Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overschakelen, advies gevraagd.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

overschakelen, advies gevraagd.

Ongelezen bericht door Nono »

Sinds gisteren hebben wij een erg oud dametje opgenomen in onze roedel. Ze is een 15 jarige Golden. Bij haar vorige eigenaar kreeg ze Smolke Senior. Ik wil haar graag overzetten naar KVV. Dit omdat ze enorm papperige ontlasting heeft en ze is graad mager. Ik wil haar nu 4 x daags gaan voeren omdat ze erg hongerig is en ze toch echt meer moet gaan wegen. Maar zit een beetje te twijfelen, kan ik haar zo op het vlees over zetten??? Hoe zouden jullie dat aanpakken?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou haar eerst een paar dagen op pens zetten, eventueel 1 van de maaltijden wel compleet kvv. :wink:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

als ze verder wel goed gezond is zou ik het ineens doen.
Wel zou ik denk ik met een magere hond van die leeftijd de nieren laten controleren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

De pens eerst zoals Noor zegt is ook wel slim. Nadeel is wel dat er relatief niet al te veel voedingswaarde in zit (zet niet aan).
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Dan ga ik denk ik maar eerst een aantal dagen op pens. En dan over op kvv.

Het magere komt denk ik doordat zij weinig is gevoed. Ze heeft gewoon honger. Zo sneu. Volgende week ga ik een keer met haar naar de da voor een check-up.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

yamie schreef:ik zou haar eerst een paar dagen op pens zetten, eventueel 1 van de maaltijden wel compleet kvv. :wink:

Zo zou ik het ook doen. Daarbij heb ik hele goede ervaring met het geven van een goede probiotica (bijv. die van Solgar), vooral bij oudere honden die heel lang brok hebben gegeten.
Probiotica zorgt er voor dat de darmflora (sneller) gezond wordt en de ontlasting verbeterd.
Het is geen 'must' of zo maar wel een bewezen goed hulpmiddel.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nono schreef:Dan ga ik denk ik maar eerst een aantal dagen op pens. En dan over op kvv.

Het magere komt denk ik doordat zij weinig is gevoed. Ze heeft gewoon honger. Zo sneu. Volgende week ga ik een keer met haar naar de da voor een check-up.
Pens is inderdaad goed! :ok:
Maar dat magere hoeft niet door ondervoeding te komen hoor.
Mijn oude mannen waren met hun 15 jaar ook graatmagere bottenzakjes en ze vraten als bootwerkers. :mrgreen: Ik heb toen ook geprobeerd om er nog een paar gram aan te krijgen, maar dan ga je al gauw te vet voeren en daar konden ze door hun leeftijd niet meer zo goed tegen en eigenlijk poepten ze alleen maar meer in plaats dat ze het ook nog opnamen. En een 15 jarige die mager is, is wel goed hoor, hoeven ze ook niet zoveel mee te slepen. Is goed voor hun hart. Maar laat maar goed haar nieren testen, want die zullen wellicht ook iets minder goed werken net als wellicht haar hart. En dan worden ze mager. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:
Nono schreef:Dan ga ik denk ik maar eerst een aantal dagen op pens. En dan over op kvv.

Pens is inderdaad goed! :ok:
Maar dat magere hoeft niet door ondervoeding te komen hoor.
Mijn oude mannen waren met hun 15 jaar ook graatmagere bottenzakjes en ze vraten als bootwerkers. :mrgreen: Ik heb toen ook geprobeerd om er nog een paar gram aan te krijgen, maar dan ga je al gauw te vet voeren en daar konden ze door hun leeftijd niet meer zo goed tegen en eigenlijk poepten ze alleen maar meer in plaats dat ze het ook nog opnamen. En een 15 jarige die mager is, is wel goed hoor, hoeven ze ook niet zoveel mee te slepen. Is goed voor hun hart. Maar laat maar goed haar nieren testen, want die zullen wellicht ook iets minder goed werken net als wellicht haar hart. En dan worden ze mager. :wink:
Vandaag heeft ze heerlijk kleine beetjes pens gegeten. Ook haar ontlasting zag er al wat beter uit. Heerlijk om haar zo te zien genieten. Echt lekker eten. Ik denk persoonlijk dat ze wel ondervoed is. Ik heb inmiddels wat fotootjes genomen (batterijen zijn leeg dus ik kan niet opladen), maar ze is niet gewoon schraal of zo, maar al haar botten steken uit. Haar schouders, de ruggegraad, haar heupen. Als je haar aait voel je alleen maar bot. :(: Ik denk ook wel dat haar nieren misschien niet helemaal goed meer werken. Het zal misschien een combinatie zijn van beide denk ik. Eerst maar eens even bijkomen en zoals ik al zei, volgende week eens een check up.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat het eten haar goed bevalt. :ok:

Oh maar ik heb het ook echt over zakken botten, totaal niets meer van over, graatmager, hoor. Niet schraal. :wink:
En echt, ik kon er wel voer in blijven duwen, onverzadigbare honger. :mrgreen:

Maar het belangrijkste is dat ze lekker eten krijgt en lekker aandacht en nog een tijdje een fijn huis. Goed hoor. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Fijn dat het eten haar goed bevalt. :ok:

Oh maar ik heb het ook echt over zakken botten, totaal niets meer van over, graatmager, hoor. Niet schraal. :wink:
En echt, ik kon er wel voer in blijven duwen, onverzadigbare honger. :mrgreen:

Maar het belangrijkste is dat ze lekker eten krijgt en lekker aandacht en nog een tijdje een fijn huis. Goed hoor. :ok:
Daar gaan we voor!!!
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat fijn dat het zo goed gaat! :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

bedenk wel dat ze kan gaan ontgiften :wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Als je denkt dat haar nieren niet zo goed meer zijn, kun je daar beter nu al rekening mee houden - om problemen te voorkomen.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
* verwijderd door moderator *
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”