Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodi niet compleet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Rodi niet compleet?

Ongelezen bericht door roy »

Wie kan mij helpen?
Ik hoor nu dat Rodi diepvries geen compleet voer is voor de hond en dat je daarnaast dus moet bijvoeren met brok, terwijl er echt compleet op de verpakking staat.

groetjes yvonne
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Rodi niet compleet?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dit werd mij ook verteld,het heet rodicompleet maar het is niet compleet :19:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

geloof jij dan alles wat je hoort?
Want als Rodi compleet niet compleet zou zijn, kun je wel aan alles gaan twijfelen....
Is volledige brok dan wel volledig?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
roy
Zeer actief

fes/lou schreef:geloof jij dan alles wat je hoort?
Want als Rodi compleet niet compleet zou zijn, kun je wel aan alles gaan twijfelen....
Nou je mag toch aannemen dat als er compleet staat dat dat ook zo is.
Maar je hoort zoveel verschillende verhalen, dat ik benieuwd ben naar ieders mening :wink:

groetjes yvonne
roy
Zeer actief

Pepie schreef:Dit werd mij ook verteld,het heet rodicompleet maar het is niet compleet :19:
Ja irritant he denk je het juiste voedsel te hebben gevonden hoor je weer zoveel verschillende dingen.

groetjes yvonne
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik zeg alleen wat ik gehoord heb :pffff: En ik dacht ook dat het complete was :19:
Afbeelding
roy
Zeer actief

Pepie schreef:
Ik zeg alleen wat ik gehoord heb :pffff: En ik dacht ook dat het complete was :19:
Nou ik ben eens gaan navragen en zoeken, waar compleet op staat mogen we aannemen dat het compleet is, maar er zit relatief veel graan in waar een hond niet zoveel aan heeft.

groetjes yvonne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

roy schreef:
Pepie schreef:
Nou ik ben eens gaan navragen en zoeken, waar compleet op staat mogen we aannemen dat het compleet is, maar er zit relatief veel graan in waar een hond niet zoveel aan heeft.

groetjes yvonne
Er zit hooguit 10 % graan in. 85 % vlees en dierlijke bijprodukten, minmiaal 4% groenten (in de rund groente versie), dan blijft er nog zo'n 10% over voor de rest. Ik heb geen verpakking Carnibest meer bij de hand, laatste rol nu gesneden, maar ook daar zit graan in.

Het gaat altijd zo met praatjes, dadelijk is Rodi een en al graan :roll: Het kan best hoor dat er in bijvoorbeeld Carnibest maar 5% zit, maar ik vind het wel meevallen. De compleet versie is in ieder geval zo samen gesteld dat je echt niets meer bij hoeft te geven.

Anne
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

starfleet schreef: Er zit hooguit 10 % graan in. 85 % vlees en dierlijke bijprodukten, minmiaal 4% groenten (in de rund groente versie), dan blijft er nog zo'n 10% over voor de rest. Ik heb geen verpakking Carnibest meer bij de hand, laatste rol nu gesneden, maar ook daar zit graan in.

Het gaat altijd zo met praatjes, dadelijk is Rodi een en al graan :roll: Het kan best hoor dat er in bijvoorbeeld Carnibest maar 5% zit, maar ik vind het wel meevallen. De compleet versie is in ieder geval zo samen gesteld dat je echt niets meer bij hoeft te geven.
Anne
Ik vind Rodi ook een prima voer (heb het echt een tijd gegeven toen ik nog kvv gaf, maar wel afgewisseld met andere merken) maar het bevat wel een calcium-preparaat i.p.v. gemalen bot. (In tegenstelling tot Carnibest, Bandit, Energique bijv.).
Qua graan zitten er in Rodi zemelen en 'omsloten' (?) rijst, dit laatste alleen in de lam/rijst versie.

Eigenlijk zou ik - als ik nog kvv voerde - zoveel mogelijk afwisselen qua merk. Elk merk is weer net anders samengesteld, de één bevat wel gemalen bot, de ander dus een calcium-preparaat, sommige hebben groenten als ingrediënt, andere weer niet, er is verschil in diersoorten etc.. Hoe meer afwisseling hoe beter. (En dan zou ik ook af en toe wat extra spiervlees geven en een rauw eitje met schil en af en toe een vet visje zoals sardines of makreel... :wink: )
Afbeelding
roy
Zeer actief

starfleet schreef:
roy schreef:
Pepie schreef:

groetjes yvonne
Er zit hooguit 10 % graan in. 85 % vlees en dierlijke bijprodukten, minmiaal 4% groenten (in de rund groente versie), dan blijft er nog zo'n 10% over voor de rest. Ik heb geen verpakking Carnibest meer bij de hand, laatste rol nu gesneden, maar ook daar zit graan in.

