Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke maat mand voor Franse Bulldog

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

johanna
Vaste gebruiker

welke maat mand voor Franse Bulldog

Ongelezen bericht door johanna »

hallo, ik heb een franse bulldogpup, ze slaapt nu nog in een bench maar ik wil graag een mand aanschaffen. Maar ik heb geen idee van de maat. Voor mijn andere hond (labrador) heb ik een kunststofmand, vind ik hygienischer dan riet. Maar dit hondje gaat haar plekkie krijgen tegen mijn pronkwand met antieke meubels, dus misschien toch riet?
Ik heb een hoekmand gezien, soort kwartronde, met zijden van 60 cm, is dat groot genoeg voor een volwassen frans bulletje? Ik heb geen ervaring met dit ras en heb dus geen idee of het opkrullers of languitliggers zijn...
Ze wordt waarschijnlijk niet erg grof, kleinste uit het nest met de bouw van haar moeder die ook aan de fijne kant is.

Afbeelding
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb even de mand van Tirsa gemeten en die is binnenmaat 75 cm en daar kan ze lekker in gaan liggen. Als-ie te klein is hebben ze minder ruimte om eens lekker rond te draaien of languit te gaan liggen. De hoekmand ziet er leuk uit, maar er is maar 'n klein gedeelte waar je hond dan echt helemaal kan gaan liggen. Ik zou voor 'n grotere gaan, of dan de 'gewone' vorm mand.

Houd er ook even rekening mee dat je hond de mand gaat modelleren....... ik weet niet wat zo'n hoekmand kost, maar spendeer er de eerste 2 à 3 jaar niet teveel geld aan. Tirsa heeft tot d'r derde jaar verbouwd, nu heeft ze deze mand alweer 4 jaar en zijn er maar 'n paar 'takjes' vanaf.

Als je meer wilt weten, geef maar 'n gil.
johanna
Vaste gebruiker

Hoi Neeltje,

wat een snel antwoord. Ik was al bang dat het te klein zou vanwege het kleine liggedeelte zoals je ook zei.
Normaal zou ik in een kringloopwinkeltje een tweedehandse kunststofmand halen, maar ja, tussen mijn pronkmeubeltjes...het is ook precies de wand die blikvanger is, dus had ik graag iets mooiers...en die sofa's die je nu overal ziet vind ik weer té...mmm, ik denk nog even verder. 60cm was nl de grootste maat...
Neeltje

Die kunststof manden vind ik ook niet mooi, maar ik zou met 'n echte mooie mand echt 'n paar jaar wachten. Zou zonde zijn als ze hem helemaal minimaliseert. Dat was Tirsa met d'r eerst maand in 3 maanden gelukt, alleen de bodem was nog over. De tweede mand ging 'n half jaar mee, en nu heeft ze d'r derde en die hebben we dus al bijna 5 jaar. Ik heb ook zo'n mooi bankje, maar dat is eigenlijk net te klein voor d'r. Dat heeft ze 'n klein beetje verbouwd.

Veel plezier!
johanna
Vaste gebruiker

Ik hoop eigenlijk te kunnen voorkomen dat ze haar mand helemaal aan gort gaat bijten. Een paar tandenspoortjes zijn misschien niet te vermijden, maar...Mijn labje heeft nog nooit aan haar mand geknaagd, aan de meubels trouwens ook niet, maar of dat met deze donderstraal gaat lukken is nog maar zeer de vraag. Ik merk na enkele dagen wel een verschil er zit tussen een labrador en een frans bulldogje.
Het is een heerlijk hondje, maar o, o, wat heet ze een eigen willetje. Toch is ze heel erg gericht op 'haar mensen' dus daar moet ik slim gebruik van zien te maken.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou mijn honden lieten geen spaan heel van de rietenmand, maar goed waren gek op hout stoelen kasten plinten, ik zou als hij alleen is een veilige plek zoeken
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

hihi ,hier heeft een rieten mand slecht enkele uren gestaan ,ging even naar de markt en het leed was geschied, zels nu nog ,en de honden zijn nu 3 en 6 hoef ik het niet te proberen ,heb laatst een rietenmand voor de tijdschriften gekocht en ja hoor ,heerlijk vermaak voor de honden . :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Gelukkig heeft Tirsa het bij de mand gehouden en heb het haar daarom ook nooit verboden. liever 'n mand van 'n paar tientjes verbouwd dan m'n meubels. En zoals ik als zei, deze gaat al weer 'n paar jaar mee.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Voor de juiste maat kun je je hond van neus tot kont op meten, deze maat (breedte) moet de mand minstens hebben, zodat ie languit kan liggen.
johanna
Vaste gebruiker

