindt het niet zo nodig. Of is ie bang om voor schut te lopen. :smile2:
Maar bestaat er ook een set met de aanlijnriempjes, regenhoes, extra koppelstuk dat soort dingen?

P.S. is die link jou eigen webwinkel? :mrgreen:
Wij bieden zelf van de doggyride fietskarren diverse voordeelsets aan in onze eigen winkel :wink:
Palmuk
Actief

Ik was al aan t zoeken ja. :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

schumax schreef:Wij hebben er ruim 3 jaar geleden eentje gekocht voor onze toen zieke rottweiler (40 kilo +) wij reden er dageleijks mee door de duinen met hem, ook de JR zat er bij ingepropt, zijn kop stak heerlijk uit het dak en zo kon hij tot zijn dood genieten van zijn geliefde plekjes. Wij hebben daarna Beau er een oaar keer ingehad toen hij pup was maar door zijn lompe bewegingen en enthousiasme in het karretje is hij over de kop geslagen en durfde er niet meer in. Wij hebben hem via het HF verkocht aan iemand die een zieke hond had en ook niet meer goed kon lopen en zo is ons karretje nog goed terecht gekomen.

Bij de plaatselijke dierenwinkel staan de karretjes uitgestald en als wij er met Beau langs lopen gaat hij er in een grote boog omheen, hij heeft echt de schrik van het karretje maar gelukkig loopt hij graag :mrgreen:
Welke maat doggyride hadden jullie voor je Rottweiler?
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Bas Rouge schreef:
schumax schreef:Wij hebben er ruim 3 jaar geleden eentje gekocht voor onze toen zieke rottweiler (40 kilo +) wij reden er dageleijks mee door de duinen met hem, ook de JR zat er bij ingepropt, zijn kop stak heerlijk uit het dak en zo kon hij tot zijn dood genieten van zijn geliefde plekjes. Wij hebben daarna Beau er een oaar keer ingehad toen hij pup was maar door zijn lompe bewegingen en enthousiasme in het karretje is hij over de kop geslagen en durfde er niet meer in. Wij hebben hem via het HF verkocht aan iemand die een zieke hond had en ook niet meer goed kon lopen en zo is ons karretje nog goed terecht gekomen.

Wij hadden de grootste volgens mij was die tot 40 kilo maar als wij het dakje open hadden kon hij er netjes rechtop inzitten met de JR tussen zijn voorpoten. Wij kregen onderweg ook de nodige lachers tegen die dachten dat er een kindje in zou zitten (toen zag je ze nog niet zo veel als nu) en er stak gewoon een grote rottweilerkop boven uit. Ondanks dat wij uitgelachen werden onderweg hadden wij het gevoel dat hij vreselijk genoot van de ritjes achter de fiets, hij kon het niet meer lopen maar in het bos was hij het liefst. Hij stapte ook graag de fietskar in, wij hebben hem maar 3 maanden kunnen gebruiken maar hij heeft zijn geld zeker opgebracht.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

schumax schreef:
Bas Rouge schreef:

Wij hadden de grootste volgens mij was die tot 40 kilo maar als wij het dakje open hadden kon hij er netjes rechtop inzitten met de JR tussen zijn voorpoten.
De grootste (DoggyRide Novel) kan honden dragen tot een gewicht van 55 kg. De DoggyRide Original kan honden dragen tot 45 kg (maar DoggyRide raadt daarbij tot 35 kg aan).
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Toevallig zag ik gister in de Makrokrant iets soortgelijks...

Komt vanaf dinsdag in de aanbieding...:wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik heb inmiddels de grootste maat Doggyride van het type uit 2006 aangeschaft. Barousse kan er prima in zitten en staan, liggen kan maar doet ze vooralsnog niet tenzij het moet.
Ik heb voor het type uit 2006 gekozen omdat het voorwieltje bij het type van 2007 een zwenkwieltje is dat ik onhandig vind. Bovendien is dat niet geschikt op zandgrond en andere zachte ondergrond.
De grootste maat Doggyride is voor honden tot 55 kg. Deze is niet groter in de zin van dat de hond meer ruimte heeft maar de bak waarin de hond zit is steviger dan de Doggyride voor honden tot 33 kg.

Persoonlijk had ik nog wel een grotere -als in voor de hond ruimere- Doggyride gewild maar die is er dus niet.
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik heb zelf geen ervaring met deze webwinkel, maar misschien is dit een leuke aanbieding...

http://www.zooplus.nl/shop/honden/trans ... gers/48454
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Djinny schreef:Ik heb zelf geen ervaring met deze webwinkel, maar misschien is dit een leuke aanbieding...

http://www.zooplus.nl/shop/honden/trans ... gers/48454
Dit is een geen doggyride maar een namaak-exemplaar ofzo. Ziet er niet echt kwalitatief uit en kan maar 26 kg gewicht aan, terwijl hij 'travel dog big' heet...
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Gaan 2 shih tzu's passen in een Doggyride Mini? Jawel toch?

edit: Jawel, dat past :ok:
2 hondjes blij gemaakt met doggyride
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Palmuk
Actief

Vandaag hebben we een doggy ride original bij de dierenwinkel besteld.
Als het goed is is ie woensdagmiddag binnen, dus dan gaan we emophalen. Bij de dierenwinkel kost ie 179 en dat is 10 euro goedkoper dan op internet. :o
Nu maar hopen dat Yèti het niet te eng gaat vinden.

groetjes,
Linda
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”