pfff schrik me net dood
cas kreeg een gehaktballetje van me, meestal snij ik het wel maar dit was geen hap slik formaat dus dacht dat ie zelf wel goed zou kauwen
hij kauwt even en probeert hem vervolgens direct door te slikken
met als gevolg dat hij er bijna in stikte, probeerde hem uit te braken zonder resultaat en bleef dus benauwd
wist even niet wat ik het beste kon doen, heb het de eerste paar seconden aangekeken om te kijken of hij zichzelf kon redden, maar na de mislukte braakpoging heb ik z'n achterpoten omhooggetrokken en heb op z'n rug geklopt
vervolgens eet meneer terwijl z'n achterpote in de lucht hangen de restantjes op hahaha
maar goed, ik heb dus geen idee hoe ik had moeten handelen als dit niet had geholpen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen bij stikken?
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Als je hond stiktWat kun je dan doen?
Voorwerpen in bek en keelholte.
Stokken en botten.
Splinteren soms en kunnen klem komen te zitten tussen de tanden of achter in de keel. Probeer alleen als laatste redmiddel zelf het voorwerp te verwijderen. Pas bijzonder goed op: veel honden bijten in deze situatie van zich af. Laat iemand de hond stevig vasthouden.
Houd de bek van de hond open door een houten voorwerp tussen de boven en onderkaak te plaatsen.
Probeer het klem zittende voorwerp voorzichtig met een pincet of iets dergelijks te verwijderen.
Kleine balletjes
Kunnen achter in de keelholte vast komen te zitten en leiden snel tot verstikking.
Sla uw armen om het middel van uw hond en oefen een plotselinge, sterke drukkracht uit, waarbij de buik naar boven wordt geduwd. Hierdoor moet de bal over de tong naar buiten worden gestuwd. [ de heimlich -methode ]
Een andere aanpak: druk van buiten op de keel en probeer zo de bal naar boven en over de tong naar buiten te duwen.
En als het niet werkt snel kontakt opnemen met de Dierenarts.
Voorwerpen in bek en keelholte.
Stokken en botten.
Splinteren soms en kunnen klem komen te zitten tussen de tanden of achter in de keel. Probeer alleen als laatste redmiddel zelf het voorwerp te verwijderen. Pas bijzonder goed op: veel honden bijten in deze situatie van zich af. Laat iemand de hond stevig vasthouden.
Houd de bek van de hond open door een houten voorwerp tussen de boven en onderkaak te plaatsen.
Probeer het klem zittende voorwerp voorzichtig met een pincet of iets dergelijks te verwijderen.
Kleine balletjes
Kunnen achter in de keelholte vast komen te zitten en leiden snel tot verstikking.
Sla uw armen om het middel van uw hond en oefen een plotselinge, sterke drukkracht uit, waarbij de buik naar boven wordt geduwd. Hierdoor moet de bal over de tong naar buiten worden gestuwd. [ de heimlich -methode ]
Een andere aanpak: druk van buiten op de keel en probeer zo de bal naar boven en over de tong naar buiten te duwen.
En als het niet werkt snel kontakt opnemen met de Dierenarts.
- roy
- Zeer actief
Zo had mijn hond een tijdje terug een tennisbal achter in zijn keel, ik heb toen uit reflex onder zijn oksels gepakt en heel hard gedrukt, ik hoop dat ik het goed uitleg, maar de tennisbal kwam gelukkig terug, en ik kwam met de schrik vrij samen met een heel verdwaasde hond.
Je heb denk ik goed gehandeld.
groetjes yvonne
Je heb denk ik goed gehandeld.
groetjes yvonne
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
ook oppassen dat er geen restanten in de longen zitten, want die veroorzaken longontsteking
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ann Everaert
- Actief