Eef, goede tip, alleen mijn pupseltje heeft natuurlijk nog niet de volwassen lengte bereikt.
Misschien kan Neeltje uitkomst brengen en zeggen wat de volwassen lengte van een bulletje ongeveer is?
Toepoels brengt geen uitkomst, daar staan alleen schofthoogtes in...
Neeltje...?? :roos:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

johanna schreef:Eef, goede tip, alleen mijn pupseltje heeft natuurlijk nog niet de volwassen lengte bereikt.
Misschien kan Neeltje uitkomst brengen en zeggen wat de volwassen lengte van een bulletje ongeveer is?
Toepoels brengt geen uitkomst, daar staan alleen schofthoogtes in...
Neeltje...?? :roos:
Blijkbaar niet goed gelezen, had niet gezien dat het om een pup ging :roll:

Maar misschien kan neeltje je aan de lengte helpen :mrgreen:
johanna
Vaste gebruiker

NEEEEELTJE.....!!!!:gjump:
Neeltje

Ja ik ben er. Vakantie is weer voorbij en ik kan op het werk hier niet op, is afgesloten grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Ik ga effe meten, ze ligt toch te slapen.

Ok, nu is ze wakker hahaha maar ze is van neussie tot pootje (bulletjes liggen vaak met pootjes gestrekt naar achteren) 63 cm. Maar ze moeten ook lekker kunnen ronddraaien in de mand en even het kussen goed modelleren.
johanna
Vaste gebruiker

Kijk Neeltje, daar kan ik wat mee! :flower: Geeft me een aardig idee.

Vandaag een beetje buikpijn van bezorgdheid om m'n pupseltje. Grote zoon van 18 jaar moet toch wel een pup van 3 kg in bedwang kunnen houden..niet dus, pupsel sprong zo uit z'n armen en viel op de grond!! :N:
Kermen! En helemaal manken rechtsvoor. Ik moest gaan werken op de tijd dat het avondspreekuur begint, maar kon tevoren gelukkig na een belletje meteen naar de da. Helemaal betast en gelukkig niks uit de kom of gebroken, alleen gekneusd. Had zin om mijn zoon ook hoogstpersoonlijk te kneuzen :blauwoog:, maar het jong voelde zichzelf natuurlijk ook al hartstikke rot. :roll:

Gelukkig gaat het nu al wat beter met lopen, ik moet haar wat meer in de bench houden en ze mag even niet spelen met de labrador van 30kg...mja. :neenee:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

johanna schreef:Kijk Neeltje, daar kan ik wat mee! :flower: Geeft me een aardig idee.

Vandaag een beetje buikpijn van bezorgdheid om m'n pupseltje. Grote zoon van 18 jaar moet toch wel een pup van 3 kg in bedwang kunnen houden..niet dus, pupsel sprong zo uit z'n armen en viel op de grond!! :N:
Kermen! En helemaal manken rechtsvoor. Ik moest gaan werken op de tijd dat het avondspreekuur begint, maar kon tevoren gelukkig na een belletje meteen naar de da. Helemaal betast en gelukkig niks uit de kom of gebroken, alleen gekneusd. Had zin om mijn zoon ook hoogstpersoonlijk te kneuzen :blauwoog:, maar het jong voelde zichzelf natuurlijk ook al hartstikke rot. :roll:

Gelukkig gaat het nu al wat beter met lopen, ik moet haar wat meer in de bench houden en ze mag even niet spelen met de labrador van 30kg...mja. :neenee:
He, wat schrikken. Gelukkig geen ernstige verwondingen. Geef haar maar een dikke knuffel (maar wel zachtjes :wink: ).
Neeltje

johanna schreef:Kijk Neeltje, daar kan ik wat mee! :flower: Geeft me een aardig idee.

