Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn dog heeft vannacht een egel te pakken gekregen en wilde hem niet loslaten
Eenmaal los ben ik gelijk naar huis gegaan om te kijken naar eventuele schade in zijn bek,maar dat viel mee.
Maar nu heeft hij vannacht dus gekotst(hij kotst werkelijk nooit)en zijn buik is nogal onrustig.
Draagt een egel iets bij zich waar een hond ziek van kan worden?
Stekels vond ik overigens niet.
Ik ben nog wel teruggegaan om te kijken naar de egel(voor opvang ofzo)maar hij was dus dood.
onze Dino heeft ook een keer een egel gepakt , het bloed liep haar bek uit. Er zaten overal gaatjes in haar wang en tandvlees , maar ze is er verder niet ziek van geweest.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Is hij nu nog misselijk?? Kan het zijn dat dit de eerste keer is dat hij een "prooi" te pakken heeft gehad die hij ook daadwerkelijk gedood heeft? Dan zou de misselijkheid ook van de spanning kunnen komen en gecombineerd met de napijn in zijn bek van de stekels.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Of hij is misschien in zijn bek geprikt waardoor 'ie wat gebloed heeft en dat bloed ingeslikt heeft. Van bloed inslikken, ook al is het maar een heel klein beetje, kun je ook héél misselijk worden.
In onze tuin hebben we 3 egels zitten, 2 kleintjes en 1 grote. Sinds dat Xena ze ontdekt heeft kan ze 'savonds wel anderhalf uur erna staan blaffen :N: Ze duwt er wel eens met haar neus tegenaan maar ze is er nog nooit ziek van geworden. Hè wacht eens even, toen met die bult op haar neus... Kan dat niet van een egel geweest zijn
Egels hebben last van teken, maden en vlooien en vaak ook inwendige parasieten, zoals long, darm en lintwormen, kan zijn dat je hond daar niet lekker van is.
alma2 schreef:Egels zijn inderdaad beschermd. Vorige week werd ik van boven 'gehaald' door 2 opgewonden honden en dit vond ik in de keuken rondscharrelen:
Met een mobieltje gemaakt dus de kwaliteit is niet zo best.
Hihi, eentje in je keuken, die was een beetje in de war. Was hij wel gezond?
Laatst liep Joris, de egel die ik altijd tijdens het laatste rondje tegenkom, op de weg (ja, ik heb hem een naam gegeven). Ik heb hem terug gezet in de bosjes inclusief een preek over oppassen met auto's
alma2 schreef:Egels zijn inderdaad beschermd. Vorige week werd ik van boven 'gehaald' door 2 opgewonden honden en dit vond ik in de keuken rondscharrelen:
Laatst liep Joris, de egel die ik altijd tijdens het laatste rondje tegenkom, op de weg (ja, ik heb hem een naam gegeven). Ik heb hem terug gezet in de bosjes inclusief een preek over oppassen met auto's
Ja hoor, hij of zij was kerngezond. Er zijn hier heel veel egels, in de tuin, in de schuur en ik heb ze ook al vaker in de keuken gehad. De honden doen de egels niets, ze komen ons alleen opgewonden 'halen'. Ik zet ze ook achter in de bosjes, misschien moet er ik ook maar eens een preek tegenaan gooien over oppassen andersmans huis in te lopen
chrico schreef:Is hij nu nog misselijk?? Kan het zijn dat dit de eerste keer is dat hij een "prooi" te pakken heeft gehad die hij ook daadwerkelijk gedood heeft? Dan zou de misselijkheid ook van de spanning kunnen komen en gecombineerd met de napijn in zijn bek van de stekels.
Nee de 1e keer was het niet en hij is meestal ook snel de rust zelve.
Ik denk dat die egel gewoon een vies smakie had
Wil de hond schreef:Weet je zeker dat het een egel was en niet een hele grote pad? :dejavascript:emoticon('')
smilenken:
*grin* ... een hele grote pad met stekeltjes....
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Wil de hond schreef:Weet je zeker dat het een egel was en niet een hele grote pad?
Nou,nu je het zegt
Misschien had die egel wel net een hele grote pad verorbert ...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Ja hoor, hij of zij was kerngezond. Er zijn hier heel veel egels, in de tuin, in de schuur en ik heb ze ook al vaker in de keuken gehad. De honden doen de egels niets, ze komen ons alleen opgewonden 'halen'. Ik zet ze ook achter in de bosjes, misschien moet er ik ook maar eens een preek tegenaan gooien over oppassen andersmans huis in te lopen
Die egel had Zeker een Loper van de Achterdeur
Nee hoor die deur staat overdag en s'avonds vrijwel altijd open voor de honden.
Addy schreef:Pip vangt vrijwel dagelijks egels en is er nooit ziek van geworden
Lekker is dat,
En jij doet niks om dat te voorkomen?
Ik sluit me hier even bij Wil aan. Ik heb makkelijk lullen want mijn honden rennen wel hard achter alles aan en gaan dan vervolgens in een spelbuiging voor kleine bange konijntjes, maar als ze echt iets dood zouden bijten, kregen ze voortaan een muilkorf om voor het geval ze hem peren als ze een haas of iets ruiken. Ik ben een muts, ik wil Bambi-hondjes (en verdomd, tot dusver heb ik Bambi-hondjes ).
Muilkorven dus. Met haar poten alleen krijgt ze echt geen egel kapot.
XenaScence schreef:In onze tuin hebben we 3 egels zitten, 2 kleintjes en 1 grote.
O wat leuk! Ik heb een paar dagen eentje in de tuin gehad. Bram bleef op gepaste afstand bij de ontdekking en heeft hem daarna genegeerd.
Ik heb echt iets met egels, vind het zulke leuke beestjes.
Ik vind ze ook superleuk, ik heb ze heel soms in mijn tuin en de volgende dag ben ik compleet slakken-vrij.
Omdat ze zo stijf staan van de parasieten heb ik wel eens met een pipetje frontline in mijn handen gestaan, maar zo traag als ze zijn krijg je ze toch niet te pakken.
Addy schreef:Pip vangt vrijwel dagelijks egels en is er nooit ziek van geworden
Lekker is dat,
En jij doet niks om dat te voorkomen?
Ik sluit me hier even bij Wil aan. Ik heb makkelijk lullen want mijn honden rennen wel hard achter alles aan en gaan dan vervolgens in een spelbuiging voor kleine bange konijntjes, maar als ze echt iets dood zouden bijten, kregen ze voortaan een muilkorf om voor het geval ze hem peren als ze een haas of iets ruiken. Ik ben een muts, ik wil Bambi-hondjes (en verdomd, tot dusver heb ik Bambi-hondjes ).
Muilkorven dus. Met haar poten alleen krijgt ze echt geen egel kapot.
Pip heeft een muilkorf omgehad en is blijven hangen in de struiken met als gevolg een vette wond, verder lijn ik haar al aan in het risicogebied, soms werkt dat en dan loopt ze verder en soms scheurt ze met een noodgang terug. verder heb ik weinig andere losloopmogelijkheden, soesterduinen is ook geen optie want dan kan ze daarna niet meer lopen door het zand, dat is echt veel te zwaar voor haar
Als ik haar dagelijks aangelijnd hou heb ik weer een bijter dus als iemand goede adviezen geeft houd ik me van harte aanbevolen en ja, pippie is heel extreem van karakter en moeilijk in te tomen