Anne
Ik hoor ook zoveel verschillende dingen nu, wat moeilijk joh om toch het juiste te gaan voeren.
Ik ga het maar lekker op de Rodi houden, Roy smikkelt ervan, en inderdaad blijven er altijd voors en tegens van voedsel.
Dat van het vele graan in Rodi is bij mij ook van horen zeggen.
Ik pak even een verpakking....
Ja er zitten granen in maar er staat geen hoeveelheid.

groetjes yvonne
starfleet
Erelid

roy schreef: Ik pak even een verpakking....
Ja er zitten granen in maar er staat geen hoeveelheid.

groetjes yvonne
Hoe dan ook niet meer dan 11% als er 85% vlees inzit en minimaal 4% groente. Dan blift er nog 11 % over. De precieze hoeveelheid staat er niet op, maar in ieder geval niet meer dan 11%.

Ik voer meest Carnibest en daarnaast Rodi, en er zit hoe dan ook maar een fractie granen in als je het vergelijkt met veel brokken. Daar staat graan heel vaak vermeld als eerste ingredient :N:. Rodi ziet er bepaald niet grnaig uit ook. Het is gewoon een heel aardig voer, al zal het niet het beste zijn wat er op dat gebied te koop is.

Carnibest vind ik er beter uitzien en ook wat grover, maar ik vind Rodi dan weer supergemakkelijk verdelen en het is heel goed verkrijgbaar in het algemeen.

Anne
roy
Zeer actief

Nou nog een vraagje er staat op de verpakking dus dat Roy dus wel negen plakken per dag moet van 100 gram per stuk.
Roy weegt 35 kilo.
Ik voerde altijd de brokken op het oog en dit ging prima, hij deed het super op de hoeveelheid die hij kreeg ondanks dat het bijna de helft was van wat ze voorschreven.
Roy is negen jaar en heeft zware artrose dus veel lichamelijke inspanning krijgt hij niet.
Ik heb helemaal geen ervaring met kvv maar zijn vijf plakken denken jullie voldoende?

groetjes yvonne
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Mij lijkt 5 plakken wat weinig, maar ik voer geen Rodi, dus weet niet hoe 'zwaar' het is. Ik voer Jonne (30 kilo) 600 gram carnibest, ik ga altijd uit van ongeveer 2% van het lichaamsgewicht en voer verder op het oog.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nina schreef:Mij lijkt 5 plakken wat weinig, maar ik voer geen Rodi, dus weet niet hoe 'zwaar' het is. Ik voer Jonne (30 kilo) 600 gram carnibest, ik ga altijd uit van ongeveer 2% van het lichaamsgewicht en voer verder op het oog.
Dat klopt in ons geval ook. Kevin weegt zo'n 20 kilo en krijgt iets meer dan 400 gram per dag (1250 gr verdeeld over 3 dagen).
Hij is inmiddels 14 en beweegt ook niet zoveel meer, maar blijft bij deze hoeveelheid mooi op gewicht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
starfleet
Erelid

Vijf plakken is weinig, maarhet kan best zijn dat het voor jouw hond gneoeg is. Buffy krijgt 250 gram en is 15 kilo, ook echt minder dan voorgeschreven, maar neer noiet zre niet hebben anders wordt ze te dik. Ze krijgt wel noig eens iets extra's, dat scheelt ook. Een eitje of vis erbij, wat yogurt, een kong met kipfilet of rundergehakt enz.

Anne
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Even voor de duidelijkheid. Op de niet complete versies staat niet dat het compleet zou zijn. Er staat op: aanvullend voer voor honden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
roy
Zeer actief

Sjalot schreef:Even voor de duidelijkheid. Op de niet complete versies staat niet dat het compleet zou zijn. Er staat op: aanvullend voer voor honden.
Nee dat klopt :ok:
Ik heb degene gekocht waar wel compleet op staat dus ga ik ervan uit dat deze compleet moet zijn.

groetjes yvonne
roy
Zeer actief

starfleet schreef:Vijf plakken is weinig, maarhet kan best zijn dat het voor jouw hond gneoeg is. Buffy krijgt 250 gram en is 15 kilo, ook echt minder dan voorgeschreven, maar neer noiet zre niet hebben anders wordt ze te dik. Ze krijgt wel noig eens iets extra's, dat scheelt ook. Een eitje of vis erbij, wat yogurt, een kong met kipfilet of rundergehakt enz.

Anne
Roy is 35 kilo dus dat zou betekenen als ik kan rekenen 700 gr per dag dus zeven plakken.
Ik ga het op zes plakken houden omdat hij echt niet te zwaar mag worden met zijn artrose en inderdaad dan af en toe een eitje en yoghurt.
Het eitje mag toch gewoon rauw?

groetjes yvonne
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

roy schreef:
starfleet schreef:Vijf plakken is weinig, maarhet kan best zijn dat het voor jouw hond gneoeg is. Buffy krijgt 250 gram en is 15 kilo, ook echt minder dan voorgeschreven, maar neer noiet zre niet hebben anders wordt ze te dik. Ze krijgt wel noig eens iets extra's, dat scheelt ook. Een eitje of vis erbij, wat yogurt, een kong met kipfilet of rundergehakt enz.

Anne
Roy is 35 kilo dus dat zou betekenen als ik kan rekenen 700 gr per dag dus zeven plakken.
Ik ga het op zes plakken houden omdat hij echt niet te zwaar mag worden met zijn artrose en inderdaad dan af en toe een eitje en yoghurt.
Het eitje mag toch gewoon rauw?

groetjes yvonne
Ja , dat mag.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”