Pfff dat was mij ook overkomen toen ik Tirsa net had, alleen was dat maar iets van 10 of 20 cm boven de grond. Ze wurmde zo uit m'n handen. En manken. Gelukkig was het na een slaapje in de bench over. Maar ik had het ook Spaans benauwd, maar haalde snel m'n EHBO naar boven, aangezien ze er nog wel op liep, kon het dus niet gebroken zijn.
johanna
Vaste gebruiker

Gisteren ging het al veel beter, ze sliep wel veel en af en toe kermde ze even verschrikt als ze een verkeerde beweging maakte. Maar vandaag merk je niks meer. We zijn naar een watertje gereden en ze rende rond als een gekkie,steeds achter onze labrador aan die neit genoeg krijgt van het zwemmen. We hebben die kleine ook even 'te water gelaten' en ze zwom mooi naar de kant. Wel meteen afgedroogd en met een andere droge handdoek ingepakt en onder m'n jas gestopt, want het windje deugde niet. 't Is zo'n lekker ding! :P
Neeltje

Wel even oppassen met het zwemmen van bulletjes, want er zijn er bij die zinken als 'n baksteen.
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Ik wil niet moeilijk doen, maar Elis heeft een eind een enorme mand gehad die zo volledig kapot heeft gebeten. Nu heeft ze een waar ze zich echt in moet oprollen, ook uit riet en ze heeft er nog geen beetje van gebeten en voelt er zich op haar gemak in precies. Elis is wel een hond die zich opkrult tijdens het slapen.
Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

johanna schreef:Gelukkig gaat het nu al wat beter met lopen, ik moet haar wat meer in de bench houden en ze mag even niet spelen met de labrador van 30kg...mja. :neenee:
Zelfs als ze volledig genezen is, vind ik beter een oogje in het zeil te houden als de kleine met de grote speelt tot de honden volledig op elkaar zijn afgestemd.

Doen wij ook met onze Igor (6,3 kg) en onze kruising Max (55 kg), vooral daar deze de pup niet echt ontziet. Hoewel, er zit beterschap in ...
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

Weet je wat ook leuk is harde oude koffers.
Sommige oude koffers hebben een harde behuizing en die staan ook erg leuk als mand.
De bovenkant kan je er dan afhalen of vast zetten.
Je hebt ze vaak bij de kringloop in allerlei maten.
Of houten bedjes.
Wij hebben een keer een houten soort van poppen/kinderbedje gekocht voor een paar euro.
Leuk geschuurd en huppekee een gezellig mand erbij.
We hebben ook de gewone plastic perla manden maar het staat wel knus een ander bedje ;-)
Laatst gewijzigd door Luïsa op 24 jul 2007 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Voor pup heb ik die pluchen mandjes gekocht. Buffy heeft nog steeds de grootste maat pluchen mandje. Ze sloopt niet. Het mandje is eigenlijk wat te klein, maar bij pluche kunnen ze er gemakkelijker met de benen of kop half uitliggen. De grotere pluchen mand die we kochten, wil ze niet in. Zo'n mand staat een stuk beter vind ik en is in alleleri kleuren te krijgen.

Een rieten mand vind ik mooi, maar wel prijzig en je moet echt wel een flinke maat hebben wil je hond er lekker languit in kunnen liggen. Voor Buffy hebben we dan dat te kleine mandje en ook nog een dubbelgevouwen dekbed met een oude slaapzak erin. Die staat wat minder in het zithoekgedeelte zodat ze zelf een beetje kan kiezen

Het mandje dat jij laat zien lijkt me een geval van mooi maar oncomfortabel. Ik zou het niet doen omdat het ook nog prijzig is en je inderdaad grote kans hebt dat het gesloopt wordt. Buffy is geen sloper, maar ze kan niet van riet afblijven. Het fietsmandje moet ook omwikkeld aan de randen, maar dat is geen mooi gezicht voor een mand in de kamer.

Je lan ook nog denken aan een lekker dik hondenkussen in een kleur die bij je inrichting past.

Anne
Neeltje

Wat jullie even vergeten is dat een franse bulldog niet lenig is, die kan niet helemaal rond liggen. Tirsa kan zichzelf niet eens wassen. Was dus ook geen probleem na de castratie. Geen kap nodig want ze kan er toch niet bij. 'n Mand voor 'n franse buldog moet dus minstens iets langer zijn dan als de hond rechtuit op de grond ligt.

Pluche mandjes woren hier honderd duizend stukjes.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”